Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hansen
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 98
    • Nli

    Originally posted by bmw89 View Post
    Eikös se ole vielä kookkaampi, kuin kolmekympin vakio?:think
    No äkkiseltään kun katselin molempien ollessa vielä autossa paikallaan, että olisi pienempi.. Halkaisia näyttäisi mielestäni ainakin pienemmältä, pituussuunnassahan tuo on reilusti isompi kyllä, eipä tässä auta muuta kun mitata

    Edit: jos joku viitsisi mitata mikä halkaisia on E30 tehostajassa..? toki muidenkin halkaisiat kuten E21/02/e30ix kiinnostaa
    Last edited by Hansen; 19-08-2013, 15:08.

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11076
      • Oulu

      Originally posted by Hansen View Post
      Onko kukaan koittanut sovittaa e34 m50 525 jarrutehostajaa e30 koriin..?

      Näyttäisi melko samalta kuin e30 ix vastaava
      Jos ei mahu, niin tommonen volkkarin tehostaja mahtuu kyllä ihan varmasti ja noita on edullisesti ja helposti saatavilla. Toisin kuin esim. yleisesti käytetty e21 tehostaja.



      Tuo on muistaakseni jostain pienikoneisesta mk2 golffista.
      Last edited by Pazi88; 19-08-2013, 16:01.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        Mulla olis VAGista peräisin oleva pikku tehostaja ylimääräisenä
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • Hansen
          Bimmer Rookie
          • Aug 2010
          • 98
          • Nli

          Originally posted by Pazi88 View Post
          Jos ei mahu, niin tommonen volkkarin tehostaja mahtuu kyllä ihan varmasti ja noita on edullisesti ja helposti saatavilla. Toisin kuin esim. yleisesti käytetty e21 tehostaja.



          Tuo on muistaakseni jostain pienikoneisesta mk2 golffista.
          Tiedän kyllä että pienempiä on saatavilla ja mitä sinne menee bolt on..
          Elikkä mulla on tavoitteena saada jo ennestään heikohko tehostus pysymään samana ellei jopa hieman paremmaksi kun se alkujaan on.. onhan noita maailmalla tehty ihan vakio tehostajaa siirtämällä 1/2 tuumaa sivuun yms,

          Toivottavasti ymmärsitte tästä "hässäkästä" mun pointin
          Last edited by Hansen; 19-08-2013, 17:03.

          Comment

          • Harri G
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 9042
            • Iisalmi

            Niin eipähän nuo golfinkaan tehostimet mitään bolt-oneja ole. Pulttijako käy kyllä tulipeltiin, mutta haarukkaa joutuu jatkamaan silti. Se yksilö mikä mulla oli kesti kaksi polkaisua ja sisuskalut helisi vain. Lie ollut särki jo alunperin.

            Tillistelin tuossa E34 M50 tehostajaa ja ei se paljoa non-325i E30 tehostajaa pienempi ole. Minulla on E34 540i tehostin ja sen perässä E34 525i pääsylkky ja säiliö. Olisin laittanut myös 540:n sylinterin, mutta jarruputkien lähdöt ovat paksumpaa mallia. Tokihan niitä adaptereita on olemassa vaan kun oli noita sylintereitäkin. Tämä tehostin vaatii kahden reiän porauksen (kiinnitys vain kahdella mutterilla) sekä jatkoa haarukkaan. Itse tosin hitsasin lattaraudan polkimeen ja tein siihen reiän. Ehkä parempi niin, ei tarvii pelätä katkeeko hitsaus haarukasta.

            Jarrutuntuma tällä combolla suht jämäkkä. Ei toki mikään mahdoton. Omaan makuun ihan hyvä.

            Last edited by Harri G; 20-08-2013, 00:01.
            E39 ja E91

            Comment

            • Hansen
              Bimmer Rookie
              • Aug 2010
              • 98
              • Nli

              Originally posted by Harri G View Post
              Niin eipähän nuo golfinkaan tehostimet mitään bolt-oneja ole. Pulttijako käy kyllä tulipeltiin, mutta haarukkaa joutuu jatkamaan silti. Se yksilö mikä mulla oli kesti kaksi polkaisua ja sisuskalut helisi vain. Lie ollut särki jo alunperin.

              Tillistelin tuossa E34 M50 tehostajaa ja ei se paljoa non-325i E30 tehostajaa pienempi ole. Minulla on E34 540i tehostin ja sen perässä E34 525i pääsylkky ja säiliö. Olisin laittanut myös 540:n sylinterin, mutta jarruputkien lähdöt ovat paksumpaa mallia. Tokihan niitä adaptereita on olemassa vaan kun oli noita sylintereitäkin. Tämä tehostin vaatii kahden reiän porauksen (kiinnitys vain kahdella mutterilla) sekä jatkoa haarukkaan. Itse tosin hitsasin lattaraudan polkimeen ja tein siihen reiän. Ehkä parempi niin, ei tarvii pelätä katkeeko hitsaus haarukasta.

              Jarrutuntuma tällä combolla suht jämäkkä. Ei toki mikään mahdoton. Omaan makuun ihan hyvä.

              Siis tarkennetaan asiaa hieman, tarkoitin tuolla bolt on hommalla siis sitä että mikä sinne mahtuu...

              Minun E34 tehostaja on juurikin samanlainen kuin tuo Harri G:n kuvassa oleva, jonka halkaisia 24cm, nopeasti eilen mittailin autossa paikallaan niin E30 olisi noin 27 cm halkaisialla.

              Taidan siis laittaa sen sinne paikoilleen..

              Comment

              • tmpzk
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2011
                • 361
                • Espoo

                Tervehdys! Omaan projektiin pari pientä kysymystä joita en mielestäni tästä topicista löytäny vaikka luin kokonaan läpi.

                A) Käykö E30 325 Getrag 260 siihen M50 perään? Alkupään postauksissa sanottiin, että jäisi vain hieman vinoon ja takakannakkeella asia korjaantuu mutta myöhemmin tuli sellainen käsitys ettei käy sinne päinkään..?

                B) Mitä tietoja tarvitsen, kun menen rekisteröimään E30 325 vm. 1991 M50:lle? Minulla on ABS:ssät ja muutenkin 325, eli ilmeisesti VIN koodi autosta, josta M50 on irrotettu?
                -E90 335i 2008

                Comment

                • grab_
                  BTCF Member
                  • Aug 2009
                  • 2839
                  • Uusimaa

                  Originally posted by tmpzk View Post
                  Tervehdys! Omaan projektiin pari pientä kysymystä joita en mielestäni tästä topicista löytäny vaikka luin kokonaan läpi.

                  A) Käykö E30 325 Getrag 260 siihen M50 perään? Alkupään postauksissa sanottiin, että jäisi vain hieman vinoon ja takakannakkeella asia korjaantuu mutta myöhemmin tuli sellainen käsitys ettei käy sinne päinkään..?

                  B) Mitä tietoja tarvitsen, kun menen rekisteröimään E30 325 vm. 1991 M50:lle? Minulla on ABS:ssät ja muutenkin 325, eli ilmeisesti VIN koodi autosta, josta M50 on irrotettu?
                  tuskin siitä luovuttaja autosta tarvii olla tietoja?voihan se kone olla vaikka mistä peräsin..
                  Ei mitään kerrottavaa

                  Comment

                  • tmpzk
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2011
                    • 361
                    • Espoo

                    Originally posted by grab_ View Post
                    tuskin siitä luovuttaja autosta tarvii olla tietoja?voihan se kone olla vaikka mistä peräsin..
                    Mistä se katsastusmies sitten voisi edes yhtään tietää mikä se on..? Tai siis, laitan S50 ja sanon että se on M50? Kai siinä nyt jotain dokumenttiä täytyy olla..? :think
                    -E90 335i 2008

                    Comment

                    • W-Baum
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 1422
                      • Kaustinen

                      Originally posted by tmpzk View Post

                      B) Mitä tietoja tarvitsen, kun menen rekisteröimään E30 325 vm. 1991 M50:lle? Minulla on ABS:ssät ja muutenkin 325, eli ilmeisesti VIN koodi autosta, josta M50 on irrotettu?
                      Itellä oli mukana muutoskatsastuksessa seuraavat dokumentit

                      - Luovuttaja-auton rekisteriote josta selvisi moottorin tilavuus ja teho ja ettei tekniikka ole varastettu mistään.
                      - realoem:stä tulostelin paperille kuvat ja varaosalistat joista selvisi vakaajien paksuudet, jarrulevyjen paksuudet, tolppien paksuudet, abs:ät ja muutenkin tarvittavat paperit joista selvisi että alusta vastaa mallisarjan tehokkainta.
                      - ja varmuuden vuoksi käytin auton myös puntarilla, joka oli turhaa koska massoihin ei muutoskatsestuksessa puututtu millään tapaa.
                      - ja lisävarustelistan tulostelin myös mukaan josta selvisi että abs:ät on ollut jo tehtaalta saakka eikä jälkeenpäin asennettu.
                      E30 /// 318i M-technik 2 cabrio
                      E36 /// M3
                      E61 /// 535d M-sport touring

                      Comment

                      • grab_
                        BTCF Member
                        • Aug 2009
                        • 2839
                        • Uusimaa

                        Originally posted by tmpzk View Post
                        Mistä se katsastusmies sitten voisi edes yhtään tietää mikä se on..? Tai siis, laitan S50 ja sanon että se on M50? Kai siinä nyt jotain dokumenttiä täytyy olla..? :think
                        no ei ainakaa edellisissä tekniikanvaihto autoissa ikinä ole kysytty mistä tää moottori on.On riittäny kyllä ihan kun kertonu mikä kone ja niin edespäin..jos sä ostat jostai netistä tai jostai purkaamolta koneen ni harvemmin saat siitä mitää vin koodeja mukaan ni mitä niillä koneilla sitten voi tehä?laittaa keittiönpöydäks?
                        Ei mitään kerrottavaa

                        Comment

                        • jmp2002
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 5727
                          • Rovaniemi

                          Originally posted by tmpzk View Post
                          Tervehdys! Omaan projektiin pari pientä kysymystä joita en mielestäni tästä topicista löytäny vaikka luin kokonaan läpi.

                          A) Käykö E30 325 Getrag 260 siihen M50 perään? Alkupään postauksissa sanottiin, että jäisi vain hieman vinoon ja takakannakkeella asia korjaantuu mutta myöhemmin tuli sellainen käsitys ettei käy sinne päinkään..?

                          B) Mitä tietoja tarvitsen, kun menen rekisteröimään E30 325 vm. 1991 M50:lle? Minulla on ABS:ssät ja muutenkin 325, eli ilmeisesti VIN koodi autosta, josta M50 on irrotettu?
                          A) kyllä käy 260 getrag mutta vinoon se jää jolla ei oo mitään merkitystä...


                          Originally posted by grab_ View Post
                          no ei ainakaa edellisissä tekniikanvaihto autoissa ikinä ole kysytty mistä tää moottori on.On riittäny kyllä ihan kun kertonu mikä kone ja niin edespäin..jos sä ostat jostai netistä tai jostai purkaamolta koneen ni harvemmin saat siitä mitää vin koodeja mukaan ni mitä niillä koneilla sitten voi tehä?laittaa keittiönpöydäks?
                          Pitää kumminkin olla kauppakirja että voit todistaa koneen ostaneen.. eikä varastettu
                          E30 325i Touring -89
                          E30 325i touring -88 m50tbo
                          G20 330e M-Sport -20

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Jos ei mahu, niin tommonen volkkarin tehostaja mahtuu kyllä ihan varmasti ja noita on edullisesti ja helposti saatavilla. Toisin kuin esim. yleisesti käytetty e21 tehostaja.



                            Tuo on muistaakseni jostain pienikoneisesta mk2 golffista.
                            Mk2 1,3 CL mallissa on aivan saatanan pieni tehostaja. Sen "poljinhaarukkaa" joutuu lyhentämään E30:ä varten. Lyhentäminen on tietysti paljon helpompi tehdä luotettavaksi kuin jatkaminen. Aivan pirun kovaa materiaaliahan se tanko on, joten kierteittämisessä on oma hommasa.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • BMW323
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2007
                              • 994
                              • kempele

                              Originally posted by jmp2002 View Post
                              A)
                              Pitää kumminkin olla kauppakirja että voit todistaa koneen ostaneen.. eikä varastettu

                              miten ku mulla tuli tuo oma tekniikka autosta joka on poistettu rekisterista sillo ite on voinu vielä tehä sen ja mitään papereita ei siitä oo ja koriakaan ei oo enään
                              Nissan Stagea NM35 -01
                              2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
                              harrastepohjalta E21 316

                              Comment

                              • grab_
                                BTCF Member
                                • Aug 2009
                                • 2839
                                • Uusimaa

                                Originally posted by BMW323 View Post
                                miten ku mulla tuli tuo oma tekniikka autosta joka on poistettu rekisterista sillo ite on voinu vielä tehä sen ja mitään papereita ei siitä oo ja koriakaan ei oo enään
                                omista tekniikanvaihdoista koskaan ei oo mitää paperia kysytty ainoostaa että mistä mallista kone on ja tilavuus yms..
                                Ei mitään kerrottavaa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎