Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 30 sarjan mittarikysely

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Räpsä-Harri
    Bimmer Rookie
    • Nov 2003
    • 190
    • Tuusniemi

    e 30 316i

    Jeesh, mulla on tuommonen uljas 129tkm ajettu 88/89 316i talvi/käyttisautona ja lämpömittari pimeni siitä tässä taannoin. Lisäksi mittarivalot on pimeenä mutta ne varmaankin korjautuu ihan perus polttimonvaihdolla? Mittariston merkkiä en muista ja siinä ei oo kiekkamittaria vaan pelkkä kello. Voiskohan tuo lämpömittari korjautua tuolla liittimien puhdistuksella mikä luki tuolla jossain vai liekkö tuolle jotain muutakin tehtävissä? Jännittää ajella ilman lämpömittaria..
    uljas e30 88/89 316i+ Plymouth Gran Fury -75 360cid+

    Comment

    • larzu85
      BTCF Member
      • Feb 2007
      • 821
      • Mustasaari

      Originally posted by Räpsä-Harri View Post
      Jeesh, mulla on tuommonen uljas 129tkm ajettu 88/89 316i talvi/käyttisautona ja lämpömittari pimeni siitä tässä taannoin. Lisäksi mittarivalot on pimeenä mutta ne varmaankin korjautuu ihan perus polttimonvaihdolla? Mittariston merkkiä en muista ja siinä ei oo kiekkamittaria vaan pelkkä kello. Voiskohan tuo lämpömittari korjautua tuolla liittimien puhdistuksella mikä luki tuolla jossain vai liekkö tuolle jotain muutakin tehtävissä? Jännittää ajella ilman lämpömittaria..

      vika tietenkin voi olla myös anturissa
      BMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz

      BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic

      EX:BMW E30 325i m-tech2 -89 Lachssilber

      EX:BMW E34 525i touring -92 Titansilber

      EX:BMW E30 316i bavaria -90 Brilliant Rot

      EX:BMW E30 320i motronic -87 Diamantschwarz metallic

      EX:BMW E30 316 -85 mattamusta paholainen

      Comment

      • Miikki
        Newbiemmer
        • Jan 2008
        • 3

        katsastukseen liittyvää..

        Mulla kun on oikea puoli mittaristosta pimeänä.. eli jenga-, kulutus- ja lämpömittari ei toimi. Ja muutenkin siellä palaa kaikki servicelamput.

        Mitä sanoo herra insinööri toimistolla?

        Comment

        • JIPSKI
          BTCF Member
          • Feb 2003
          • 1010
          • Vaasa

          Originally posted by ozzy_88 View Post
          nonii mikähän on ku nopeusmittari vetää nollaan ku painaa kaasua?? ihan pintakaasulla näyttää nopeuden ja sit jos ei koske kaasuun ollenkaa!! vika ilmenee varsinki kosteella kelillä mutta tekee saama välillä myös kuivalla ilmalla!! ja auto on 316i -89
          ratkesikos tämä ongelma? itsellä tasan sama vika eli kiihdyttäessä nopeus menee nolliin ja tasakaasulla/pintakaasulla toimii ok.
          exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Originally posted by JIPSKI View Post
            ratkesikos tämä ongelma? itsellä tasan sama vika eli kiihdyttäessä nopeus menee nolliin ja tasakaasulla/pintakaasulla toimii ok.
            Perän nopeusanturin juuresta johto/johdot poikki 99,9% varmuudella.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • h3nr1
              Bimmer Rookie
              • Oct 2008
              • 35
              • Raisio

              Itsellä -88 m40b18 318i. Huoltovälinäytön nollauksen jälkeen kulutusmittari lopetti toimintansa niin, että alle 3000rpm ei inahdakaan ja yli 3000 menee hurjaa vauhtia maksimiin. Kaasusta päästäessä heilahtaa vauhdilla takaisin nollaan. Näyttöön syttyi myös uudestaan inspection valo. Missäköhän vika?
              E30 325tic ix Touring "kettu" -89
              Ex.
              e30 m10 318i -83, e36 M50 325CiA -93, e34 540i Touring -94, +23 muuta raatoa

              Comment

              • Janne'88
                Bimmer Rookie
                • Sep 2008
                • 73
                • Ypäjä City ;)

                Mul ois e30 316 johon vaihdettu 2litranen kutoskone ja jenkamittari heittää omaa settiään yhdessä kulutusmittarin kanssa... jengat on korkeemmalla ku mitä oikeesti on ja kulutus tapissa, mikä avuksi? Ja sitte kysymys mittariston valoista, siel on alhaalla monta vihreetä ja 1 keltanen ja 1 punanen valo ,pieniä valoja kaikki, niin mitä ne on ?
                http://kuvablogi.com/blog/20499/1/

                http://s1.fi.bitefight.org/c.php?uid=54056

                Comment

                • h3nr1
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2008
                  • 35
                  • Raisio

                  Originally posted by Janne'88 View Post
                  Mul ois e30 316 johon vaihdettu 2litranen kutoskone ja jenkamittari heittää omaa settiään yhdessä kulutusmittarin kanssa... jengat on korkeemmalla ku mitä oikeesti on ja kulutus tapissa, mikä avuksi? Ja sitte kysymys mittariston valoista, siel on alhaalla monta vihreetä ja 1 keltanen ja 1 punanen valo ,pieniä valoja kaikki, niin mitä ne on ?

                  Oletko vaihtanut sen kasetin mikä laskee kierrosnopeuden? Jos et niin mittari näyttää 1/3 liian vähän kierroksia. Pienet polttimot ovat varoitusvaloille yms.
                  E30 325tic ix Touring "kettu" -89
                  Ex.
                  e30 m10 318i -83, e36 M50 325CiA -93, e34 540i Touring -94, +23 muuta raatoa

                  Comment

                  • h3nr1
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2008
                    • 35
                    • Raisio

                    Originally posted by h3nr1 View Post
                    Itsellä -88 m40b18 318i. Huoltovälinäytön nollauksen jälkeen kulutusmittari lopetti toimintansa niin, että alle 3000rpm ei inahdakaan ja yli 3000 menee hurjaa vauhtia maksimiin. Kaasusta päästäessä heilahtaa vauhdilla takaisin nollaan. Näyttöön syttyi myös uudestaan inspection valo. Missäköhän vika?

                    Nollasin huoltonäytön uudestaan ja nyt palaa jatkuvasti 4 vihreää lediä, yksi siis poissa pelistä. Ledit eivät myöskään sammu ennen kuin kierroksia käyttää tuolla 3000rpm. Ei ymmärrä?
                    E30 325tic ix Touring "kettu" -89
                    Ex.
                    e30 m10 318i -83, e36 M50 325CiA -93, e34 540i Touring -94, +23 muuta raatoa

                    Comment

                    • ZoMbiE
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2003
                      • 2583
                      • Lohja, Virkkala

                      Oletko niitä akkuja sinne mittaristoon vaihtanut? Kuullostaisi siltä, että ne on loppu.

                      Comment

                      • Janne'88
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2008
                        • 73
                        • Ypäjä City ;)

                        Originally posted by h3nr1 View Post
                        Oletko vaihtanut sen kasetin mikä laskee kierrosnopeuden? Jos et niin mittari näyttää 1/3 liian vähän kierroksia. Pienet polttimot ovat varoitusvaloille yms.
                        En ole vaihtanut, isokin opereissöni? Mut toi mittari näyttää liikaa kierroksia eikä liian vähän
                        http://kuvablogi.com/blog/20499/1/

                        http://s1.fi.bitefight.org/c.php?uid=54056

                        Comment

                        • Sandells
                          BTCF Member
                          • Oct 2008
                          • 21

                          Mikähän tuossa on kun poksauttaa kierrolukumittarin sulakkeen? Onko 7,5A oikean arvoinen sulake kierroslukumittarille?

                          Comment

                          • h3nr1
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2008
                            • 35
                            • Raisio

                            Originally posted by Janne'88 View Post
                            En ole vaihtanut, isokin opereissöni? Mut toi mittari näyttää liikaa kierroksia eikä liian vähän
                            Jaa, en aivan täysin ajatellut tekstiä loppuun asti . Kasetti on mittariston etupuolella oikealla noin 2x5cm valkoinen palikka joka on vedettävissä pois klipsuja painamalla. Mittaristoa ei tarvitse irroittaa vaihtoa varten, vaan muovi joka on mittariston alapuolella lähtee irti kahdella käsin pyöritettävällä mutterilla muovin takana.
                            E30 325tic ix Touring "kettu" -89
                            Ex.
                            e30 m10 318i -83, e36 M50 325CiA -93, e34 540i Touring -94, +23 muuta raatoa

                            Comment

                            • [Jann3]
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2008
                              • 66
                              • Maaninka/Siilinjärvi

                              Tuossa kun nyt on mittari pöydällä levällään, niin sain idean että vaihdanpa nuo mittarin taustat. Ongelmaksi muodostui nytten, että miten nuo viisarit saa irti että saisi nuo taustat pois? kysessä siis e30:in mittaristo.:think
                              e30 318i - 88
                              e30 318i -87

                              ex
                              e30 320i -87
                              e36 325i(2.8) -93
                              e30 318i toukka -89
                              e30 318 -85
                              e30 318i -90
                              e30 316i -91

                              Comment

                              • ^rabby^
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2006
                                • 993
                                • Kuopio

                                Originally posted by [Jann3] View Post
                                Tuossa kun nyt on mittari pöydällä levällään, niin sain idean että vaihdanpa nuo mittarin taustat. Ongelmaksi muodostui nytten, että miten nuo viisarit saa irti että saisi nuo taustat pois? kysessä siis e30:in mittaristo.:think
                                Eikös ne lähde vetämällä irti, muistelisin että joku suositteli haarukkaa apuvälineeksi :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎