Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maikkeli
    BTCF Member
    • Aug 2010
    • 1301
    • Nousiainen

    Originally posted by Dunky View Post
    No nyt käy johdotukset läpi, lähinnä sen missä M50 kohtaa E30:n
    Johdotukset käyty läpi ajatuksella, koitettu myös parilla eri kytkiksellä.

    Tällä hetkellä kytketty näin:

    C101 e30 - x20 e34
    Pin 1 sininen - pin 25 sininen

    Pin 2 vihreä/kelt - pin 1 sin/valk

    Pin 4 rusk/lila - pin 12 rusk/lila

    Pin 5 rusk/vihr - pin 23 rusk/vihr

    Pin 6 vihr/valk - pin 22 vihr/valk

    Pin 7 vihreä - pin 21vihreä

    Pin 8 valk/musta - pin 24 valk/musta

    Pin 9 musta - pin 20 musta

    Pin 13 vihr/lila - pin 13 vihr/lila

    Pin 14 musta/valk - pin 14 rusk/pun

    Pin 15 musta/vihr - pin 15 musta/vihr

    Pin 16 valk/musta - pin 17 valk/lila

    Pin 18 musta/kelt - pin 18 musta/kelt

    Loput pinnit irrallaan eli pin 3,10,11,12,17,19 ja 20


    Originally posted by _racing_ View Post
    Johtosarjan maadotukset kiinni? ja se yksi +johto?
    Onko muita maadotuksia kuin yksi paksu kaapeli joka menee akulle ja 1 pieni mikä tulee suuttimien liittimien kanssa samassa nipussa. 1 paksu + kaapeli menee akulta suoraan startille ja toinen menee johtosarjaan.
    Last edited by Maikkeli; 08-12-2013, 13:10.
    E30 316 M42TBO -87
    BMW 1502 Turbo -77

    ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

    Comment

    • Rumilus
      BTCF Member
      • Jan 2010
      • 366
      • Tuusula

      Onhan sille moottorille itelleenki iso maakarva
      Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

      Comment

      • Maikkeli
        BTCF Member
        • Aug 2010
        • 1301
        • Nousiainen

        Originally posted by Rumilus View Post
        Onhan sille moottorille itelleenki iso maakarva
        Tottakai korin orkkispaikoista tulee paksu maajohto lohkon kylkeen sekä venakoppaan, mutta ne ei tule johtosarjoista vaan erikseen.
        Last edited by Maikkeli; 07-12-2013, 16:14.
        E30 316 M42TBO -87
        BMW 1502 Turbo -77

        ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          Uusi orkkis anturi? Jos ei niin hommaa sellainen!
          Pumppu ei pyöri jos DME ei saa pyörimistietoa.
          Aiemmin sanoit et bensa tulee tukille?
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • Maikkeli
            BTCF Member
            • Aug 2010
            • 1301
            • Nousiainen

            Facetin valmistama tarvikeanturi.

            Niin tulee kun antaa pumpulle pakkosyötöllä +12v kun luulin aluksi että puuttuu vaan pumpulta virrat kun kaveri höpötti että jossain alkupään m50-bokseista hajoaa tuo bensapumpun piiri sieltä dme sisältä.

            Kuuluukos tuon dme sitten lämmetä noin helvetisti?
            Last edited by Maikkeli; 07-12-2013, 18:14.
            E30 316 M42TBO -87
            BMW 1502 Turbo -77

            ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

            Comment

            • petteriu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1164
              • Pori

              Originally posted by Maikkeli View Post
              Facetin valmistama tarvikeanturi.
              ....
              Kuuluukos tuon dme sitten lämmetä noin helvetisti?
              Ei sen niin mahdottomasti normaalisti lämpene, vähän kyllä. Onko sinulla korin ja moottorin välinen kytkentä oikein, koneen johtosarja ja boksi keskenään sopivia (siis sähköisesti, kyllähän ne varmaan mekaanisesti sopivat) ja vielä ko. moottoriin sopivia, noissakin kun on niitä pieniä eroja !
              Sama pätee antureihin, niissäkin on eroja vaikka tarvikeanturit voi olla listattu sopiviksi useampiin (vuosi-)malleihin.
              EDIT: Tuossahan oli noita kytkentöjä suuri puitu, mutta kannattaisi ehkä antaa tuoreiden silmien katsoa tuo kytkis läpi !
              Last edited by petteriu; 07-12-2013, 19:19.
              BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

              Comment

              • Maikkeli
                BTCF Member
                • Aug 2010
                • 1301
                • Nousiainen

                Kaikki on purettu toimivasta autosta, ollut e30 keulilla siis jo. Boksi täsmää moottoriin valmistenumeron kera. Moottori ja oheislaitteet seisoneet ainakin vuoden ties missä olosuhteissa ja olleet 3 eri tallissa.

                Joku vois katsoa tuon kytkiksen läpi, auto siis 320i -90 ja moottori on alunperin e34 525i -90

                Orkkis hellan (?) anturi täytyy varmaan tilata. Toista dmetä kyselinkin jo tutulta.
                E30 316 M42TBO -87
                BMW 1502 Turbo -77

                ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                Comment

                • grab_
                  BTCF Member
                  • Aug 2009
                  • 2839
                  • Uusimaa

                  Originally posted by Dunky View Post
                  No nyt käy johdotukset läpi, lähinnä sen missä M50 kohtaa E30:n
                  Nii ja muistelisin että näissä swapeissa olis ollu sellasiakin vikoja että nokan ja kampuran tunnistimien liittimet kytketty vahingossa ristiin..en kyllä muista mitä se aiheutti mutta ainakaan käyntiin ei lähde sillon..
                  Ei mitään kerrottavaa

                  Comment

                  • Maikkeli
                    BTCF Member
                    • Aug 2010
                    • 1301
                    • Nousiainen

                    Originally posted by grab_ View Post
                    Nii ja muistelisin että näissä swapeissa olis ollu sellasiakin vikoja että nokan ja kampuran tunnistimien liittimet kytketty vahingossa ristiin..en kyllä muista mitä se aiheutti mutta ainakaan käyntiin ei lähde sillon..

                    Nokan anturin johto mulla oli kiinni johtosarjassa kokoajan. Voihan ne silti olla väärin, miten saan varmistettua?
                    E30 316 M42TBO -87
                    BMW 1502 Turbo -77

                    ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                    Comment

                    • vaappu
                      BTCF Member
                      • Sep 2010
                      • 1189
                      • Rovaniemi/Pyhätunturi

                      Ota liittimen kumi suoja pois, keltanen, musta ja kirkas on nuo johdot.
                      Molemmissa samat mutta eri järjestyksessä. Nokkassa ja kammessa.

                      Itse painin tuon kanssa pari vikkoa sitten. Mutta en muista enää tarkasti. Tarkista sähkö kaaviosta.
                      mb 519 täys pitkä
                      mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                      e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                      e31 850i Miljoonan markan bmw.
                      e21. Kimppa rassi.
                      Awd corolla turbo.+420whp..

                      Comment

                      • Maikkeli
                        BTCF Member
                        • Aug 2010
                        • 1301
                        • Nousiainen

                        Kellään hyvää sähkökaaviota, löysin yhden mutta on niin saakelin sekava.

                        Vaikka eipä tuon pitäisi käräyttää mitään vaikka ne laittaisi ristiin.
                        E30 316 M42TBO -87
                        BMW 1502 Turbo -77

                        ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                        Comment

                        • petteriu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 1164
                          • Pori

                          Originally posted by Maikkeli View Post
                          Kaikki on purettu toimivasta autosta, ollut e30 keulilla siis jo. Boksi täsmää moottoriin valmistenumeron kera. Moottori ja oheislaitteet seisoneet ainakin vuoden ties missä olosuhteissa ja olleet 3 eri tallissa.

                          Joku vois katsoa tuon kytkiksen läpi, auto siis 320i -90 ja moottori on alunperin e34 525i -90

                          Orkkis hellan (?) anturi täytyy varmaan tilata. Toista dmetä kyselinkin jo tutulta.
                          Onko tuossa vanhassa asennuksessa muokattu moottorin vai korin johtosarjaa kytkentää tehtäessä ? Auto siis kuitenkin eri missä moottori aiemmin ollut ?
                          BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                          Comment

                          • Maikkeli
                            BTCF Member
                            • Aug 2010
                            • 1301
                            • Nousiainen

                            Moottorin ja auton johtosarjasta oli vedetty tarvittavat johdot poikki ja vedetty vain yhteen sähköteipillä Itse en ole kyseistä hommaa tehnyt

                            Tällä hetkellä moottorin johtosarjaan liitetty c101 liitin kolvaamalla ja kutistesukalla.

                            Eri autosta tullut motti.

                            E: johtojen väri lisätty edellisen sivun kytkikseen.

                            E2: boksi on lämmin, vaikka autoa ei starttaile tms. Tulee kuumaksi kun startteilee.
                            Last edited by Maikkeli; 08-12-2013, 13:14.
                            E30 316 M42TBO -87
                            BMW 1502 Turbo -77

                            ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                            Comment

                            • kemes
                              Newbiemmer
                              • Dec 2005
                              • 17

                              Originally posted by Harri G View Post
                              - Jos M20 vauhtis, M20 kytkin ja M50 ZF laatikko, joutuu käyttämään pidempää E21 323i painelaakeria tai jatkamaan työsylinterin vartta
                              Itsellä menossa M50+ZF (E34) paketti E30 pellin alle. Ennen tätä pitäisi kuitenkin vaihtaa kaksoismassa vauhtipyörä M20:sen kovaan pyörään.

                              1) Onko Sachsin kytkin oikotie onneen? Sachsin "450Nm" (999618.168232) paketin ~500e hinta tuntuu kovalta. Onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja ehkä jotain edullisempaa?

                              2) Onko tarkkaa tietoa siitä kuinka paljon työsylinterin vartta joutuu jatkamaan? Voiko tuossa käyttää sopivan kokoista holkkia jatkeena?

                              Comment

                              • Maikkeli
                                BTCF Member
                                • Aug 2010
                                • 1301
                                • Nousiainen

                                Dme vaihdettu ja auto käynnissä. Seuraavaks tuon naputtamisen kimppuun, kunnon sepelimylly.:think
                                E30 316 M42TBO -87
                                BMW 1502 Turbo -77

                                ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎