Eks tää oo kysymyksiä ja vastauksia? Ennemmin vähä tietoja etukätee ku miettii sitte paikan päällä niinä harvoina kertoina ku johki hallii/tallii pääsee
Mistäs moista vois tosta vaa ilman aikasempaa kokemusta tietää?
Ei niis muuta kun otat yläkautta tukikumien mutterit auki ja pois.. Nostat auton ylös, irroitat tukikumeista alapuolen mutterit ja tunkkaat konetta ylös. Ni sieltä ne saa välistä vaihdettua.. Konetta nostaessa kattelee ettei syylärin letkut, bensaletkut, pakoputki jne. ota minnekkään kiinni tai panttaa siellä..
Helppoa ku heinän teko
Ei niis muuta kun otat yläkautta mutterit auki ja pois.. Nostat auton ylös, irroitat tukikumeista alapuolen mutterit ja tunkkaat konetta ylös. Ni sieltä ne saa välistä vaihdettua.. Konetta nostaessa kattelee ettei syylärin letkut, bensaletkut, pakoputki jne. ota minnekkään kiinni tai panttaa siellä..
Helppoa ku heinän teko
Ja jos varman päälle haluat pelata laitat konehuoneen yli jonkun puun ja siitä liinan vaikka nostolenkkiin ettei se kone pääse tipahtamaan siitä tunkin nokasta alaspäin...
Itse laitoin m20 siinä kohtaan kun vaihdoin öljypohjan niin siellä alla joutu pikkasen kauemmin touhuamaan..
Vikana on hätävilkut, eli vilkku vasemmalle ja oikealle toimii mutta häävilkun nappi pitää olla pohja asennossa että vilkut toimivat, hätävilkun nappi ylhäällä vilkut eivät taas toimi. mistä moinen vika voisi johtua? hätävilkun napin johdot ovat kunnolla kiinni.
Jos jollakulla on ihmetyksen alla lämmityslaitteen moottori sen kitinä, osatoimimattomuus tai kokonaan kaput, olen ratkaissut joitakin asianhaaroja.
Jos moottorisi kitisee tai vinkuu, auttaa moottorin "laakereiden" voitelu, mutta yleisesti vain hetkellisesti.
Jos sinulta puuttuu esim. 3:s asento, on todennäköisesti etuvastuspaketissasi kosketushäiriö.
Jos laite toimii vain 4:s asennolla, on etuvastuspaketin ylilämpösuoja lauennut tai vastuksia rikki.
Ylilämpösuojan laukeaminen voi johtua siitä, että puhaltimesi jumittaa ja vastus ei pääse jäähtymään kanavassa.
Jos jokin asento lähtee päälle vain käyttämällä laitetta 4:lla ja takaisin, voi yleisesti päätellä että moottorisi jumittaa ja rasvaus auttaa, mutta todennäköisesti vain hetkellisesti.
Jos mitään ei kuulu ei toimi ei mitään niin jälleen moottorisi pamahtanut, ehkä jopa savun kera kun se on siellä jo kuitenkin aikansa kitissyt.
Moottoriin pääsee käsiksi konetilan kautta rintapellistä. 4kpl 7mm kierreruuveja.
Siipien suojat lähtevät irti vetämällä, mutta Huomaa että ovat kiinni muovisilla nipsuilla jotka voivat katketa. Klemmari auki, moottori käteen ja siipien vaihto joista musta menee vänkärin puolelle.
Etuvastukseen pääset käsiksi hyvin hankalasti kuskin jalkotilan kautta. Pakettiin menee 4 johtoa, ja hässäkkä on kahdella muovisella nipsulla kiinni kanavan seinämässä.
Jos huvittaa vastuksia mittailla, ne ovat:
1,6 ohm
0,9 ohm
0,35 ohm
Edittiä: Niin ja sitten motonetissä se pienempi mosa maksaa 48€ ja sillä pääset taas kummasti 18 vuotta huristelemaan ilman kitinää Eipä tarvitse poppakonsteja ...ja joo onse Bosh
tietäskö kukaan mistä löytäs suoraan hyllystä SPORT etu iskarit tohon omaan kippoon?? eli tarviisin pikkutolppaan(45mm) mahdollisimman nopeasti jotkun lyhemmät iskarit!!
turha ehottaa mitään laita vakiot ja sorvaa vaan siis nyt haetaan ihan oikeita lyhempiä ja tiukempia iskareita... hinta katto nyt varmaa joku 250€/pari mutta tärkeintä on siis että sais ne iskarit mahdollisimman nopeasti!!
tietäskö kukaan mistä löytäs suoraan hyllystä SPORT etu iskarit tohon omaan kippoon?? eli tarviisin pikkutolppaan(45mm) mahdollisimman nopeasti jotkun lyhemmät iskarit!!
turha ehottaa mitään laita vakiot ja sorvaa vaan siis nyt haetaan ihan oikeita lyhempiä ja tiukempia iskareita... hinta katto nyt varmaa joku 250€/pari mutta tärkeintä on siis että sais ne iskarit mahdollisimman nopeasti!!
Todennäköisesti uusia lyhyempiä iskareita et saa 250eurolla mistään (varsinkaan hyllystä)
Todennäköisesti uusia lyhyempiä iskareita et saa 250eurolla mistään (varsinkaan hyllystä)
nii no mulle nyt kelpais varmaan jotkut muutkin kun huippumerkin iskarit joten kyllä ainakin joitain merkkejä saa alle ton 250€ mutta ei oikein oo firmoilla niitä varastossa :( tarviis saaha ne iskarit nopeesti muutenhan ne vois tilata vaikka mistä...
nii no mulle nyt kelpais varmaan jotkut muutkin kun huippumerkin iskarit joten kyllä ainakin joitain merkkejä saa alle ton 250€ mutta ei oikein oo firmoilla niitä varastossa :( tarviis saaha ne iskarit nopeesti muutenhan ne vois tilata vaikka mistä...
Schmiedmannilta saa lowtecin lyhyitä iskareita 79€ / kpl
BMW E30 - Shock absorbers/springs and accessories - Schmiedmann - New parts
E: Firman nimellä tilattuna 50€ / kpl.
jep niin saa mutta mää tossa sinne tein jo ajat sitten tilauksen ja ne ei tanskasta saanu niitä iskareita suomeen ni tänään purettiin sitte kauppa eli ei onnistunut sieltä kautta...
Comment