Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    Originally posted by tyr View Post
    Mites ku mulla on e30 324riisselin laatikko (iso getrakki) niin sopiiko se tuollaseen m50 koneeseen suoraan?
    Ei ku vinoon
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • Skarpa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2007
      • 3404
      • Kotka

      Originally posted by Tonton View Post
      Ei ku vinoon
      Ja tämä sinänsä informativiinen vastaushan tarkoittaa vähän monisanaisemmmin sitä, että laatikko sopii M50:n perään pulttijaoltaan, mutta M2X ja M5X moottoreiden kallistuskulma on erilainen, joten laatikko tulee alkuperäiseen verrattuna jonkin verran vinoon. Laatikon takakiinnikettä ja vaihdekepin vivustoa muokkaamalla ok.

      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

      E30 Armo "330i"

      Comment

      • tyr
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 175
        • Ilmajoki

        Originally posted by Skarpa View Post
        Ja tämä sinänsä informativiinen vastaushan tarkoittaa vähän monisanaisemmmin sitä, että laatikko sopii M50:n perään pulttijaoltaan, mutta M2X ja M5X moottoreiden kallistuskulma on erilainen, joten laatikko tulee alkuperäiseen verrattuna jonkin verran vinoon. Laatikon takakiinnikettä ja vaihdekepin vivustoa muokkaamalla ok.

        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=289561
        Kiitos! Itsellä tosin tulossa e21 m50. Mutta hyvä jos laatikko käy koneen perään niin saa senki käyttöön varastosta
        e36 328ia
        Mb sprinter
        e21 320
        E12 518

        Ex. Suzuki b-king -09, Kawa zx9r -04,
        Ex.M-b c180esprit -94, e39 523ia -96, e36 320 2.5, e46 328 -99, e36 320i -92, e30 316 1.8

        Comment

        • bmw89
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2010
          • 563
          • Ulvila

          onkos kukaan jättänyt kaasuläpältä pois tota jäähdytysneste kiertoa?

          omalla autolla tullaan ajeleen vaan kesällä ja mietein et on aika turha keksintö kun tällöin vaan lämmittää imuilmaa? :think
          -E30 "316i"

          ex. e46 328i,

          Comment

          • Axum
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 4416
            • Kuopio

            Originally posted by bmw89 View Post
            onkos kukaan jättänyt kaasuläpältä pois tota jäähdytysneste kiertoa?

            omalla autolla tullaan ajeleen vaan kesällä ja mietein et on aika turha keksintö kun tällöin vaan lämmittää imuilmaa? :think
            Kyllä.. Sopiva messinki liitin ja klemmarit vaan väliin.
            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
            - E39 528ia
            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

            Puretaan 520ia -97
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

            Comment

            • vaappu
              BTCF Member
              • Sep 2010
              • 1189
              • Rovaniemi/Pyhätunturi

              tehoja sillä ei sitä vertaa saa , että olis hyötyä. Onhan se termostaatti siellä imu kotelossa.

              Ei muuten mutta jos saattuuki ajamaan talvella , kerää ruuraa kaasuläpän runkoon , siitä liikkeelle ja kone vaurio. tai jäätää huohottimen tukkoon ja stefa pullahtaa pois -> öljyt kartanolle.
              Paskin mahdollinen tilanne.
              mb 519 täys pitkä
              mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
              e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
              e31 850i Miljoonan markan bmw.
              e21. Kimppa rassi.
              Awd corolla turbo.+420whp..

              Comment

              • Kape30
                Bimmer Fanatic
                • May 2008
                • 509
                • Nokia

                Originally posted by vaappu View Post
                tehoja sillä ei sitä vertaa saa , että olis hyötyä. Onhan se termostaatti siellä imu kotelossa.

                Ei muuten mutta jos saattuuki ajamaan talvella , kerää ruuraa kaasuläpän runkoon , siitä liikkeelle ja kone vaurio. tai jäätää huohottimen tukkoon ja stefa pullahtaa pois -> öljyt kartanolle.
                Paskin mahdollinen tilanne.
                Alkaa vaan oleen aikas kaukaa haettua.

                Myös täällä poistettu kaasuläpän lämmitys, turha paino ja letkut pois konehuoneesta.
                E30 M50b28 -90 Cirrusblau
                E39 520d Touring -00 Sienarot II
                MB Sprinter
                Lynx Rave Re 600 -15
                Suzuki GSX-R1100 -95

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11043
                  • Oulu

                  Ja ne letkut voi kyllä suoraan kytkeä kaasuläppäänkin ilman sitä termostaattia. Niinkuin m52:ssa on tehty.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • vaappu
                    BTCF Member
                    • Sep 2010
                    • 1189
                    • Rovaniemi/Pyhätunturi

                    Niin tiedän , kaukaa. Mutta joskus se paska tuuri käy , tällä perällä sitä pakkasta löytyy talvisin yli omiksi tarpeiksi.

                    Omassa prokkiksessa ei myöskään ole kys, kampetta koska pakkasilla ei ajeta..
                    mb 519 täys pitkä
                    mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                    e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                    e31 850i Miljoonan markan bmw.
                    e21. Kimppa rassi.
                    Awd corolla turbo.+420whp..

                    Comment

                    • DohDoh
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 333
                      • 60°23′10″N, 23°07′30″E

                      Onkos jollain jotain faktaa tuosta M51 öljypohjan sopivuudesta, kun tuolla E30 M50/M52 swap FAQ/how-to topicissa lukee että sopisi.

                      Comment

                      • tyr
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2005
                        • 175
                        • Ilmajoki

                        Millasia kaikkia piuhoja ja boxia pitää tulla koneen mukana että saa käymään? Huomenna pitäis kone hakia tarvikkeineen muttei oo aivan selvää miten ne sähköt toimii..
                        e36 328ia
                        Mb sprinter
                        e21 320
                        E12 518

                        Ex. Suzuki b-king -09, Kawa zx9r -04,
                        Ex.M-b c180esprit -94, e39 523ia -96, e36 320 2.5, e46 328 -99, e36 320i -92, e30 316 1.8

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          Onko kenelläkään m50+m20 vauhtis ja kytkin+ getrag 250(e36 325i) yhdistelmää ilman että on muokattu kytkimen käyttöä?

                          Näyttää että on muokkaamattomat osa omassa paikoillaan ja nyt arvon että mitä tekisin ettei tulisi jatkossa ongelmia.

                          Tämän auton kanssahan kävi sellainen tapaus että jo seisontaan vietynä poljin jäi lattiaan.

                          Työsylinterin tanko ei ollut kumilla kiinni enää sylinterissä , mutta nesteet eivät olleet ulkona(eli työsylinterin mäntä ei ollut tullut ulos), eli luultavaa olisi että vika on siinä että järjestelmä on vetänyt ilmaa.

                          Sitten taas toisaalta se haarukan kannatintappi oli kulunut aivan pilalle ja haarukan sylinterin puoleinen pää oli osunut jo asetelmaan.

                          Kai sinne joku patentti pitää tehdä ennenkuin läjään, mutta paljonko ja mihin väliin uskaltaa lisätä ettei missään nimessä jää kytkin luistamaan?
                          Olli.

                          Comment

                          • EMP
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2006
                            • 822
                            • Kuusjoki

                            Originally posted by Rocla View Post
                            Onko kenelläkään m50+m20 vauhtis ja kytkin+ getrag 250(e36 325i) yhdistelmää ilman että on muokattu kytkimen käyttöä?

                            Näyttää että on muokkaamattomat osa omassa paikoillaan ja nyt arvon että mitä tekisin ettei tulisi jatkossa ongelmia.

                            Tämän auton kanssahan kävi sellainen tapaus että jo seisontaan vietynä poljin jäi lattiaan.

                            Työsylinterin tanko ei ollut kumilla kiinni enää sylinterissä , mutta nesteet eivät olleet ulkona(eli työsylinterin mäntä ei ollut tullut ulos), eli luultavaa olisi että vika on siinä että järjestelmä on vetänyt ilmaa.

                            Sitten taas toisaalta se haarukan kannatintappi oli kulunut aivan pilalle ja haarukan sylinterin puoleinen pää oli osunut jo asetelmaan.

                            Kai sinne joku patentti pitää tehdä ennenkuin läjään, mutta paljonko ja mihin väliin uskaltaa lisätä ettei missään nimessä jää kytkin luistamaan?
                            Tiedätkö onko sulla siellä sen kaksoismassa vauhtipyörän haarukka?

                            Kun e36 320i m50 ilmastoimattomissa malleissa olevan kovan vauhtipyörän haarukka on keskeltä noin 1cm korkeampi. Niin se menisi vähemmän vinoon siellä ja vaikuttaisi sylinterin päässä silloin melkeen tuplana tuon keskustan korkeuden.
                            E30 318i 2d M52B27 "eta"

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              Originally posted by EMP View Post
                              Tiedätkö onko sulla siellä sen kaksoismassa vauhtipyörän haarukka?

                              Kun e36 320i m50 ilmastoimattomissa malleissa olevan kovan vauhtipyörän haarukka on keskeltä noin 1cm korkeampi. Niin se menisi vähemmän vinoon siellä ja vaikuttaisi sylinterin päässä silloin melkeen tuplana tuon keskustan korkeuden.
                              Öhöhöh.

                              Varmaan minulla sitten on kovan vauhtipyörän haarukka.

                              Koskapa vertasin e36 m40 koneisen haarukkaan ja identtinenhän se siihen nähden on.

                              Mutta silti on jossain tilanteessa osunut siitä työntötangon kohdalta astelmaan, kiiltävä kohta oli haarukassa ja hento naarmu kytkimessä.

                              Osaatko ulkoa sanoa onko tuommoista ero tekevää tai jopa enemmän vaikuttavaa haarukkaa jossain getrag 240 tai 260 vaihteistoissa? Sellaisia varmaan löytyisi jostain nurkasta jos etsisi.
                              Olli.

                              Comment

                              • EMP
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2006
                                • 822
                                • Kuusjoki

                                Originally posted by Rocla View Post
                                Öhöhöh.

                                Varmaan minulla sitten on kovan vauhtipyörän haarukka.

                                Koskapa vertasin e36 m40 koneisen haarukkaan ja identtinenhän se siihen nähden on.

                                Mutta silti on jossain tilanteessa osunut siitä työntötangon kohdalta astelmaan, kiiltävä kohta oli haarukassa ja hento naarmu kytkimessä.

                                Osaatko ulkoa sanoa onko tuommoista ero tekevää tai jopa enemmän vaikuttavaa haarukkaa jossain getrag 240 tai 260 vaihteistoissa? Sellaisia varmaan löytyisi jostain nurkasta jos etsisi.
                                Juu näyttäis noissa e36 m40 koneissa olevan sama kun tuo m50 kovan pyörän haarukka tosiaan.

                                Ja sen verta vielä tuohon haarukoitten eroon niin ei ollutkaan kuin 6mm korkeammalla se keskusta niihin päihin nähden. Ja muodossa ei muuta eroa kuin että se pää menee jyrkemmin alas siitä taite kohdasta. Kun oli äsken pöydällä kummatkin haarukat.

                                Ei ole kyllä tietoa onko jossain muussa vastaavaa eroa enemmän.
                                Ainut mikä tulee mieleen mikä voisi auttaa niin eikös e21 323? ollut se pidempi painelaakeri mikä piti sopia suoraan.
                                Last edited by EMP; 18-01-2014, 15:21.
                                E30 318i 2d M52B27 "eta"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎