Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bemssi
    replied
    Vaihdoin m50 swappiini motonetin uuden startin. Nyt lyö pelkästään tyhjää tuo startti. Plussaan menee 3 isoa kaapelia, pienimpään napaan vihree musta ja toiseksi pienimpään ohut mustajohto. Kokeiltu myös toisinpäin ja ei vaikutusta. Pelasi hyvin vanhalla, mutta oli laiska starttaamaan.

    Leave a comment:


  • vexu524tdic
    replied
    Yksi selvä virtasyöppö löytyi, sulake 21 näytti 0.36A ja kontin valohan se siellä...

    Takaluukun lukon säätö oli niin tiukalla ettei mennyt kiinni asti joka kerralla...

    Nyt kun virta ei ollut aivan kaikki, niin kävi kylmänäkin järkevillä seoksilla, ilmeisesti on aiemmin mennyt niin vähiin että boksi nollautuu.

    Leave a comment:


  • vexu524tdic
    replied
    Mittailua, koneen lämpöanturi vaikuttaisi pelaavan oikein ja mittaustulos on sama boksin kammalta kuin anturista suoraan. Koitin myös väännellä ja kiskoa johtosarjaa. Mittasin myös toisen anturin kylmänä ja lämpimänä, samanlaisia tuloksia tuli.

    Vertailin myös imulämpöanturiin niin kylmänä näytti samaa vastusta kuin vedenlämpö.

    Tuota boksin lämmittämistä/pakastamista pitää kyllä koittaa.

    Aika rikkaalla käy ennenkuin lämpeää kunnolla. Vaihdoin 200km ajetut tarvike NGK (France) tulpat alkuperäisiin BMW (Japan NGK) mielenrauhan vuoksi ja ne oli aika mustat kun olin käyttänyt vain viisi minuuttia konetta anturimittauksissa.

    Tutkimukset jatkuu...

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by vexu524tdic View Post
    Cabriossa joitain mystisiä juttuja...

    e30 325i -88 > M52b28, e34 vanos sähköillä jne.

    -Akku tyhjenee parissa päivässä.
    -Vedot parhaimmillaan puolilämpimänä. Muuten vaihtelevaa aaltoilua.
    -kierroslukumittari katosi ja palasi taas henkiin.

    Vaihdettu: Nokan anturi, Lambda, Ilmamäärämittari, Vanoksen tiivisteet, Tulpat, Schrick imunokka 252 ja NV imunokka pakopuolelle, M50 imusarja(b28 suuttimet), Virilastu, Kaikki huohotinletkut ja TK säätimen letkut. Joka paikkaa on tarkisteltu ainakin kahteen kertaan...

    Nyt kun tuli pakkaset ja autoa piti siirtää niin kiekkakello alkoi toimia kuin taikaiskusta ja vetoa oli enemmän kuin koskaan ennen, siis huomattavasti enemmän.

    Ajelin ihmeissäni pitemmän lenkin, toimii täysin, ei nyi, aaltoile tai mitään muutakaan.

    Voiko olla ECU rikki ja pakkanen "korjaa" vian??? Tuntuu että kaikki muu on jo poissuljettu.
    Lämpimään tallin ja pakasta ecu, sillähän se selviää.

    Leave a comment:


  • JIPSKI
    replied
    Originally posted by vexu524tdic View Post
    Cabriossa joitain mystisiä juttuja...

    e30 325i -88 > M52b28, e34 vanos sähköillä jne.

    -Akku tyhjenee parissa päivässä.
    -Vedot parhaimmillaan puolilämpimänä. Muuten vaihtelevaa aaltoilua.
    -kierroslukumittari katosi ja palasi taas henkiin.

    Vaihdettu: Nokan anturi, Lambda, Ilmamäärämittari, Vanoksen tiivisteet, Tulpat, Schrick imunokka 252 ja NV imunokka pakopuolelle, M50 imusarja(b28 suuttimet), Virilastu, Kaikki huohotinletkut ja TK säätimen letkut. Joka paikkaa on tarkisteltu ainakin kahteen kertaan...

    Nyt kun tuli pakkaset ja autoa piti siirtää niin kiekkakello alkoi toimia kuin taikaiskusta ja vetoa oli enemmän kuin koskaan ennen, siis huomattavasti enemmän.

    Ajelin ihmeissäni pitemmän lenkin, toimii täysin, ei nyi, aaltoile tai mitään muutakaan.

    Voiko olla ECU rikki ja pakkanen "korjaa" vian??? Tuntuu että kaikki muu on jo poissuljettu.
    koneen lämpötila-anturin tarkistaisin. Jos on rikki niin näyttää reilua pakkasta ja kone toimii kylmänä ok. Sen jälkeen heittäisin "virilastulla" vesilintua.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Tuo virilastu kuulostaa heti pahalta. Millanen se on? Onko tehty noille osille? Suht paljon muutoksia jo tuossa, et voi johtua ongelmat jo siitä, et moottorinohjaus ei pysy mukana. Akun purkaminen sun kannattaa selvittää yleismittarilla.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by vexu524tdic View Post
    Cabriossa joitain mystisiä juttuja...

    e30 325i -88 > M52b28, e34 vanos sähköillä jne.

    -Akku tyhjenee parissa päivässä.
    -Vedot parhaimmillaan puolilämpimänä. Muuten vaihtelevaa aaltoilua.
    -kierroslukumittari katosi ja palasi taas henkiin.

    Vaihdettu: Nokan anturi, Lambda, Ilmamäärämittari, Vanoksen tiivisteet, Tulpat, Schrick imunokka 252 ja NV imunokka pakopuolelle, M50 imusarja(b28 suuttimet), Virilastu, Kaikki huohotinletkut ja TK säätimen letkut. Joka paikkaa on tarkisteltu ainakin kahteen kertaan...

    Nyt kun tuli pakkaset ja autoa piti siirtää niin kiekkakello alkoi toimia kuin taikaiskusta ja vetoa oli enemmän kuin koskaan ennen, siis huomattavasti enemmän.

    Ajelin ihmeissäni pitemmän lenkin, toimii täysin, ei nyi, aaltoile tai mitään muutakaan.

    Voiko olla ECU rikki ja pakkanen "korjaa" vian??? Tuntuu että kaikki muu on jo poissuljettu.
    Ei oo sen kummempaa asiantuntemusta juuri tästä tekniikasta, mutta noin yleisohjeena: Tottapa siitä keksinnöstä mitataan myös ao. komponentin johdot ennen osan vaihtoa? ..sillä aattelin huomauttaa kun mainitsit esim. nokka-anturin vaihtaneesi. Ei yllättäs yhtään jos ton verran tietä nähneessä tekniikassa olis just johtosarjavika tai -vikoja.

    Leave a comment:


  • vexu524tdic
    replied
    Cabriossa joitain mystisiä juttuja...

    e30 325i -88 > M52b28, e34 vanos sähköillä jne.

    -Akku tyhjenee parissa päivässä.
    -Vedot parhaimmillaan puolilämpimänä. Muuten vaihtelevaa aaltoilua.
    -kierroslukumittari katosi ja palasi taas henkiin.

    Vaihdettu: Nokan anturi, Lambda, Ilmamäärämittari, Vanoksen tiivisteet, Tulpat, Schrick imunokka 252 ja NV imunokka pakopuolelle, M50 imusarja(b28 suuttimet), Virilastu, Kaikki huohotinletkut ja TK säätimen letkut. Joka paikkaa on tarkisteltu ainakin kahteen kertaan...

    Nyt kun tuli pakkaset ja autoa piti siirtää niin kiekkakello alkoi toimia kuin taikaiskusta ja vetoa oli enemmän kuin koskaan ennen, siis huomattavasti enemmän.

    Ajelin ihmeissäni pitemmän lenkin, toimii täysin, ei nyi, aaltoile tai mitään muutakaan.

    Voiko olla ECU rikki ja pakkanen "korjaa" vian??? Tuntuu että kaikki muu on jo poissuljettu.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Siirsin tämän postauksen tänne, tuohon how to/FAQ-topikkiin on tarkotus kerätä vain "faktaa pöytään".
    Originally posted by aleksiiizzz View Post
    Onko millainen työmaa alkaa asentelemaan m50b25 sähköjä vuoden 86 m10b18 kaasari peliin? Ja sitten vielä bensan paluuputki?
    Onhan siinä työmaata. Kysymyksen asettelusta arvelen että yhtäkän moista hommaa et liene tehnyt? Kyllä siinä sillon voi olla puurtamista. Virtapiirikaaviota on hyvä osata lukea, sen avulla ne johtosarjat naitetaan. Ja puuttuuhan kaasaripelistä sähköinen pa-pumppukin..

    Leave a comment:


  • aleksiiizzz
    replied
    Onko millainen työmaa alkaa asentelemaan m50b25 sähköjä vuoden 86 m10b18 kaasari peliin? Ja sitten vielä bensan paluuputki?

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Originally posted by Doni View Post
    Tuo saksassa olevan katalysaattorin mitat ovat pituus 375, korkeus 110m, leveys 185. Pitää vielä mitata miten mahtuu. Alkuperäinen 325i katalysaattori taitaa olla 80mm korkea.
    Tuolla löytyi ton marteliuksen myymän magnaflown mitat:https://www.etrailer.com/Catalytic-C...w/MF94008.html
    Leveys ja korkeus melko samoissa. Ja on maininta että sen pitäs riittää 6,2l koneeseen.

    Leave a comment:


  • Doni
    replied
    Originally posted by EMP View Post
    Tuo saksassa oleva oli sitten vapaammin virtaavalla metallikennolla, kun taas marteliuksen on keraamisella kennolla. Ajattelin vaan jos tehoa kerran oli enemmän tulossa että ei ahdistaisi.

    Tuo saksassa olevan katalysaattorin mitat ovat pituus 375, korkeus 110m, leveys 185. Pitää vielä mitata miten mahtuu. Alkuperäinen 325i katalysaattori taitaa olla 80mm korkea.

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Originally posted by Doni View Post
    Ei mulla mitään kummallista ajatusta ollut yhdistämisellä. Tuollainen 2x2" vaikuttaa oikein hyvältä.
    http://www.martelius.com/verkkokaupp...uppa/pMF94008/
    Tuo saksassa oleva oli sitten vapaammin virtaavalla metallikennolla, kun taas marteliuksen on keraamisella kennolla. Ajattelin vaan jos tehoa kerran oli enemmän tulossa että ei ahdistaisi.

    Leave a comment:


  • Doni
    replied
    Originally posted by EMP View Post
    Olisiko tuollaisella 2x2" katilla helpompi tehdä? Vai onko tuolla yhdistämisellä jokin muu tarkoitus?
    http://www.powersprint.eu/906617ps/k...-200-cpsi.html
    Ei mulla mitään kummallista ajatusta ollut yhdistämisellä. Tuollainen 2x2" vaikuttaa oikein hyvältä.
    Last edited by Doni; 04-12-2015, 13:36.

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Originally posted by Doni View Post
    Kiitos, Hyvä tietää että ne saa sieltä helposti pois. Jos ei itse, niin sit joku muu voi tehdä. Yllättävän paljon menee aikaa kuitenkin kun tollasta rupee asentamaan, säätämään ja tutkimaan. Kun ei meinaa löytyä aikaa edes sille putkiston tekemiselle

    Eli sit pakoputkisto varmaan pakosarjoilta kahtena ja yhteen ennen kattiin ja siitä taas jakaa kahdeksi taaksepäin? Katalysaattori ehdotuksia?

    Pakosarjojen lähtö on 2", niin miltä kuulostaa seuraavanlainen setuppi.
    2x2" -> 1x2.5" -> 2x2" ??
    Olisiko tuollaisella 2x2" katilla helpompi tehdä? Vai onko tuolla yhdistämisellä jokin muu tarkoitus?
    http://www.powersprint.eu/906617ps/k...-200-cpsi.html

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎