Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    Originally posted by Gonzalez View Post
    Eipä tuo pyörimään lähdön lämpötila flektistä ole kiinni vaan tuosta anturista, samaan aikaan se Spal starttaisi tuolla anturilla kuin Biltemakin.
    Luin että lämmöt ehtii nousta flektin pyöriessä että pitäis saada aikaisemmin aloittamaan että ehtii ennen punaviivaa jäähdyttämään

    Kurkkaappa 323ti anturin arvot, ulkomaan foorumeilla on kuulemma noita käyttäneet
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      Realoem sanoo 323ti:n anturista että 91/99 cel, pikkusen kuumaksi menee. Mutta osuipa silmiin 318i:n anturi, joka näkyy olevan 80/88 cel. Tuota voisi tietysti koittaa...:think

      Ps.Ebayssä näkyy olevan potikalla säädettäviäkin, mutta pelaavat kapillaariputkella joka pusketaan syylärin kennon ripojen väliin...
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • Bemssi
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 872
        • Kerkkoo

        Originally posted by Bemssi View Post
        Kuinka paljon siitä m20b25 vauhtipyörästä voi sorvata pois, niin että se sopii m50? Kone pukissa, enkä pääse sovittamaan ja vauhtipyörä menossa koneistamolle maanantaina!
        Löytyisikö tähän kellään vastausta? Riittääkö se 2mm vai ottaako kerralla 5mm esim.
        Last edited by Bemssi; 06-04-2014, 22:24.

        Comment

        • Bemssi
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 872
          • Kerkkoo

          HOX Ylempää vastauksia?

          Swappi rojektiin tuli eteen mutta.... Ostin 325ix tehostajan ja maalasin sen ja aloin vertaamaan vanhaan jarrutehostajaan... Niin saman kokonenhan se perkele on. Onko se vakio jarrutehostajan halkaisija 27cm?:think

          Comment

          • Harri G
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 9042
            • Iisalmi

            Originally posted by Bemssi View Post
            Löytyisikö tähän kellään vastausta? Riittääkö se 2mm vai ottaako kerralla 5mm esim.
            Suunnilleen se koko olake otettiin itsellä pois. Mahdottomia se ei sillä vielä kevene.

            Näin:

            Last edited by Harri G; 08-04-2014, 21:54.
            E39 ja E91

            Comment

            • Bemssi
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 872
              • Kerkkoo

              Originally posted by Harri G View Post
              Suunnilleen se koko olake otettiin itsellä pois. Mahdottomia se ei sillä vielä kevene.

              Tyyliin näin:

              Hienoa! kiitos tuosta kuvasta. Nyt vielä tuo jarrutehostin homma kun ratkeaa. Täytyy huomenna mitata tarkat mitat molemmista, Osanumerot olivat kyllä eri. Mutta osat näyttävät täsmälleen samalta...

              Comment

              • Harri G
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 9042
                • Iisalmi

                Originally posted by Bemssi View Post
                Hienoa! kiitos tuosta kuvasta. Nyt vielä tuo jarrutehostin homma kun ratkeaa. Täytyy huomenna mitata tarkat mitat molemmista, Osanumerot olivat kyllä eri. Mutta osat näyttävät täsmälleen samalta...
                Huomaa, päivitin tuon edellisen viestin kuvan. Siinä minun oma. Tota kuvaa missä on kaksi vierekkäin, niin toistahan on kevennetty aika topakasti. Vissiin 5,9kg painoi.
                E39 ja E91

                Comment

                • Bemssi
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 872
                  • Kerkkoo

                  Originally posted by Harri G View Post
                  Huomaa, päivitin tuon edellisen viestin kuvan. Siinä minun oma. Tota kuvaa missä on kaksi vierekkäin, niin toistahan on kevennetty aika topakasti. Vissiin 5,9kg painoi.
                  Siitähän on kaavittu hyvin tavaraa pois. Hyvältä näyttää, itse taidan vain tyytyä sorvauttamaan vain tuon ulokkeen kokonaan pois.

                  Comment

                  • SanMiguel
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 1035
                    • Kirkkonummi

                    Onko näissä m50 moottoreissa jotain tyypillistä ominaisuutta minkä takia käy matalaa tyhjäkäyntiä? Todella tasaisesti käy, mutta ainoastaan viisarin kärjen verran yli 500rpm. Moottorin lämpötilalla ei ole juurikaan vaikutusta asiaan :think

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11076
                      • Oulu

                      Sulla voi olla tyhjäkäyntiventtiili jumissa. Kylmänähän sen ainakin pitäs nostaa kierroksia, eli venttiili on aika varmasti juminu perusasentoon. Crc:tä sisään ja koittaa saada sen luistimen sisällä liikkumaan kevyesti.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        Ei sitten toiminut tämmöinen kombo:

                        M50+g250+m20 lättänä vauhtipyörä ja kytkin, e36 kovapyöräisen haarukka ja e36 325i työsylinteri.

                        Ensin ei onnistunut ilmaaminen millään, sitten kun lopulta sain ilmattua niin ylsihän se sittenkin työsylinterin mäntä ulos.

                        Meinaapa vituttaa, mutta laitoin nyt jatkoa työsylinterin tankoon ja kun saan korjattua vitutuksissani itse särkemäni pääsylinterin niin katsotaanpa miten käy.

                        Mielenkiintoista että viime kesä toimi vallan mainiosti, vaihdoin vaihteiston, molemmat sylinterit ja tuo haarukan, vain haarukan piti olla eri ja senkin vain parantaa tilannetta, mutta nähtävästi sitten joku meni logiikassani väärin.

                        Vanhan sylinteri tanko ei näyttänyt jatketulta, mutta en nyt pääse vertaamaan kun sitä ei enää löytynyt, mutta luultavasti sama juttu on käynyt edelliselle asentajallekin, koskapa vanhan sylinterin suojakumi oli räjähtänyt samalla tavalla kuin nyt kävi.
                        Olli.

                        Comment

                        • Kontsa
                          BTCF Member
                          • Jun 2012
                          • 22
                          • Espoo Wasteland

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Sulla voi olla tyhjäkäyntiventtiili jumissa. Kylmänähän sen ainakin pitäs nostaa kierroksia, eli venttiili on aika varmasti juminu perusasentoon. Crc:tä sisään ja koittaa saada sen luistimen sisällä liikkumaan kevyesti.
                          Kannattaa tarkistaa tämä, ja että koko laitos on yleensä kytketty. Omalla kohdalla oli tuo tyhjäkäyntimoottori jäänyt kytkemättä, niin ei meinannut ottaa kierroksia lainkaan, ja kävi normaalia matalammalla ja huonommin tyhjää.

                          Itsellä työn alla M52TU.
                          E30 Daytonaviolett Touring "Dora"

                          Comment

                          • Bemssi
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 872
                            • Kerkkoo

                            missä bensa ja kipinä

                            m50 tuli käynnistys vaiheeseen... Mutta ongelmahan tuli, että autoon ei tule bensaa eikä kipinää.. Mahtaiskohan johtua asentotunnistimista? startissa on yksi johto ilman paikkaa, koska m20 ei ole sille paikkaa.

                            Johdot kytketty, tuolla ohjeella mikä on "haw to swap m50"

                            Comment

                            • Jasuuu
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2011
                              • 773
                              • Oulu

                              Kertokaapa mikä mättää kytkimessä?

                              Kun lähtee köröttelemään niin kytkin toimii hyvin, joskin on aika jäykkä. Kun on ajellut vähän enemmän ja vetänyt pari täyskaasukiihdytystä tai ajellut keskustassa luistattaen kytkintä, kytkin ei enään irroita kunnolla. Pyrkii menemään eteepäin hissukseen kokoajan, eikä valoissa saa vaihdetta sisään jos erehtyy laittamaan vapaalle.

                              Kertokaa?:(

                              Eli setuppina on m50 zf-lootalla ja ilmeisesti m20 vauhtiksella, kytkimestä ei enempää tietoa kuin että sasch taisi lukea.

                              Comment

                              • Rocla
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2002
                                • 7692
                                • Kajaani

                                Sitten seuraava ongelma.

                                Autossani on m50 moottori, getrag 250 vaihteisto ja m20 vauhtipyörä. Startti on luultavasti m50 moottorista, koska siinä on sellainen ohjuriholkin paikka, jota m20 startissa ei ole.

                                Oletus on että bendix on vaihdettu m20 malliseen vauhtipyörän vaihtumisen takia.

                                Vaihdoin vaihteiston toiseen samanlaiseen ja nyt startti vinkaisee pahasti käynnistettäessä, pyörittää moottoria kyllä ja käynnistyy joka kerta.

                                Mikäs sellaisen vinkaisun aiheuttaa? Ääntä ei kuulunut ennen vaihteiston vaihtoa.

                                Itsellä on 2 epäilystä, joko hammaskosektus on väärä ja bendix menee "liian tiukasti" hammaskehää vasten tai sitten bendix menee liian pitkälle ja "pohjaa" hammakehää vasten.

                                Onko muita teorioita?

                                Ei varmaankaan tuollaista ääntä pitäisi jos stratti olisi huonosti kiinni ja bendix ei yltäisi?

                                Mitään spacereita tai prikkoja en muista startin ja vaihteiston välissä olleen, minkäänlaista rakoa ei näy laatikon ja startin välissä.

                                Onko noissa rakennelmissa ollut tapana laittaa prikkoja tuohon väliin tai tehdä jotai muuta kepulia?

                                Ääni on vähentynyt kun on startaillut, ilmeisesti osat syövät tilaa siellä itselleen.
                                Olli.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎