Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bringer00
    replied
    Mulla ainaki se ahtoputken liitos resonoi tyhjäkäynnillä ja kuuluu juurikin semmonen napsutus. Putkesta pitää kiinni niin ei kuulu mitään.

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Originally posted by BemariAndy View Post
    Pitäskö olla huolissaan vaikka on kertaalleen tarkastettu merkkihuollossa tuota jakopäätä, kun ainakin lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä kuuluu taustalta di-di-di (eli tavallaan kuin laskis aika rivakasti neljää y-ka-ko-ne, mutta ei sitä "ne ääntä" kuulu) nopeaa taustaääntä muttei kierroksia nostettaessa tai veto päällä mitään isompaa?!? Onko normaalia, että jakopään ketju pikkuisen ääntää tyhjäkäynnillä?
    Ei ole varsinaisesti säksätystä, mutta pistää miettimään onko se kiristinrulla tai ketju jo hieman löystynyt...
    On se normaalia että pieni ääni kuuluu. Onhan se mekaniikkaa ja ketju ei ole mikään pingotettu olento.

    Ei kande ihan täysin vainoharhaseks ryhtyä. Menettää yöunet.

    Tää kyseinen ääni kuuluu parhaiten ajellessa / kierrättäessä siihen 1500rpm tuntumaan pienellä vedolla. Tai ainakin mulla ja useimmilla muillakin kuulunu siinä tuntumassa. Sen yli hiljenee (ei välttämättä jos tosi sökö). Hyvin kanssa kuulee lämpimällä koneella talojen välissä ajellessa ikkuna auki ko. äänen ku on hiljasta.

    Esimerkki videota
    http://www.youtube.com/watch?v=4lL0jxKBe2Q
    http://www.youtube.com/watch?v=ql4T5o54914

    Leave a comment:


  • BemariAndy
    replied
    Pitäskö olla huolissaan vaikka on kertaalleen tarkastettu merkkihuollossa tuota jakopäätä, kun ainakin lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä kuuluu taustalta di-di-di (eli tavallaan kuin laskis aika rivakasti neljää y-ka-ko-ne, mutta ei sitä "ne ääntä" kuulu) nopeaa taustaääntä muttei kierroksia nostettaessa tai veto päällä mitään isompaa?!? Onko normaalia, että jakopään ketju pikkuisen ääntää tyhjäkäynnillä?
    Ei ole varsinaisesti säksätystä, mutta pistää miettimään onko se kiristinrulla tai ketju jo hieman löystynyt...

    Leave a comment:


  • primus
    replied
    Originally posted by Genox View Post
    Niinpä, pitäisi tietää onko kyseessä suunnittelu-, valmistus- vai materiaalivirhe. Tätähän BMW ei virallisesti ole tietääkseni kertonut, ei varmasti tule kertomaankaan...

    Joka tapauksessa BMW on vastuussa virheestä, oli se sitten vaikka alihankkijan tekemä. Lähtökohtanahan on, ettei yritysten tekemiä virheitä maksateta kuluttajilla. Kaunis ajatus ilmeisesti kuluttajansuojalain perusteenakin
    Jotenkin tuntuu etta jos kyseessä olisi täysin suunnitteluvirhe yhdessä osassa niin % otanta oli suurempi? Tässä taitaa olla kyse siitä että rakenne itsessään on herkkä vikaantumaan, joka tietenkin on suunnitteluvirhe myös, mutta jos huollat ajoissa ja ajat ns. ihannekäytöllä ja osasi ovat toleranssin keskeltä niin ongelmia ei ole. Toisaalta jos näin niin sitäkin vittumaisempi vika.

    Leave a comment:


  • Genox
    replied
    Originally posted by Calypsocoupe View Post
    Samaa ketjua/ratasta ETK tarjoaa N47 mottiin aikojen alusta asti, eli jos uusissa on vikaa niin kalliilla korjauksella ei välttämättä saa kuin lisäaikaa :-P 1/2013 näyttäs tulevan uusi kiristäjä, jos se vika onkin sitten siinä.
    Niinpä, pitäisi tietää onko kyseessä suunnittelu-, valmistus- vai materiaalivirhe. Tätähän BMW ei virallisesti ole tietääkseni kertonut, ei varmasti tule kertomaankaan...

    Joka tapauksessa BMW on vastuussa virheestä, oli se sitten vaikka alihankkijan tekemä. Lähtökohtanahan on, ettei yritysten tekemiä virheitä maksateta kuluttajilla. Kaunis ajatus ilmeisesti kuluttajansuojalain perusteenakin

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Samaa ketjua/ratasta ETK tarjoaa N47 mottiin aikojen alusta asti, eli jos uusissa on vikaa niin kalliilla korjauksella ei välttämättä saa kuin lisäaikaa :-P 1/2013 näyttäs tulevan uusi kiristäjä, jos se vika onkin sitten siinä.

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    No jopas on harmillista että vika jatkuu yhä jollain asteella.

    Leave a comment:


  • primus
    replied
    Täytyy alkaa itsekin tutkimaan asiaa...

    Itsellä E87 123d 1/2009 (valm. 10/2008) 34tkm eikä vielä merkkejä tuosta, tosin auto on ollut käytossa Sveitsissa kakkos-/viikonloppuautona.

    Palaan asiaan mikäli jotain ilmenee... onneksi sentään takuu vielä vuoden liikkeen kanssa voimassa, lisäksi autossa on 10v/100 000km ilmainen huolto voimassa (täällä päin normaali, eli asiakas maksaa vain nesteet yms huollossa).

    Edit: valm. vuosi
    Last edited by primus; 12-11-2012, 15:37.

    Leave a comment:


  • Vesper
    replied
    Originally posted by Genox View Post
    Ikävä kyllä, et voi olla varma.. Nyt ei Baijerin poikien laatu oikein vakuuta .



    "Huollossa näiden ongelmien kanssa asioituani todettiin tänään, että ääni kuuluu jakopäästä ja autoon tehdään jakopään remontti. Autolla ajettu tällä hetkellä n. 19tkm ja käyttöönotto oli 2/2012. Kyseessä on N47 moottori."

    Toivottavasti valmistaja/ maahantuoja hoitelevat hommat tyylikkäästi...
    Laatupelejä. Jos kone ei imaise itseensä jotain hemmetin läppiä niin sitten jakopää antautuu

    Leave a comment:


  • Genox
    replied
    Ikävä kyllä, et voi olla varma.. Nyt ei Baijerin poikien laatu oikein vakuuta .



    "Huollossa näiden ongelmien kanssa asioituani todettiin tänään, että ääni kuuluu jakopäästä ja autoon tehdään jakopään remontti. Autolla ajettu tällä hetkellä n. 19tkm ja käyttöönotto oli 2/2012. Kyseessä on N47 moottori."

    Toivottavasti valmistaja/ maahantuoja hoitelevat hommat tyylikkäästi...

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Originally posted by Simonn View Post
    Morjens! itse tällä hetkellä hieron kauppaa tuollaisesta e82 123d:stä joka on valmistettu 19.03.2009 ja realoemin mukaan mottori olisi N47D20D, niin osaisitko sanoa että onko tämä kone siis sellainen päivitetty missä vikaa ei olisi? kuulemma koneesta ei tällä hetkellä ylimääräisiä ääniä kuulu mutta sehän pitää itse todeta sitten paikanpäällä..
    Originally posted by huTsu View Post
    Suurella todennäköisyydellä on koska isot muutokset tulivat 09/2008 koneisiin.
    Katso aloituspostauksen eka linkki. Siinä on eritelty kaksi eri Casea.
    Ykkönen on kampuran vaihto joka on edessä kampuroissa jotka on tehty ennen 5.1.2009 ja kakkonen on ilmeisesti jakopään ketjuohjurin liian nopea kuluminen tms.

    Jos aivan varma haluaa olla ostaa 3/2011 valmistetun moottorin omaavan auton...

    Leave a comment:


  • Järppä
    replied
    Originally posted by Simonn View Post
    Morjens! itse tällä hetkellä hieron kauppaa tuollaisesta e82 123d:stä joka on valmistettu 19.03.2009 ja realoemin mukaan mottori olisi N47D20D, niin osaisitko sanoa että onko tämä kone siis sellainen päivitetty missä vikaa ei olisi? kuulemma koneesta ei tällä hetkellä ylimääräisiä ääniä kuulu mutta sehän pitää itse todeta sitten paikanpäällä..
    Suurella todennäköisyydellä on koska isot muutokset tulivat 09/2008 koneisiin.

    Leave a comment:


  • Simonn
    replied
    Originally posted by Scyber View Post
    Käsittääkseni ongelma on poistettu 3/2009 jälkeen valmistetuista.
    Morjens! itse tällä hetkellä hieron kauppaa tuollaisesta e82 123d:stä joka on valmistettu 19.03.2009 ja realoemin mukaan mottori olisi N47D20D, niin osaisitko sanoa että onko tämä kone siis sellainen päivitetty missä vikaa ei olisi? kuulemma koneesta ei tällä hetkellä ylimääräisiä ääniä kuulu mutta sehän pitää itse todeta sitten paikanpäällä..

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Originally posted by Matzu View Post
    Onko näissä 08vm-03/09 valmistetuissa mitään mahdollisuutta varmistua ennen ostoa siitä, että jakopää ei leviä kun mittarissa on ~150tkm? Hotsittais vaihtaa oma kosla tuommoiseen hätspäkkiin (123d(a)), mutta tätä threadia lukiessa pelottaa suunnattomasti hankkia mitään 2 litrasta diiseliä ko. ongelman takia :O

    Jos hankin liikkeestä auton, niin eikö liikkeen pitäisi myös korvata mahdollinen vaurio jos se tapahtuu vähän kaupan jälkeen?
    Jaa-a. Vaikean pistit. Esim. Finntakuu ei kait korvaa valmistajan myöntämiä tyyppivikoja. Voitte toki tehdä liikkeen kanssa paperin, jossa sovitte että liike korvaa mahdolliset moottorivauriot kilometriin X -saakka. Ja jakopään leviäminen näissä ei ole mitenkään taattu just sattuvaks vaikka 150tkm kohdalla, vaan voi mennä jo paaaljon aikaisemmin. Sen lisäks kannattaa tutkailla kaksoismassaa koeajolla, koliseeko kytkintä nostaessa jne.

    Eräällä forumistilla oli ostamassaan autossa ko. vika ja päätyi purkamaan kaupat. Voit toki varmistua asiasta ostamalla auton johon on jo päivitetty ko. osat. Kuten vaikka mun auton
    Last edited by Scyber; 31-10-2012, 14:23.

    Leave a comment:


  • Matzu
    replied
    Onko näissä 08vm-03/09 valmistetuissa mitään mahdollisuutta varmistua ennen ostoa siitä, että jakopää ei leviä kun mittarissa on ~150tkm? Hotsittais vaihtaa oma kosla tuommoiseen hätspäkkiin (123d(a)), mutta tätä threadia lukiessa pelottaa suunnattomasti hankkia mitään 2 litrasta diiseliä ko. ongelman takia :O

    Jos hankin liikkeestä auton, niin eikö liikkeen pitäisi myös korvata mahdollinen vaurio jos se tapahtuu vähän kaupan jälkeen?
    Last edited by Matzu; 31-10-2012, 11:32.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎