memebuy23buy

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bm-w
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2014
    • 302
    • Oulu

    Originally posted by petrolhead View Post
    Hankit lukon siihen olemassaolevaan perääsi.
    Teettää vähän työtä ja vaatii huolellisuutta mutta ei oo mitään ydinfysiikkaa.
    Mistähän niitä saa?

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      Originally posted by Bm-w View Post
      Mistähän niitä saa?
      Merkkiliike, Ebay, BMW-foorumien osto-ja myyntipalstat. Kaverin autosta yöllä irrottaa. Tossa on tarinaa mun perämurikan mälväyksestä jos ketä kiinnostaa: http://petrolhead.kuvat.fi/blog/8/18...rakentaminen./
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11218
        • Oulu

        Originally posted by Miku View Post
        Mikä on isoin e36 m50 tyylinen syyläri mikä e30:ppiin menee? Ja passaako m20 vesiletkut siihen suoraan?
        Ilmastoidun m50 e36:n syyläri menee bolt-on facelift e30:iin 318is kiinnikkeillä. En tiedä passaako letkut. Toki siinä on paisari mukana, eli se m20:n oma jää ylimääräseksi :think

        Meikäläisen turbossa on ainakin riittäny vallan hyvin

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          Originally posted by Pazi88 View Post

          Meikäläisen turbossa on ainakin riittäny vallan hyvin
          -välihuutelu vaikken mitään tiiäkkään-
          Noi normi syylärit riittää vaikka ja mihin jos kaikki muut jäähdytysjärjestelmän perusasiat on niin kuin pitää.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • jukkae
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3506
            • 70800

            Vithu itellä ei tunnu riittävän. Tosin eilen vähän parantelin systeemiä kun sähköflektin puhaltamasta ilmasta varmaan puolet meni "huti". M52 + 325i E36 jäähdytin + bilteman sähköflekti niin pitkälle yli 100C on kaupunkipyörittelyssä lämmöt. Diisselin visko oottas asennusta mutta pitäis syyläri ottaa irti että mahtuu kierteilleen tuo visko

            Riittääköhän noin 1cm tai vähän alle väliä siipien ja syylärin välissä ettei ota kiinni missään tilanteessa?

            Comment

            • Miku
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 2624
              • Kajaani

              Originally posted by jukkae View Post
              Vithu itellä ei tunnu riittävän. Tosin eilen vähän parantelin systeemiä kun sähköflektin puhaltamasta ilmasta varmaan puolet meni "huti". M52 + 325i E36 jäähdytin + bilteman sähköflekti niin pitkälle yli 100C on kaupunkipyörittelyssä lämmöt. Diisselin visko oottas asennusta mutta pitäis syyläri ottaa irti että mahtuu kierteilleen tuo visko

              Riittääköhän noin 1cm tai vähän alle väliä siipien ja syylärin välissä ettei ota kiinni missään tilanteessa?
              Eikö ne bilteman flektit ollu tuotoltaan melko olemattomia vai muistanenko väärin :think

              Saattaahan se siipi melko lähellä käydä tuolla sentin välillä riippuen tietenkin laatikon tuennasta ja moottorin tukikumeista.
              Last edited by Miku; 24-08-2015, 12:40.
              TEAM "Peli Menetetty"
              Nyt:
              E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
              E30 320i 2d m20b27 tic project
              E38 728ia
              E46 316i sedan
              Ex:
              3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

              Comment

              • jukkae
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3506
                • 70800

                Onne, talvella menee vaihtoon jos en tuota viskoa laita.

                Comment

                • andhu
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 536
                  • vihti

                  Muutama vuos takaperin bilteman flektit oli vielä tehokkaita nim. itse ostin sillon ja ihan eri teholuokkaa mitä nämä uudet on. Kaveri osti volvoonsa näitä "uudempia" yhden ja aika onneton imuteho on.
                  E30 316 Turbo

                  Comment

                  • Bansku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2011
                    • 1493
                    • Savo

                    Itsellä kanssa ongelmia kun joku halpoispaskaunipointmerkiltään, niin pidempään jos tyhjäkäyntiä käy tai ruoee kumia polttelemaan niin lämmöt kipuaa yli sadan asteen helpostikkin :think

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      Syylärin muovitunnelit molemmin puolin. Reunan tiivistyksestä on hyötyä.
                      Paisarinkorkki marmoritiskiltä.
                      Vesipumppu marmoritiskiltä.
                      Termostaatti marmoritiskiltä.
                      Alkuperänen pohja"panssari".
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        Jossain projektissa oli S50 jäähdytin laitettu, liekkö sitten bolt-on:think
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • Bansku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2011
                          • 1493
                          • Savo

                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Syylärin muovitunnelit molemmin puolin. Reunan tiivistyksestä on hyötyä.
                          Paisarinkorkki marmoritiskiltä.
                          Vesipumppu marmoritiskiltä.
                          Termostaatti marmoritiskiltä.
                          Alkuperänen pohja"panssari".
                          Itsellä on uusi meylen pumppu, uusi termari ja se pohjapanssarin lärpäke paikallaan, mutta en usko että niin suurta hyötyä reunojen tiivistyksestäkäön tulee että lämmöt ei karkaisi noilla halpois sähköflekteillä esim. Juurikin tyhjäkäynnillä ja rengasta vinguttaessa, eli tilanteissa missä ajoviimaa ei vain ole. Talven aikana itselläkin tarkoitus etsiä tarpeeksi iso sähköflekti tuon nykysen rimpulan tilalle. Jo ulkonäöltäkin toi näyttää aika onnettomalta

                          Comment

                          • andhu
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 536
                            • vihti

                            Mulla on tossa lelussa vakio 316 syyläri, tarvike pumppu ja termari + bilteman flekti, eikä mitään lämpö ongelmia ole. Eikä ole mitään muovi virityksiä syylärin ympärillä.
                            E30 316 Turbo

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11218
                              • Oulu

                              Originally posted by jukkae View Post

                              Riittääköhän noin 1cm tai vähän alle väliä siipien ja syylärin välissä ettei ota kiinni missään tilanteessa?
                              Onko se syyläri nyt se korkea vai matala malli? Eli ilmastoidun? Niissä on kuitenkin n. 10cm korkeusero. Ja sekin vaikuttaa onko uusi vai vanha syyläri tai tarvike/orggis. Noissa tarvikkeissa on kennostotkin ihan eri mallisia, kuin alkuperäisessä. Mulla on uus behr, eli käytännössä orggis.

                              Ja ei riitä sentti rakoa. Ite ajoin jo yhdrn syylärin paskaksi, kun visko otti kiinni. Eli nyt ei oo viskoa ja flektikin on kytkemättä Joskus alkaa viisari vähän nousemaan keskiviivalta jos pidempään joutuu seisoon liikennevaloissa, mut laskee heti kun auto liikkuu.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • jukkae
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3506
                                • 70800

                                Mun käsittääkseni ilmastoimattoman koska ei oo tuolle anturille kuin tuo sokea kohta. Vanha tuon mutta kennosto putsattu kumminkin, sisältähän se voi olla vaikka kuin ummessa. Pitää tänään käyvä vielä lenkkiä ajamassa kaupungissa kun tiivistelin tuon syylärin seudun. Alle 40km/h nopeudessa lämmöt ei tipu merkittävästi, vasta kun aletaan ns. lähteä taajamasta niin sen jälkeen välittömästi tippuu sinne lähelle ~90. Eli tuon viskon saa nakata nurkkaan odottamaan vielä

                                Comment

                                Working...
                                X