Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9042
    • Iisalmi

    Originally posted by Bemarituristi
    Auto on 1988. Pitääkö absit olla jos tv m20b25?
    Eikös siitä tule uusi tv jos vaihdat M50:n, eli tarvii olla 9/86 jälkeisissä autoissa.

    Jos laitat M50:n zf laatikolla, mikä se yleisempi on tarviit: E36M50 koneenkorvat, E34M50 koneenkumit, kardaanin E30 eta/td/m3 tai E36 328/M3 3.0, perän jossa välitykset lähempänä kolmea, esim 3.25 tai 3.15.

    Jos M20:n laatikko ja vauhtis TAI E36M50:n perästä Getrag (harvinaisempi) niin vanhaa kardaania ja perää voi käyttää. Sähköissä ei tule ongelmia, muutama johto kolvata toisiinsa kiinni. Paljon löytyy tietoa ihan googlella.
    E39 ja E91

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9042
      • Iisalmi

      Toki tuohon tulee vielä monta monta muuta pikkujuttua, esim jarrutehostin, vaihdekeppi, ilmanputsari, pakoputken alku yms mitä pitää soveltaa. Mulla on menny varmaan 3 tonnia jos auton hintakin lasketaan. Kun osia irroittelee niin huomaa että jaa tuokin on rikki tai menossa, kuluvia osia tulee uusittua paljon. Jos sulla on toimiva vaihdelaatikko ja perä, niin laittaisin kyllä vauhtiksen ja perän nykyisestä. Taka-akseleita kyllä löytyy (itsekin juuri möin yhden abs+levyjarrullisen), laita ostoilmo. Perä on enemmänkin semmoinen että niitä ei juuri liiku myynnissä. Aina mitä harvemmaksi mennään E30 perissä, tarjonta vähenee. Joku etan tai td:n perä olisi paras, mutta niitäpä ei löydy oikein mistään.
      Last edited by Harri G; 30-08-2012, 12:11.
      E39 ja E91

      Comment

      • Maikkeli
        BTCF Member
        • Aug 2010
        • 1301
        • Nousiainen

        Itse seurannut noita myytäviä osia, ja sanoisin että vaikeinta on löytää tuo johtosarja ABSille. Joku purkuauto olisi paras, jossa olisi kaikki nuo tarvittavat alustan ja jarrujen päivitykseen.
        E30 316 M42TBO -87
        BMW 1502 Turbo -77

        ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

        Comment

        • duuk
          Moderator
          • Dec 2006
          • 10501
          • Saaressa

          Originally posted by Bemarituristi
          Kannattaakohan ylipäätänsä sitten alkamaan tollaista tekniikkaa vaihtamaan autoon, johon ABS jarrut pitäisi kyhätä.
          Kiinnostaisi kyllä KOVASTI laittaa m20b25 tai m50b25 moottori kiinni. Mutta taka-akseli ja abs laittaminen vähän huolettaa. Ja rahaa saisi olla varmaan sen pari tonnia ennenku kannattaa edes harkita alottamista
          Etköhän sä sen päätä onko se kannattavaa.. Mutta kysymyksistäsi päätellen vastaisin ettei ole. Osta valmiiksi m50b25 swapattu ja hipostele se kuntoon.
          Onhan niitä nettiautossa sillon tällön ihan kohtuu rahaankin kaupan.
          Ja jos tuollaista swappia päädyt tekemään niin osta M52b28 moottori ja laita se siihen E30:iin. Hitosti mukavampi moottori kuin B25

          duke's garage:
          Suzuki R50
          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
          S38 S54 S62

          instagram: _duuk

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5857
            • Joccis City

            Originally posted by Bemarituristi
            Ei tunnu abs sarjaa olevan oikeen tarjolla. Pitäs josta löytää 325 purkuromu vissii... Talvellahan tota voisi alkaa swappaamaan kenties.
            Onko se sun oma auto jotenkin poikkeuksellisen hyväkuntoinen, ettet voi myydä sitä ja ostaa paremmin sopivaa aihiota? Epäilen vahvasti, että ei ole.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Maikkeli
              BTCF Member
              • Aug 2010
              • 1301
              • Nousiainen

              Originally posted by Bemarituristi
              Eikä se olekaan. Olisiko parempi aihio 325 abs jarruilla?
              Kyllä, tai vastaavasti vanhempi malli, ettei tarvitse olla abs-jarruja ollenkaan.

              Olisko ollu 9/86 se raja, eli ennen tuota valmistetuissa ei tarvitse olla abs-jarruja.
              E30 316 M42TBO -87
              BMW 1502 Turbo -77

              ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

              Comment

              • KimZ
                Newbiemmer
                • Jan 2011
                • 8
                • Jeppis

                Oon tekemässä E30 M50B25 Nonvanos E34 swappia. Oma auto on 1990 316i M40B16, rekisteriotteessa lukee tyyliin kolmitiekatalysaattori, happianturi jne...
                Mutta ei lue "vähäpäästöinen"?!
                Onko tuo silti vähäpäästöinen vaikkei lue sitä suoraan?

                Tarviiko kyseisestä m50 tekniikanluovuttajasta kopion rekisteriotteesta vai riittääkö että näyttää autodatasta moottorinumeron että on vähäpäästöinen?

                Comment

                • Harri G
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 9042
                  • Iisalmi

                  Originally posted by KimZ View Post
                  Oon tekemässä E30 M50B25 Nonvanos E34 swappia. Oma auto on 1990 316i M40B16, rekisteriotteessa lukee tyyliin kolmitiekatalysaattori, happianturi jne...
                  Mutta ei lue "vähäpäästöinen"?!
                  Onko tuo silti vähäpäästöinen vaikkei lue sitä suoraan?

                  Tarviiko kyseisestä m50 tekniikanluovuttajasta kopion rekisteriotteesta vai riittääkö että näyttää autodatasta moottorinumeron että on vähäpäästöinen?
                  Jos lukee mitään katalysaattorista -> vähäpäästöinen. Vähäpäästöisyys menee korin mukaan joten se on ihan se ja sama onko tekniikanluovuttaja vähäpäästöinen.
                  E39 ja E91

                  Comment

                  • Dark angel
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 358
                    • Tornio

                    Originally posted by Garash View Post
                    Kellään faktatietoa kun luovuttaja m50 perässä oli automaatti, että pitääkö tehdä jotain virityksiä vielä johtosarjaan? Pyörii kyllä hyvin mutta ei käynnisty. Ja toinen, onko tietoa miks bensapumppu ei pyöri virrat päällä, vaan joutuu suoralla virralla pyörittämään pumppua jotta pyörii.. rele kunnossa. Vai johtuuko se tuosta automaatin systeemistä?
                    Lainataan kysymystä. Eli sama homma bensapumpun kanssa. Koko 36 johtosarja siirretty swapissa e30 lisäksi automaattilaatikko ja boksit myös. Netistä katsot kytkentäkaavioita eikä apua löydy. Kytkentäkaaviossa sanotaan että e36 325 -95 bensapumpun sulake olisi numero 18, mutta se on kyllä ihan tyhjänä... Apuja millä sais punpum pelaamaan ja auton ajoon?

                    edit: ongelma ratkesi, palanut sulake oli numero 8. Eipä paljoa pidä paikkansa edes tuo e36 oma sulakerasian "kartta". Sama sille, nyt käy ja kukkuu. Varaileen aikaa katsastukseen.
                    Last edited by Dark angel; 17-09-2012, 21:42. Reason: ongelma ratkaistu
                    e30 m50b25 -86

                    Toyota Carina E -95

                    Comment

                    • Harri G
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 9042
                      • Iisalmi

                      Originally posted by Bemarituristi
                      Onko millainen homma laittaa m20b25 tilalle m20b25 moottori? Kun sellaisen saisi laatikon kanssa n 500eur.. Meneekö sama kardaani ja perä? Miten sähköt?
                      mitamitamita sina sanoa? Tuliko typo
                      E39 ja E91

                      Comment

                      • KimZ
                        Newbiemmer
                        • Jan 2011
                        • 8
                        • Jeppis

                        Originally posted by Harri G View Post
                        Jos lukee mitään katalysaattorista -> vähäpäästöinen. Vähäpäästöisyys menee korin mukaan joten se on ihan se ja sama onko tekniikanluovuttaja vähäpäästöinen.
                        no kun mun e30 on VÄHÄPÄÄSTÖINEN niin MOOTTORI minkä sinne laitan niin pitää olla vähäpäästöinen ja sen todistan TEKNIIKANLUOVUTTAJAN papereilla että TEKNIIKANLUOVUTTAJAN MOOTTORI on vähäpäästöinen

                        vai miten sen vois muuten todistaa? kun autodatassa on esim. samat mottorinumerot jos on vähäpäästöinen tai ei-vähäpäästöinen

                        Comment

                        • Harri G
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 9042
                          • Iisalmi

                          Originally posted by Bemarituristi
                          Mita mita mina sekoilee!! iPhonella kirjottaminen ei vielä ihan täysin kunnossa.

                          Joo siis m20b20 alkuperäisesti, niin millanen homma laittaa tilalle m20b25 motti? Miten sähköt, kardaani, perä? Varmaan aika pitkälti menee "Bolt-on", mutta mitähän muutoksia tarvitsisi?
                          Muistelen että b25:ssa astetta isompi getraggi, joten kardaani pitää olla lyhempi? Perä oli ainakin omassa 320i:ssä todella tiheä, joten mukavuuden takia kannattaa harkita harvempaa. Jos on b20 motronicilla, niin varmaan aika samantyyliset sähköt, ecu pitänee olla b25. Jos "oikein" haluat tehdä niin toki päivität akselit vastaamaan 325i (vaikka eipä noissa koneissa paljoa päällepäin eroa ole ) Oliko b25 E34:stä vai E30:stä? Jos E34, joutunet vaihtamaan koneen korvat ja öljypohjan, lieneekö pakosarjatkaan samanlaiset.
                          E39 ja E91

                          Comment

                          • Harri G
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 9042
                            • Iisalmi

                            Lämpö(tila)anturi. Eli M50 anturi pitää vaihtaa esim M20 yksinapaiseen. "Taaempi" anturi kyseessä. Tämän vaihdoin ja kytkin johtosarjan korin puoleiseen pinniin 4. Ei toimi lämpömittari, mistä vikaa etsimään?
                            E39 ja E91

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              Originally posted by Harri G View Post
                              Lämpö(tila)anturi. Eli M50 anturi pitää vaihtaa esim M20 yksinapaiseen. "Taaempi" anturi kyseessä. Tämän vaihdoin ja kytkin johtosarjan korin puoleiseen pinniin 4. Ei toimi lämpömittari, mistä vikaa etsimään?
                              Koititko maadoittaa sitä anturin johtoa?
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • Harri G
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 9042
                                • Iisalmi

                                Originally posted by JJT View Post
                                Koititko maadoittaa sitä anturin johtoa?
                                Joo koitin. Ongelma ratkesi. Varmaan kosketushärö mittaristossa. Hellästi napauttamalla lähti näyttämään lukemia. Eli M20 yksinapainen anturi takimmaiseen paikkaan M50:ssä ja hyppylangalla korin liittimen pinniin 4, toimii
                                E39 ja E91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎