Originally posted by peltone
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Jylppy-- View PostOnko kontin kaukaloissa eroja FL vs PFL :think lähinnä korjauspalojen sopivuutta ajattelen.. Sekä onko takanaamaa ollut kuin kahta erilaista ja loput itse silvottuja?? Putken ulostuloa mietin?Last edited by Skarpa; 19-01-2017, 21:52.
Comment
-
-
Yritin tänään etsiä vm.86 325:sta puhaltimen etuvastusta tuloksetta. Tiedossa oli, että se sijaitsee jossakin kaasupolkimen yläpuolella/lähettyvillä kuskin jalkatilassa. Johtoja seuratessa tuli tämmöinen aika iso irrallinen liitin vastaan, voiko se vastus kuulua tähän vai mille tämä voisi olla tarkoitettu?
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostMä olen vaihtanut rundimittarin kellon tilalle m40 316iihin, kaikki toimi.
Että eiköhän se piirilevy ole sama sitten?
EDIT: oikea koodipluki pitää olla toki, senhän tiesitkin toki varmaan...
Ei nuita ainakaan saa ristiin vaihdettua. Ihan erilaiset levyt kellolle ja kiekalle. Vai oliko kyse siitä pienemmästä levystäE30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by ///saMi View PostYritin tänään etsiä vm.86 325:sta puhaltimen etuvastusta tuloksetta. Tiedossa oli, että se sijaitsee jossakin kaasupolkimen yläpuolella/lähettyvillä kuskin jalkatilassa. Johtoja seuratessa tuli tämmöinen aika iso irrallinen liitin vastaan, voiko se vastus kuulua tähän vai mille tämä voisi olla tarkoitettu?
e39 525ia Touring -02 Toledoblau Metallic
e36 316i Touring -98 Calypsorot Metallic
e30 316i 4D -89 Cirrusblau Metallic
e30 316 2D -85 Lapisblau Projekti
Comment
-
-
Is startin kanssa painin, koska olen luultavasti hävittänyt tuon startin takakannakkeen... mahtaako tuo kannake maadoittaa startin samalla? Meinaan en saa pyörimään starttia ja virtaa kyllä tulee. Heti kun ottaa startin irti ja lyö rungon lohkoon kiinni rupee pyörimään. En edes muista oliko tuossa aijemminkaan sitä kiinnikettä.
Comment
-
-
Originally posted by Bemssi View PostIs startin kanssa painin, koska olen luultavasti hävittänyt tuon startin takakannakkeen... mahtaako tuo kannake maadoittaa startin samalla? Meinaan en saa pyörimään starttia ja virtaa kyllä tulee. Heti kun ottaa startin irti ja lyö rungon lohkoon kiinni rupee pyörimään. En edes muista oliko tuossa aijemminkaan sitä kiinnikettä.
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostStartti maadottuu kiinnikkeidensä kautta lohkoon. Fans näyttää varaosakuvassa startin takapään kiinnikkeen, mutta varaosalistassa ei, eli ilmeisesti sitä ei ole ollut alun perinkään. Itse varmaan putsaisin startin kiinnikket ja lohkon vastinpinnat teräsharjalla ja vaikka jotain kontaktitahnaa väliin, että varmasti maadottuu.
Comment
-
-
Originally posted by Bemssi View PostEipä tullut muuten tuota apukuskin koneen korvaketta ja lohkon välistä pintaa putsattua maalauksen jälkeen. Täytyy yrittää nuo putsata vielä.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View Post
Ei nuita ainakaan saa ristiin vaihdettua. Ihan erilaiset levyt kellolle ja kiekalle. Vai oliko kyse siitä pienemmästä levystä2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Sulakerasia
Pitää alkaa vähän ruostehommiin e30 kanssa ja yks paikka on juurikin tuo sulakerasia pohja ja siitä sinne johtojen läpiviennille asti.
Tossa pyörin netissä niin sulakerasiaa ei saa mitenkään helpolla irti ?
Eli autosta joutuu purkamaan lähes kaikki johdot että saa boksin irti ?
Mikäköhän nyt olis järkevintä, purka sähköt kokonaan pois, katkasta piuhat ratin alta ja kyhätä pikaliitin väliin vai ehkäpä suurentaa läpivientiä (joka jo ruosteessa) sen verran että saa nakattua koko boksin kabiiniin ja tehdä sille uusi paikka jonnekkin ?
Johtoja löysäämällä, ja vetämällä en usko että kannattaa alkaa hitsailemaan, luulen että sulavat vain ja siinä sitä onkin sitten hommaa..
Comment
-
-
Ilman minkään paikan tuhoamista pääset sillä et irrottelet johtosarjan liittimet auton sisältä irti ja vedät koko paketin läpiviennistä konehuoneen puolelle. Edes kojelautaa ei tarvitse irroittaa, koska kojelaudassa on oma johtosarja, minkä saa liittimellä irti lopun auton johtosarjasta sieltä mittariston alta.
Itse olen tuon pariin autoon tehnyt, eikä se nyt ole edes niin paha homma miltä kuullostaa. Sen sisustan on nyt joutunu purkaan autosta pois joka tapauksessa ruostehommien tieltä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by greivi View PostPitää alkaa vähän ruostehommiin e30 kanssa ja yks paikka on juurikin tuo sulakerasia pohja ja siitä sinne johtojen läpiviennille asti.
Tossa pyörin netissä niin sulakerasiaa ei saa mitenkään helpolla irti ?
Eli autosta joutuu purkamaan lähes kaikki johdot että saa boksin irti ?
Mikäköhän nyt olis järkevintä, purka sähköt kokonaan pois, katkasta piuhat ratin alta ja kyhätä pikaliitin väliin vai ehkäpä suurentaa läpivientiä (joka jo ruosteessa) sen verran että saa nakattua koko boksin kabiiniin ja tehdä sille uusi paikka jonnekkin ?
Johtoja löysäämällä, ja vetämällä en usko että kannattaa alkaa hitsailemaan, luulen että sulavat vain ja siinä sitä onkin sitten hommaa..
Itse ehkä siirtäisin tuossa vaiheessa sulakerasian ratinaluspahvin alle, tulee samalla siistittyä konehuonetta mikäli sitä havittelee. Onhan siinä kolvaamista, mutta ei tarvitse repiä koko auton sähköjä siitä yhdestä reijästä pihalle.
EDIT: Jaa se pazi ehti ensin, no tousta valitsemaan vain kummin haluat tehdäLast edited by Iemel; 24-01-2017, 16:09.Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
Käyttis:Transporter T5 2.5tdi
Comment
-
-
Sen sanon että jos vedät sen johtosarjan poikki, niin sitä ei kasaa takasin enää kukaan. Plus siinä ei ole v..ujakaan järkeä. Vähimmällä työllä pääsee ku kiltisti purkaa. Mitään toivoa ei oo päästä korjaamaan järkevästi ja kunnolla sitä kulmaa jos et pura kaikkea pois.
Kun alat leikkelemään peltiä ni huomaat että kaikkee muutakin saa irrottaa että saa tehtyy..
Sitte ku auton sähköt on ~kaikki pöydällä ni on helppo löytää ja korjata johtosarjasta kumminkin löytyvät viat. Mustaa ja vihreetä kuparia siitä löytyy varmasti.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment