Itellä on m50 swappi meneillään e21:seen.Ja moniurahihna pitäisi hommata lyhyempi koska ohjaustehostimen pumppu on poistettu.Auto on 250km päässä niin ei pääse mittaamaan mikä sinne sopii
Tietoa kellään remmin pituudesta?
Kiitokset tästä Onko tietoa meneekö E30 typ168 sisuskalut tuohon e21 perään?
Menee E30 sisukset E21 kuoriin.
Toki niitä E30 sisuskaluja on erilaisia, joten joku kombo voi vaatia esim. spacerin lukon ja ring gearin väliin.
Alkupään E30 323 tais olla erilainen lukko kuin E30 loppupään malleissa.
Mulla on E30 lukkoyksikkö E21 kuorissa.
Myös E36 lukkoyksikköä voi laittaa E21 kuoriin. Vaikka 318is -mallista.
E21:ssä on vain Typ168 periä. Vanhemmissa sivuposket 4pultilla ja uudemmissa 6pultilla. E30:n perät ja muidenkaan, ei mene kiinnityksiin oikein mitenkään, ilman suuria muutoksia. Nollakakkosen perät menee takakannen vaihdolla, mutta niissäkin on pieniä eroja vetarin pulttien koossa, kun on 8mm pulteilla ja 10mm pulteilla. Toki myös vanhemmat E21:t on 8mm pulteilla. Silloin myös perän leveydessä (vetarin tumpin laipasta laippaan) on leveyseroa.
Edit: Käytännössä menee niin, että kun on sivuposket 4pultilla, vetarinpultit on 8mm ja kun sivuposket on 6pultilla, niin vetarinpultit on 10mm.
Kiitokset tästä Onko tietoa meneekö E30 typ168 sisuskalut tuohon e21 perään?
Onko näissäkin typ168 4pultilla vetarin tumppi kiinni ja typ188 6:llä? Käykö E30 tai muu perä. Auto siis alkujaan 315 missä perässä vetarin tumpit 6lla kiinni,olettasin et pitäisi olla alkujaan typ168perä? Toki kemppi lukkokin,niin mahdollisesti perä vaihtunut ajansaatossa.
E21:ssä on vain Typ168 periä. Vanhemmissa sivuposket 4pultilla ja uudemmissa 6pultilla. E30:n perät ja muidenkaan, ei mene kiinnityksiin oikein mitenkään, ilman suuria muutoksia. Nollakakkosen perät menee takakannen vaihdolla, mutta niissäkin on pieniä eroja vetarin pulttien koossa, kun on 8mm pulteilla ja 10mm pulteilla. Toki myös vanhemmat E21:t on 8mm pulteilla. Silloin myös perän leveydessä (vetarin tumpin laipasta laippaan) on leveyseroa.
Edit: Käytännössä menee niin, että kun on sivuposket 4pultilla, vetarinpultit on 8mm ja kun sivuposket on 6pultilla, niin vetarinpultit on 10mm.
Onko näissäkin typ168 4pultilla vetarin tumppi kiinni ja typ188 6:llä? Käykö E30 tai muu perä. Auto siis alkujaan 315 missä perässä vetarin tumpit 6lla kiinni,olettasin et pitäisi olla alkujaan typ168perä? Toki kemppi lukkokin,niin mahdollisesti perä vaihtunut ajansaatossa.
Halvinta on ostaa jakoa muuttavat spacerit. Noita 4x100--> 5x120 lättyjä on pariakin eri tyyliä.
Edessä voi myös käyttää E24 napoja jos isot laakerit. Taakse ei ole nopeita ja helppoja muutoksia tullut vastaan.
Näin olen nettiä selaamalla ymmärtänyt. Todennäköisesti alkuun tuleekin spacereillä, vaikkei tuo 4x100-5x120 spaceri hirveästi luottoa herätä,mut kai ne kestää.
Onko kukaan toteuttanut e21:seen 5x120 jakoa? Mikä on kustannus tehokkain ratkaisu? Ei haittaa jos saa samalla isomat jarrutkin.
Halvinta on ostaa jakoa muuttavat spacerit. Noita 4x100--> 5x120 lättyjä on pariakin eri tyyliä.
Edessä voi myös käyttää E24 napoja jos isot laakerit. Taakse ei ole nopeita ja helppoja muutoksia tullut vastaan.
Kuinka sivupeilin lasin irroitus menikään? Sähköistetyssä peilissä oli siellä lasin takana näkyvillä ne "hampaat", joista kääntämällä lasi irtosi. Perus sähköttömässä peilissä ei näytä olevan ja sitä nyt tässä käännellyt ja väännellyt. Peilin lasin vaihto noista päikseen, toinen rikki toinen ehjä, niin onko niissä nyt sitten joku eri kiinnitys systeemi?
Fanssin mukaan 323i on eri jouset, ennen laihialla asunut foorumilainen kertoo miten asia on.
No joo, siinäpä se. Walloth tarjoaa "Coil spring rear fits for all models and years of manufacturing" ja realoem antaa kolme vaihtoehtoa, joista kaksi "motorsport" käy kaikkiin ja yksi pelkkään kuningasmalliin. Toki sekin ended.
Walloth ja muutkaan eivät myy taakse kuin vasemmalle sen jarrukilven (levyjarruille). Oikean puoleista ei tunnu löytyvän mistään. Edes kallista. Jos jollain on omassa hyllyssä oikean puoleinen niin voin ostaa.
Eteen jos uudet haluaa niin niitä näytti tosiaan olevan vain noita yli 100€ / kpl, mutta ehkä pitäisi iloita että niitä vielä sentään saa? Jos tuo on liian kallista niin sitten varmaan tarvitsee harkita käytettyjä.
Löytyyköhän uusia ja halpoja jarrukilpiä mistään?. Uusia ja kaliita löytyy kyllä, mutta ei viittis maksaa pellin palasesta kovin paljoa.
Entäpä onko kukaan sovitellut jonkun muun auton jarrukilpiä E21:een?
Hmm, aika suhteellista. Mun mielestä Wallothneschin alle 80e/kpl on vielä aika kohtuullinen hinta. Vai puhuttiinko etukilvistä? Siihen kaupataankin nykyään näemmä vain jäähdytettyä mallia minkä hinta onkin aika suolainen 120e/kpl. Realoem mukaan normaalikin olis saatavilla ja 75$.
Edit: no joo lukihan otsikossa että etu, mikä ei enää quotatessa näkynyt.
Leave a comment: