Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 m50b25 motti e30.seen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1144
    • Tornio

    kiekkamittarista

    nyt vois taas alkaa tutkimaan tuota ongelmaa..

    miten ootta saanu tuon kiekkamittarin pelaan?itellä pelaa kaikki muut sähköjutut paitsi kulutus ja kiekkamittari..

    muistikuva olis et e30 tulee ne kiekkamittarin johdot(2kpl) sinne ecu-boksin viereen,jossa sitte liitin päässä..muistanko oikein?

    jos näin niin multa ei nuita johtoja löydy..

    et ne sitte sielä kytkettäis boksiin..vai meneekö mittarilta kiekka signaali aina moninapaliittimeen?

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      Originally posted by afafaf View Post
      nyt vois taas alkaa tutkimaan tuota ongelmaa..

      miten ootta saanu tuon kiekkamittarin pelaan?itellä pelaa kaikki muut sähköjutut paitsi kulutus ja kiekkamittari..

      muistikuva olis et e30 tulee ne kiekkamittarin johdot(2kpl) sinne ecu-boksin viereen,jossa sitte liitin päässä..muistanko oikein?

      jos näin niin multa ei nuita johtoja löydy..

      et ne sitte sielä kytkettäis boksiin..vai meneekö mittarilta kiekka signaali aina moninapaliittimeen?
      Vanhemmissa malleissa on boksin vieressä tuo 3-napaliitin jossa kulutus ja kierros signaalit.
      Uudemmissa menevät moott. johtosarjassa eli isoon moninapaliittimeen.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • afafaf
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1144
        • Tornio

        Originally posted by JJT View Post
        Vanhemmissa malleissa on boksin vieressä tuo 3-napaliitin jossa kulutus ja kierros signaalit.
        Uudemmissa menevät moott. johtosarjassa eli isoon moninapaliittimeen.
        piru ku en muista minkä ikäsestä tuo minun johtosarja oli,mut saatto olla faceliftistä,niin eipä niitä varmaan sitte sieltä löydykkään..

        mikähän se mahtaa olla korin moninapaliittimessä se mittarin signaali pinni?muistaako kukaan ulkoa?ja vastaavasti e34 liittimessä..

        meni jo ne kytkentä ohjeetki hukkaan...

        Comment

        • -Jarno-
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1140
          • Salo

          Originally posted by afafaf View Post
          piru ku en muista minkä ikäsestä tuo minun johtosarja oli,mut saatto olla faceliftistä,niin eipä niitä varmaan sitte sieltä löydykkään..

          mikähän se mahtaa olla korin moninapaliittimessä se mittarin signaali pinni?muistaako kukaan ulkoa?ja vastaavasti e34 liittimessä..

          meni jo ne kytkentä ohjeetki hukkaan...


          Edit: Tuosta vielä isompana http://nettikuva.net/share.php?id=174A_4DC18680

          Comment

          • Harri G
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 9041
            • Iisalmi

            Hei mites jos käyttää ZF-laatikkoa, onko mahdoton laittaa m20b20 vauhtipyörä? Mulla kun tuosta vanhasta tekniikasta (l-jet) joutaisi käyttöön. Osaako joku sanoo tarkalleen mitä tarvii tehdä, tarviiko käyttää M20 kytkintä?
            Last edited by Harri G; 31-08-2011, 14:36.
            E39 ja E91

            Comment

            • afafaf
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1144
              • Tornio

              Originally posted by Harri G View Post
              Hei mites jos käyttää ZF-laatikkoa, onko mahdoton laittaa m20b20 vauhtipyörä? Mulla kun tuosta vanhasta tekniikasta joutaisi käyttöön. Osaako joku sanoo tarkalleen mitä tarvii tehdä, tarviiko käyttää M20 kytkintä?
              eihän siinä mitään erikoista pukkaa paikoilleen..mulla on omassa zf,ja m20b20 vauhtis+m20b25 kytkinpaketti..

              sorvasin itelle sinne haarukan alle korkeamman palikan,ku m20 vauhtis kompinaatio on matalampi,ja kytkimestäki tuli hyvä,toimiin niinku pitääki

              Comment

              • Tojopa
                BTCF Member
                • Mar 2004
                • 1592
                • Kuopio

                Originally posted by afafaf View Post
                sorvasin itelle sinne haarukan alle korkeamman palikan,ku m20 vauhtis kompinaatio on matalampi,ja kytkimestäki tuli hyvä,toimiin niinku pitääki
                Olisiko tämä sama hoitunut korkeammalla painelaakerilla jota käytetään mm. E21 323i:ssä? Osanumero on 21 51 1 204 525 ja kyseinen laakeri löytyy seuraavista malleista Tämän korkeus on käsittääkseni 30mm.

                Comment

                • ^Tonix^
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 641
                  • Vaasa

                  Originally posted by afafaf View Post
                  eihän siinä mitään erikoista pukkaa paikoilleen..mulla on omassa zf,ja m20b20 vauhtis+m20b25 kytkinpaketti..

                  sorvasin itelle sinne haarukan alle korkeamman palikan,ku m20 vauhtis kompinaatio on matalampi,ja kytkimestäki tuli hyvä,toimiin niinku pitääki
                  Kuinkas paljon korotit sitä painelaakeria? Helpompi muittenkin tehdä samalla tavalla jos on toimiva ratkaisu.
                  e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                  E30 318is
                  E36 M3 Coupe

                  Comment

                  • afafaf
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1144
                    • Tornio

                    Originally posted by ^Tonix^ View Post
                    Kuinkas paljon korotit sitä painelaakeria? Helpompi muittenkin tehdä samalla tavalla jos on toimiva ratkaisu.
                    voihan sen paksumman painelaakerin laittaa,mut ite muutin tuon tapin,ku se norm.p-laakeri kytkinpaketin mukana tuli..

                    en muista enää mittoja mut tuossa se sorvattu uusi messinkinen vs. vanha muovinen
                    Last edited by afafaf; 09-05-2012, 20:40.

                    Comment

                    • Mörökölli
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 1735
                      • Turku

                      En muista olenko laittanut, mutta tämä patentti maksoi hitsauslisäaineen ja lamellilaikan verran, eikä tarvinnut muokata kuin yksi osa:



                      orggis:

                      modattu:




                      Saa juuri oikean mittaisen ja toimii.
                      www.nenifab.com

                      Comment

                      • Harri G
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 9041
                        • Iisalmi

                        Kiitos vastauksista. Eli M20:n kytkimen se kuitenkin vaatii? Onko b20 kytkin hyvinkin heikompi ja tuleeko l-jetin kanssa ongelmia? Saapi nähdä tuleeko (vielä) laitettua kun on noita rahareikiä pirusti, oishan se toisaalta hyvä niin ei heti tartteis aukaista uudelleen.
                        E39 ja E91

                        Comment

                        • Tonton
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 9101
                          • Raisio

                          Originally posted by Harri G View Post
                          Eli M20:n kytkimen se kuitenkin vaatii? Onko b20 kytkin hyvinkin heikompi ja tuleeko l-jetin kanssa ongelmia?

                          m20 vauhtis niin m20 kytkin, m50 vauhtis niin m50 kytkin

                          mitä ajattelit l-jetistä jättää käyttöön? vai mitä tarkoitit?
                          sigpic
                          M-B Vito -22
                          Transit Custom -18
                          Yamaha vx ho cruiser -22
                          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                          [email protected]

                          Comment

                          • Harri G
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 9041
                            • Iisalmi

                            Originally posted by Tonton View Post
                            m20 vauhtis niin m20 kytkin, m50 vauhtis niin m50 kytkin

                            mitä ajattelit l-jetistä jättää käyttöön? vai mitä tarkoitit?
                            Joo. Joskus pitänyt jotain startin kehiä vaihdella, tarviiko tässä?
                            E39 ja E91

                            Comment

                            • afafaf
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1144
                              • Tornio

                              Originally posted by Harri G View Post
                              Joo. Joskus pitänyt jotain startin kehiä vaihdella, tarviiko tässä?
                              m20 vauhtipyörä vaatii m20 startin,tai sitte hammaskehän vaihdon m50.tä m20.seen..

                              Comment

                              • Tojopa
                                BTCF Member
                                • Mar 2004
                                • 1592
                                • Kuopio

                                Originally posted by Mörökölli View Post
                                En muista olenko laittanut, mutta tämä patentti maksoi hitsauslisäaineen ja lamellilaikan verran, eikä tarvinnut muokata kuin yksi osa:

                                Saa juuri oikean mittaisen ja toimii.
                                Paljonko korotusta tuli, 5mm?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎