Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skarpa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 3408
    • Kotka

    Originally posted by peltone View Post
    Kiitos vastauksesta, taas Faceliftin sähkösarja löytyy ja mietin että turaisko sen mustaan kiinni..
    Kuskin ovi on jo valmiiksi facelift Mutta eipä auta alkaa väsäämään noita koska ruskeat sävylasit ovat mallia preface enkä niistä halua luopua.
    Muutenhan tuossa olis päässy vaa vaihtamalla apparin ovi facelift malliseks..

    Ennemmin säilytän ja täydennän tuon ruskean lasisarjan kun vaan löydän kuskin oveen lasin kun hävitän ruskeat sähkölasien tilalta..
    Jos sähkölasit sitten alkaa kiinnostaa, niin hankit vaan PFL vaijerimalliset sähkönostimet.
    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

    E30 Armo "330i"

    Comment

    • Jylppy--
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 476
      • MME/JKL

      Onko kontin kaukaloissa eroja FL vs PFL :think lähinnä korjauspalojen sopivuutta ajattelen.. Sekä onko takanaamaa ollut kuin kahta erilaista ja loput itse silvottuja?? Putken ulostuloa mietin?
      e30 318iS"UFE"
      e30 327 TIC "AVO"
      e30 325i "AVO"

      -MME connection-
      -Btcf absolutistit team-

      Comment

      • Skarpa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2007
        • 3408
        • Kotka

        Originally posted by Jylppy-- View Post
        Onko kontin kaukaloissa eroja FL vs PFL :think lähinnä korjauspalojen sopivuutta ajattelen.. Sekä onko takanaamaa ollut kuin kahta erilaista ja loput itse silvottuja?? Putken ulostuloa mietin?
        Kontin sivusyvennykset ja takakyljen alanurkat ovat täysin erilaiset prefaceliftissä ja faceliftissä. Väärän mallisista korjauspaloista ei ole oikeastaan mitään iloa. Prefaceliftiin on olemassa vain yhdenlaista takanaamaa. Sen alareuna on sen verran korkealla, että pakoputkelle ei ole oikeastaan minkäänlaista koloa. Facelift takanaaman alareuna on alempana ja pakoputkelle on upotus. Neloskoneisissa ja kutoskoneisissa on upotuksen osalta erilaiset pellit kutoskoneisten tuplaputkien takia.
        Last edited by Skarpa; 19-01-2017, 21:52.
        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

        E30 Armo "330i"

        Comment

        • ///saMi
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1198
          • 52300

          Yritin tänään etsiä vm.86 325:sta puhaltimen etuvastusta tuloksetta. Tiedossa oli, että se sijaitsee jossakin kaasupolkimen yläpuolella/lähettyvillä kuskin jalkatilassa. Johtoja seuratessa tuli tämmöinen aika iso irrallinen liitin vastaan, voiko se vastus kuulua tähän vai mille tämä voisi olla tarkoitettu?

          Comment

          • GOOFY
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 4139
            • .

            Originally posted by Risto113 View Post
            Mä olen vaihtanut rundimittarin kellon tilalle m40 316iihin, kaikki toimi.
            Että eiköhän se piirilevy ole sama sitten?

            EDIT: oikea koodipluki pitää olla toki, senhän tiesitkin toki varmaan...


            Ei nuita ainakaan saa ristiin vaihdettua. Ihan erilaiset levyt kellolle ja kiekalle. Vai oliko kyse siitä pienemmästä levystä
            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

            Comment

            • -Camshaft-
              BTCF Member
              • Dec 2010
              • 43
              • Joensuu

              Originally posted by ///saMi View Post
              Yritin tänään etsiä vm.86 325:sta puhaltimen etuvastusta tuloksetta. Tiedossa oli, että se sijaitsee jossakin kaasupolkimen yläpuolella/lähettyvillä kuskin jalkatilassa. Johtoja seuratessa tuli tämmöinen aika iso irrallinen liitin vastaan, voiko se vastus kuulua tähän vai mille tämä voisi olla tarkoitettu?

              Se on tuo keskimmäinen musta liitin, jossa on 4 piuhaa. Vastus löytyy siitä puhallin kotelon kyljestä, lämmityslaitteenkennosta lähtevien putkien vierestä. Näin ainakin marraskuussa -84 valmistuneessa autossa.
              Last edited by -Camshaft-; 23-01-2017, 21:57. Reason: Lisätty vuosimalli
              e39 525ia Touring -02 Toledoblau Metallic
              e36 316i Touring -98 Calypsorot Metallic
              e30 316i 4D -89 Cirrusblau Metallic
              e30 316 2D -85 Lapisblau Projekti

              Comment

              • Bemssi
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 872
                • Kerkkoo

                Is startin kanssa painin, koska olen luultavasti hävittänyt tuon startin takakannakkeen... mahtaako tuo kannake maadoittaa startin samalla? Meinaan en saa pyörimään starttia ja virtaa kyllä tulee. Heti kun ottaa startin irti ja lyö rungon lohkoon kiinni rupee pyörimään. En edes muista oliko tuossa aijemminkaan sitä kiinnikettä.

                Comment

                • Skarpa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2007
                  • 3408
                  • Kotka

                  Originally posted by Bemssi View Post
                  Is startin kanssa painin, koska olen luultavasti hävittänyt tuon startin takakannakkeen... mahtaako tuo kannake maadoittaa startin samalla? Meinaan en saa pyörimään starttia ja virtaa kyllä tulee. Heti kun ottaa startin irti ja lyö rungon lohkoon kiinni rupee pyörimään. En edes muista oliko tuossa aijemminkaan sitä kiinnikettä.
                  Startti maadottuu kiinnikkeidensä kautta lohkoon. Fans näyttää varaosakuvassa startin takapään kiinnikkeen, mutta varaosalistassa ei, eli ilmeisesti sitä ei ole ollut alun perinkään. Itse varmaan putsaisin startin kiinnikket ja lohkon vastinpinnat teräsharjalla ja vaikka jotain kontaktitahnaa väliin, että varmasti maadottuu.
                  BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                  E30 Armo "330i"

                  Comment

                  • Bemssi
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 872
                    • Kerkkoo

                    Originally posted by Skarpa View Post
                    Startti maadottuu kiinnikkeidensä kautta lohkoon. Fans näyttää varaosakuvassa startin takapään kiinnikkeen, mutta varaosalistassa ei, eli ilmeisesti sitä ei ole ollut alun perinkään. Itse varmaan putsaisin startin kiinnikket ja lohkon vastinpinnat teräsharjalla ja vaikka jotain kontaktitahnaa väliin, että varmasti maadottuu.
                    Eipä tullut muuten tuota apukuskin koneen korvaketta ja lohkon välistä pintaa putsattua maalauksen jälkeen. Täytyy yrittää nuo putsata vielä.

                    Comment

                    • GOOFY
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 4139
                      • .

                      Originally posted by Bemssi View Post
                      Eipä tullut muuten tuota apukuskin koneen korvaketta ja lohkon välistä pintaa putsattua maalauksen jälkeen. Täytyy yrittää nuo putsata vielä.
                      Eiköhän sen luulis ottavan maata kiinnitys pulttien välityksellä kuitenkin:think
                      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by GOOFY View Post


                        Ei nuita ainakaan saa ristiin vaihdettua. Ihan erilaiset levyt kellolle ja kiekalle. Vai oliko kyse siitä pienemmästä levystä
                        No noi kuvan kaksi mittaristoa on eri ikäisistä autoista. Toisessa näkyy takapanelissa toi kooditikun paikka ja toisessa ei. Olikohan niin päin että uudemmissa koodiplugi on se etupuolella oleva sokeripala.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • greivi
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2009
                          • 173
                          • Laihia

                          Sulakerasia

                          Pitää alkaa vähän ruostehommiin e30 kanssa ja yks paikka on juurikin tuo sulakerasia pohja ja siitä sinne johtojen läpiviennille asti.
                          Tossa pyörin netissä niin sulakerasiaa ei saa mitenkään helpolla irti ?
                          Eli autosta joutuu purkamaan lähes kaikki johdot että saa boksin irti ?

                          Mikäköhän nyt olis järkevintä, purka sähköt kokonaan pois, katkasta piuhat ratin alta ja kyhätä pikaliitin väliin vai ehkäpä suurentaa läpivientiä (joka jo ruosteessa) sen verran että saa nakattua koko boksin kabiiniin ja tehdä sille uusi paikka jonnekkin ?

                          Johtoja löysäämällä, ja vetämällä en usko että kannattaa alkaa hitsailemaan, luulen että sulavat vain ja siinä sitä onkin sitten hommaa..

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11131
                            • Oulu

                            Ilman minkään paikan tuhoamista pääset sillä et irrottelet johtosarjan liittimet auton sisältä irti ja vedät koko paketin läpiviennistä konehuoneen puolelle. Edes kojelautaa ei tarvitse irroittaa, koska kojelaudassa on oma johtosarja, minkä saa liittimellä irti lopun auton johtosarjasta sieltä mittariston alta.

                            Itse olen tuon pariin autoon tehnyt, eikä se nyt ole edes niin paha homma miltä kuullostaa. Sen sisustan on nyt joutunu purkaan autosta pois joka tapauksessa ruostehommien tieltä.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Iemel
                              BTCF Member
                              • Oct 2007
                              • 1654
                              • Muhos

                              Originally posted by greivi View Post
                              Pitää alkaa vähän ruostehommiin e30 kanssa ja yks paikka on juurikin tuo sulakerasia pohja ja siitä sinne johtojen läpiviennille asti.
                              Tossa pyörin netissä niin sulakerasiaa ei saa mitenkään helpolla irti ?
                              Eli autosta joutuu purkamaan lähes kaikki johdot että saa boksin irti ?

                              Mikäköhän nyt olis järkevintä, purka sähköt kokonaan pois, katkasta piuhat ratin alta ja kyhätä pikaliitin väliin vai ehkäpä suurentaa läpivientiä (joka jo ruosteessa) sen verran että saa nakattua koko boksin kabiiniin ja tehdä sille uusi paikka jonnekkin ?

                              Johtoja löysäämällä, ja vetämällä en usko että kannattaa alkaa hitsailemaan, luulen että sulavat vain ja siinä sitä onkin sitten hommaa..
                              Eipä tuossa mahda olla kuin nuo kaksi vaihtoehtoa mikäli haluat hyvän tehdä, joko koko johtonippu pois tai nipun katkaisu.

                              Itse ehkä siirtäisin tuossa vaiheessa sulakerasian ratinaluspahvin alle, tulee samalla siistittyä konehuonetta mikäli sitä havittelee. Onhan siinä kolvaamista, mutta ei tarvitse repiä koko auton sähköjä siitä yhdestä reijästä pihalle.

                              EDIT: Jaa se pazi ehti ensin, no tousta valitsemaan vain kummin haluat tehdä
                              Last edited by Iemel; 24-01-2017, 16:09.
                              Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
                              Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
                              Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
                              Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
                              Käyttis:Transporter T5 2.5tdi

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Sen sanon että jos vedät sen johtosarjan poikki, niin sitä ei kasaa takasin enää kukaan. Plus siinä ei ole v..ujakaan järkeä. Vähimmällä työllä pääsee ku kiltisti purkaa. Mitään toivoa ei oo päästä korjaamaan järkevästi ja kunnolla sitä kulmaa jos et pura kaikkea pois.
                                Kun alat leikkelemään peltiä ni huomaat että kaikkee muutakin saa irrottaa että saa tehtyy..

                                Sitte ku auton sähköt on ~kaikki pöydällä ni on helppo löytää ja korjata johtosarjasta kumminkin löytyvät viat. Mustaa ja vihreetä kuparia siitä löytyy varmasti.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎