E21 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • FinCode
    replied
    Joo, hyviä huomioita. Luulen että kunhan saan auton taas säilöstä ajoon, otan peräöljyt ulos ja tarkistan miltä näyttää. Sitten uudet castrolit tilalle ja kuulostelua. Toki vahva epäilys on, että huoltaa tuon perän varmaan voisi, tuskin pahaa tekee lähes nelikymppiselle. Murikanhan ottaa alas ja vaikka lähettää maailmalle huoltoon, sieltä pari hyvää vinkkiä tulikin

    Huoltokirjassa minulla näkyy lukevan vs600, mutta mielestäni kyllä silloin tarkkaan katsoin että otan lukkoperään sopivat. On myös sellainen kutina, että olisin senkin jälkeen peräöljyt vaihtanut, mutta huoltokirja ei näy tukevan kutinaani :think

    Realoem ainakin näyttää kovin monta ended-saraketta kun noita peränsisuksia selailee. Ei kyllä toki mitään haisua millä välityksellä tässä tuo perä on. 323i siis kyseessä.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    Voi ollakin näin, mutta siitä ei ollut edes kyse. Lukolliseen vs600 on kuitenkin väärä.
    Kyllä, lukon itsensä kannalta mutta voitelee laakerit ja rattaat siinä kuin vs500:kin.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Lukottomiin ihan sama mitä laittaa kunhan on GL5.
    Voi ollakin näin, mutta siitä ei ollut edes kyse. Lukolliseen vs600 on kuitenkin väärä.

    Leave a comment:


  • e36coupe
    replied
    Originally posted by FinCode View Post
    Tehtaan lukkoperä,
    Voisiko olla laakeroinnissa väljyyttä tai jotain? Osiahan näihin ei taida oikein saada ja asiantuntevaa korjaajaakaan en ole kyselyistä huolimatta löytänyt. Ainakaan tästä lähialueelta. Onko helpoin lyödä dollaria tiskiin ja vaihtaa quaife tilalle, vai mikä neuvoksi?

    T. nimim. en jaksa enää kovin montaa kesää kuunnella tuota ääntä
    Mitäs osia et ole löytänyt?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    Onko öljy muuten varmasti vs600? Sinänsä oikea öljy bemarin perään, sitä ne vehollakin laittoivat, mutta ilman lukkoa oleviin. Lukollisiin on vs500.
    Lukottomiin ihan sama mitä laittaa kunhan on GL5.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Onko öljy muuten varmasti vs600? Sinänsä oikea öljy bemarin perään, sitä ne vehollakin laittoivat, mutta ilman lukkoa oleviin. Lukollisiin on vs500.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Laske öljyt pois, miltä näyttää ? Se mobil ei ole perää rikkonut, ajomäärä/tapa ehkä kun tämä on pikku- eli 168 perä. Voimansiirtopalvelu Särkikoski, Ikaalinen osaa jos ei muut.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Hitsaamo Tuomas Vaaranta
    Jyrkänpellontie 20, 01830 Lepsämä
    0405007113

    Erittäin asiantuntevaa bmw-osaamista. Onnistuu myös perän korjaukset hänellä. Ei toki lähellä sua, mut koita pärjätä asian kans jotenkin.

    Jos päädyt heittämään perällä vesilintua, niin mielelläni otan siitä kopin.

    Leave a comment:


  • FinCode
    replied
    Tehtaan lukkoperä, näistä en toistaiseksi ymmärrä riittävästi. Ei normaalia yliäänivinkunaa tai jollotusta niin kuin yleensä minulla muissa bemareissa, vaan metallinen kahina, kuin metalli hankaisi metallia vastaan. Kuuluu lähinnä kun ryömittää autoa hitaalla nopeudella. Välillä tuntuu että jokin laittaa perässä vastaan hidasta nopeutta, pitäsi varmaan ajaa kovempaa. Ei kuitenkaan liene normaalia käyttäytymistä? Kaikki taka-akseliston puslat uusittu ja kardaaniinkin varmaan kaikki mahdollinen. Öljyä perässä on, tosin jotkut lukkoperä-mobilit, vs600 tms.

    Voisiko olla laakeroinnissa väljyyttä tai jotain? Osiahan näihin ei taida oikein saada ja asiantuntevaa korjaajaakaan en ole kyselyistä huolimatta löytänyt. Ainakaan tästä lähialueelta. Onko helpoin lyödä dollaria tiskiin ja vaihtaa quaife tilalle, vai mikä neuvoksi?

    T. nimim. en jaksa enää kovin montaa kesää kuunnella tuota ääntä

    Leave a comment:


  • Throttle
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Kuvan paksumpi letku haurastunut ja tarttis uusia...

    Yritin etsiä RealOEM:stä mutta en löytänyt, mikähän osanro on??

    Vai löytyiskö joltain ehjää ylimääräistä??
    11 15 1 252 407 MIT LOCH
    Olisiko tämä?

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Kuvan paksumpi letku haurastunut ja tarttis uusia...

    Yritin etsiä RealOEM:stä mutta en löytänyt, mikähän osanro on??

    Vai löytyiskö joltain ehjää ylimääräistä??
    Last edited by nappe74; 07-09-2023, 17:26.

    Leave a comment:


  • Vaka
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Pakosarja kyllä, mutta etuputkea joutuu vähän kääntämään.
    Kiitos pikaisesta vastauksesta. Tätä vähän epäilinkin, mutta eipä tämäkään onneksi suuri ongelma ole.

    Originally posted by jr66 View Post
    Eikö voi laittaa e21-osia ?
    Voi kyllä laittaa, jos vain jostain löytyy 316-320 pakosarja ja etuputki halvalla. E30 osia löytyy helpommin ja halvemmalla.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Eikö voi laittaa e21-osia ?

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by Vaka View Post
    Meneekö e30 m10 pakosarja ja etuputki suoraan e21 moottoritilaan sen kummemmin niitä muokkaamatta? Jotain muokkausta täytyy varmaan tehdä että sen saa yhdistettyä loppuputkeen, mutta enemmän huolestuttaa ottaako etuputki rintapeltiin tai johonkin muualle kiinni?
    Pakosarja kyllä, mutta etuputkea joutuu vähän kääntämään.

    Leave a comment:


  • Vaka
    replied
    Meneekö e30 m10 pakosarja ja etuputki suoraan e21 moottoritilaan sen kummemmin niitä muokkaamatta? Jotain muokkausta täytyy varmaan tehdä että sen saa yhdistettyä loppuputkeen, mutta enemmän huolestuttaa ottaako etuputki rintapeltiin tai johonkin muualle kiinni?

    Leave a comment:

Working...
X