Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • greivi
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 173
    • Laihia

    #61
    Originally posted by jr66 View Post
    Syttyikö valo rampilla vai huomasitko sen vasta silloin ? Jos syttyi ja heti kone seis niin ehjä pohja kiinni, öljyt sisään ja ajoa.
    Huomasin vasta rampilla, mutta siis laitoin koneen käymään ja katsoin etrei valo pala. Sitten lähin ajelemaan eikä valo palanut. Että ei mitään hirveetä aikaa valo ole palanut mutta mietin juuri sitä että kuinka nopeesti moottori ottaa itseensä kun paine lakkaa, sekunneissa, puolessa minuutissa ?

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      #62
      Itse kokeilisin 60-70 eurolla ennen koneen vaihtamista

      Vaikka toisen koneen saisi 100e niin se on sama tossa kohtaa käyttääkö siihen 200 vai 300 kun se vaihtaminen on siinä se "isompi homma"

      Alempi öljypohja maksaa uutena n.40e

      Sitten ostat jotkut halvat öljyt ja kokeilet ajaa tonnin tai kaks.

      Jos laukee niin uus kone, jos toimii niin ns paremmat öljyt koneeseen ja kovaa ajoa.
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • greivi
        Bimmer Rookie
        • Aug 2009
        • 173
        • Laihia

        #63
        Originally posted by Tonton View Post
        Itse kokeilisin 60-70 eurolla ennen koneen vaihtamista

        Vaikka toisen koneen saisi 100e niin se on sama tossa kohtaa käyttääkö siihen 200 vai 300 kun se vaihtaminen on siinä se "isompi homma"

        Alempi öljypohja maksaa uutena n.40e

        Sitten ostat jotkut halvat öljyt ja kokeilet ajaa tonnin tai kaks.

        Jos laukee niin uus kone, jos toimii niin ns paremmat öljyt koneeseen ja kovaa ajoa.
        Näin se pitää koittaa, sattuu olemaanki yks vuotava öljypohja tallilla. Nakkaa sen kiinni ja uudet öljyt. Jos kosahtaa nii laitetaan koko huoli lepäämään ja ruvetaan ettiin swappiosia

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #64
          Originally posted by greivi View Post
          Noniii kävi sellanen mukava hommeli että ajelin tuossa töihin ja huomasin kyllä että liukasta on joten pidätin vauhdin järkevissä lukemissa. Motarin alkupäässä perä lähti heittelemään puolelta toiselle, ajoin siis suoraan enkä vaihtanut vaihteita tai tehnyt mitään sen kummempia. No hetken siinä kädet vispas ja ilme oli varmaankin aika mahtava kunnes pyörähti ympäri nokka edellä rotvalliin, eli siis kivetykseen. Vähän kolahti, auto sammui. olin keskellä tietä joten ajattelin että pakko saada siirrettyä auto että ei koko tie mee tukkoon. Koitin starttia ja hörähti käyntiin, ei valoja --> eteenpäin ja seuraavasta rampista ylös.

          Rampin päällä huomasin, öljynpainevalohan se sielä palaa joten auto heti sammuksiin ja ukko auton alle. Nyrkin kokoinen reikä öljypohjassa.

          Kysymykseni on, kuinka suurella todennäköisyydellä moottori kärsi vahinkoja ?
          Ajettu matka 1-1.5km sen jälkeen hinattiin tallille

          Edit. M40 motti kyseessä
          Poisluken se että vaihdat sinne UUDEN mitään moottorin, et voita mitään vaihtamalla randomilla sinne jonkun toisen 370 tkm veivatun koneen. Se voi olla ihan yhtä hyvä tai huono kuin se sun nykyinen kone.
          Millä todennäköisyydellä moottori kärsi vaurioita? Kysymys pitää sisällään oletuksen että se se olis ollu kunnossa ENNEN öljypohjan rikkoutumista. Mistä noista tietää. Vaiha öljypohja ja kato mitä tapahtuu.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • fore
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2012
            • 986
            • Espoo

            #65
            Vitutuksen aiheuttajana tuo sigun kaasari-M10:llä oleva malmikasa.

            Ongelma; Erittäin haaleaa ilmaa sisälle vaikka lämppärin asetukset maksimissa.

            Koitettu;
            Ilmattu (kauan, hartaasti ja ainakin ilmakuplien puutteesta arvellen onnistuneesti)
            Vesiventtiilin toimintaa testattu vetämällä piuha irti ---> haaleaa. Piuha takas kiinni ja kylmälle ---> vitun kylmää, Piuhan kiinni ollessa takasin lämpöselle ---> haaleaa.
            Kennosta (ja venttiilistä siinä samalla) ammuttu vettä läpi. Meni läpi, eka tuli paskaa ja sitten puhdasta. Tämä puutarhaletkulla.

            Mitäs seuraavaksi? Voiko a) nesteet olla niin paksuja etteivät samalla tavalla vapauta lämpöä taikka vaihtoehtoisesti kierrä tarpeeksi hyvin tai b) ilma"kanavissa" lämppärin jälkeen olla vuotoa, jolloin kanavan sisällä liikkuva ilma vetäisi kylmää ilmaa joukkoon "jostain"? Tai onko tossa nyt kuitenkin käynyt fiba jossain vaiheessa?

            V-käyrä omistajalla nousee pikkuhiljaa sellaiselle tasolle että oksat pois. Kannentiiviste tuskin on hajalla kun öljyissä ei ole vettä, jäähdytysnesteet on (ihan vitun hirveetä sakkaa...) öljyttömät, eikä pakoputki haise muulle kuin moottorisahalle.

            EDIT: Kennon tulo- ja paluuletkut lämpiää molemmat.
            Last edited by fore; 28-11-2016, 12:09.
            e34 535i -88
            f30 328i -12
            VW 1302 -71
            Originally posted by axu100
            jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...

            Comment

            • Jylppy--
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 476
              • MME/JKL

              #66
              Originally posted by fore View Post
              Vitutuksen aiheuttajana tuo sigun kaasari-M10:llä oleva malmikasa.

              Ongelma; Erittäin haaleaa ilmaa sisälle vaikka lämppärin asetukset maksimissa.

              Koitettu;
              Ilmattu (kauan, hartaasti ja ainakin ilmakuplien puutteesta arvellen onnistuneesti)
              Vesiventtiilin toimintaa testattu vetämällä piuha irti ---> haaleaa. Piuha takas kiinni ja kylmälle ---> vitun kylmää, Piuhan kiinni ollessa takasin lämpöselle ---> haaleaa.
              Kennosta (ja venttiilistä siinä samalla) ammuttu vettä läpi. Meni läpi, eka tuli paskaa ja sitten puhdasta. Tämä puutarhaletkulla.

              Mitäs seuraavaksi? Voiko a) nesteet olla niin paksuja etteivät samalla tavalla vapauta lämpöä taikka vaihtoehtoisesti kierrä tarpeeksi hyvin tai b) ilma"kanavissa" lämppärin jälkeen olla vuotoa, jolloin kanavan sisällä liikkuva ilma vetäisi kylmää ilmaa joukkoon "jostain"? Tai onko tossa nyt kuitenkin käynyt fiba jossain vaiheessa?

              V-käyrä omistajalla nousee pikkuhiljaa sellaiselle tasolle että oksat pois. Kannentiiviste tuskin on hajalla kun öljyissä ei ole vettä, jäähdytysnesteet on (ihan vitun hirveetä sakkaa...) öljyttömät, eikä pakoputki haise muulle kuin moottorisahalle.

              EDIT: Kennon tulo- ja paluuletkut lämpiää molemmat.
              Onhan apukuskin jalkotilasta mihin menee se säätövaijeri kiinni, katottu että sulkee kunnolla ulkokierron pois. keskikonsoli pois ja kotsomaan että kuvan alin vaijeri osat 8 ja 5 sulkee kunnolla http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...ap_regulation/
              e30 318iS"UFE"
              e30 327 TIC "AVO"
              e30 325i "AVO"

              -MME connection-
              -Btcf absolutistit team-

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                #67
                Originally posted by fore View Post
                Ongelma; Erittäin haaleaa ilmaa sisälle vaikka lämppärin asetukset maksimissa.
                Oletko tarkistanut sulkeeko lämmönsäätö sen kylmän ilman läpän kotelossa. Jos vaijerin ulkokuori on irti pitimestään, säätövipu kyllä pyörii, mutta läppä ei sulkeudu. Keskikonsoli pois ja tutkimaan mihin lämmönsäätövivun vaijeri menee. Sen toinen pää on lämppärin kotelon oikeassa reunassa olevassa vivussa. Vaijeri liikuttaa vipua joka sulkee/avaa läpän. Jos "lämmöt täysillä" ja kuitenkin vipua pystyy senjälkeen sormilla painamaan enemmän kiinni, ei läppä sulkeudu. Joko vaijerin kuori on irti pitimestään radion alapuolella, tai vaijerin säätö on väärä. Sitä vaijerin kuoren asentoa voi säätää em. vivun lähettyvillä olevasta rullasta.

                Sitten se toinen. Onhan kennon meno/paluuletkut oikeissa paikoissa. Kannelta kennon alempaan putkeen, paluu ylemmästä. Lisäksi, onko autossa kiertovesipumppu? Toimiiko se, vai onko jumissa? Jos jumissa, se haittaa nesteiden kiertoa kennolla.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • fore
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2012
                  • 986
                  • Espoo

                  #68
                  Originally posted by Jylppy-- View Post
                  Onhan apukuskin jalkotilasta mihin menee se säätövaijeri kiinni, katottu että sulkee kunnolla ulkokierron pois. keskikonsoli pois ja kotsomaan että kuvan alin vaijeri osat 8 ja 5 sulkee kunnolla http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...ap_regulation/
                  Originally posted by T3 View Post
                  Oletko tarkistanut sulkeeko lämmönsäätö sen kylmän ilman läpän kotelossa. Jos vaijerin ulkokuori on irti pitimestään, säätövipu kyllä pyörii, mutta läppä ei sulkeudu. Keskikonsoli pois ja tutkimaan mihin lämmönsäätövivun vaijeri menee. Sen toinen pää on lämppärin kotelon oikeassa reunassa olevassa vivussa. Vaijeri liikuttaa vipua joka sulkee/avaa läpän. Jos "lämmöt täysillä" ja kuitenkin vipua pystyy senjälkeen sormilla painamaan enemmän kiinni, ei läppä sulkeudu. Joko vaijerin kuori on irti pitimestään radion alapuolella, tai vaijerin säätö on väärä. Sitä vaijerin kuoren asentoa voi säätää em. vivun lähettyvillä olevasta rullasta.

                  Sitten se toinen. Onhan kennon meno/paluuletkut oikeissa paikoissa. Kannelta kennon alempaan putkeen, paluu ylemmästä. Lisäksi, onko autossa kiertovesipumppu? Toimiiko se, vai onko jumissa? Jos jumissa, se haittaa nesteiden kiertoa kennolla.
                  Ensimmäiseen, en edes ollut ajatellut tuota. Puran ja tsekkaan illalla, kuulostaisi ainakin ihan järkeenkäypältä selitykseltä.

                  Pumppu on kiinni (toiminnasta ei tietoa), mutta lähtee kyllä hevon vittuun siinä samassa rytäkässä. Letkut on oikeinpäin kiinni. Illalla sitten vähän viisampana taas päivitystä tähän.:think
                  e34 535i -88
                  f30 328i -12
                  VW 1302 -71
                  Originally posted by axu100
                  jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    #69
                    Originally posted by fore View Post
                    Pumppu on kiinni (toiminnasta ei tietoa), mutta lähtee kyllä hevon vittuun siinä samassa rytäkässä. Letkut on oikeinpäin kiinni. Illalla sitten vähän viisampana taas päivitystä tähän.:think
                    Muistathan siinä samalla tarkistaa, että ne letkut on oikeinpäin
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • fore
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2012
                      • 986
                      • Espoo

                      #70
                      Originally posted by T3 View Post
                      Muistathan siinä samalla tarkistaa, että ne letkut on oikeinpäin
                      Tietty pumpulta tulo alempaan. Tuli niitä sen verta jumpattua että on palanut verkkokalvolle
                      e34 535i -88
                      f30 328i -12
                      VW 1302 -71
                      Originally posted by axu100
                      jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...

                      Comment

                      • fore
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2012
                        • 986
                        • Espoo

                        #71
                        En malttanut mieltäni ja purin jo kuitenkin tuon sisäpuolen Vaijeri toimii, ja sitä voi ehkä aavistuksen verran vielä työntää kiinnipäin, muttei ainakaan niin paljoa että omassa pienessä päässä ajattelisi sen tuottavan ongelmia. Siitä säätöhässäkästä sitä ei kuitenkaan enää tiukemmaksi saanut.

                        Selvisi tosin sellainen, että kun tarpeeksi kauan on puhallin pois päältä, lämpö "kerääntyy" sinne kennon ympäristöön, ja kun puhaltimen lyö päälle niin sieltä suulakkeista tulee sitä ihanaa lämpöä. Harmi vaan ettei se lämpö kestä kuin ehkä puoli minuuttia, jonka jälkeen kirosanojen käyttö jatkuu. Itsellä ei ole minkäänsortin kokemusta aihepiiristä, mutta maalaisjärjellä ajateltuna vesi ei kierrä tarpeeksi/kennossa on kuitenkin joku tukos? Esim se kiertopumppu?
                        Last edited by fore; 28-11-2016, 14:20.
                        e34 535i -88
                        f30 328i -12
                        VW 1302 -71
                        Originally posted by axu100
                        jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...

                        Comment

                        • fore
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2012
                          • 986
                          • Espoo

                          #72
                          Kiertovesipumppu kierretty ja heitetty konttiin ---> ilmaus, eikä vieläkään tuu lämmintä juuri nimeksikään. Oi jösses mitä ulostetta.
                          e34 535i -88
                          f30 328i -12
                          VW 1302 -71
                          Originally posted by axu100
                          jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #73
                            Mieleen tulee tukkeutunut kennon vesikierto tai sitte sen ulkopinta on mujua täynnä niin ei lämpö siirry. Uusia kennoja onneksi saa rahalla, sai ainakin vuosi sitten Motonetistä ja merkkiliikkeestä. Jos vaihdat sen niin pro tip: uusi ne vesilähtöjen O-renkaat ja katso että ovat tarpeeksi paksut. Viimeksi merkkiliike möi liian ohuet. Huomaa siitä etteivät jää yhtään kantamaan ja sitte se vuotaakin. Yhtä kaikki niitä vanhoja neliöprofiiksi painuneita ei pidä käyttää.
                            Kohtuullisen vittumainen irrottaa kahteen kertaan

                            Auto ilmaantuu lopullisesti vain ajamalla. 20 minuuttia ajoa tekee enemmän kuin 2 tunnin pukissa huudattaminen.
                            Last edited by petrolhead; 29-11-2016, 09:13.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • vipu
                              Newbiemmer
                              • May 2014
                              • 27
                              • Tampere

                              #74
                              Vinkkejä kaivataan, eli faceöift e30 316 olen upottamassa e34 peräisin olevaa m20b25 konetta, kuinka suorittaisin jäähdytyksen? Olen ymmärtänyt että nyt keulilla oleva 316 kenno olisi turhan pieni? Mikä kenno olisi järkevin/helpoin ja edukkain vaihtoehto ja käykös m40 koneen visko? Ja letkut, tilailenko ebaysta edukkaat e30 m20 letkut?

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16465
                                • Asikkala

                                #75
                                Originally posted by vipu View Post
                                Vinkkejä kaivataan, eli faceöift e30 316 olen upottamassa e34 peräisin olevaa m20b25 konetta, kuinka suorittaisin jäähdytyksen? Olen ymmärtänyt että nyt keulilla oleva 316 kenno olisi turhan pieni? Mikä kenno olisi järkevin/helpoin ja edukkain vaihtoehto ja käykös m40 koneen visko? Ja letkut, tilailenko ebaysta edukkaat e30 m20 letkut?
                                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=289561 1. postauksessa lähes kaikki

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎