Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maazza
    Newbiemmer
    • Dec 2012
    • 6
    • Björneborg

    .....
    Last edited by Maazza; 02-04-2014, 20:22.

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      Kaikkiin noihin kysymyksiisi löytynee vastaus tästä ketjusta.
      Projekti/showroom puolelta sitten ne n.100 e30 m5x projektia joista voi katella lisää.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        Ja tuosta ameriikan murteella muutamat lisää tiivistettynä:

        Olli.

        Comment

        • afafaf
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1144
          • Tornio

          pikakysymys,johon en selkeää vastausta ole löytäny,pitääkö tuon m50 kaveriks laittaa katti ku e30.stä menee muutoskatsastamaan,pitääkö se siellä olla,ja autohan on alunperin 316 ei vähäpäästöinen vm-1990.

          pakoputken teen uusiksi ku raapii joka möykyssä,niin samalla jumppaan sen katinki sinne, jos sen tarvii?

          Comment

          • grab_
            BTCF Member
            • Aug 2009
            • 2839
            • Uusimaa

            Originally posted by afafaf View Post
            pikakysymys,johon en selkeää vastausta ole löytäny,pitääkö tuon m50 kaveriks laittaa katti ku e30.stä menee muutoskatsastamaan,pitääkö se siellä olla,ja autohan on alunperin 316 ei vähäpäästöinen vm-1990.

            pakoputken teen uusiksi ku raapii joka möykyssä,niin samalla jumppaan sen katinki sinne, jos sen tarvii?
            No kerta on ei vähäpäästönen niin ei tarvii
            Ei mitään kerrottavaa

            Comment

            • Jusa20
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2009
              • 251
              • Tampere

              Originally posted by afafaf View Post
              pikakysymys,johon en selkeää vastausta ole löytäny,pitääkö tuon m50 kaveriks laittaa katti ku e30.stä menee muutoskatsastamaan,pitääkö se siellä olla,ja autohan on alunperin 316 ei vähäpäästöinen vm-1990.

              pakoputken teen uusiksi ku raapii joka möykyssä,niin samalla jumppaan sen katinki sinne, jos sen tarvii?
              Katti tarvii asentaa, mutta sen ei tarvi toimia eli pelkät kuoret riittää.
              E30 316 2.1 tic projektina
              Käyttis E34 525iA -89 M50

              Comment

              • grab_
                BTCF Member
                • Aug 2009
                • 2839
                • Uusimaa

                Originally posted by Jusa20 View Post
                Katti tarvii asentaa, mutta sen ei tarvi toimia eli pelkät kuoret riittää.
                Minkätakia ei vähäpäästöseen pitää katti laittaa?ei oo selvinny vaikka täällä vaikka kuinka monessa topikissa niistä taistellaan..siinä vaiheessa jos ahtamaan alkaa niin oon ymmärtäny että pitää ainakin katin kuoret olla..
                Ei mitään kerrottavaa

                Comment

                • Skarpa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2007
                  • 3406
                  • Kotka

                  Originally posted by grab_ View Post
                  Minkätakia ei vähäpäästöseen pitää katti laittaa?ei oo selvinny vaikka täällä vaikka kuinka monessa topikissa niistä taistellaan..siinä vaiheessa jos ahtamaan alkaa niin oon ymmärtäny että pitää ainakin katin kuoret olla..
                  Tässä ei ainakaan mikään vihjaa, että ei-vähäpäästöiseen autoon pitäisi asentaa kattia ahtamisen yhteydessä:



                  Kannattaa lukaista vaikka koko artikkeli läpi. Siellä on selväkielistä tekstiä auton muutoksia koskevista lakipykälistä niin ei tarvitse olla pelkän foorumikirjoittelun varassa.

                  Tämä katalysaattoriasia juontaa varmaan siitä, että siirtymävaiheen aikana 80-luvun loppupuolella ja 90-luvun alussa autoja on rekisteröity vähäpäästöisiksi tai ei-vähäpäästöisiksi ilmeisen sattumanvaraisesti. Myös katillisia autoja on rekisteröity ei-vähäpäästöisiksi. Toisinaan rekisteriotteeseen on kuitenkin kirjattu, että autossa on katalysaattori, vaikka päästörajat olisivatkin ne väljemmät. Tällaisilla papereilla varustetusta autosta katalysaattoria ei käsittääkseni saa poistaa, mutta toisaalta sen ei tarvitse toimiakaan, koska auto läpäisee päästörajat joka tapauksessa.
                  BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                  E30 Armo "330i"

                  Comment

                  • basso72
                    BTCF Member
                    • Dec 2004
                    • 1837
                    • Ylä-Pinsiö

                    Originally posted by Skarpa View Post
                    Tässä ei ainakaan mikään vihjaa, että ei-vähäpäästöiseen autoon pitäisi asentaa kattia ahtamisen yhteydessä:



                    Kannattaa lukaista vaikka koko artikkeli läpi. Siellä on selväkielistä tekstiä auton muutoksia koskevista lakipykälistä niin ei tarvitse olla pelkän foorumikirjoittelun varassa.

                    Tämä katalysaattoriasia juontaa varmaan siitä, että siirtymävaiheen aikana 80-luvun loppupuolella ja 90-luvun alussa autoja on rekisteröity vähäpäästöisiksi tai ei-vähäpäästöisiksi ilmeisen sattumanvaraisesti. Myös katillisia autoja on rekisteröity ei-vähäpäästöisiksi. Toisinaan rekisteriotteeseen on kuitenkin kirjattu, että autossa on katalysaattori, vaikka päästörajat olisivatkin ne väljemmät. Tällaisilla papereilla varustetusta autosta katalysaattoria ei käsittääkseni saa poistaa, mutta toisaalta sen ei tarvitse toimiakaan, koska auto läpäisee päästörajat joka tapauksessa.
                    Kannattaa lukaista vaikka koko artikkeli läpi. Siellä on selväkielistä tekstiä auton muutoksia koskevista lakipykälistä niin ei tarvitse olla pelkän foorumikirjoittelun varassa.

                    "8 §
                    Auton pakokaasupäästöt moottorin vaihdon tai moottorin muutoksen jälkeen

                    1. Auton, jota koskevat E-säännön n:o 15/03 mukaiset tai lievemmät pakokaasupäästövaatimukset, tulee moottorin vaihdon tai muutoksen jälkeen täyttää alkuperäistä autoa koskevat käytönaikaiset pakokaasupäästövaatimukset.

                    2. Vähäpäästöisen auton päästöihin vaikuttavia rakenteita ja laitteita saa vaihtaa vain auton valmistajatehtaan tai asianomaisen viranomaisen hyväksymiin laitteisiin; tällöin muutoksen kohteena olevaa autoa koskevien tai myöhempien päästövaatimusten tulee täyttyä.

                    3. Muuhun kuin 1 tai 2 momentissa tarkoitettuun autoon saa vaihtaa vain moottorin, joka pakokaasupäästöihin vaikuttavine apulaitteineen on tarkoitettu automalliin, jota koskevat pakokaasupäästövaatimukset ovat vähintään yhtä tiukat kuin alkuperäisellä moottorilla varustettua autoa koskevat. Muussa tapauksessa tai jos moottoria muutetaan muulla kuin 6 §:n 3 momentissa tarkoitetulla tavalla, on auton valmistajan tai riippumattoman tutkimuslaitoksen antamalla todistuksella osoitettava, että muutetun auton pakokaasupäästöt täyttävät alkuperäisellä moottorilla varustettua autoa koskevat vaatimukset. Vaatimusten katsotaan myös täyttyvän, mikäli tällaisessa autossa on tai autoon asennetaan moottorille sopiva katalysaattori."
                    sigpic
                    Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                    320i -77

                    Comment

                    • Skarpa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2007
                      • 3406
                      • Kotka

                      Originally posted by basso72 View Post
                      Kannattaa lukaista vaikka koko artikkeli läpi. Siellä on selväkielistä tekstiä auton muutoksia koskevista lakipykälistä niin ei tarvitse olla pelkän foorumikirjoittelun varassa.

                      "8 §
                      Auton pakokaasupäästöt moottorin vaihdon tai moottorin muutoksen jälkeen

                      1. Auton, jota koskevat E-säännön n:o 15/03 mukaiset tai lievemmät pakokaasupäästövaatimukset, tulee moottorin vaihdon tai muutoksen jälkeen täyttää alkuperäistä autoa koskevat käytönaikaiset pakokaasupäästövaatimukset.

                      2. Vähäpäästöisen auton päästöihin vaikuttavia rakenteita ja laitteita saa vaihtaa vain auton valmistajatehtaan tai asianomaisen viranomaisen hyväksymiin laitteisiin; tällöin muutoksen kohteena olevaa autoa koskevien tai myöhempien päästövaatimusten tulee täyttyä.

                      3. Muuhun kuin 1 tai 2 momentissa tarkoitettuun autoon saa vaihtaa vain moottorin, joka pakokaasupäästöihin vaikuttavine apulaitteineen on tarkoitettu automalliin, jota koskevat pakokaasupäästövaatimukset ovat vähintään yhtä tiukat kuin alkuperäisellä moottorilla varustettua autoa koskevat. Muussa tapauksessa tai jos moottoria muutetaan muulla kuin 6 §:n 3 momentissa tarkoitetulla tavalla, on auton valmistajan tai riippumattoman tutkimuslaitoksen antamalla todistuksella osoitettava, että muutetun auton pakokaasupäästöt täyttävät alkuperäisellä moottorilla varustettua autoa koskevat vaatimukset. Vaatimusten katsotaan myös täyttyvän, mikäli tällaisessa autossa on tai autoon asennetaan moottorille sopiva katalysaattori."
                      Tunnustan virheeni.
                      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                      E30 Armo "330i"

                      Comment

                      • Jusa20
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2009
                        • 251
                        • Tampere

                        Originally posted by grab_ View Post
                        Minkätakia ei vähäpäästöseen pitää katti laittaa?ei oo selvinny vaikka täällä vaikka kuinka monessa topikissa niistä taistellaan..siinä vaiheessa jos ahtamaan alkaa niin oon ymmärtäny että pitää ainakin katin kuoret olla..
                        basso72 kerkesikin tuossa vastaamaan.
                        E30 316 2.1 tic projektina
                        Käyttis E34 525iA -89 M50

                        Comment

                        • afafaf
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1144
                          • Tornio

                          eli katti laitettava,eikös nuo päästöarvo pysy kuitenki vanhan mukaan,eli et on aika reilut..

                          Comment

                          • afafaf
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1144
                            • Tornio

                            eli katti laitettava,eikös nuo päästöraja arvot pysy kuitenki vanhan mukaan,eli et on aika reilut..

                            Comment

                            • Jarppa85
                              Newbiemmer
                              • Jun 2011
                              • 23
                              • Turku

                              Mitenkäs jengi on toteuttanut startin kytkennän kun kokoonpanona on 260 e30 getrac, m20 startti, m20 vauhtis+kytkinpaketti, e34 koneensähköt ja e30 sulakerasia. Kori on alkuperäinen 325i.
                              Nyt mulla on koneen johtosarjan johdot omilla paikoillaan ja korin puolelta paksu virtapiuha kytketty samalla lailla kun vanhassa m20 kokoonpanossa.
                              Sähköt on kytketty näiltäkin sivuilta löytyvän ohjeiden mukaan ja kytkennät on niiltä osin kunnossa.
                              Ongelmana on nyt että startti kyllä pyörii startatessa, mutta solenoidi ei naksahda jolloin kone ei pyöri.
                              Jos taas korin paksun virtapiuhan ottaa pois startilta niin solenoidi naksahtaa mutta startti ei pyöri.
                              Maadoitukset on toteutettu tuplana kummallekkin puolella konetta ja ne on varmasti.

                              Comment

                              • Jusa20
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2009
                                • 251
                                • Tampere

                                Originally posted by afafaf View Post
                                eli katti laitettava,eikös nuo päästöraja arvot pysy kuitenki vanhan mukaan,eli et on aika reilut..
                                Juu päästörajat pysyy samana ku aikasemminkin, ne ei muutu mihinkään.
                                E30 316 2.1 tic projektina
                                Käyttis E34 525iA -89 M50

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎