N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BreeZi
    replied
    Originally posted by ovt View Post
    Eli ei tarvitse olla huolissaan jakopään kanssa koska leviää?
    Mitäs eroa tässä moottorimallissa sitten on tohon toiseen verrattuna jakopäässä, että tämä kestää?
    Koko moottori on erilainen.

    Leave a comment:


  • ovt
    replied
    Originally posted by Weuli View Post
    Ei koska sulla on M47 eikä N47.
    Eli ei tarvitse olla huolissaan jakopään kanssa koska leviää?
    Mitäs eroa tässä moottorimallissa sitten on tohon toiseen verrattuna jakopäässä, että tämä kestää?

    Leave a comment:


  • Weuli
    replied
    Originally posted by ovt View Post
    Kuuluukos oma autoni myös tähän jakopään "riski" ryhmään realOEM.com sivuston mukaan se on tämä. You Have Selected: 08/2007 E91 320d Touring M47N2 Europe Left hand drive N
    Ei koska sulla on M47 eikä N47.

    Leave a comment:


  • ovt
    replied
    Kuuluukos oma autoni myös tähän jakopään "riski" ryhmään realOEM.com sivuston mukaan se on tämä. You Have Selected: 08/2007 E91 320d Touring M47N2 Europe Left hand drive N

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Tuli muuten mieleen semmonen, että voisikohan noihin laittaa vahvempaa ketjua alkuperäisen tilalle. Ainakin kompuramersun ketju oli sellainen, jossa joka toinen lenkki (en nyt muista oliko sisempi vai ulompi) oli ohuempi. Laittaisi kylmästi tilalle ketjun, jossa molemmat lenkit ovat sitä paksumpaa mallia. Voihan se toki olla niin, että ketju ei mahdu enää ohjurin uraan, mutta ainakin mersun tapauksessa se pieni leveneminen ei olisi ollut este. Samala profiililla olevaa IWIS HD-ketjua olisi saanut metritavarana laakeriliikkeestä. Tota alkuperäistä ei löytynyt.

    Leave a comment:


  • Bullitt
    replied
    Sen verran jätin kertomatta, että 2 autoista on bensakoneella, vaikka tämä keskustelu koskee varmaan enemmän dieseleitä. Kaikki on kuitenkin sentään Bemareita, muita ei tehdäkkään, pihalla odottavat dieselit on molemmat 3-sarjaa.

    Lasketaanko se jo mainostamiseksi, jos rupean täällä hintoja huutelemaan? Sen verran nyt varmaan voi kertoa, että kaikki osat mitä käytetään on Bemarin alkuperäisiä osia, kun ei tähän remonttiin kaikkea edes tarvikkeena saa, ja jos kampiakseli vaihdetaan niin halpaa se ei ole varmaan kenenkään mittarilla. Bemarin ohjeaika koko hommalle on 2 päivää.
    Last edited by Bullitt; 26-02-2014, 10:37.

    Leave a comment:


  • MKV
    replied
    Originally posted by Bullitt View Post
    Meillä on nyt korjaamon pihalla 4 kpl jakopäävammaisia autoja. Yhteen tulee koko kone, muut koitetaan korjata. Eikä tämä ole mikään uusi ilmiö.
    Uteliaana kyselisin, että onko uudempia vai vanhempia malleja? 1-, 3- vai 5- sarjalaisia? Onko koneet mallia N47D20A vai N47D20C? Vai voiko kertoa?

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Missä hinnoissa teillä toi jakopääfiksi kampuran kera liikkuu, mikäli kone ei oo viel napsahtanu?

    Leave a comment:


  • Bullitt
    replied
    Meillä on nyt korjaamon pihalla 4 kpl jakopäävammaisia autoja. Yhteen tulee koko kone, muut koitetaan korjata. Eikä tämä ole mikään uusi ilmiö.

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Uppista jotta porukka huomailee.

    Leave a comment:


  • Jackie
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Lähtökohtaisesti tuollaisia tyyppivikoja ILMAN sitaatteja ei kuuluisi olla ollenkaan näissä kalleimmissa merkeissä. Pidetään asiakkaat tyytyväisenä, hmm, täytyy sanoa kun nyt ajan Hondalla, että olen tyytyväisempi kun ei tarvitse kaveria pyytää hakemaan kerran viikossa Veholta kun Mese on TAAS korjauksessa kun ei saa edes sijaisautoa ilmaiseksi vaikka on perustavaa laatua oleva virhe "autossa".
    *sormet ristiin* Omassa ei ole 10kk omistuksen aikana ollut mitään murheita...

    Originally posted by Convertible View Post
    Juu, Mersu on "kunnostautunut" erityisesti kori ja maali ongelmien hoidossa. (Joita riittää).
    Helmasyntinsä kullakin Kirjaimellisesti.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    On se kunnostautunut jakopäähommissakin. Kuulemma kompuraoneiden jakopäissä ei oo koskaan ollut mitään vaivaa Tiedän tapauksia, joissa hyvinkin pienillä kilsoilla on päässyt ihan itse kustantamaan tuota ketjun vaihtoa. Vieläpä aika suolaiseen +2000e hintaan. Huoltoneuvojalla vaan silmät pyörii kuin hedelmäpelissä, kun se ei oo koskaan kuullut mistään mersun viasta. Hyvä jos johonkin koneeseen tekevät jotain takuuseenkin. Samaa varmasti toivois myös mersun V6 bensakoneiden omistajat Ketjua saa vaihdella useammin kuin keskivertoautoon hihnaa. No se onkin sitä normaalia kulumista. Samoin kuin sulavat takavalojen liittimet ja ties mitkä muut vaivat joista myöskään ei oo koskaan kuultu huoltotiskillä

    Leave a comment:


  • Convertible
    replied
    Originally posted by Jackie View Post
    OT:

    Nykyinen mersu oli juuri Veholla jakopään tarkastuksessa. Auto kuuluu siis mersun "riskiryhmään" jakopäätuhon osalta. Ketju mitattiin, ei venymää. Vaihdettiin uusi kiristin. Koko remppa valmistajan piikkiin. Auto on neljä vuotta vanha ja ajettu 143tkm, tuontiauto, ei mitään extra-takuita.

    Voisi BMW ottaa mallia kuinka "tyyppiviat" hoidetaan ja pidetään asiakkaat tyytyväisinä.
    Juu, Mersu on "kunnostautunut" erityisesti kori ja maali ongelmien hoidossa. (Joita riittää).

    Leave a comment:


  • Märkävaippa
    replied
    Originally posted by Scyber View Post
    Välireportaasi tähän väliin. Oma toimii vielä 20tkm jälkeen eikä äänikään ole palannut. *kop kop*

    Mites muiden jakopäärempat, onko ääni pysynyt poissa?

    Samalla myös nosto, jotta uudet omistajat huomaavat.
    Itsellä nyt n.14tkm rempan jälkeen eikä ole ääni palannut. Rempan tehnyt liikekin on sitä jälkeenpäin kuullostellut kun auto on ollut siellä ihan normi huollossa.

    Vielä kai sitten sitä kovaa ajoa...:think
    Last edited by Märkävaippa; 02-12-2013, 20:25.

    Leave a comment:


  • huppu
    replied
    Originally posted by puhvc View Post
    tere!

    Toinen kysymys, mulla 120d kierrokset humpaa kylmäkäynnistyksellä, siis parkkihallista melko reippaasti, mutta lämpimänä ei ole mitään ongelmaa.. mistäköhän moinen johtuu?
    Omassa dieselissä kierroshumppaa aiheutuu pääosin koneen ollessa kylmä tai käynnistäessä hallissa...lämpimänä ei niinkään...

    Aiheuttaja voi olla huohotin/oil separator tai suuttimien ohivuoto...näin olen ymmärtänyt. Omaan autoon vaihdettiin kaksi uutta suutinta viime keväänä, minkä jälkeen aiemmin esiintynyt kierroshumppa rauhoittui. Tätä ennen oli uusittu myös huohotin. Tosin suuttimet uusittiin muusta syystä kuin tuosta kierroshumpasta. Niiden uusimisella näytti kuitenkin olevan vaikutusta. Vikaahan voi toki olla tuossa vaihdetussa huohottimessakin...Tämän syksyn tultua kierroshumppa on taas alkanut ja se on päivittäistä. On tosin muuta oireilua, mikä varsinaisesti viitannee suutinvikaan (huonosti käynnistyy pakkasella/tänään ei ollenkaan). Näin se käyttäytyi viime keväänäkin Jeejee...
    Last edited by huppu; 02-12-2013, 15:52. Reason: korjaus

    Leave a comment:

Working...
X