.....
Announcement
Collapse
No announcement yet.
S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kaikkiin noihin kysymyksiisi löytynee vastaus tästä ketjusta.
Projekti/showroom puolelta sitten ne n.100 e30 m5x projektia joista voi katella lisää.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
pikakysymys,johon en selkeää vastausta ole löytäny,pitääkö tuon m50 kaveriks laittaa katti ku e30.stä menee muutoskatsastamaan,pitääkö se siellä olla,ja autohan on alunperin 316 ei vähäpäästöinen vm-1990.
pakoputken teen uusiksi ku raapii joka möykyssä,niin samalla jumppaan sen katinki sinne, jos sen tarvii?
Comment
-
-
Originally posted by afafaf View Postpikakysymys,johon en selkeää vastausta ole löytäny,pitääkö tuon m50 kaveriks laittaa katti ku e30.stä menee muutoskatsastamaan,pitääkö se siellä olla,ja autohan on alunperin 316 ei vähäpäästöinen vm-1990.
pakoputken teen uusiksi ku raapii joka möykyssä,niin samalla jumppaan sen katinki sinne, jos sen tarvii?Ei mitään kerrottavaa
Comment
-
-
Originally posted by afafaf View Postpikakysymys,johon en selkeää vastausta ole löytäny,pitääkö tuon m50 kaveriks laittaa katti ku e30.stä menee muutoskatsastamaan,pitääkö se siellä olla,ja autohan on alunperin 316 ei vähäpäästöinen vm-1990.
pakoputken teen uusiksi ku raapii joka möykyssä,niin samalla jumppaan sen katinki sinne, jos sen tarvii?E30 316 2.1 tic projektina
Käyttis E34 525iA -89 M50
Comment
-
-
Originally posted by Jusa20 View PostKatti tarvii asentaa, mutta sen ei tarvi toimia eli pelkät kuoret riittää.Ei mitään kerrottavaa
Comment
-
-
Originally posted by grab_ View PostMinkätakia ei vähäpäästöseen pitää katti laittaa?ei oo selvinny vaikka täällä vaikka kuinka monessa topikissa niistä taistellaan..siinä vaiheessa jos ahtamaan alkaa niin oon ymmärtäny että pitää ainakin katin kuoret olla..
Kannattaa lukaista vaikka koko artikkeli läpi. Siellä on selväkielistä tekstiä auton muutoksia koskevista lakipykälistä niin ei tarvitse olla pelkän foorumikirjoittelun varassa.
Tämä katalysaattoriasia juontaa varmaan siitä, että siirtymävaiheen aikana 80-luvun loppupuolella ja 90-luvun alussa autoja on rekisteröity vähäpäästöisiksi tai ei-vähäpäästöisiksi ilmeisen sattumanvaraisesti. Myös katillisia autoja on rekisteröity ei-vähäpäästöisiksi. Toisinaan rekisteriotteeseen on kuitenkin kirjattu, että autossa on katalysaattori, vaikka päästörajat olisivatkin ne väljemmät. Tällaisilla papereilla varustetusta autosta katalysaattoria ei käsittääkseni saa poistaa, mutta toisaalta sen ei tarvitse toimiakaan, koska auto läpäisee päästörajat joka tapauksessa.
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostTässä ei ainakaan mikään vihjaa, että ei-vähäpäästöiseen autoon pitäisi asentaa kattia ahtamisen yhteydessä:
Kannattaa lukaista vaikka koko artikkeli läpi. Siellä on selväkielistä tekstiä auton muutoksia koskevista lakipykälistä niin ei tarvitse olla pelkän foorumikirjoittelun varassa.
Tämä katalysaattoriasia juontaa varmaan siitä, että siirtymävaiheen aikana 80-luvun loppupuolella ja 90-luvun alussa autoja on rekisteröity vähäpäästöisiksi tai ei-vähäpäästöisiksi ilmeisen sattumanvaraisesti. Myös katillisia autoja on rekisteröity ei-vähäpäästöisiksi. Toisinaan rekisteriotteeseen on kuitenkin kirjattu, että autossa on katalysaattori, vaikka päästörajat olisivatkin ne väljemmät. Tällaisilla papereilla varustetusta autosta katalysaattoria ei käsittääkseni saa poistaa, mutta toisaalta sen ei tarvitse toimiakaan, koska auto läpäisee päästörajat joka tapauksessa.
"8 §
Auton pakokaasupäästöt moottorin vaihdon tai moottorin muutoksen jälkeen
1. Auton, jota koskevat E-säännön n:o 15/03 mukaiset tai lievemmät pakokaasupäästövaatimukset, tulee moottorin vaihdon tai muutoksen jälkeen täyttää alkuperäistä autoa koskevat käytönaikaiset pakokaasupäästövaatimukset.
2. Vähäpäästöisen auton päästöihin vaikuttavia rakenteita ja laitteita saa vaihtaa vain auton valmistajatehtaan tai asianomaisen viranomaisen hyväksymiin laitteisiin; tällöin muutoksen kohteena olevaa autoa koskevien tai myöhempien päästövaatimusten tulee täyttyä.
3. Muuhun kuin 1 tai 2 momentissa tarkoitettuun autoon saa vaihtaa vain moottorin, joka pakokaasupäästöihin vaikuttavine apulaitteineen on tarkoitettu automalliin, jota koskevat pakokaasupäästövaatimukset ovat vähintään yhtä tiukat kuin alkuperäisellä moottorilla varustettua autoa koskevat. Muussa tapauksessa tai jos moottoria muutetaan muulla kuin 6 §:n 3 momentissa tarkoitetulla tavalla, on auton valmistajan tai riippumattoman tutkimuslaitoksen antamalla todistuksella osoitettava, että muutetun auton pakokaasupäästöt täyttävät alkuperäisellä moottorilla varustettua autoa koskevat vaatimukset. Vaatimusten katsotaan myös täyttyvän, mikäli tällaisessa autossa on tai autoon asennetaan moottorille sopiva katalysaattori."
Comment
-
-
Originally posted by basso72 View PostKannattaa lukaista vaikka koko artikkeli läpi. Siellä on selväkielistä tekstiä auton muutoksia koskevista lakipykälistä niin ei tarvitse olla pelkän foorumikirjoittelun varassa.
"8 §
Auton pakokaasupäästöt moottorin vaihdon tai moottorin muutoksen jälkeen
1. Auton, jota koskevat E-säännön n:o 15/03 mukaiset tai lievemmät pakokaasupäästövaatimukset, tulee moottorin vaihdon tai muutoksen jälkeen täyttää alkuperäistä autoa koskevat käytönaikaiset pakokaasupäästövaatimukset.
2. Vähäpäästöisen auton päästöihin vaikuttavia rakenteita ja laitteita saa vaihtaa vain auton valmistajatehtaan tai asianomaisen viranomaisen hyväksymiin laitteisiin; tällöin muutoksen kohteena olevaa autoa koskevien tai myöhempien päästövaatimusten tulee täyttyä.
3. Muuhun kuin 1 tai 2 momentissa tarkoitettuun autoon saa vaihtaa vain moottorin, joka pakokaasupäästöihin vaikuttavine apulaitteineen on tarkoitettu automalliin, jota koskevat pakokaasupäästövaatimukset ovat vähintään yhtä tiukat kuin alkuperäisellä moottorilla varustettua autoa koskevat. Muussa tapauksessa tai jos moottoria muutetaan muulla kuin 6 §:n 3 momentissa tarkoitetulla tavalla, on auton valmistajan tai riippumattoman tutkimuslaitoksen antamalla todistuksella osoitettava, että muutetun auton pakokaasupäästöt täyttävät alkuperäisellä moottorilla varustettua autoa koskevat vaatimukset. Vaatimusten katsotaan myös täyttyvän, mikäli tällaisessa autossa on tai autoon asennetaan moottorille sopiva katalysaattori."
Comment
-
-
Originally posted by grab_ View PostMinkätakia ei vähäpäästöseen pitää katti laittaa?ei oo selvinny vaikka täällä vaikka kuinka monessa topikissa niistä taistellaan..siinä vaiheessa jos ahtamaan alkaa niin oon ymmärtäny että pitää ainakin katin kuoret olla..E30 316 2.1 tic projektina
Käyttis E34 525iA -89 M50
Comment
-
-
Mitenkäs jengi on toteuttanut startin kytkennän kun kokoonpanona on 260 e30 getrac, m20 startti, m20 vauhtis+kytkinpaketti, e34 koneensähköt ja e30 sulakerasia. Kori on alkuperäinen 325i.
Nyt mulla on koneen johtosarjan johdot omilla paikoillaan ja korin puolelta paksu virtapiuha kytketty samalla lailla kun vanhassa m20 kokoonpanossa.
Sähköt on kytketty näiltäkin sivuilta löytyvän ohjeiden mukaan ja kytkennät on niiltä osin kunnossa.
Ongelmana on nyt että startti kyllä pyörii startatessa, mutta solenoidi ei naksahda jolloin kone ei pyöri.
Jos taas korin paksun virtapiuhan ottaa pois startilta niin solenoidi naksahtaa mutta startti ei pyöri.
Maadoitukset on toteutettu tuplana kummallekkin puolella konetta ja ne on varmasti.
Comment
-
Comment