Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vaappu
    BTCF Member
    • Sep 2010
    • 1186
    • Rovaniemi/Pyhätunturi

    Tankki sen verran tyhjäksi että ei sauma kastu.
    Hiot pinnan karheaksi= puhtaalle raudalle , puhdistat kunnolla rasvanposto aineella=bracliinillä.
    Ja kemiallista metallia ronskista reikään/halkeamaan.

    Varmuudeksi toinen kerros päälle , kun eka on varmasti kuivunut.


    3 tankkia + 5 öljy pohjaa paikannut.Ei ole koskaan vuotanut.

    Halpa ja kohtuu helppo. Onnistuu parkki paikalla jos on vuoto paikka helposti käsillä.
    mb 519 täys pitkä
    mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
    e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
    e31 850i Miljoonan markan bmw.
    e21. Kimppa rassi.
    Awd corolla turbo.+420whp..

    Comment

    • basso72
      BTCF Member
      • Dec 2004
      • 1837
      • Ylä-Pinsiö

      Kannattaa ainakin etsiä ja varmistaa vuotopaikka ensin. Todennäköisemmin vuotaa anturin reiän o-renkaasta tai huohotusletkuista/liitoksista,kuin itse tankin peltiosasta. Varsinkin,jos vuotoa ilmenee vasta täydellä tai lähes täydellä tankilla (tankeilla). Bensaputketkin useimmiten hapertuu puhki ennen tankkeja.
      sigpic
      Kaikissa meissä asuu pieni M115.
      320i -77

      Comment

      • vaappu
        BTCF Member
        • Sep 2010
        • 1186
        • Rovaniemi/Pyhätunturi

        Kaverin e30 tankeissa on ollut täyttöputken liitoksessa ja ylä-alapuolen pistehitsaus sauma vuotanut.

        Joku letku hieman ihistänyt ,ajan kanssa liuottanut ruoste suoja aineet pois ja ruostunut sitten siitä.
        mb 519 täys pitkä
        mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
        e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
        e31 850i Miljoonan markan bmw.
        e21. Kimppa rassi.
        Awd corolla turbo.+420whp..

        Comment

        • L.H
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 2481
          • Lohja

          Originally posted by pekka_hirvonen View Post
          Sanoppas T3 mikä miun e21:stä mättää kun välillä vipattaa ratti siinä 60-70 km/h:n nopeudessa. On tehnyt sitä ostosta lähtien riippumatta renkaista/vanteista? On myös vaihdettu eteen uudet tukivarret joskus pari vuotta sitten. Myös raidetangon päät uusittu. Lähinnä urien reunoilla näyttäis tapahtuvan yleisimmin. Asiaa en ole tutkinut sen tarkemmin tai siis en ollenkaan. Tarkoitus olis tänään selvitellä mistä moinen johtuu.
          Joko tämä ongelma on ratkaistu?
          “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16413
            • Asikkala

            Originally posted by vaappu View Post
            ylä-alapuolen pistehitsaus sauma vuotanut.
            Ei ole tuo pistehitsisauma...

            Comment

            • Peksu_M20
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 2124
              • Lahti

              Originally posted by L.H View Post
              Joko tämä ongelma on ratkaistu?
              Eipä ole paljon kerenny tsekkailee... Jos jotain vinkkejä niin otetaan vastaan hyvin mielellään.
              Mahtiala kustom - No connection
              Bmw E21 320A -81 "330i"
              Bmw e30 318is

              Comment

              • janituz
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2008
                • 858
                • nummi-pusula

                Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                Eipä ole paljon kerenny tsekkailee... Jos jotain vinkkejä niin otetaan vastaan hyvin mielellään.
                Etupyörän laakerit säädetty oikein?
                e46 330da -01
                E46 320d -00
                E30 323i -85 "pommikone"
                Projekti: E30 325i -86
                Projekti: E21 315 -83
                Ex: E30 318i mit m10i -89

                Comment

                • Peksu_M20
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 2124
                  • Lahti

                  Originally posted by janituz View Post
                  Etupyörän laakerit säädetty oikein?
                  Ei niissä ainekaan väljää ole. Ovat toki alkuperäiset ja koskemattomat. Nopeus jossa vatkaa on muuten tasan 70km/h. Ei vatkaa muissa nopeuksissa lainkaan.
                  Mahtiala kustom - No connection
                  Bmw E21 320A -81 "330i"
                  Bmw e30 318is

                  Comment

                  • e36coupe
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 719
                    • Nokia

                    Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                    Ei niissä ainekaan väljää ole. Ovat toki alkuperäiset ja koskemattomat. Nopeus jossa vatkaa on muuten tasan 70km/h. Ei vatkaa muissa nopeuksissa lainkaan.
                    Olikos minkälaiset vanteet ja tasapainotettu kunnolla? Jos puuttuu niin koita lisätä soviterenkaat vanteeseen. Juuri samassa nopeudessa vatkas itsellä ja sovitteilla alkoi keksintö liikkua suoraan.

                    E36:ssa täristi pahasti 120:n nopeudessa, jos kitkoissa (Nokian RSI) oli alle 3 kiloa painetta.
                    Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                    Työn alla: E21 320/6
                    Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                    Comment

                    • L.H
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 2481
                      • Lohja

                      Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                      Eipä ole paljon kerenny tsekkailee... Jos jotain vinkkejä niin otetaan vastaan hyvin mielellään.
                      Ei ole vinkkejä, mutta lähinnä kiinnostais jos tosta basson mainitsemasta ohjausiskarista olisi löytynyt jotain vikaa. Mulla kanssa edelleen noissa samoissa nopeuksissa pientä tärinää ja ajoittain lähinnä parkkipaikka ruuvaamisessa jonkinlaista klonksahtelua etupäästä. Uutta osaa on tukivarret, iskarit, jouset, yläpäät, levyt+palat, sekä väljät raidetangon osat on myös vaihdettu uusiin. Laakerit on kanssa säädetty. Renkaat on painotettu pariin kertaan ja silmälläkään en huomannut mitään ihmeempää heittoa.


                      Minkälainen homma on irrottaa ohjausiskari? Ikinä ei muista katsoa, kun auto olisi nosturilla...
                      “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                      Comment

                      • basso72
                        BTCF Member
                        • Dec 2004
                        • 1837
                        • Ylä-Pinsiö

                        Originally posted by L.H View Post
                        Ei ole vinkkejä, mutta lähinnä kiinnostais jos tosta basson mainitsemasta ohjausiskarista olisi löytynyt jotain vikaa. Mulla kanssa edelleen noissa samoissa nopeuksissa pientä tärinää ja ajoittain lähinnä parkkipaikka ruuvaamisessa jonkinlaista klonksahtelua etupäästä. Uutta osaa on tukivarret, iskarit, jouset, yläpäät, levyt+palat, sekä väljät raidetangon osat on myös vaihdettu uusiin. Laakerit on kanssa säädetty. Renkaat on painotettu pariin kertaan ja silmälläkään en huomannut mitään ihmeempää heittoa.


                        Minkälainen homma on irrottaa ohjausiskari? Ikinä ei muista katsoa, kun auto olisi nosturilla...
                        Etummaiset vakaajan puslat (vakaaja/kori) vaihdettu?
                        Ohjausiskari irtoaa helposti,kunhan muistat katsoa seuraavalla kerralla.
                        sigpic
                        Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                        320i -77

                        Comment

                        • Peksu_M20
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 2124
                          • Lahti

                          Nyt kun on näitä e30 ja e34 miittejä. Niin onko kukaan järjestämässä E21 miittiä tai jonkinnäköistä kahvittelua missä vois ihailla näitä e21:siä ?
                          Mahtiala kustom - No connection
                          Bmw E21 320A -81 "330i"
                          Bmw e30 318is

                          Comment

                          • Peksu_M20
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 2124
                            • Lahti

                            Originally posted by basso72 View Post
                            Etummaiset vakaajan puslat (vakaaja/kori) vaihdettu?
                            Ohjausiskari irtoaa helposti,kunhan muistat katsoa seuraavalla kerralla.
                            Jumaliste. Mähän en ole muuten vaihtanu noita etummaisia vakaajan puslia. Ei niissä kyllä väljääkään ole :think Säädin auraus kulmat tossa uudelleen pienen vahingon seurauksena kun raapas etuvanne katukivetystä. Vipatus hävisi miltei kokonaan. Perjantaina tulleepi vielä uudet eturenkaat niin näkee sitteen pääseekö tuosta vipatuksesta eroon. Iteselläni kuuluu kanssa parkkipaikalla lähellä ratin ääriasentoja välillä sellanen kolaus.

                            -Pekka
                            Mahtiala kustom - No connection
                            Bmw E21 320A -81 "330i"
                            Bmw e30 318is

                            Comment

                            • Throttle
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 793
                              • -

                              Noniin. 315:ssä hönkii vähän kokoajan tulikuumaa etuikkunan suuttimesta, vaikka lämpö säädetty nollalle. Muista tulee kylmää. Mikä reistaa?

                              Comment

                              • T3
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 8530
                                • Karhe

                                Originally posted by Throttle View Post
                                Noniin. 315:ssä hönkii vähän kokoajan tulikuumaa etuikkunan suuttimesta, vaikka lämpö säädetty nollalle. Muista tulee kylmää. Mikä reistaa?
                                Vaijerin kuori irti lämmönsäädinpanelin takaa, jolloin kuori liikkuu vaijerin mukana ja venttiili ei sulkeudu kunnolla. Tai sitten konehuoneen puolelta, heti tulipellin äärestä venttiilin juuresta vaijerin kuori irti kiinnikkeestä, jolloin kuori liikkuu mukana ja venttiili ei sulkeudu kunnolla. Kesäksi yksinkertaisin ratkaisu on kääntää konehuoneesta sen venttiilin vipu käsin mahdollisimman kiinni ja olla senjälkeen koskematta lämmönsäätimeen.
                                .

                                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎