Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16465
    • Asikkala

    Originally posted by stögö View Post
    Tuohon e21:sen 5x120 konversioon palaten niin osta 323i etutolpat ja laita niihin e12 napa. Näin tulossa itselleni ja saa isot tolpat. Muutama vuos sitten hain schmiedmanilta etutolpat ja ei kovin kalliit olleet silloin.
    E21 323i etutolpat eivät olleet kovin kalliit ? Tuskin alennuksessakaan olivat :think

    Comment

    • stögö
      BTCF Member
      • Nov 2007
      • 503
      • Espoo

      Jos ei muisti tee tepposia niin maksoivatko ne 360€ pari
      Käyttiksenä:f20 120d xDrive m-sport ja vw t5
      Hupileluina: hd sportster, vw t3 westfalia ja Vator 15dl
      tallissa projektina e21
      EX:e93, e60, e91, e36

      Comment

      • turbo touring
        Bimmer Rookie
        • Dec 2003
        • 141
        • Kiiminki

        Tuntuu nuo e12 navat olevan kattelussa. Mulla on ollut osto Ilmo monessa paikka viime kesästä ja olen koittanut katella myös maailmalta mutta ei tunnu kohtuudella löytyvän.

        Comment

        • MPV
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1193
          • Muhos

          Wallothilla 323i tolpat n.200€/kpl. Ei se kalliilta tunnu vielä tässä vaiheessa, mutta kun ne navat maksaa sitten aika tavalla lisää. Wallothilla vanhaan E12 malliin (pyörä kiinni muttereilla), 485€/kpl.

          Mulla olis kyllä yhdet E12 etunavat aikalailla joutilaat...

          Comment

          • turbo touring
            Bimmer Rookie
            • Dec 2003
            • 141
            • Kiiminki

            Noista kun vielä tekee säädettävät niin alkaa olla köyhälle kallista
            Onko noi navat kalliit?

            Originally posted by MPV View Post
            Wallothilla 323i tolpat n.200€/kpl. Ei se kalliilta tunnu vielä tässä vaiheessa, mutta kun ne navat maksaa sitten aika tavalla lisää. Wallothilla vanhaan E12 malliin (pyörä kiinni muttereilla), 485€/kpl.

            Mulla olis kyllä yhdet E12 etunavat aikalailla joutilaat...

            Comment

            • stögö
              BTCF Member
              • Nov 2007
              • 503
              • Espoo

              Ne joilla on kavereita joilla on oikeita varaosa autoja niin ei navat maksa varmaan juuri mitään, mutta mun tapauksessa, kun ei oo semmosii kavereita niin löysin jenkkilästä ebayn kautta ja kyllähän niistä joutui muutaman satasen maksamaan tosin samalla tuli isommat jarrutkin.
              Käyttiksenä:f20 120d xDrive m-sport ja vw t5
              Hupileluina: hd sportster, vw t3 westfalia ja Vator 15dl
              tallissa projektina e21
              EX:e93, e60, e91, e36

              Comment

              • stögö
                BTCF Member
                • Nov 2007
                • 503
                • Espoo

                Mulla 5x120 jaon muutos, isommat jarrut ja coiloverit ei ole ollut millään tavalla "kannattava" muutos, mutta ei sitä sillä tavalla pidäkään ajatella. Teenpäs jotain erilaista niin sillä tavalla mä sen ajattelen.
                Käyttiksenä:f20 120d xDrive m-sport ja vw t5
                Hupileluina: hd sportster, vw t3 westfalia ja Vator 15dl
                tallissa projektina e21
                EX:e93, e60, e91, e36

                Comment

                • topiiz
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2011
                  • 329
                  • Rovaniemi

                  Näihän se on, itelläkin ”hirvitti” ostaa uudet 323i tolpat ja pätkiä ne coileja varten. Osien saatavuus alkaa olemaan mitä on niin vähän pakko hommata sieltä mistä sattuu sillä hetkellä saamaan jos meinaa jotain muutella..
                  esim. Vähään aikaan ei näyttäny saavan wallotiltakaan 323i tolppaa eteen oikealle. Nyt näyttää maksavan 499e
                  e61 530xd Msport Lci

                  Comment

                  • basso72
                    BTCF Member
                    • Dec 2004
                    • 1837
                    • Ylä-Pinsiö

                    Originally posted by topiiz View Post
                    Näihän se on, itelläkin ”hirvitti” ostaa uudet 323i tolpat ja pätkiä ne coileja varten. Osien saatavuus alkaa olemaan mitä on niin vähän pakko hommata sieltä mistä sattuu sillä hetkellä saamaan jos meinaa jotain muutella..
                    esim. Vähään aikaan ei näyttäny saavan wallotiltakaan 323i tolppaa eteen oikealle. Nyt näyttää maksavan 499e
                    Niinpä,oikeaa ei saa enää Bmw:ltä,joten hinta hiukan hypännyt..
                    Pitää varmaan katella nurkista kumman puolen käytetty iso tolppa on,muistaakseni sellainen jossain lojuu..
                    sigpic
                    Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                    320i -77

                    Comment

                    • topiiz
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2011
                      • 329
                      • Rovaniemi

                      Olikos näissä nuo etuloksut alunperin tehtaalta ruuvien lisäksi tiivistemassalla kiinni?
                      Vai oliko taas entisen omistajan sovellus...:think
                      e61 530xd Msport Lci

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        Originally posted by topiiz View Post
                        Olikos näissä nuo etuloksut alunperin tehtaalta ruuvien lisäksi tiivistemassalla kiinni?
                        Vai oliko taas entisen omistajan sovellus...:think
                        Kyllä niissä on aina liimamassa ollut lisänä.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • FinCode
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 470
                          • Savo

                          Viisi vuotta sitten uutena ostettu hätävilkkukatkaisin yllätys yllätys päätti luovuttaa eilen Uusi 71€ merkkarilta. Samoin luovutti takalasinlämmittimen kytkin, laakkosella à 90€.

                          Mutta asiaan. Hanskalokero oli sateiden jälkeen märkä. Vuotaakohan tuo tuulilasin alareunasta vai mistä? Hauska sinällään että piti olla hitsattu ja laitettu alareunat. Täytynee käyttää lasia irti ja tarkistaa että tiiviste on kunnolla.
                          E21, E30, E36, E84
                          ½ R89/146, G20

                          Comment

                          • Jauhaja
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 95
                            • Kotka

                            Originally posted by FinCode View Post
                            Viisi vuotta sitten uutena ostettu hätävilkkukatkaisin yllätys yllätys päätti luovuttaa eilen Uusi 71€ merkkarilta. Samoin luovutti takalasinlämmittimen kytkin, laakkosella à 90€.

                            Mutta asiaan. Hanskalokero oli sateiden jälkeen märkä. Vuotaakohan tuo tuulilasin alareunasta vai mistä? Hauska sinällään että piti olla hitsattu ja laitettu alareunat. Täytynee käyttää lasia irti ja tarkistaa että tiiviste on kunnolla.
                            Jos namiskat pelaa fyysisesti niin olen joskus olen onnistuneesti hinkannut kontaktipinnat puhtaiksi. Ainakin e30 nappulat saa purettua osiksi ja on hyvin selkeä löytää huono kontakti.
                            E30 m20b25

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              Originally posted by FinCode View Post
                              Hanskalokero oli sateiden jälkeen märkä. Vuotaakohan tuo tuulilasin alareunasta vai mistä? Hauska sinällään että piti olla hitsattu ja laitettu alareunat. Täytynee käyttää lasia irti ja tarkistaa että tiiviste on kunnolla.
                              Kannattaa myös tarkistaa, onko tuulilasi "oikean kokoinen". E21:ssä on korkeudeltaan kahta erilaista tuulilasia. Jos laittaa pienemmän, saattaa olla, että lasi ei paina tiivistettä riittävästi karmia vasten ja vesi tulee sen vuoksi hanskalokeroon. Moni lasimyyjä ei edes tiedä, että loppupään E21:ssä on erikokoinen tuulilasi ja kaikkiin myydään sitä yhtä ja samaa.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              • T3
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 8530
                                • Karhe

                                Originally posted by Jauhaja View Post
                                Jos namiskat pelaa fyysisesti niin olen joskus olen onnistuneesti hinkannut kontaktipinnat puhtaiksi. Ainakin e30 nappulat saa purettua osiksi ja on hyvin selkeä löytää huono kontakti.
                                Sehän siinä onkin, että E21:n namiskat lopettaa toimintansa fyysisesti, eli nappi ei enää pysy pohjaanpainettuna, vaan esim hätävilkku jää päälle.
                                .

                                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎