Auto viety nyt kokkolaan käyttöautolle. Tunnin tutkimisen jälkeen tuli soitto että ketjut venyny ja tehdään täysi remontti, ilmeisesti kampiakseli myös vaihdetaan. 3 päivää sano menevän aikaa. Itse ei tarvi maksaa mitään . 180tkm ajettu tuontiauto, huolloista ei sen tarkemmin kyselty mitään. 1/2008 käyttöönotto autossa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)
Collapse
X
-
Originally posted by JHo View PostAuto viety nyt kokkolaan käyttöautolle. Tunnin tutkimisen jälkeen tuli soitto että ketjut venyny ja tehdään täysi remontti, ilmeisesti kampiakseli myös vaihdetaan. 3 päivää sano menevän aikaa. Itse ei tarvi maksaa mitään . 180tkm ajettu tuontiauto, huolloista ei sen tarkemmin kyselty mitään. 1/2008 käyttöönotto autossa.
Comment
-
-
Tänään kävi omakin jakopään tarkastuksessa ja ketjut olivat kunnossa, kiristin vaihdettiin kuitenkin tehtaan piikkiin. Paikkana oulun wetteri ja 220 tkm ajettu tuontiauto käyttöönotto 4/2008. Myös tuo tarkastus siis oli ilmainen joten kannattaa ehdottomasti käydä tarkistuttamassa jos auto valmistettu noilla paikkeilla, saapahan edes yhden vika paikan hetkeksi ainakin pois mielestä.E91 LCI 320dA -11
Comment
-
-
Originally posted by natuski View PostTänään kävi omakin jakopään tarkastuksessa ja ketjut olivat kunnossa, kiristin vaihdettiin kuitenkin tehtaan piikkiin. Paikkana oulun wetteri ja 220 tkm ajettu tuontiauto käyttöönotto 4/2008. Myös tuo tarkastus siis oli ilmainen joten kannattaa ehdottomasti käydä tarkistuttamassa jos auto valmistettu noilla paikkeilla, saapahan edes yhden vika paikan hetkeksi ainakin pois mielestä.
Comment
-
-
Onko tästä takaisinkutsukampanjasta tullut jotain uutta tietoa? Omaani käytin kustcarilla Kokkolassa viime viikolla ja sanoivat että alkuperäinen kampanja on peruttu. Uusi kuulema alkanut juuri, mutta mun auto ei ainakaan toistaiseksi kuulunut siihen. Arveli että se laajentuu vielä. JaN47D20C (N47D20O0) merkinnät tuossa on. Pitänee kysellä uudestaan.F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)
Comment
-
-
Itellä tollanen E91 320d kiikarissa, eli onko tässä kyseinen moottori? 318d:ssä vissiinkin on, mutta onko nämä kaksi mallimerkintää saman moottorin alla?
Eli, jos aion ostaa kyseisen mallin auton, niin kannattaa tarkistaa onko jakopäähuolto tehty? Ja juuri noita 06-08vm autoja katellut ~230tkm ajettuina.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Originally posted by Joni_R View PostKyllä nuo on juurikin näitä N47 koneita.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Nostetaas, tuli tänään haettua E83 n47d20a koneella liikkeestä. Olin lukenut tästä jakopääjumpasta ja takaisinkutsusta jo ennakkoon, soitto Konalan autokeskukseen ja viikon päästä tarkastukseen ja huoltoon. Sanoi että ainakin kiristin vaihdetaan ja mahdollisesti ketju(t)kin. Eli jonkunlainen kampanja siellä päällä on.
Auto on otettu käyttöön 01/2008 ja 193tkm ajettu suomiauto. Minkäänlaista ylimääräistä ääntä tuosta ei kyllä kuule paljaalla korvalla.
Comment
-
-
Tuli ostettua pitkästä aikaa taas bemari ja juurikin 520d N47 moottorilla.Auton tuotantopäivämäärä on 24.7.2008. Tiesin että näissä on jakopääongelmia esiintynyt ja moottori tulikin kuunneltua tarkemmalla korvalla. Mitään asiaankuulumattomia ääniä en havainnut. Ajettu on nyt 190tkm.
Kysäsin kuitenkin wetteriltä kuuluuko mun pirssi tähän jakopääkamppikseen mutta vastaus oli että ei kuulu.BMW E60 520da -2008
Comment
-
-
Laita tännekin saman kommentin n47d20 koneesta
Että semmoista..
Auto e60 lci 2008 520d, n47d20
Ajettu 200tkm
Alkoi huonosti käynnistymään ja savuttamaan kylmänä, luulin että hehkut ei toimi mutta niissä ei ollut mitään vikaa. Hehkuen ohjaus toimi kans moitteetta.
Alkoi ruiskia jähynestettä korkista pihalle, vaihdoin korkin. Väheni nesteen kuluminen mutta ei loppunut.
Pongasin ketjukamppiksen ja vein auton tarkistukselle Oulun wetterille. Toiveissa oli että ketju olisi jotenkin aiheuttanut huonosti käynnistymisongelmat, mutta ei.
Ohivuotomittauksessa ei suurta eroa ollut sylintereiden välillä, joten vian selvitykseksi täytyi repiä kansi pois..
Sieltähän se paljastui, ykkös ja kakkos sylinterin välinen putken seinämä oli halki. (Hiushalkeama) alakerta vaihtoon..
Näitä vikoja wetterin mukaan on noin kaksi vuodessa, ihan auton mallista riippumatta. 1, 3 ja 5 sarjan malleissa, joissa on sama tuhnu moottori.
Nyt kysynkin, olisiko jollain ylimääräistä konetta tai hyviä vinkkejä mistä lähteä konetta etsimään..
Kiitos jo etukäteen..E60 520d LCI -08 M Sport
Ei ku menox.. Heh.. Heh..
Comment
-
-
118d vm08
Hei tiedustelisin viisaammilta tuosta jakopääongelmasta. Oma autoni on 118d vm 08 ja tässä myös ilmeisesti ongelmallinen kone. onko muita oireita kuin että jakopää pitää ääntä? ja onko mahdollisesti jotain korjauskamppanjaa menossa?
Nyt huoltoon viedessä oli kone vuotanut öljyä ilmeisesti öljynsuodattimen kohdalta. itse en ole huomannut mitään erikoisia ääniä koneesta ja kaikki toimii hyvin eikä mitään vikavaloja pala. Olisi varmaan hyvä idea käydä tarkastuttamassa auto maahantuojalla jakopäänsuhteen että ei pamahda sitten käsiin ja ajettu nyt 84tuhatta kmLast edited by Pikkupussi; 12-01-2016, 13:26.
Comment
-
Comment