Originally posted by jr66
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Itse kokeilisin 60-70 eurolla ennen koneen vaihtamista
Vaikka toisen koneen saisi 100e niin se on sama tossa kohtaa käyttääkö siihen 200 vai 300 kun se vaihtaminen on siinä se "isompi homma"
Alempi öljypohja maksaa uutena n.40e
Sitten ostat jotkut halvat öljyt ja kokeilet ajaa tonnin tai kaks.
Jos laukee niin uus kone, jos toimii niin ns paremmat öljyt koneeseen ja kovaa ajoa.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View PostItse kokeilisin 60-70 eurolla ennen koneen vaihtamista
Vaikka toisen koneen saisi 100e niin se on sama tossa kohtaa käyttääkö siihen 200 vai 300 kun se vaihtaminen on siinä se "isompi homma"
Alempi öljypohja maksaa uutena n.40e
Sitten ostat jotkut halvat öljyt ja kokeilet ajaa tonnin tai kaks.
Jos laukee niin uus kone, jos toimii niin ns paremmat öljyt koneeseen ja kovaa ajoa.
Comment
-
-
Originally posted by greivi View PostNoniii kävi sellanen mukava hommeli että ajelin tuossa töihin ja huomasin kyllä että liukasta on joten pidätin vauhdin järkevissä lukemissa. Motarin alkupäässä perä lähti heittelemään puolelta toiselle, ajoin siis suoraan enkä vaihtanut vaihteita tai tehnyt mitään sen kummempia. No hetken siinä kädet vispas ja ilme oli varmaankin aika mahtava kunnes pyörähti ympäri nokka edellä rotvalliin, eli siis kivetykseen. Vähän kolahti, auto sammui. olin keskellä tietä joten ajattelin että pakko saada siirrettyä auto että ei koko tie mee tukkoon. Koitin starttia ja hörähti käyntiin, ei valoja --> eteenpäin ja seuraavasta rampista ylös.
Rampin päällä huomasin, öljynpainevalohan se sielä palaa joten auto heti sammuksiin ja ukko auton alle. Nyrkin kokoinen reikä öljypohjassa.
Kysymykseni on, kuinka suurella todennäköisyydellä moottori kärsi vahinkoja ?
Ajettu matka 1-1.5km sen jälkeen hinattiin tallille
Edit. M40 motti kyseessä
Millä todennäköisyydellä moottori kärsi vaurioita? Kysymys pitää sisällään oletuksen että se se olis ollu kunnossa ENNEN öljypohjan rikkoutumista. Mistä noista tietää. Vaiha öljypohja ja kato mitä tapahtuu.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Vitutuksen aiheuttajana tuo sigun kaasari-M10:llä oleva malmikasa.
Ongelma; Erittäin haaleaa ilmaa sisälle vaikka lämppärin asetukset maksimissa.
Koitettu;
Ilmattu (kauan, hartaasti ja ainakin ilmakuplien puutteesta arvellen onnistuneesti)
Vesiventtiilin toimintaa testattu vetämällä piuha irti ---> haaleaa. Piuha takas kiinni ja kylmälle ---> vitun kylmää, Piuhan kiinni ollessa takasin lämpöselle ---> haaleaa.
Kennosta (ja venttiilistä siinä samalla) ammuttu vettä läpi. Meni läpi, eka tuli paskaa ja sitten puhdasta. Tämä puutarhaletkulla.
Mitäs seuraavaksi? Voiko a) nesteet olla niin paksuja etteivät samalla tavalla vapauta lämpöä taikka vaihtoehtoisesti kierrä tarpeeksi hyvin tai b) ilma"kanavissa" lämppärin jälkeen olla vuotoa, jolloin kanavan sisällä liikkuva ilma vetäisi kylmää ilmaa joukkoon "jostain"? Tai onko tossa nyt kuitenkin käynyt fiba jossain vaiheessa?
V-käyrä omistajalla nousee pikkuhiljaa sellaiselle tasolle että oksat pois. Kannentiiviste tuskin on hajalla kun öljyissä ei ole vettä, jäähdytysnesteet on (ihan vitun hirveetä sakkaa...) öljyttömät, eikä pakoputki haise muulle kuin moottorisahalle.
EDIT: Kennon tulo- ja paluuletkut lämpiää molemmat.Last edited by fore; 28-11-2016, 12:09.e34 535i -88
f30 328i -12
VW 1302 -71
Originally posted by axu100jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...
Comment
-
-
Originally posted by fore View PostVitutuksen aiheuttajana tuo sigun kaasari-M10:llä oleva malmikasa.
Ongelma; Erittäin haaleaa ilmaa sisälle vaikka lämppärin asetukset maksimissa.
Koitettu;
Ilmattu (kauan, hartaasti ja ainakin ilmakuplien puutteesta arvellen onnistuneesti)
Vesiventtiilin toimintaa testattu vetämällä piuha irti ---> haaleaa. Piuha takas kiinni ja kylmälle ---> vitun kylmää, Piuhan kiinni ollessa takasin lämpöselle ---> haaleaa.
Kennosta (ja venttiilistä siinä samalla) ammuttu vettä läpi. Meni läpi, eka tuli paskaa ja sitten puhdasta. Tämä puutarhaletkulla.
Mitäs seuraavaksi? Voiko a) nesteet olla niin paksuja etteivät samalla tavalla vapauta lämpöä taikka vaihtoehtoisesti kierrä tarpeeksi hyvin tai b) ilma"kanavissa" lämppärin jälkeen olla vuotoa, jolloin kanavan sisällä liikkuva ilma vetäisi kylmää ilmaa joukkoon "jostain"? Tai onko tossa nyt kuitenkin käynyt fiba jossain vaiheessa?
V-käyrä omistajalla nousee pikkuhiljaa sellaiselle tasolle että oksat pois. Kannentiiviste tuskin on hajalla kun öljyissä ei ole vettä, jäähdytysnesteet on (ihan vitun hirveetä sakkaa...) öljyttömät, eikä pakoputki haise muulle kuin moottorisahalle.
EDIT: Kennon tulo- ja paluuletkut lämpiää molemmat.e30 318iS"UFE"
e30 327 TIC "AVO"
e30 325i "AVO"
-MME connection-
-Btcf absolutistit team-
Comment
-
-
Originally posted by fore View PostOngelma; Erittäin haaleaa ilmaa sisälle vaikka lämppärin asetukset maksimissa.
Sitten se toinen. Onhan kennon meno/paluuletkut oikeissa paikoissa. Kannelta kennon alempaan putkeen, paluu ylemmästä. Lisäksi, onko autossa kiertovesipumppu? Toimiiko se, vai onko jumissa? Jos jumissa, se haittaa nesteiden kiertoa kennolla..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by Jylppy-- View PostOnhan apukuskin jalkotilasta mihin menee se säätövaijeri kiinni, katottu että sulkee kunnolla ulkokierron pois. keskikonsoli pois ja kotsomaan että kuvan alin vaijeri osat 8 ja 5 sulkee kunnolla http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...ap_regulation/Originally posted by T3 View PostOletko tarkistanut sulkeeko lämmönsäätö sen kylmän ilman läpän kotelossa. Jos vaijerin ulkokuori on irti pitimestään, säätövipu kyllä pyörii, mutta läppä ei sulkeudu. Keskikonsoli pois ja tutkimaan mihin lämmönsäätövivun vaijeri menee. Sen toinen pää on lämppärin kotelon oikeassa reunassa olevassa vivussa. Vaijeri liikuttaa vipua joka sulkee/avaa läpän. Jos "lämmöt täysillä" ja kuitenkin vipua pystyy senjälkeen sormilla painamaan enemmän kiinni, ei läppä sulkeudu. Joko vaijerin kuori on irti pitimestään radion alapuolella, tai vaijerin säätö on väärä. Sitä vaijerin kuoren asentoa voi säätää em. vivun lähettyvillä olevasta rullasta.
Sitten se toinen. Onhan kennon meno/paluuletkut oikeissa paikoissa. Kannelta kennon alempaan putkeen, paluu ylemmästä. Lisäksi, onko autossa kiertovesipumppu? Toimiiko se, vai onko jumissa? Jos jumissa, se haittaa nesteiden kiertoa kennolla.
Pumppu on kiinni (toiminnasta ei tietoa), mutta lähtee kyllä hevon vittuun siinä samassa rytäkässä. Letkut on oikeinpäin kiinni. Illalla sitten vähän viisampana taas päivitystä tähän.:thinke34 535i -88
f30 328i -12
VW 1302 -71
Originally posted by axu100jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...
Comment
-
-
Originally posted by fore View PostPumppu on kiinni (toiminnasta ei tietoa), mutta lähtee kyllä hevon vittuun siinä samassa rytäkässä. Letkut on oikeinpäin kiinni. Illalla sitten vähän viisampana taas päivitystä tähän.:think.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostMuistathan siinä samalla tarkistaa, että ne letkut on oikeinpäinpumpulta tulo alempaan. Tuli niitä sen verta jumpattua että on palanut verkkokalvolle
e34 535i -88
f30 328i -12
VW 1302 -71
Originally posted by axu100jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...
Comment
-
-
En malttanut mieltäni ja purin jo kuitenkin tuon sisäpuolenVaijeri toimii, ja sitä voi ehkä aavistuksen verran vielä työntää kiinnipäin, muttei ainakaan niin paljoa että omassa pienessä päässä ajattelisi sen tuottavan ongelmia. Siitä säätöhässäkästä sitä ei kuitenkaan enää tiukemmaksi saanut.
Selvisi tosin sellainen, että kun tarpeeksi kauan on puhallin pois päältä, lämpö "kerääntyy" sinne kennon ympäristöön, ja kun puhaltimen lyö päälle niin sieltä suulakkeista tulee sitä ihanaa lämpöä. Harmi vaan ettei se lämpö kestä kuin ehkä puoli minuuttia, jonka jälkeen kirosanojen käyttö jatkuu. Itsellä ei ole minkäänsortin kokemusta aihepiiristä, mutta maalaisjärjellä ajateltuna vesi ei kierrä tarpeeksi/kennossa on kuitenkin joku tukos? Esim se kiertopumppu?Last edited by fore; 28-11-2016, 14:20.e34 535i -88
f30 328i -12
VW 1302 -71
Originally posted by axu100jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...
Comment
-
-
Kiertovesipumppu kierretty ja heitetty konttiin ---> ilmaus, eikä vieläkään tuu lämmintä juuri nimeksikään. Oi jösses mitä ulostetta.e34 535i -88
f30 328i -12
VW 1302 -71
Originally posted by axu100jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...
Comment
-
-
Mieleen tulee tukkeutunut kennon vesikierto tai sitte sen ulkopinta on mujua täynnä niin ei lämpö siirry. Uusia kennoja onneksi saa rahalla, sai ainakin vuosi sitten Motonetistä ja merkkiliikkeestä. Jos vaihdat sen niin pro tip: uusi ne vesilähtöjen O-renkaat ja katso että ovat tarpeeksi paksut. Viimeksi merkkiliike möi liian ohuet. Huomaa siitä etteivät jää yhtään kantamaan ja sitte se vuotaakin. Yhtä kaikki niitä vanhoja neliöprofiiksi painuneita ei pidä käyttää.
Kohtuullisen vittumainen irrottaa kahteen kertaan
Auto ilmaantuu lopullisesti vain ajamalla. 20 minuuttia ajoa tekee enemmän kuin 2 tunnin pukissa huudattaminen.Last edited by petrolhead; 29-11-2016, 09:13.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Vinkkejä kaivataan, eli faceöift e30 316 olen upottamassa e34 peräisin olevaa m20b25 konetta, kuinka suorittaisin jäähdytyksen? Olen ymmärtänyt että nyt keulilla oleva 316 kenno olisi turhan pieni? Mikä kenno olisi järkevin/helpoin ja edukkain vaihtoehto ja käykös m40 koneen visko? Ja letkut, tilailenko ebaysta edukkaat e30 m20 letkut?
Comment
-
-
Originally posted by vipu View PostVinkkejä kaivataan, eli faceöift e30 316 olen upottamassa e34 peräisin olevaa m20b25 konetta, kuinka suorittaisin jäähdytyksen? Olen ymmärtänyt että nyt keulilla oleva 316 kenno olisi turhan pieni? Mikä kenno olisi järkevin/helpoin ja edukkain vaihtoehto ja käykös m40 koneen visko? Ja letkut, tilailenko ebaysta edukkaat e30 m20 letkut?
Comment
-
Comment