Originally posted by sonkko123
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostOotko ajanu aiemmin m52b28 koneista autoa? Ne kierrokset jää pikkusen leijumaan, vaikka kaikki olisikin kunnossa. Vakio moottorinohjaukseen tekee sen tarkoituksella. Ihan älytön ero vakio ohjauksella ja esim. megalla varustetussa autossa samalla moottorilla. Mut toki jos kunnolla jää kierrokset ylös, niin sillon on jotain vikaakin. Eihän kaasuvaijeri jumita?
Kaasuvaijeri ei jumita! Voisiko maffi tehä ton? Ja pittää varmaa alkaa säästämään kolikoita megaruuttaan, tai jos jollain sellanen ylimääräsenä lojuu ja hinta ei päätä huimaa niin voin lunastaa pois!
Comment
-
-
No sen maffin toiminnan voi tarkastaa irrottamalla auton käydessä töpselin. Jos meinaa kyykätä koko käynti niin ainakin jotain eloa siel on. Kiinni laittamalla taas alkaa käymään normaalisti. Tai sit mittaat pinneistä mitä näyttää auton käydessä. Raotat sitä johtojen kumilutkua että näät pinnien perseet ja niiden väliltä mittaus. Oikeat arvot löytyy kyllä intternetistä
Comment
-
-
Eipä oo kyl yhdessäkään mun tietämässä maf virallisessa ollu tommosta ongelmaa. Lähinnä kaikki teho puuttuu ja bensaa menee. Käytä tyhjäkäyntiventtiili irti ja ruutaa vaikka crc:tä sinne sisään, jos jumittaa. Sen pitäs siis kolista ihan reilusti kun kevyesti heiluttaa. Tämä siksi, että se vakio moottorinohjaus käyttää tyhjäkäyntiventtiiliä kun se tekee sen ettei kierrokset laske nopeasti alas. Koko ominaisuudenkin voi toki softaamalla poistaa.
EDIT niin ja sit ne imuvuodot...Last edited by Pazi88; 28-08-2016, 12:40.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Onko kellään tarkempaa tietoa tuon m52b28tu koneen sielu elämästä tai lähinnä sähköistä. Suunnitelmissa olis laittaa sellainen 320i e30 vm93. Kone on peräisin E39 vm 2000. Suurimmat kysymykset tulee siinä kun:
1.Ajattelin vaihtaa m50b25 koneen imusarjan niin mitäs tämä kone tuumaa ku otetaan Luistonesto pois tai oletan yhden piuhanipun ainakin tulevan Luistonestolle kaasuläppään?
2.kakki swap ryhmän jutut luettuani (n.150 sivua) näin että olitte puhuneet jossain 62 sivun paikkeilla juuri tuosta että siinä on lambdat ennen ja jälkeen kattia. Meneeköhän se johonki vikatilaan/varakartalle jos sen jättää kylmästi pois kun suunnitelmissa olisi laittaa kiinan rosteria nykyisen kat pakosarjan tilalle.
3. Kone on alunperin automaatista ja muuten varmaan saa helposti riisuttu automaatin sähköt pois mutta aivopoksilta toiselle kulkee 3 piuhaa enkä ole löytänyt mitään sähkökaaviota mitä voisi katsella.
4. Käynnistyksen esto näyttää yhtäkkiselttään samalta kun e36 sinkku vanos koneellisista mutta ei yhtäkkiseltään värit ja johtojen määrät täsmää
Ps. olisko tietoa keneltä voisi edes kysellä tällaisiä juttuja?
ps2. tai onko tietoa kuka tekee ohjelmointia kyseiseen koneeseen? en tiedä haluanko tietää edes hintaa
Comment
-
-
Originally posted by nikko1122 View PostOnko kellään tarkempaa tietoa tuon m52b28tu koneen sielu elämästä tai lähinnä sähköistä. Suunnitelmissa olis laittaa sellainen 320i e30 vm93. Kone on peräisin E39 vm 2000. Suurimmat kysymykset tulee siinä kun:
1.Ajattelin vaihtaa m50b25 koneen imusarjan niin mitäs tämä kone tuumaa ku otetaan Luistonesto pois tai oletan yhden piuhanipun ainakin tulevan Luistonestolle kaasuläppään?
2.kakki swap ryhmän jutut luettuani (n.150 sivua) näin että olitte puhuneet jossain 62 sivun paikkeilla juuri tuosta että siinä on lambdat ennen ja jälkeen kattia. Meneeköhän se johonki vikatilaan/varakartalle jos sen jättää kylmästi pois kun suunnitelmissa olisi laittaa kiinan rosteria nykyisen kat pakosarjan tilalle.
3. Kone on alunperin automaatista ja muuten varmaan saa helposti riisuttu automaatin sähköt pois mutta aivopoksilta toiselle kulkee 3 piuhaa enkä ole löytänyt mitään sähkökaaviota mitä voisi katsella.
4. Käynnistyksen esto näyttää yhtäkkiselttään samalta kun e36 sinkku vanos koneellisista mutta ei yhtäkkiseltään värit ja johtojen määrät täsmää
Ps. olisko tietoa keneltä voisi edes kysellä tällaisiä juttuja?
ps2. tai onko tietoa kuka tekee ohjelmointia kyseiseen koneeseen? en tiedä haluanko tietää edes hintaa
Käsittääkseni luistoneston deletointi ei vaikuta moottorinohjaukseen, mutta johtaa ABS ja ASC -erroreihin. E30 swapissa niillä ei tietty pitäis olla merkitystä. Sen varmaankin saa koodattua pois. Jotain vastuskikkojakin on olemassa, ei henkilökohtaista kokemusta:
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Edit: nää linkit koskeekin vaan sinkkuvanoskonetta, jossa on erillinen luistoneston kaasuläppä)Last edited by Skarpa; 11-09-2016, 22:48.
Comment
-
-
Joo tuota imusarjaa kerkesinkin jo kiroilla tässä että eipä mennytkään niinkuin elokuvissa tämäkään. Millähän imusarjalla tämä olisisi kaikkein näppärin, helpoin ja mukavin toteuttaa? Päätavoite ei olisi virittäminen vaan mahdollisimman yksinkertainen ja lutettava ratkaisu. Kaikissa vastaavissa imusarjoissa taitaa olla rasitteena nuo luistoneston läpät ja hieman monimuotoisemmat koneen huohotukset jne.
Comment
-
-
Originally posted by nikko1122 View PostJoo tuota imusarjaa kerkesinkin jo kiroilla tässä että eipä mennytkään niinkuin elokuvissa tämäkään. Millähän imusarjalla tämä olisisi kaikkein näppärin, helpoin ja mukavin toteuttaa? Päätavoite ei olisi virittäminen vaan mahdollisimman yksinkertainen ja lutettava ratkaisu. Kaikissa vastaavissa imusarjoissa taitaa olla rasitteena nuo luistoneston läpät ja hieman monimuotoisemmat koneen huohotukset jne.
Last edited by Skarpa; 12-09-2016, 17:50.
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostNo siinä tapauksessa pitäisin alkuperäisen imusarjan (tai vaihtaisin sen M54 imusarjan) ja huohotukset sun muut systeemit ja koodauttaisin vaan ajoneston ja luistoneston pois. Muuuttuvapituuksinen imusarja tuplavanoksen ohella on niitä asioita, mitkä tekee tu-koneen vääntökäyrästä sinkkuvanoksellisen vastaavaa paremman. Koodaus on tehtävissä, kun etsii koodaajaan. Tälläkin foorumilla on monia koodaustaitosia. Kannattaa lukasta topiccia Siemens MS43 säätäminen. Mun käsittääkseni kakkoslambdojen pois jättäminen ei aiheuta muuta kuin virhekoodeja kattien kunnosta, mutta tästä en ole absoluuttisen varma. Tiedän, että niihin saa ostaa jotain lambdasignaalia simuloivaa palikkaa. M52tu kone on hyvin lähellä M54-konetta muutamilla eroilla (esim. sähkönen kaasupoljin). Tossa yksi topicci M54:ään liittyen:
http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=383897
Comment
-
-
Originally posted by nikko1122 View PostJees... Näillä päästäänkin jo taas hetkeksi jatkamaan suunnitelmia. Varmasti tulee paljonkin lisää kysymyksiä ja jos jollain on heittää lisää jotain vinkkejä aiheeseen niin ne on terve tulleita. Tallista löytyis kyllä kaksi m50b25 konettakin josta toinen sinkkuvanoksella mutta hieman kyllä kiehtois tämä tupla vanos kone. Onko se vaan tämän vaivan arvoinen?
Comment
-
-
Mittaristo
Mikä mahtaa olla vikana, kun ei kierroslukumittari toimi e30 m50 setupissa. Vanha kone oli m20b20 ja nykyään m50b25. Vikavalot toimii, sekä bensamittari ja nopeusmittari. Nopeusmittari pompsahtelee kiihdytyksestä riippuen, sekä lämpötilamittari on pimeänä. Myöskin mittariston valot ovat pimeät. Searchilla olen löytänyt, että mittariston akut saattavat olla tiensä päässä ja kannattaa vaihtaa nopeusmittarin rattaat? Lämpötilamittarin mutteria kannattaa myöskin ilmeisesti kiristää. Onko kierroslukumittari, jotenkin kytköksissä mittariston akkuihin? Mittaristo on vanhanmallinen motometer.
- LauriE30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300
Comment
-
Comment