Originally posted by ovt
View Post
N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)
Collapse
X
-
Kuuluukos oma autoni myös tähän jakopään "riski" ryhmään realOEM.com sivuston mukaan se on tämä. You Have Selected: 08/2007 E91 320d Touring M47N2 Europe Left hand drive N
Leave a comment:
-
-
Tuli muuten mieleen semmonen, että voisikohan noihin laittaa vahvempaa ketjua alkuperäisen tilalle. Ainakin kompuramersun ketju oli sellainen, jossa joka toinen lenkki (en nyt muista oliko sisempi vai ulompi) oli ohuempi. Laittaisi kylmästi tilalle ketjun, jossa molemmat lenkit ovat sitä paksumpaa mallia. Voihan se toki olla niin, että ketju ei mahdu enää ohjurin uraan, mutta ainakin mersun tapauksessa se pieni leveneminen ei olisi ollut este. Samala profiililla olevaa IWIS HD-ketjua olisi saanut metritavarana laakeriliikkeestä. Tota alkuperäistä ei löytynyt.
Leave a comment:
-
-
Sen verran jätin kertomatta, että 2 autoista on bensakoneella, vaikka tämä keskustelu koskee varmaan enemmän dieseleitä. Kaikki on kuitenkin sentään Bemareita, muita ei tehdäkkään, pihalla odottavat dieselit on molemmat 3-sarjaa.
Lasketaanko se jo mainostamiseksi, jos rupean täällä hintoja huutelemaan? Sen verran nyt varmaan voi kertoa, että kaikki osat mitä käytetään on Bemarin alkuperäisiä osia, kun ei tähän remonttiin kaikkea edes tarvikkeena saa, ja jos kampiakseli vaihdetaan niin halpaa se ei ole varmaan kenenkään mittarilla. Bemarin ohjeaika koko hommalle on 2 päivää.Last edited by Bullitt; 26-02-2014, 10:37.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bullitt View PostMeillä on nyt korjaamon pihalla 4 kpl jakopäävammaisia autoja. Yhteen tulee koko kone, muut koitetaan korjata. Eikä tämä ole mikään uusi ilmiö.
Leave a comment:
-
-
Missä hinnoissa teillä toi jakopääfiksi kampuran kera liikkuu, mikäli kone ei oo viel napsahtanu?
Leave a comment:
-
-
Meillä on nyt korjaamon pihalla 4 kpl jakopäävammaisia autoja. Yhteen tulee koko kone, muut koitetaan korjata. Eikä tämä ole mikään uusi ilmiö.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostLähtökohtaisesti tuollaisia tyyppivikoja ILMAN sitaatteja ei kuuluisi olla ollenkaan näissä kalleimmissa merkeissä. Pidetään asiakkaat tyytyväisenä, hmm, täytyy sanoa kun nyt ajan Hondalla, että olen tyytyväisempi kun ei tarvitse kaveria pyytää hakemaan kerran viikossa Veholta kun Mese on TAAS korjauksessa kun ei saa edes sijaisautoa ilmaiseksi vaikka on perustavaa laatua oleva virhe "autossa".
Originally posted by Convertible View PostJuu, Mersu on "kunnostautunut" erityisesti kori ja maali ongelmien hoidossa. (Joita riittää).Kirjaimellisesti.
Leave a comment:
-
-
On se kunnostautunut jakopäähommissakin. Kuulemma kompuraoneiden jakopäissä ei oo koskaan ollut mitään vaivaaTiedän tapauksia, joissa hyvinkin pienillä kilsoilla on päässyt ihan itse kustantamaan tuota ketjun vaihtoa. Vieläpä aika suolaiseen +2000e hintaan. Huoltoneuvojalla vaan silmät pyörii kuin hedelmäpelissä, kun se ei oo koskaan kuullut mistään mersun viasta. Hyvä jos johonkin koneeseen tekevät jotain takuuseenkin. Samaa varmasti toivois myös mersun V6 bensakoneiden omistajat
Ketjua saa vaihdella useammin kuin keskivertoautoon hihnaa. No se onkin sitä normaalia kulumista. Samoin kuin sulavat takavalojen liittimet ja ties mitkä muut vaivat joista myöskään ei oo koskaan kuultu huoltotiskillä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jackie View PostOT:
Nykyinen mersu oli juuri Veholla jakopään tarkastuksessa. Auto kuuluu siis mersun "riskiryhmään" jakopäätuhon osalta. Ketju mitattiin, ei venymää. Vaihdettiin uusi kiristin. Koko remppa valmistajan piikkiin. Auto on neljä vuotta vanha ja ajettu 143tkm, tuontiauto, ei mitään extra-takuita.
Voisi BMW ottaa mallia kuinka "tyyppiviat" hoidetaan ja pidetään asiakkaat tyytyväisinä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Scyber View PostVälireportaasi tähän väliin. Oma toimii vielä 20tkm jälkeen eikä äänikään ole palannut. *kop kop*
Mites muiden jakopäärempat, onko ääni pysynyt poissa?
Samalla myös nosto, jotta uudet omistajat huomaavat.
Vielä kai sitten sitä kovaa ajoa...:thinkLast edited by Märkävaippa; 02-12-2013, 20:25.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by puhvc View Posttere!
Toinen kysymys, mulla 120d kierrokset humpaa kylmäkäynnistyksellä, siis parkkihallista melko reippaasti, mutta lämpimänä ei ole mitään ongelmaa.. mistäköhän moinen johtuu?
Aiheuttaja voi olla huohotin/oil separator tai suuttimien ohivuoto...näin olen ymmärtänyt. Omaan autoon vaihdettiin kaksi uutta suutinta viime keväänä, minkä jälkeen aiemmin esiintynyt kierroshumppa rauhoittui. Tätä ennen oli uusittu myös huohotin. Tosin suuttimet uusittiin muusta syystä kuin tuosta kierroshumpasta. Niiden uusimisella näytti kuitenkin olevan vaikutusta. Vikaahan voi toki olla tuossa vaihdetussa huohottimessakin...Tämän syksyn tultua kierroshumppa on taas alkanut ja se on päivittäistä. On tosin muuta oireilua, mikä varsinaisesti viitannee suutinvikaan (huonosti käynnistyy pakkasella/tänään ei ollenkaan). Näin se käyttäytyi viime keväänäkinJeejee...
Leave a comment:
-
Leave a comment: