memebuy23buy

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • petrolhead
    replied
    Originally posted by jake_ View Post
    Mikä virka oikeanpuolen takavakaajan kiinnikkeessä olevalla lirpakkeella? Näyttää ihan joltain putkiston kannalkkeelta, mutta väärällä puolella ollakseen. Tuli justiin nuo porailtua irti ja pitäs tietää nyppäsenkö tuon vaan menemään vai annanko olla.
    Tankkausputken kannake.

    Leave a comment:


  • jake_
    replied
    Mikä virka oikeanpuolen takavakaajan kiinnikkeessä olevalla lirpakkeella? Näyttää ihan joltain putkiston kannalkkeelta, mutta väärällä puolella ollakseen. Tuli justiin nuo porailtua irti ja pitäs tietää nyppäsenkö tuon vaan menemään vai annanko olla.

    Leave a comment:


  • Tuoppo
    replied
    Millaiset jouset löytyy löytyy uutena e30 318is alta tai mitkä alle pitäisi laittaa, jos haluaa OEM henkisen ratkaisun toteuttaa pienellä madalluksella? Kokemuksia esim. H&R tai Lemförder sarjoista?
    Last edited by Tuoppo; 22-07-2015, 20:46.

    Leave a comment:


  • Bm-w
    replied
    Kattelin ne läpi ja kuivaa on. Myös tuli pidettyä auto käynnissä ja mistään ei mitään vuotanut..

    Tuosta taidettu ottaa se venttiili pois ja tilalle laitettu suora putki. Eli kuvan numero 7.



    Ja ihan solkenaan valuu vettä siitä matosta kun painelee eli jonkun verran sitä mattoonkin on imeytynyt.. Tuli katottua myös mahdolliset ruostereijät mistä vettä tulisi mutta ei semmosia löytynyt ja sekin periaatteessa mahdotonta kun en ole sateella ajanut. Ellei sitten nuo vedet ole ollu jo kauemmin tuolla, ei tosin siltä vaikuttanut.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by Bm-w View Post
    Mistä/miten tietää että vuotaako lämppärin kenno vai ei?

    Tuossa oli lattiamatto jalkojen kohdalta hieman kostea, aukasin maton niin nestettä oli n. Desi lattialla ja loput imeytyny mattoon.. Purin keskikonsolin poijes, että näkee kennon. Kennon seutu joka paikkaa on ihan kuiva.

    Ikkuna taikka vedenpoistoreijät on kunnossa kun sitä testailin.

    Ei huvikseen jaksa alkaa tuota purkamaan jos se ei vuodakkaan.
    Tarkistitko vuotaako vesiventtiili siitä saumasta? Kenno ei aina välttämättä vuoda vaan vesiventtiili. Jos venttiili vuotaa, niin se tiputtaa nestettä melko suoraan kaasupolkimen viereen oikealle puolelle. Kannattaa muuten tarkistaa myös, ettei vuotokohde oli kytkimen pääsylinteri. Sieltä tulee kirkasta nestettä, joka tippuu suoraan ratinaluspahville ja valuu siitä polkimien etupuolelle lattiamatolle.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by jvsvmvsv View Post
    Mitenköhän takapuskin lähtee jos sattuu olee vähän juntturassa?
    Onko sulla edes hajua miten se on kiinni?
    Mikäs siellä olis junttarassa? Ne pari isoa pulttia vaan auki ja pitäis olla siinä. Jos ne ei aukea, ottaa sitten korin puolelta 4 kpl.(muistaakseni) mutukoita auki ja tempasee puskurin kiinnikkeineen irti.

    Tähän voi joku facelift asiantuntija oikoa, ite kun en noista naamankohotuksista e30 korissa välitä ja tiedot voi olla vajaita.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by jvsvmvsv View Post
    Mitenköhän takapuskin lähtee jos sattuu olee vähän juntturassa?
    Koska kyseessä ilmeisesti tuo sun sigun auto, eli facelift, niin puskurin alapuolelta kaksi torx-kantaista pulttia auki (kuvasta osa #11: http://www.leebmann24.de/bmw-ersatzt...ikid=6013&vin= ) ja senjälkeen puskuri vetämällä taaksepäin irti, simsalabim.

    Leave a comment:


  • Bm-w
    replied
    Mistä/miten tietää että vuotaako lämppärin kenno vai ei?

    Tuossa oli lattiamatto jalkojen kohdalta hieman kostea, aukasin maton niin nestettä oli n. Desi lattialla ja loput imeytyny mattoon.. Purin keskikonsolin poijes, että näkee kennon. Kennon seutu joka paikkaa on ihan kuiva.

    Ikkuna taikka vedenpoistoreijät on kunnossa kun sitä testailin.

    Ei huvikseen jaksa alkaa tuota purkamaan jos se ei vuodakkaan.

    Edit: Eikä mielestäni ole jäähytinnesteet vajonneet tai jos on niin erittäin vähän/ei ainakaan niin paljon mitä siellä lattialla oli.
    Last edited by Bm-w; 22-07-2015, 18:38.

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Tietysti.
    Mitenköhän takapuskin lähtee jos sattuu olee vähän juntturassa?

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by jvsvmvsv View Post
    Saako kylkilistat ja takapuskurin jotenki nätisti irti et kiinnikkeet pysyy ehjänä?
    Tietysti.

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Saako kylkilistat ja takapuskurin jotenki nätisti irti et kiinnikkeet pysyy ehjänä?

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Äkkiseltään mitä tonne omani pellin alle olen kurkkinut niin itse tulin siihen tulokseen että voi olla aika vittumainen projekti jos konetta ei meinaa siirrellä. Itselläkin rupeaa puhallin viimeisiään vetämään ja tarkotus olisi vaihdella. Tiputtaisiko varulta apurunkoineen kaikkineen konetta alaspäin vai vaihtelisiko seuraavan moottorin vaihdon yhteydessä. Tekemisen puutteen takia ei kehtaa illalla ruveta ainakaan vaihtamaan kenttä olosuhteissa, se on varma.

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Muistelenko väärin vai oliko niin että m50 koneissa e30 autossa oli vaikea homma vaihtaa lämmityslaitteen puhallin?

    Alkaa jo siihen malliin viserrellä ettei ensi kesänä enää jaksa kuunnella...

    Tai siis eihän e30 mallissa voi olla hankalaa teknistä kohdetta lähinnä että pitääkö moottoria ensin siirtää että lämppärin moottori tulee ulos.
    Last edited by Rocla; 22-07-2015, 09:25.

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by ___TK___ View Post
    Mites tuots jos tuohon katsastaa ensin sen m20b25 moottorin ja sen jälkeen erikseen katsastaa sen ahtimelle tuleeko tästä jotenkin enemmän prosentteja kun siitä jos tekee kaikki kerralla:think
    Ei tule prosentteina määrä on silti sama katsastaa sen turbon siihen samalla tai jälkeen, kun moottorista menee ne prosentit kuitenkin.

    Leave a comment:


  • ___TK___
    replied
    Mites tuots jos tuohon katsastaa ensin sen m20b25 moottorin ja sen jälkeen erikseen katsastaa sen ahtimelle tuleeko tästä jotenkin enemmän prosentteja kun siitä jos tekee kaikki kerralla:think

    Leave a comment:

Working...
X