Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joma
    BTCF Member
    • Feb 2011
    • 1320
    • Masku

    Nonniin, eli passaa hyvin muutaman satasen talvipommiin tuo 240 getrag ja m20b25 kytkinvauhtis setti.

    Luulis kestävän m52b25 kanssa talviautossa.

    E: vai sopiiko tuon setin kanssa m50 kaksoismassa kytkin ja vauhtis m50 startin kanssa?
    Last edited by Joma; 16-11-2015, 12:59.
    E30 M52b28 M122h Amme
    E28 x monta
    E23 728i Ministeri
    E10 1600-2 Garret

    VW LT50 Huoltoajoneuvo
    HD lapio jätskikruiseri

    Comment

    • Zetz
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 3233
      • Joensuu

      Originally posted by Joma View Post
      Nonniin, eli passaa hyvin muutaman satasen talvipommiin tuo 240 getrag ja m20b25 kytkinvauhtis setti.

      Luulis kestävän m52b25 kanssa talviautossa.

      E: vai sopiiko tuon setin kanssa m50 kaksoismassa kytkin ja vauhtis m50 startin kanssa?
      Suosittelen m20 settiä
      puh/txt/whatsapp: 0452673541
      näillä mennään talvella:
      e39 523ia arctic silver
      e87 116i Japanrot
      ja näillä kesällä:
      e30 328i *Rot m50b28

      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
      ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

      Comment

      • jukkae
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3506
        • 70800

        Originally posted by jukkae View Post
        E30 m52 swap,

        Autosta kääntää virrat pois niin 2-30sek sen jälkeen imusarjan alla surahtaa isosti ja pieni surina jää päälle ja tyhjentää akun. Surina saattaa loppua hetkeksi mutta alkaa taas uudelleen. Tyhjäkäyntiventtiili vissiin mutta mikä sen aiheuttaa? Eikö venttiili jaksa mennä ääriasentoon ja moottori yrittää vaan kääntää sitä kokoajan eli paskanen tai rikki? Ainoastaan akun irrottaminen tai ecusta piuha irti lopettaa surinan, yksikään sulake ei vaikuta mitään.

        Ecu vai tuo venttiili rikki, arvauksia? En rupea vielä purkamaan, vasta ajokauden jälkeen.

        Taas tuntuu tyhjenevän _aivan_ tyhjäksi akku.

        Nyt kun laittaa täyden akun kiinni niin bensapumppu lähtee pyörimään, pyöri ainakin 5min kun annoin olla kiinni ladatun akun.

        Mistä ihmeestä kehtais alkaa selvittää?

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11131
          • Oulu

          Originally posted by jukkae View Post
          Taas tuntuu tyhjenevän _aivan_ tyhjäksi akku.

          Nyt kun laittaa täyden akun kiinni niin bensapumppu lähtee pyörimään, pyöri ainakin 5min kun annoin olla kiinni ladatun akun.

          Mistä ihmeestä kehtais alkaa selvittää?
          Sulla kai on ecu rikki tai johtosarjassa joku härö, että virta pääsee kiertämään mitä sattuu kautta virtojen ollessa pois. Onko vakio siemenssi käytössä? Lähinnä siis ajoneston poiston kannalta jne. :think

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • jukkae
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3506
            • 70800

            Vakio joo ja Ews toiminnassa mukana. Tuo ajonesto oli talvella tarkotus riipasta mäkeen enivei..

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11131
              • Oulu

              Originally posted by jukkae View Post
              Vakio joo ja Ews toiminnassa mukana. Tuo ajonesto oli talvella tarkotus riipasta mäkeen enivei..
              Eikun mietin että jos joku on poistanu ajoneston softaamalla ja kämmänny sen. Eikai sitä nyt poistaa tarvi. Eipähän ensimmäisen nistin mukaan tartu

              Lähtisin ihan vaan yleismittarilla selvittään mistä vika johtuu. Jos kerta bensapumppu yms. tavaraa jää päälle, niin varmaan ensimmäisenä kannatta katsoa katkeaako ecu:lta virta oikeasti.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • jukkae
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3506
                • 70800

                Tuossa tuli vähän tuhrattua tallissa ja vissiin bensapumpun rele oli ottanu kosteudesta ihteensä ja yhdisteli itseänsä vähän oman maun mukaan, mikäs rele sen vieressä on? Otin töötin releen siihen väliaikasesti että pääsee huomenna leimalle. Koitin tuota bensapumpun relettä tuohon tööttiin niin töötti alko soittaa ihan jotain omaa sinfoniaa, välillä hiljaa ja välillä täysiä mongertaen

                Comment

                • Bensko
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2012
                  • 134
                  • Pietarsaari, Finland

                  M50 swap jarrutehostin

                  Onko kukaan tällä ajanut e30 vakio jarrutehostimella? Jos nii niin millä moottorinkumeilla? Ja imusarjaa mitää kai vähän viilata ?

                  Comment

                  • RiZ3*
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 353
                    • Helsinki

                    Originally posted by Bensko View Post
                    Onko kukaan tällä ajanut e30 vakio jarrutehostimella? Jos nii niin millä moottorinkumeilla? Ja imusarjaa mitää kai vähän viilata ?

                    Vakio e30 320i prefacelift tehostin mulla, e34 m50 tukikumit, kuskin puolella prikkoja about sentti. Jarrutehostinta siirretty reikien verran sivuun (porattu uudet reijät ja menee ihan Bolt on takaisin). Imusarjasta rivat pois ja toimii.
                    The will to do - the soul to dare

                    E93 M3

                    Comment

                    • Doni
                      Moderator
                      • Sep 2004
                      • 2842
                      • Kyrsälä

                      Pakoputkistosta.

                      E30:iin istutettu vajaa 300hv M50-pohjautuva moottori.
                      Moottoriohjaus on MS41.1 jossa on post-cat lambdat. Eli alunperin E36 korissa on kaksi kattia ja kattien takana paikat post-cat lambdoille.

                      E30:een on saatava katalysaattorit ja jos meinaa käyttää edelleen post-cat lambdoja, niin katteja pitäisi olla kaksi. Onko kokemusta minkä malliset katalysaattorit sopisi E30:een vierekkäin? E36 M3 vakiokatalysaattorit eivät taida mahtua.

                      Jos softasta saisi post-cat lamdat poistettua, voisi varmasti käyttää vain yhtä kattia joka tietysti helpottaisi. Millainen katalysaattori se voisi silloin olla?
                      Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        MS41.1 Säätämisestä:



                        Parin kympin laitteilla sekin onnistuu.
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11131
                          • Oulu

                          Originally posted by Doni View Post
                          Pakoputkistosta.

                          E30:iin istutettu vajaa 300hv M50-pohjautuva moottori.
                          Moottoriohjaus on MS41.1 jossa on post-cat lambdat. Eli alunperin E36 korissa on kaksi kattia ja kattien takana paikat post-cat lambdoille.

                          E30:een on saatava katalysaattorit ja jos meinaa käyttää edelleen post-cat lambdoja, niin katteja pitäisi olla kaksi. Onko kokemusta minkä malliset katalysaattorit sopisi E30:een vierekkäin? E36 M3 vakiokatalysaattorit eivät taida mahtua.

                          Jos softasta saisi post-cat lamdat poistettua, voisi varmasti käyttää vain yhtä kattia joka tietysti helpottaisi. Millainen katalysaattori se voisi silloin olla?
                          Post cat lamdojen poisto softasta on helppoa. Kato se naukkiksen ms41 säätötopikki. Lataa vaan full readin softasta romraiderin ja siellä on kontrollibitit lamdoille selvästi merkattu. Ms41:stä voi jopa ajaa yhdelläkin lamdalla, jos haluaa.
                          Last edited by Pazi88; 04-12-2015, 13:42.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Doni
                            Moderator
                            • Sep 2004
                            • 2842
                            • Kyrsälä

                            Kiitos, Hyvä tietää että ne saa sieltä helposti pois. Jos ei itse, niin sit joku muu voi tehdä. Yllättävän paljon menee aikaa kuitenkin kun tollasta rupee asentamaan, säätämään ja tutkimaan. Kun ei meinaa löytyä aikaa edes sille putkiston tekemiselle

                            Eli sit pakoputkisto varmaan pakosarjoilta kahtena ja yhteen ennen kattiin ja siitä taas jakaa kahdeksi taaksepäin? Katalysaattori ehdotuksia?

                            Pakosarjojen lähtö on 2", niin miltä kuulostaa seuraavanlainen setuppi.
                            2x2" -> 1x2.5" -> 2x2" ??
                            Last edited by Doni; 04-12-2015, 13:45.
                            Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                            Comment

                            • EMP
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 823
                              • Kuusjoki

                              Originally posted by Doni View Post
                              Kiitos, Hyvä tietää että ne saa sieltä helposti pois. Jos ei itse, niin sit joku muu voi tehdä. Yllättävän paljon menee aikaa kuitenkin kun tollasta rupee asentamaan, säätämään ja tutkimaan. Kun ei meinaa löytyä aikaa edes sille putkiston tekemiselle

                              Eli sit pakoputkisto varmaan pakosarjoilta kahtena ja yhteen ennen kattiin ja siitä taas jakaa kahdeksi taaksepäin? Katalysaattori ehdotuksia?

                              Pakosarjojen lähtö on 2", niin miltä kuulostaa seuraavanlainen setuppi.
                              2x2" -> 1x2.5" -> 2x2" ??
                              Olisiko tuollaisella 2x2" katilla helpompi tehdä? Vai onko tuolla yhdistämisellä jokin muu tarkoitus?
                              http://www.powersprint.eu/906617ps/k...-200-cpsi.html
                              E30 318i 2d M52B27 "eta"

                              Comment

                              • Doni
                                Moderator
                                • Sep 2004
                                • 2842
                                • Kyrsälä

                                Originally posted by EMP View Post
                                Olisiko tuollaisella 2x2" katilla helpompi tehdä? Vai onko tuolla yhdistämisellä jokin muu tarkoitus?
                                http://www.powersprint.eu/906617ps/k...-200-cpsi.html
                                Ei mulla mitään kummallista ajatusta ollut yhdistämisellä. Tuollainen 2x2" vaikuttaa oikein hyvältä.
                                Last edited by Doni; 04-12-2015, 14:36.
                                Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎