Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • smpovers
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 2372
    • Tammela

    Jos vaihtaa vain jouset niin riittää, että ottaa takana pelkät iskarin alapäät irti. Ne kannattaa ottaa sillain, että auto on pyörillään. Jos autossa on kallistuksenvakaaja takana niin myös niveltangot irti (en usko että on).

    Edessä kannattaa jarrulevyn alle laittaa vaikka tunkki, niin saa enemmän voimaa iskuun kun lyö moskalla pallonivelet irti. Napakoita iskuja niin säilyy kierteet ehjänä.. Älä alkuun irroita muttereita kokonaan vaan vain vähän ja sitten lyöntiä.
    Jos jousenpuristin erikoistyökaluksi lasketaan niin semmonen pitää tietenkin olla etupäässä.
    BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
    BMW 330d touring e46 -05
    Ford Cortina Mk2 1600 -70
    ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

    Comment

    • Vicious_e36
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2015
      • 844
      • Hämeenlinna

      kiitoksia neuvoista eiköhän näillä pärjätä kaveri puhu et edessä yläpäässä olis muttereissa myös kuusiokolot? miten ootte noi sit availlu jos pitää paikkaansa?
      e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

      ex:
      e36 328i ’95 Touring,
      e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
      e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
      e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
      e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
      e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
      e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
      e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
      e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

      Comment

      • Bemssi
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 872
        • Kerkkoo

        Mahtaako 323i ja 325e mallissa olla sama alusta ja perä, kuin 325i?

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          Originally posted by Bemssi View Post
          Mahtaako 323i ja 325e mallissa olla sama alusta ja perä, kuin 325i?
          Riippuen vuosimallista. Vanhemmat 323i:t on typ 168-perällä. Kaikki toki 51mm:n etutolpilla ja levyjarrullisilla takatukivarsilla. ABS:iä sitten on ja ei kaikissa noissa malleissa. Lisäksi perävälityksissä eroja.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • Att1Tude
            Bimmer Rookie
            • Feb 2013
            • 152
            • Joensuu

            http://www.etk.cc/bmw/EN/search/sele...CE/32/32_1826/ osa 6(ohjaustehostimen pumpun hihnan kiristin)

            Mitä ootte käyttänyt ratkaisuna jos kyseistä osaa ei ole? Kierretankoa jossa putkenpala joka vastaa pumpun päähän? Se vaan että tietäs tehdä jotain patenttia niin ettei hihnat oo hetkessä poikki ja sais vielä suoraan sen pumpun ohjattua.
            ex.E30 316i'90
            ex.E36 320i'91
            Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16465
              • Asikkala

              Originally posted by T3 View Post
              Riippuen vuosimallista. Vanhemmat 323i:t on typ 168-perällä. Kaikki toki 51mm:n etutolpilla ja levyjarrullisilla takatukivarsilla. ABS:iä sitten on ja ei kaikissa noissa malleissa. Lisäksi perävälityksissä eroja.
              Näin, ja 168 -> 188 n. 9/84, en ole varma. Samalla (?) 240 loota vaihtuu 260:een, omassa 4/84 on kuitenkin 240 ja 168.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16465
                • Asikkala

                Originally posted by Att1Tude View Post
                http://www.etk.cc/bmw/EN/search/sele...CE/32/32_1826/ osa 6(ohjaustehostimen pumpun hihnan kiristin)

                Mitä ootte käyttänyt ratkaisuna jos kyseistä osaa ei ole? Kierretankoa jossa putkenpala joka vastaa pumpun päähän? Se vaan että tietäs tehdä jotain patenttia niin ettei hihnat oo hetkessä poikki ja sais vielä suoraan sen pumpun ohjattua.
                No pitäisikö nuo kilkkeet hankkia ?

                Comment

                • Att1Tude
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2013
                  • 152
                  • Joensuu

                  Originally posted by jvsvmvsv View Post
                  kiitoksia neuvoista eiköhän näillä pärjätä kaveri puhu et edessä yläpäässä olis muttereissa myös kuusiokolot? miten ootte noi sit availlu jos pitää paikkaansa?
                  Omassa entisessä volsussa oli kuusiokolo (7,5mm -.-) yläpäässä ja ympärillä mutteri tottakai ja kaikki pyöri läpi. Lenkkiavain jossa kulma ja siitä läpi juuri oikean mittaisella kuusiokololla pitää tolppaa paikallaan ja avaa mutterin. Jos tuo on hitusenkaan väljä tuo kuusiokoloavain ni se muljahtaa ihan helkkarin helposti v****s se pää ja rälläkkähommiksi menee tai muuksi vastaavaksi.
                  ex.E30 316i'90
                  ex.E36 320i'91
                  Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

                  Comment

                  • Att1Tude
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2013
                    • 152
                    • Joensuu

                    Originally posted by jr66 View Post
                    No pitäisikö nuo kilkkeet hankkia ?
                    No se tietennii mutta teenkö turhaa työtä siinä, kun tuo pumppu tulee olemaan ns. väljempi semmosella ratkaisulla että meenkö marmorille suoraan Vasta maanantaina. Polttelee kun tuosta kiinni koko jupakka että vuotaako hammastanko miten pahasti jne. Ylimääränen jarruputkenvaihto+jarrujen ilmaus+polkupyörällä 10km+rapula riitti vähäksi aikaa noille vastuksille
                    ex.E30 316i'90
                    ex.E36 320i'91
                    Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

                    Comment

                    • smpovers
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 2372
                      • Tammela

                      Originally posted by Att1Tude View Post
                      http://www.etk.cc/bmw/EN/search/sele...CE/32/32_1826/ osa 6(ohjaustehostimen pumpun hihnan kiristin)

                      Mitä ootte käyttänyt ratkaisuna jos kyseistä osaa ei ole? Kierretankoa jossa putkenpala joka vastaa pumpun päähän? Se vaan että tietäs tehdä jotain patenttia niin ettei hihnat oo hetkessä poikki ja sais vielä suoraan sen pumpun ohjattua.
                      Mulla saattaisi olla tommonen jemmassa mutta varmaan marmorin kautta saat sen helpoiten ja samaan hintaan. Käsittääkseni noita saa vielä. Hinta varmaan kympin alle..
                      Itse en ainakaan jaksaisi tehdä kiinnitystä itse kun voi sillä autolla ilman tehostintakin väliaikaisesti ajella.
                      BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                      BMW 330d touring e46 -05
                      Ford Cortina Mk2 1600 -70
                      ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                      Comment

                      • Att1Tude
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2013
                        • 152
                        • Joensuu

                        Originally posted by smpovers View Post
                        Mulla saattaisi olla tommonen jemmassa mutta varmaan marmorin kautta saat sen helpoiten ja samaan hintaan. Käsittääkseni noita saa vielä. Hinta varmaan kympin alle..
                        Itse en ainakaan jaksaisi tehdä kiinnitystä itse kun voi sillä autolla ilman tehostintakin väliaikaisesti ajella.
                        Joo kyllä se on nyt maltettava tuohon hintaan
                        ex.E30 316i'90
                        ex.E36 320i'91
                        Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

                        Comment

                        • Vicious_e36
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2015
                          • 844
                          • Hämeenlinna

                          Originally posted by Att1Tude View Post
                          Omassa entisessä volsussa oli kuusiokolo (7,5mm -.-) yläpäässä ja ympärillä mutteri tottakai ja kaikki pyöri läpi. Lenkkiavain jossa kulma ja siitä läpi juuri oikean mittaisella kuusiokololla pitää tolppaa paikallaan ja avaa mutterin. Jos tuo on hitusenkaan väljä tuo kuusiokoloavain ni se muljahtaa ihan helkkarin helposti v****s se pää ja rälläkkähommiksi menee tai muuksi vastaavaksi.
                          kuullostaa erittäin mukavalta.. mun tuurilla toi yläpää pyörähtää tyhjää ja alapallost hajoo kierteet mutta kiitos vinkistä!
                          e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

                          ex:
                          e36 328i ’95 Touring,
                          e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
                          e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
                          e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
                          e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
                          e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
                          e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
                          e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
                          e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

                          Comment

                          • Axum
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 4416
                            • Kuopio

                            itse oon lopettanut iskarin irroituksessa kuusiokoloavaimen kanssa leikkimisen, tolppa pöydälle/lattialle, isoilla pihdillä iskarin varren YLÄOSASTA kiinni (kangasta tai muuta vastaavaa väliin) ja räikällä mutteri vaan auki.
                            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                            - E39 528ia
                            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                            Puretaan 520ia -97
                            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              Tai sitten vaan pyssyllä avaa.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • T3
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 8530
                                • Karhe

                                Tai sitten tekee kaikkein helpoimmin ja löysää ne mutterit jo silloin, kun auto vielä seisoo tukevasti pyörillään. Suojakorkki irti, muutama kierros mutteria auki ja sitten vasta tolppa pois. Ei tarvi pilata iskaria pihdeillä, tai kikkailla mitään muutakaan, saati ampua pulttipyssyllä.
                                .

                                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎