Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • e36coupe
    replied
    Originally posted by FinCode View Post
    Tehtaan lukkoperä,
    Voisiko olla laakeroinnissa väljyyttä tai jotain? Osiahan näihin ei taida oikein saada ja asiantuntevaa korjaajaakaan en ole kyselyistä huolimatta löytänyt. Ainakaan tästä lähialueelta. Onko helpoin lyödä dollaria tiskiin ja vaihtaa quaife tilalle, vai mikä neuvoksi?

    T. nimim. en jaksa enää kovin montaa kesää kuunnella tuota ääntä
    Mitäs osia et ole löytänyt?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    Onko öljy muuten varmasti vs600? Sinänsä oikea öljy bemarin perään, sitä ne vehollakin laittoivat, mutta ilman lukkoa oleviin. Lukollisiin on vs500.
    Lukottomiin ihan sama mitä laittaa kunhan on GL5.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Onko öljy muuten varmasti vs600? Sinänsä oikea öljy bemarin perään, sitä ne vehollakin laittoivat, mutta ilman lukkoa oleviin. Lukollisiin on vs500.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Laske öljyt pois, miltä näyttää ? Se mobil ei ole perää rikkonut, ajomäärä/tapa ehkä kun tämä on pikku- eli 168 perä. Voimansiirtopalvelu Särkikoski, Ikaalinen osaa jos ei muut.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Hitsaamo Tuomas Vaaranta
    Jyrkänpellontie 20, 01830 Lepsämä
    0405007113

    Erittäin asiantuntevaa bmw-osaamista. Onnistuu myös perän korjaukset hänellä. Ei toki lähellä sua, mut koita pärjätä asian kans jotenkin.

    Jos päädyt heittämään perällä vesilintua, niin mielelläni otan siitä kopin.

    Leave a comment:


  • FinCode
    replied
    Tehtaan lukkoperä, näistä en toistaiseksi ymmärrä riittävästi. Ei normaalia yliäänivinkunaa tai jollotusta niin kuin yleensä minulla muissa bemareissa, vaan metallinen kahina, kuin metalli hankaisi metallia vastaan. Kuuluu lähinnä kun ryömittää autoa hitaalla nopeudella. Välillä tuntuu että jokin laittaa perässä vastaan hidasta nopeutta, pitäsi varmaan ajaa kovempaa. Ei kuitenkaan liene normaalia käyttäytymistä? Kaikki taka-akseliston puslat uusittu ja kardaaniinkin varmaan kaikki mahdollinen. Öljyä perässä on, tosin jotkut lukkoperä-mobilit, vs600 tms.

    Voisiko olla laakeroinnissa väljyyttä tai jotain? Osiahan näihin ei taida oikein saada ja asiantuntevaa korjaajaakaan en ole kyselyistä huolimatta löytänyt. Ainakaan tästä lähialueelta. Onko helpoin lyödä dollaria tiskiin ja vaihtaa quaife tilalle, vai mikä neuvoksi?

    T. nimim. en jaksa enää kovin montaa kesää kuunnella tuota ääntä

    Leave a comment:


  • Throttle
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Kuvan paksumpi letku haurastunut ja tarttis uusia...

    Yritin etsiä RealOEM:stä mutta en löytänyt, mikähän osanro on??

    Vai löytyiskö joltain ehjää ylimääräistä??
    11 15 1 252 407 MIT LOCH
    Olisiko tämä?

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Kuvan paksumpi letku haurastunut ja tarttis uusia...

    Yritin etsiä RealOEM:stä mutta en löytänyt, mikähän osanro on??

    Vai löytyiskö joltain ehjää ylimääräistä??
    Last edited by nappe74; 07-09-2023, 17:26.

    Leave a comment:


  • Vaka
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Pakosarja kyllä, mutta etuputkea joutuu vähän kääntämään.
    Kiitos pikaisesta vastauksesta. Tätä vähän epäilinkin, mutta eipä tämäkään onneksi suuri ongelma ole.

    Originally posted by jr66 View Post
    Eikö voi laittaa e21-osia ?
    Voi kyllä laittaa, jos vain jostain löytyy 316-320 pakosarja ja etuputki halvalla. E30 osia löytyy helpommin ja halvemmalla.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Eikö voi laittaa e21-osia ?

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by Vaka View Post
    Meneekö e30 m10 pakosarja ja etuputki suoraan e21 moottoritilaan sen kummemmin niitä muokkaamatta? Jotain muokkausta täytyy varmaan tehdä että sen saa yhdistettyä loppuputkeen, mutta enemmän huolestuttaa ottaako etuputki rintapeltiin tai johonkin muualle kiinni?
    Pakosarja kyllä, mutta etuputkea joutuu vähän kääntämään.

    Leave a comment:


  • Vaka
    replied
    Meneekö e30 m10 pakosarja ja etuputki suoraan e21 moottoritilaan sen kummemmin niitä muokkaamatta? Jotain muokkausta täytyy varmaan tehdä että sen saa yhdistettyä loppuputkeen, mutta enemmän huolestuttaa ottaako etuputki rintapeltiin tai johonkin muualle kiinni?

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Mää tilasin vasta paikallisesta liikkeestä pensapumpun kun schmieldmanilla ja kl-varaosilla hintaa oli aika hurjasti. Pumpulle jäi hintaa 60e. Hieman huvitti kun pumpun päältä ja kyljestä oli selvästi hiottu merkit pois ja päälle liimattu pierburgin tarra

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Laakkoselta tiedustelin... 2kpl löytyy Saksan varastolta, 138€

    Paikallinen varaosapulju joutui nostamaan kädet ylös, KL-varaosat selvittää parasta aikaa saatavuutta... Valeolta pitäis olla saatavilla mutta Pieburg kuulemma lopettanut valmistuksen !!

    Aika naftiksi mennyt jo saatavuus... :think
    Originally posted by nappe74 View Post
    Meinasin kuitenkin että kyllä sinne alkuperäinen tulee... vaikka sitten Laakkosen kautta kalliimmalla... onhan tuo kuitenkin museorekisterissä niin parempi olla mahd. alkuperäinen !!
    Autodocilta löytyikin Valeon pumppu huimaan ~35€ hintaan... 8 päivää tilauksesta pumppu kotona !!

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Kanteen peitelevy vanhan pumpun paikalle ja kaasutinmoottorille tarkoitettu sähköpumppu tilalle. Voi olla halvempikin. Toki sen vanhan pumpun voi jättää paikalleenkin. Letkut vaan irti ja ne sähköpumpulle. Vanha kalvopumppu voi siinä lätköttää ilmaa vaikka maailman tappiin.
    Meinasin kuitenkin että kyllä sinne alkuperäinen tulee... vaikka sitten Laakkosen kautta kalliimmalla... onhan tuo kuitenkin museorekisterissä niin parempi olla mahd. alkuperäinen !!

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎