Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JHo
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 297
    • Vihanti

    Auto viety nyt kokkolaan käyttöautolle. Tunnin tutkimisen jälkeen tuli soitto että ketjut venyny ja tehdään täysi remontti, ilmeisesti kampiakseli myös vaihdetaan. 3 päivää sano menevän aikaa. Itse ei tarvi maksaa mitään . 180tkm ajettu tuontiauto, huolloista ei sen tarkemmin kyselty mitään. 1/2008 käyttöönotto autossa.
    F87&E28

    Comment

    • Zeta
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7535
      • Kotona

      Originally posted by JHo View Post
      Auto viety nyt kokkolaan käyttöautolle. Tunnin tutkimisen jälkeen tuli soitto että ketjut venyny ja tehdään täysi remontti, ilmeisesti kampiakseli myös vaihdetaan. 3 päivää sano menevän aikaa. Itse ei tarvi maksaa mitään . 180tkm ajettu tuontiauto, huolloista ei sen tarkemmin kyselty mitään. 1/2008 käyttöönotto autossa.
      Aika hyvä munkki Tuonikäiseen ja tuontiautoon ei joka paikassa täyttä korvausta saa.
      -
      Käyttöautona: F20
      Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
      Myydään: HP 14" kannettava **90e**
      Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
      -

      Comment

      • natuski
        Newbiemmer
        • Jan 2013
        • 16
        • finlandi

        Tänään kävi omakin jakopään tarkastuksessa ja ketjut olivat kunnossa, kiristin vaihdettiin kuitenkin tehtaan piikkiin. Paikkana oulun wetteri ja 220 tkm ajettu tuontiauto käyttöönotto 4/2008. Myös tuo tarkastus siis oli ilmainen joten kannattaa ehdottomasti käydä tarkistuttamassa jos auto valmistettu noilla paikkeilla, saapahan edes yhden vika paikan hetkeksi ainakin pois mielestä.
        E91 LCI 320dA -11

        Comment

        • #35#
          Newbiemmer
          • Feb 2015
          • 10
          • Finland

          Originally posted by natuski View Post
          Tänään kävi omakin jakopään tarkastuksessa ja ketjut olivat kunnossa, kiristin vaihdettiin kuitenkin tehtaan piikkiin. Paikkana oulun wetteri ja 220 tkm ajettu tuontiauto käyttöönotto 4/2008. Myös tuo tarkastus siis oli ilmainen joten kannattaa ehdottomasti käydä tarkistuttamassa jos auto valmistettu noilla paikkeilla, saapahan edes yhden vika paikan hetkeksi ainakin pois mielestä.
          Kävin Espoon Laakkosella kysymässä onko takaisinkutsua perheen 2 autolle jakopään osalta... piiitkä odotus ja vastaus, koska tuot auton jakopään remonttiin. Auto 120d vm.2007 aj 222tkm. Seuraava aika oli vasta elokuun lopulle, täytyy varmaan kävellä sen aikaa ettei hajoo.

          Comment

          • *makke*
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 884
            • Klaukkala

            Airportin autokeskukseen sai ajan viimeviikolla parinviikon päähän

            Comment

            • Joni_R
              Bimmer Rookie
              • Jul 2015
              • 134
              • Ylivieska

              Onko tästä takaisinkutsukampanjasta tullut jotain uutta tietoa? Omaani käytin kustcarilla Kokkolassa viime viikolla ja sanoivat että alkuperäinen kampanja on peruttu. Uusi kuulema alkanut juuri, mutta mun auto ei ainakaan toistaiseksi kuulunut siihen. Arveli että se laajentuu vielä. JaN47D20C (N47D20O0) merkinnät tuossa on. Pitänee kysellä uudestaan.
              F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
              ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)

              Comment

              • GARFFi
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 5546
                • Kankaanpää

                Itellä tollanen E91 320d kiikarissa, eli onko tässä kyseinen moottori? 318d:ssä vissiinkin on, mutta onko nämä kaksi mallimerkintää saman moottorin alla?

                Eli, jos aion ostaa kyseisen mallin auton, niin kannattaa tarkistaa onko jakopäähuolto tehty? Ja juuri noita 06-08vm autoja katellut ~230tkm ajettuina.
                MB E220 CDI -10
                Ex.VW T5.1 -11
                Ex. Ford Transit Custom -14
                Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                Ex. VW Golf+ -06
                Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                Ex. Honda CBR900RR -96
                Ex. E36 325i Coupé -94
                Ex. LADA 2105 1200S -89
                Ex. LADA 2107 1300S -87
                Ex. E36 320i -91

                Comment

                • Joni_R
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2015
                  • 134
                  • Ylivieska

                  Kyllä nuo on juurikin näitä N47 koneita.
                  F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
                  ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)

                  Comment

                  • GARFFi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 5546
                    • Kankaanpää

                    Originally posted by Joni_R View Post
                    Kyllä nuo on juurikin näitä N47 koneita.
                    Jaahas. Kiitos tiedosta. Täytyykin ruveta kyselemään asian perään. Tarviiko ne hilppeet vaihdella tietyn kilometrirajan välein, vaiko paraneeko kerrasta, jos on jo vaihdettu?
                    MB E220 CDI -10
                    Ex.VW T5.1 -11
                    Ex. Ford Transit Custom -14
                    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                    Ex. VW Golf+ -06
                    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                    Ex. Honda CBR900RR -96
                    Ex. E36 325i Coupé -94
                    Ex. LADA 2105 1200S -89
                    Ex. LADA 2107 1300S -87
                    Ex. E36 320i -91

                    Comment

                    • Daadaa
                      BTCF Member
                      • Nov 2008
                      • 162
                      • Pohjois-Karjala,

                      Alkupään e9x 318d/320d taitaa olla vielä m47 koneella, vaihtuu mielestäni jossain kohtaa 2007 vuonna sitten n-sarjaan. ¨

                      Korjatkaa jos olen väärässä, muistelen vain asian näin olleen.

                      Comment

                      • Riksterii
                        Newbiemmer
                        • May 2013
                        • 21
                        • Hki

                        Nostetaas, tuli tänään haettua E83 n47d20a koneella liikkeestä. Olin lukenut tästä jakopääjumpasta ja takaisinkutsusta jo ennakkoon, soitto Konalan autokeskukseen ja viikon päästä tarkastukseen ja huoltoon. Sanoi että ainakin kiristin vaihdetaan ja mahdollisesti ketju(t)kin. Eli jonkunlainen kampanja siellä päällä on.

                        Auto on otettu käyttöön 01/2008 ja 193tkm ajettu suomiauto. Minkäänlaista ylimääräistä ääntä tuosta ei kyllä kuule paljaalla korvalla.

                        Comment

                        • Woke
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2004
                          • 170
                          • Kemi

                          Tuli ostettua pitkästä aikaa taas bemari ja juurikin 520d N47 moottorilla.Auton tuotantopäivämäärä on 24.7.2008. Tiesin että näissä on jakopääongelmia esiintynyt ja moottori tulikin kuunneltua tarkemmalla korvalla. Mitään asiaankuulumattomia ääniä en havainnut. Ajettu on nyt 190tkm.
                          Kysäsin kuitenkin wetteriltä kuuluuko mun pirssi tähän jakopääkamppikseen mutta vastaus oli että ei kuulu.
                          BMW E60 520da -2008

                          Comment

                          • JHo
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 297
                            • Vihanti

                            Itselläkään ei vielä kuulunut mitään sivuääniä, mutta ketjut oli vaihtokunnossa, ajettu ~180tkm. Voihan sieltä wetteriltä kysäistä jos mittaisivat sen yläketjun, vissiin kiristimen reiästä mittaavat. Tuskin kovin kallis operaatio.
                            F87&E28

                            Comment

                            • ropes
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2007
                              • 30

                              Laita tännekin saman kommentin n47d20 koneesta

                              Että semmoista..
                              Auto e60 lci 2008 520d, n47d20
                              Ajettu 200tkm
                              Alkoi huonosti käynnistymään ja savuttamaan kylmänä, luulin että hehkut ei toimi mutta niissä ei ollut mitään vikaa. Hehkuen ohjaus toimi kans moitteetta.
                              Alkoi ruiskia jähynestettä korkista pihalle, vaihdoin korkin. Väheni nesteen kuluminen mutta ei loppunut.

                              Pongasin ketjukamppiksen ja vein auton tarkistukselle Oulun wetterille. Toiveissa oli että ketju olisi jotenkin aiheuttanut huonosti käynnistymisongelmat, mutta ei.
                              Ohivuotomittauksessa ei suurta eroa ollut sylintereiden välillä, joten vian selvitykseksi täytyi repiä kansi pois..

                              Sieltähän se paljastui, ykkös ja kakkos sylinterin välinen putken seinämä oli halki. (Hiushalkeama) alakerta vaihtoon..
                              Näitä vikoja wetterin mukaan on noin kaksi vuodessa, ihan auton mallista riippumatta. 1, 3 ja 5 sarjan malleissa, joissa on sama tuhnu moottori.

                              Nyt kysynkin, olisiko jollain ylimääräistä konetta tai hyviä vinkkejä mistä lähteä konetta etsimään..

                              Kiitos jo etukäteen..
                              E60 520d LCI -08 M Sport

                              Ei ku menox.. Heh.. Heh..

                              Comment

                              • Pikkupussi
                                Newbiemmer
                                • Jan 2016
                                • 2
                                • Helsinki

                                118d vm08

                                Hei tiedustelisin viisaammilta tuosta jakopääongelmasta. Oma autoni on 118d vm 08 ja tässä myös ilmeisesti ongelmallinen kone. onko muita oireita kuin että jakopää pitää ääntä? ja onko mahdollisesti jotain korjauskamppanjaa menossa?
                                Nyt huoltoon viedessä oli kone vuotanut öljyä ilmeisesti öljynsuodattimen kohdalta. itse en ole huomannut mitään erikoisia ääniä koneesta ja kaikki toimii hyvin eikä mitään vikavaloja pala. Olisi varmaan hyvä idea käydä tarkastuttamassa auto maahantuojalla jakopäänsuhteen että ei pamahda sitten käsiin ja ajettu nyt 84tuhatta km
                                Last edited by Pikkupussi; 12-01-2016, 13:26.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎