Jos tahtoo sovittaa E30 M10:in E28:aan tai toisin päin, niin mitä joutuu vaihtamaan? Öljypohja ja moottorinkorvat?
Itse purin koneen E28sta, ja siirsin sen E30:n uumeniin, siitä omia kokemuksia.
Oljypohja, moottorin korvat, laturin korvakko + siitä mahdollisesti johtuva öljytikun putken muutos/siirto vanhasta? johtosarjan pistoke (tämähän on vissiin kiinni varustetasoista, iästä, ja ruisku <-> kaasariversiosta), E28ssa johtosarja tulee koneen vasemmalle puolen, E30ssä taakse + hajanaisia johtoja koneen vasemmalle, Ruiskua varten polttoainelinjaston muokkaus, pumpulle virrat. Moottorin ohjausboksin johto on hieman lyhyt.
Näillä ei suurta merkitystä, saa toimimaan kumman vaan osilla mutta. Jäähdytin on eri, josta syystä alavesiletku on eri, Sisäkennon toinen letku on eri, ja tähän ei oikeen ole sopivaa, jää aika "mukava" ruttu letkuun, jos tähän on jollakin ratkaisu niin kuuntelen mielelläni.
Joo, käännä virrat veks. Nokka ja keinut on ainakin kuluneet, mutta niiden kalkatuksen alta paha mennä sanomaan onko laakeri/t myös loppu. Suuri todennäköisyys kuitenkin. Jos laakerit on menny, melko varmasti myös kampiakselin kiertokangenkaulat entiset.
EDIT: Oletko tarkistanu, onko hydraulisäädin/säätimet kuinka jumissa.
mikä kaasari siinä on ja miten sielä mikäkin letku menee ja minkä kokoiset suuttimet sielä on? Miksi sähköinen pumppu mekaanisen tilalla ja onko pumpulle paineen säädin ja paluu linja?
weberin dmtl korvauskaasari ja alipaineletkut lähtee kaasarin kyljestä jakajalle ja sitten imusarjasta letku venakopan huohotusputkeen.
mekaaninen pumppu rikki ja korvattu motonetin "kaasarimallin tykyttäjä pumpulla"
ei ole paineensäädintä tai paluulinjaa, suuttimet 175 ja 200 ilmeisesti :think
edelleen käy laihalla ja ajaessa ei vastaa kaasuun kuin pumppaamalla..
Comment