Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 30 sarjan mittarikysely

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoJII
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 1807
    • Lapua

    Ootteko saanu korjattua?

    Ite sain nyt nopeuden jo toimimaan

    Enää vain kulutus- ja rundimittari hajalla

    Huoltovalotki näyttää välillä mitä sattuun, välillä palaa 5 vihreetä ja välillä 3 vihreetä Pitää tinata ne valojen nastat siitä vielä...

    Jos ei nollaus ja akun irrotus auta niin saa mun puolesta olla koko paska

    Sanokaas onko siinä mitään järkeä, että nopeusmittari on MOTOMETER ja rundimittari on VDO?
    E32 750i 11/89

    Comment

    • vepa74
      Newbiemmer
      • Feb 2006
      • 24

      E30 07/-87 320i 6syl kulutus ja nopeusmittari

      joo nyt on tehty vaikka mitä ja paljon on vielä tekemättä.. elikkäs johdot katsottu ja vaihdettu takapäästä.. anturi kokeiltu toista.. mittaristo käytetty tinarilla.. ei vaan vörki.. toimii kun muistaa tosin harvenevissa määrin.. eli mikään ei ole auttanut siihen et alkais toimimaan paremmin.. nyt on kaikki kalliit neuvot kokeiltu.. et olisko hyvää ja halpaa kenellään tarjolla.. vai ostaako kukaan pois tuota.... mutta vain hyvään kotiin..


      nyt 9-10.5.-06 kun olen lähtenyt töistä poikkeen(iltapäiväll&#228 niin mittari on pelittänyt.. siis kun ilmat lämpeni.. tosin aamuisin se on vieläkin aivan kuollut.. et onko kukaan huomannut samaa ilmiötä..
      Last edited by vepa74; 10-05-2006, 17:59.

      Comment

      • Bemarist
        Bimmer Rookie
        • Mar 2006
        • 50
        • Vantaa

        Nopeusmittarista...

        Oli kans aikoinaan ongelmia ton nopeusmittarin kans. Avokämmentä ku anto,niin saatto lähteä pelittään. Eli oli ikään kuin "jumissa" ja saatto vasta tietyn ajon jälkeen värähtää näyttämään nopeutta... monen avausekerran ja hässäkän jälkeen, päätin heittää mittaristoon sellasta ompelukoneen oikeen hienoa öljyä. Sehän lähti heti pelittään Oli vuosien saatossa vähän paskaa ilmeisesti keränny
        E36 320i -97

        Ex E30 316i -90

        Comment

        • MikkoJII
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 1807
          • Lapua

          Originally posted by vepa74
          joo nyt on tehty vaikka mitä ja paljon on vielä tekemättä.. elikkäs johdot katsottu ja vaihdettu takapäästä.. anturi kokeiltu toista.. mittaristo käytetty tinarilla.. ei vaan vörki.. toimii kun muistaa tosin harvenevissa määrin.. eli mikään ei ole auttanut siihen et alkais toimimaan paremmin.. nyt on kaikki kalliit neuvot kokeiltu.. et olisko hyvää ja halpaa kenellään tarjolla.. vai ostaako kukaan pois tuota.... mutta vain hyvään kotiin..
          Kuulostaa kyllä jo aika mystiseltä! Itellä ei vieläkään pelaa kierros- ja kulutusmittari, Oisko hyviä neuvoja ongelmaan?
          Ootko kattonu sieltä mittariston takaa ne liittimet? Mittasitko johtoja kun teit ne uudet sinne perään? Minkälaiset johdot laitoit? Teitkö uuden liittimen anturille? Itellä näytti ne perän johdot jotain 17 kun mittasin, en tiedä sitte paljon sieltä pitäisi tulla, mutta nopeusmittari on toiminu tosi hyvin!
          Uus anturi makso 26e
          Ei se taida auttaa, muutako vaan aukoa sitä mittaristoa ja tsekkailla johtoja Viimenen mahollisuus on tietysti se, että perän sisältä menny se mittaus systeemi paskaksi, mutta tuota tuskin kuitenkaan epäilen
          E32 750i 11/89

          Comment

          • pmtk
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 1560
            • Iisalmi

            Vähän poikkeaa aiheesta, mutta enpähän alottanu uutta topiikkia

            Kertokaapa, minkä koneen yhteydessä E30:sessä on ollut mittaristo, mistä löytyy kierroslukumittari, mutta ei kulutusmittaria? Veli osti TV-härpäkkeen, jossa on kutoskone (M20B23) ja ilmeisesti ollu alunperin nelosella. Kiekkamittari näyttää mun mielestä liikaa. Ilmeisesti johtuu 4/6-sylintereisten erosta. Mitä pitäs tehdä, että näyttäs oikein?

            Varmasti näistä on jossain vaiheessa kirjotettu, mutta en löytäny vastausta kohtuullisessa ajassa.
            E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

            Comment

            • MikkoJII
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 1807
              • Lapua

              Originally posted by Bimmer325i
              Vähän poikkeaa aiheesta, mutta enpähän alottanu uutta topiikkia

              Kertokaapa, minkä koneen yhteydessä E30:sessä on ollut mittaristo, mistä löytyy kierroslukumittari, mutta ei kulutusmittaria? Veli osti TV-härpäkkeen, jossa on kutoskone (M20B23) ja ilmeisesti ollu alunperin nelosella. Kiekkamittari näyttää mun mielestä liikaa. Ilmeisesti johtuu 4/6-sylintereisten erosta. Mitä pitäs tehdä, että näyttäs oikein?

              Varmasti näistä on jossain vaiheessa kirjotettu, mutta en löytäny vastausta kohtuullisessa ajassa.
              Koodipalikan vaihto.
              E32 750i 11/89

              Comment

              • pmtk
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 1560
                • Iisalmi

                Originally posted by MikkoJII
                Koodipalikan vaihto.
                No johan löytyä söörtsilläkin, kunhan osas oikeilla sanoilla hakea. Kiitti.
                E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                Comment

                • MikkoJII
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 1807
                  • Lapua

                  Taas mittaristo auki, tänään sen vuoksi kun huoltovalot ei pelaa oikein
                  Välillä palaa 3 ja välillä 4
                  E32 750i 11/89

                  Comment

                  • MikkoJII
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 1807
                    • Lapua

                    Elikkä mittailin tuossa E30:n ISO:n piirilevyn vastusten arvoja ja tässä ovat tulokset, Olkaa hyvä!

                    Polttoainemittarin pääty:

                    Vastus: Oranssi, Valkonen, Punanen, Kultanen = 383 ohmia (Harmaa)
                    Vastus: Keltanen, Sininen, Punainen, Kultanen = Väläyttelee lukemaa 600-1900 (Harmaa)
                    Vastus: Keltanen, Sininen, Punanen, Musta = 600-1800 ohmia (Keltanen)
                    Vastus: Keltanen, Sininen, Punanen, Musta = Ääretön (Keltanen)
                    Vastus: Musta/Harmaa, Numeroita = 1000ohmia ja nousee koko ajan**
                    Vastus: Musta/Harmaa, Numeroita = 1000ohmia
                    Vastus: Iso, sininen, sininen = 67ohmia (Harmaa)

                    Lämpömittarin pääty:

                    Vastus: Ruskea, Musta, Musta, Kultanen = 9ohmia (valkonen)
                    Vastus: Punanen, Musta, Musta, Kultanen = Väläyttää 1900 ohmia
                    Vastus: Sininen, Numeroita = 1200ohmia ja nousee**
                    Vastus: Musta, Harmaa, Numeroita = 1147ohmia
                    Vastus: Iso, Punanen, Punanen, Ruskee, Kulta = 217ohmia (Harmaa)

                    **-merkityttejen lukemat alkoivat jo pienemmästä luvusta ja nousivat koko ajan, en mitannut kuinka ylös lukemat nousevat. Liekö sitten jotain erikoisvastuksia, valaiskaa minua

                    Epäilisin ainakin tuota, että toinen noista keltapohjasista on rikki, valaiskaa minua noista "väläyttävistä" vastuksista. Kiitos.
                    Last edited by MikkoJII; 13-04-2006, 20:12.
                    E32 750i 11/89

                    Comment

                    • MikkoJII
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 1807
                      • Lapua

                      Kukaan saanu korjailtua
                      E32 750i 11/89

                      Comment

                      • Biimeri2006
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2006
                        • 37

                        Omassa e30 325i:ssä oli aamulla aina pimeänä ajotietokone,kulutusmittari ja kiekkamittari,lähtivät aina päivän mittaan itsestään pelaamaan,mut yhtenä aamuna ajattelin putsailla akulta lähteviä piuhoja ja huomasin et kappas ajotietokone pelittää samoin kun kiekka ja kulutusmittari rupes pelittämään

                        Et minun tapauksessa vika oli akulta lähtevissä piuhoissa jotka olivat pahasti hapettuneet,crc:tä väliin niin nyt on ainakin pelannut...

                        Comment

                        • jsi
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 325
                          • Savonlinna

                          Semmonen juttu kävi kun irroitin mittaristo ja vaihdoin akut, että pensa mittari valehtelee ihan kunnolla. Ennen mittariston purkua viisari oli 20L viivalla ja nyt se on siinä viimesellä viivalla. Ja kun virrat laittaa pois päältä niin viisari laskee todella alas, juuri varmaan sen 0-20L verran liikaa.

                          Mitähän mahdoin tehdä, että noin pääsi käymään?
                          Chevrolet captiva -07

                          ex. e91 320d touring -06
                          ex. e39 530da touring "m-sport" -99
                          ex. e36 325i sedan -91
                          ex. e30 318i coupe "m-look" -88

                          Comment

                          • Jusaus
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1124
                            • Kajaani

                            Originally posted by js^
                            Semmonen juttu kävi kun irroitin mittaristo ja vaihdoin akut, että pensa mittari valehtelee ihan kunnolla. Ennen mittariston purkua viisari oli 20L viivalla ja nyt se on siinä viimesellä viivalla. Ja kun virrat laittaa pois päältä niin viisari laskee todella alas, juuri varmaan sen 0-20L verran liikaa.

                            Mitähän mahdoin tehdä, että noin pääsi käymään?
                            Tuskin mitään. Tuntuu välillä että koko mittaristo pelaa pyhällä hengellä, mulla sekoili lämpömittari rinkuloitten laiton jälkeen. Avasin uudestaan, en nähnyt mitään vikana, ja kas se toimikin kun laitoin takas nippuun.

                            Toinen juttu minkä olen huomannut on lämpö- ja polttoainemittareiden herkkyyden, kun esim painaa vähän sitä mittaritaulun ylä- tai alaosaa niin alkaa näyttä omiaan (tai sitten oikein). Oman polttoainemittari ongelman korjasin, kiristämällä/löysäämällä sen mittaritaulun ruuveja..
                            Nyk: GSX1300R -00
                            Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                            ---------------------------------------------
                            -Official member of BTCF-Sauna Team-
                            ---------------------------------------------

                            Comment

                            • crockett
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 1295
                              • Ilomantsi

                              Originally posted by Jusaus
                              Toinen juttu minkä olen huomannut on lämpö- ja polttoainemittareiden herkkyyden, kun esim painaa vähän sitä mittaritaulun ylä- tai alaosaa niin alkaa näyttä omiaan (tai sitten oikein). Oman polttoainemittari ongelman korjasin, kiristämällä/löysäämällä sen mittaritaulun ruuveja..
                              Tuokin vika pitäis korjaantua kun tinaa juotokset uudelleen..

                              *e30 cabriolet*
                              *Hailuksi*
                              *ex e30 325i m50*
                              *ex e30 5/88 pics*
                              Ostan e30 osaa

                              Myytävänä e30 osaa

                              Comment

                              • MikkoJII
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 1807
                                • Lapua

                                Originally posted by js^
                                Semmonen juttu kävi kun irroitin mittaristo ja vaihdoin akut, että pensa mittari valehtelee ihan kunnolla. Ennen mittariston purkua viisari oli 20L viivalla ja nyt se on siinä viimesellä viivalla. Ja kun virrat laittaa pois päältä niin viisari laskee todella alas, juuri varmaan sen 0-20L verran liikaa.

                                Mitähän mahdoin tehdä, että noin pääsi käymään?
                                Oot koskenu neulaan jossain välissä ja sen takia se menee noin alas, itellä sama homma
                                E32 750i 11/89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎