Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T3
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Laakkoselta tiedustelin... 2kpl löytyy Saksan varastolta, 138€

    Paikallinen varaosapulju joutui nostamaan kädet ylös, KL-varaosat selvittää parasta aikaa saatavuutta... Valeolta pitäis olla saatavilla mutta Pieburg kuulemma lopettanut valmistuksen !!

    Aika naftiksi mennyt jo saatavuus... :think
    Kanteen peitelevy vanhan pumpun paikalle ja kaasutinmoottorille tarkoitettu sähköpumppu tilalle. Voi olla halvempikin. Toki sen vanhan pumpun voi jättää paikalleenkin. Letkut vaan irti ja ne sähköpumpulle. Vanha kalvopumppu voi siinä lätköttää ilmaa vaikka maailman tappiin.

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Perus varaosapuljusta vaan. Alkuperäisenä n.100€
    Laakkoselta tiedustelin... 2kpl löytyy Saksan varastolta, 138€

    Paikallinen varaosapulju joutui nostamaan kädet ylös, KL-varaosat selvittää parasta aikaa saatavuutta... Valeolta pitäis olla saatavilla mutta Pieburg kuulemma lopettanut valmistuksen !!

    Aika naftiksi mennyt jo saatavuus... :think

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Perus varaosapuljusta vaan. Alkuperäisenä n.100€
    Kiitos !!

    Tutkin vielä tarkemmin ja OE-osanro onkin 13311265193 jonka Autodoc myös hyväksyy sopivaksi omaan autooni mutta heillä varasto tyhjänä sopivista !!

    Pitää käydä paikallisessa puljussa kysymässä...

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Sigun vanhuksessa alkoi bensapumppu vuotaa...

    OE-varaosan nro on RealOEMin mukaan 13311276550

    Autodocin sovelluksesta pumppu löytyy mutta herjaa että se ei soveltuisikaan autooni...

    Autodocin päivän hinta olis 58,50€ eli onko tuo hinta ok vai kannattaako tilata muualta tai jopa käydä kysymässä perus varaosapuljusta??
    Perus varaosapuljusta vaan. Alkuperäisenä n.100€

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Sigun vanhuksessa alkoi bensapumppu vuotaa...

    OE-varaosan nro on RealOEMin mukaan 13311276550

    Autodocin sovelluksesta pumppu löytyy mutta herjaa että se ei soveltuisikaan autooni...

    Autodocin päivän hinta olis 58,50€ eli onko tuo hinta ok vai kannattaako tilata muualta tai jopa käydä kysymässä perus varaosapuljusta??

    Leave a comment:


  • Nissine
    replied
    Tarvitsee tosiaan muokata takapalkkia ihan reilusti tai sitten pääset sovittamaan kokonaan toisen bemarin takakaluston. Valitsitpa sitten kumman ratkaisun tahansa, niin vetarit ovat aina ns. liian pitkät eli taka-akselisto levenee jonkun verran.

    Leave a comment:


  • Hunnari
    replied
    Originally posted by Nissine View Post
    Siis mitä aiot tarkalleen ottaen muokata?
    Niin että e21 omasta taka-akselista joutuu varmaan perämurikan kiinnikkeitä muokkaamaan jos haluaa typ 168 vaihtaa typ188. Tai sitten muokata joku toinen taka-akseli sopimaan e21 koriin. Pahoittelut huonosta selityksestä

    Leave a comment:


  • Nissine
    replied
    Originally posted by Hunnari View Post
    Morjes. Onko täällä kukaan sovittanut e21 koppaan mitään muuta taka-akselia. Tarve ois omaan saada kestävämpi perä kun on annettu ymmärtää että typ 168 ei hirveesti tehoa kestä. Oma suunnitelma tällä hetkellä laittaa typ 188 perä taka-akselia muokkaamalla. Jos joku tehnyt aikasemmin kyseisen homman tai jonkun muun vastaavan muokkauksen niin kaikesta infosta olisi apua.
    Siis mitä aiot tarkalleen ottaen muokata?

    Leave a comment:


  • Hunnari
    replied
    Taka-akseli

    Morjes. Onko täällä kukaan sovittanut e21 koppaan mitään muuta taka-akselia. Tarve ois omaan saada kestävämpi perä kun on annettu ymmärtää että typ 168 ei hirveesti tehoa kestä. Oma suunnitelma tällä hetkellä laittaa typ 188 perä taka-akselia muokkaamalla. Jos joku tehnyt aikasemmin kyseisen homman tai jonkun muun vastaavan muokkauksen niin kaikesta infosta olisi apua.

    Leave a comment:


  • BavariaPower
    replied
    Originally posted by BavariaPower View Post
    Tilattu uusi imusarjan kumi joka oli myöskin halki...en tiedä miten tuo on saatu toimimaan noin huonoilla ja rikkinäisillä alipaineletkuilla ylipäätään!?:think
    No niin,nyt on tämäkin taas käyntikunnossa! Iimamäärämittarin kumin kun vaihtoi,niin heti lähti tulille!

    Todella herkkiä nämä on noille alipainevuodoille!

    Edelleen vaan näyttää laihalla menevän! Pitää varmaan viedä johonkin säädettäväksi!? Tai sit tuo vanha seosmittari on tiensä päässä!?

    Leave a comment:


  • BavariaPower
    replied
    Tilattu uusi imusarjan kumi joka oli myöskin halki...en tiedä miten tuo on saatu toimimaan noin huonoilla ja rikkinäisillä alipaineletkuilla ylipäätään!?:think

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    ^^ Niin, kyseinen tapaus lienee minun, joskus 15vuotta sitten rakentama moottori, jossa on käytetty 9,7:1-puristeista M20B25 alakertaa, josta on nakattu alkuperäinen 2,5:n kampiakseli hitolle ja laitettu tilalle 2,3:n akseli. Vielä kun B25:n männän malli on jotensakin huvittava (reunoilla kakut), on niistä pidentyneen iskun vuoksi jouduttu vetämään sorvissa siivu veks (lakipaksuuden ohentumatta). Näin koneesta on saatu 2,6-litrainen (tarkemmin 2552ccm3) ja puristussuhteeksi luokkaa 10,4:1 vakiokorkuisella 1264 200, tai 1277 731 kannen palotilalla.
    Kaikki muu moottorissa on K-jetronicia, kuten tietysti E21 323i:ssä kuuluukin. Se käytöstä poistettu/ohitettu kikkare on lisäilmaluisti, joka lämpeää siis jäähdytysnesteellä ja kuten tiedettyä, ne alkavat vanhemmiten jumia (auki) ja moottori huutaa tyhjäkäynnillä 1500rpm.
    Bensapumpun releitähän näistä on mennyt, mutta tuonkin asian pystyy helposti toteamaan hyppylangalla. Kytkee johtosarjasta releliittimen nastat 15 ja 87 hyppylangalla toisiinsa ja kääntää virrat päälle---> bensapumpun pitäisi pyöriä. Ellei pyöri, tarkista sulake ja/tai pumppu. Jos pyörii ja auto lähtee käyntiin, vika oli releessä.
    K-Jetronic on todella tarkka imuvuodoista. Järjestelmä pitää olla täysin tiivis. Mikäli toimivassa moottorissa, (jossa järjestelmä on tiivis) nyppää tyhjäkäynnillä öljytikkua sentin-pari ylös, tulee järjestelmään alipainevuoto ja moottori sammuu välittömästi. Eli jos siellä on niiden letkujen uusimisien jälkeen jäänyt johonkin vuoto, ei voikaan käynnistyä.

    Hieno moottori, parempi kuin yksikään alkuperäinen M20B25-moottori, piste.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by BavariaPower View Post
    No siis mikähän tuon oikea nimitys nyt sitten on?? ...joo stroukki on kyseessä! Alunperin tuo on jäähdytysnesteen lämpötilalla ohjattu systeemi,mutta purettu pois noiden vikaherkkyyden takia vanhemmiten...
    Eli tästä kuvasta 11 http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...r_flow_sensor/ Ruisku on siis l-jetronic ? Kuva olis kiva.

    Leave a comment:


  • BavariaPower
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    M20b25 k-jetronic :think Eli omatekemä sävellys.
    Voi vetää, takaiskuventtiili niissä yleensä on välissä.
    Tyhjäkäyntimoottori ja k-jetronic ? Mitähän siellä konehuoneessa on ?
    No siis mikähän tuon oikea nimitys nyt sitten on?? ...joo stroukki on kyseessä! Alunperin tuo on jäähdytysnesteen lämpötilalla ohjattu systeemi,mutta purettu pois noiden vikaherkkyyden takia vanhemmiten...

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by BavariaPower View Post
    Moottori on siis k-jetronicilla! Tuntus siltä että ei saa nyt ainetta jostain syystä!?
    Voiko jarrutehostajalle vetää suoraan imusarjalta letkun ilman mitään välipalikoita?? Tyhjäkäyntimoottori tuosta on poistettu käytöstä!! Ja osa siihen menevistä letkuista oli vaan tulpattuna!
    M20b25 k-jetronic :think Eli omatekemä sävellys.
    Voi vetää, takaiskuventtiili niissä yleensä on välissä.
    Tyhjäkäyntimoottori ja k-jetronic ? Mitähän siellä konehuoneessa on ?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎