Originally posted by nappe74
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E21 Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
-
Originally posted by T3 View PostPerus varaosapuljusta vaan. Alkuperäisenä n.100€
Paikallinen varaosapulju joutui nostamaan kädet ylös, KL-varaosat selvittää parasta aikaa saatavuutta... Valeolta pitäis olla saatavilla mutta Pieburg kuulemma lopettanut valmistuksen !!
Aika naftiksi mennyt jo saatavuus... :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by T3 View PostPerus varaosapuljusta vaan. Alkuperäisenä n.100€
Tutkin vielä tarkemmin ja OE-osanro onkin 13311265193 jonka Autodoc myös hyväksyy sopivaksi omaan autooni mutta heillä varasto tyhjänä sopivista !!
Pitää käydä paikallisessa puljussa kysymässä...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nappe74 View PostSigun vanhuksessa alkoi bensapumppu vuotaa...
OE-varaosan nro on RealOEMin mukaan 13311276550
Autodocin sovelluksesta pumppu löytyy mutta herjaa että se ei soveltuisikaan autooni...
Autodocin päivän hinta olis 58,50€ eli onko tuo hinta ok vai kannattaako tilata muualta tai jopa käydä kysymässä perus varaosapuljusta??
Leave a comment:
-
-
Sigun vanhuksessa alkoi bensapumppu vuotaa...
OE-varaosan nro on RealOEMin mukaan 13311276550
Autodocin sovelluksesta pumppu löytyy mutta herjaa että se ei soveltuisikaan autooni...
Autodocin päivän hinta olis 58,50€ eli onko tuo hinta ok vai kannattaako tilata muualta tai jopa käydä kysymässä perus varaosapuljusta??
Leave a comment:
-
-
Tarvitsee tosiaan muokata takapalkkia ihan reilusti tai sitten pääset sovittamaan kokonaan toisen bemarin takakaluston. Valitsitpa sitten kumman ratkaisun tahansa, niin vetarit ovat aina ns. liian pitkät eli taka-akselisto levenee jonkun verran.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Nissine View PostSiis mitä aiot tarkalleen ottaen muokata?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hunnari View PostMorjes. Onko täällä kukaan sovittanut e21 koppaan mitään muuta taka-akselia. Tarve ois omaan saada kestävämpi perä kun on annettu ymmärtää että typ 168 ei hirveesti tehoa kestä. Oma suunnitelma tällä hetkellä laittaa typ 188 perä taka-akselia muokkaamalla. Jos joku tehnyt aikasemmin kyseisen homman tai jonkun muun vastaavan muokkauksen niin kaikesta infosta olisi apua.
Leave a comment:
-
-
Taka-akseli
Morjes. Onko täällä kukaan sovittanut e21 koppaan mitään muuta taka-akselia. Tarve ois omaan saada kestävämpi perä kun on annettu ymmärtää että typ 168 ei hirveesti tehoa kestä. Oma suunnitelma tällä hetkellä laittaa typ 188 perä taka-akselia muokkaamalla. Jos joku tehnyt aikasemmin kyseisen homman tai jonkun muun vastaavan muokkauksen niin kaikesta infosta olisi apua.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BavariaPower View PostTilattu uusi imusarjan kumi joka oli myöskin halki...en tiedä miten tuo on saatu toimimaan noin huonoilla ja rikkinäisillä alipaineletkuilla ylipäätään!?:think
Todella herkkiä nämä on noille alipainevuodoille!
Edelleen vaan näyttää laihalla menevän! Pitää varmaan viedä johonkin säädettäväksi!? Tai sit tuo vanha seosmittari on tiensä päässä!?
Leave a comment:
-
-
Tilattu uusi imusarjan kumi joka oli myöskin halki...en tiedä miten tuo on saatu toimimaan noin huonoilla ja rikkinäisillä alipaineletkuilla ylipäätään!?:think
Leave a comment:
-
-
^^ Niin, kyseinen tapaus lienee minun, joskus 15vuotta sitten rakentama moottori, jossa on käytetty 9,7:1-puristeista M20B25 alakertaa, josta on nakattu alkuperäinen 2,5:n kampiakseli hitolle ja laitettu tilalle 2,3:n akseli. Vielä kun B25:n männän malli on jotensakin huvittava (reunoilla kakut), on niistä pidentyneen iskun vuoksi jouduttu vetämään sorvissa siivu veks (lakipaksuuden ohentumatta). Näin koneesta on saatu 2,6-litrainen (tarkemmin 2552ccm3) ja puristussuhteeksi luokkaa 10,4:1 vakiokorkuisella 1264 200, tai 1277 731 kannen palotilalla.
Kaikki muu moottorissa on K-jetronicia, kuten tietysti E21 323i:ssä kuuluukin. Se käytöstä poistettu/ohitettu kikkare on lisäilmaluisti, joka lämpeää siis jäähdytysnesteellä ja kuten tiedettyä, ne alkavat vanhemmiten jumia (auki) ja moottori huutaa tyhjäkäynnillä 1500rpm.
Bensapumpun releitähän näistä on mennyt, mutta tuonkin asian pystyy helposti toteamaan hyppylangalla. Kytkee johtosarjasta releliittimen nastat 15 ja 87 hyppylangalla toisiinsa ja kääntää virrat päälle---> bensapumpun pitäisi pyöriä. Ellei pyöri, tarkista sulake ja/tai pumppu. Jos pyörii ja auto lähtee käyntiin, vika oli releessä.
K-Jetronic on todella tarkka imuvuodoista. Järjestelmä pitää olla täysin tiivis. Mikäli toimivassa moottorissa, (jossa järjestelmä on tiivis) nyppää tyhjäkäynnillä öljytikkua sentin-pari ylös, tulee järjestelmään alipainevuoto ja moottori sammuu välittömästi. Eli jos siellä on niiden letkujen uusimisien jälkeen jäänyt johonkin vuoto, ei voikaan käynnistyä.
Hieno moottori, parempi kuin yksikään alkuperäinen M20B25-moottori, piste.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BavariaPower View PostNo siis mikähän tuon oikea nimitys nyt sitten on?? ...joo stroukki on kyseessä!Alunperin tuo on jäähdytysnesteen lämpötilalla ohjattu systeemi,mutta purettu pois noiden vikaherkkyyden takia vanhemmiten...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jr66 View PostM20b25 k-jetronic :think Eli omatekemä sävellys.
Voi vetää, takaiskuventtiili niissä yleensä on välissä.
Tyhjäkäyntimoottori ja k-jetronic ? Mitähän siellä konehuoneessa on ?Alunperin tuo on jäähdytysnesteen lämpötilalla ohjattu systeemi,mutta purettu pois noiden vikaherkkyyden takia vanhemmiten...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BavariaPower View PostMoottori on siis k-jetronicilla! Tuntus siltä että ei saa nyt ainetta jostain syystä!?
Voiko jarrutehostajalle vetää suoraan imusarjalta letkun ilman mitään välipalikoita?? Tyhjäkäyntimoottori tuosta on poistettu käytöstä!! Ja osa siihen menevistä letkuista oli vaan tulpattuna!
Voi vetää, takaiskuventtiili niissä yleensä on välissä.
Tyhjäkäyntimoottori ja k-jetronic ? Mitähän siellä konehuoneessa on ?
Leave a comment:
-
Leave a comment: