Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8090
    • Willähde

    Originally posted by T3 View Post
    Tottakai aiheuttaa. Nokka kulunut---> Nostoa vähemmän keinuvivulle---> venttiili aukeaa vähemmän---> vähemmän tehoa.
    Tämän lisäksi myös keinun laahainpinta on kulunut kuopalle---> Nostoa entistä vähemmän jne.
    Ok. Kansiremppaa siis hieman. On 1kpl m40 irtonaisena ni vois ruveta siitä kattelee jos sais osia tai kannen kokonaa..
    Täytyy varmaa ottaa siitä pari kuvaa ja postata tänne jos joku tarkkasilmäsempi näkis että onko se normaalin näköinen.
    Ei oikee ole omaa silmää vielä harjotettu noitten osien kuluneisuudesta
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      Originally posted by peltone View Post
      Ok. Kansiremppaa siis hieman. On 1kpl m40 irtonaisena ni vois ruveta siitä kattelee jos sais osia tai kannen kokonaa..
      Täytyy varmaa ottaa siitä pari kuvaa ja postata tänne jos joku tarkkasilmäsempi näkis että onko se normaalin näköinen.
      Ei oikee ole omaa silmää vielä harjotettu noitten osien kuluneisuudesta
      Noh, aika helppo niistä on todeta, nokassa ei saa olla uraa ja seuraajan pitää olla tasaisesti kaarella ulospäin.

      Ensin tosiaan pitää saada nokka-asiat kuntoon ja sitten pääsee ihmettelemään, että pitääkö vaihtaa IMM myöskin, niissä on myös ollut m40 kanssa sellaisia oireita, ettei kone tahdo kiertää yli 5000rpm, mutta kulunut nokka aiheuttaa samaa, eli lottoajan tuurilla sulla on molemmat paskana.
      Olli.

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8090
        • Willähde

        Originally posted by Rocla View Post
        Noh, aika helppo niistä on todeta, nokassa ei saa olla uraa ja seuraajan pitää olla tasaisesti kaarella ulospäin.

        Ensin tosiaan pitää saada nokka-asiat kuntoon ja sitten pääsee ihmettelemään, että pitääkö vaihtaa IMM myöskin, niissä on myös ollut m40 kanssa sellaisia oireita, ettei kone tahdo kiertää yli 5000rpm, mutta kulunut nokka aiheuttaa samaa, eli lottoajan tuurilla sulla on molemmat paskana.
        Kyllä ainaki koko vehe sammuu ku imm:n kiertää irti.. Mut tosiaa kävin tossa "tallilla" kattelee tota irto m40 ja kyllä se muuten näytti iha ok
        mutta niihin nokka-akselin "väkäsiin" oli tullut hieman pintaruostetta. Mut meikäläisen silmällä puolipimeessä tallissa ni voi olla ettei oo ok
        Täytyy varmaa pitää silmät auki jos jollai sattuis olee sopivasti kansi. Huomasin tuossa et bensaaki toi syö ku mikäki jenkki
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • os951
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 447
          • Kerava

          Kovaan kulutukseen vaikuttaa kyllä jokin muu kuin kulunut nokka. Omasta m40 318I:stä nokka on aika finaalissa, mutta ei se kaupunkiajossakaan vie kuin n. 8L satasella.
          Olen ajellut pari kuukautta appiukolta saamallani '91 Subaru Legacylla, ja menee kyllä myyntiin kun ei persus kestä ajella sillä. Auto on täysin kunnossa, mutta boxer kone yhdistettynä 4-vetoon takaa uskomattomat kulutuslukemat. Pääsee melkein 400TKM ajettu E30 takaisin aktiivipalvelukseen

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            Originally posted by peltone View Post
            Kyllä ainaki koko vehe sammuu ku imm:n kiertää irti..
            Niinhän se läppämallisella mittarilla tahtoo tehdä, olipa rikki tai ehjä.
            Olli.

            Comment

            • os951
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 447
              • Kerava

              Jarru ihmettelyjä

              Tsekkailin 300mm.de tarjontaa ja huomasin, että heillä on mielenkiintoinen E30 satulasarja myynnissä, jota voi hyödyntää originaalin 15" BMW/BBS vanteen kanssa. Koska itsellä on kolme sarjaa ko. vanteita ja haluan käyttää niitä, heräsi kiinnostus tuota settiä kohtaan.
              Ainoastaan setin visvainen hinta laskee omaa innostusta.
              Onneksi nurkista löytyy noita samoja Porsche satuloita ja kaveri tekee CNC:llä adapterit materiaali hinoilla, on ainoa ratkaistava kysymys mistä sopiva levy. Setissä on käytetty 300x24mm levyä. Mikähän levy tuo on? Audi/VW ?


              Comment

              • Make H.
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1277
                • Kokkola

                Omassa e30:ssä ainaki 312x25mm audi/vw levyt eessä, tosin saabin satuloilla.

                Comment

                • KuuKi
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 1055
                  • Lahti

                  Kymysystä..

                  Kun on 320i, valmistettu 10/88, siinä varmaankin on lambda-anturi? Vai onko?? Varustelistassa lukee katalysaattori. Entäs jos sen lambdan poistaa..? Sehän varmaan muuttaa päästöt ihan persiilleen? Toimiikos kone suht normaalisti?

                  Onnistuuko ton vähäpäästöisyyden poisto, kun on 1988 käyttöönotettu auto?
                  Last edited by KuuKi; 11-06-2010, 20:09.
                  KuukiFix palvelee...
                  sigpic
                  NYT: A1 8X, T3, 190e
                  EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

                  Comment

                  • Make H.
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1277
                    • Kokkola

                    Miks ihmees lambda pitäis poistaa? Paremmin se moottori sen kans pelaa.

                    Comment

                    • KuuKi
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 1055
                      • Lahti

                      Originally posted by Make H. View Post
                      Miks ihmees lambda pitäis poistaa? Paremmin se moottori sen kans pelaa.
                      Ei kait sillä niin merkitystä?

                      Putkiston rakentelua tässä arvuuttelen, nii ei tarvis x-pipee laittaa, jos/kun lambdaa ei ole.
                      KuukiFix palvelee...
                      sigpic
                      NYT: A1 8X, T3, 190e
                      EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

                      Comment

                      • micke_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1151
                        • Lojo

                        Originally posted by KuuKi View Post
                        Onnistuuko ton vähäpäästöisyyden poisto, kun on 1988 käyttöönotettu auto?
                        Jos on otettu käyttöön ennen 1.12.1988 niin onnistuu.
                        E24 ///M635CSI
                        E61 520d LCI
                        Ex: E30 1006hv/1161nm
                        ig: m1ckee_

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          Originally posted by KuuKi View Post
                          Kymysystä..

                          Kun on 320i, valmistettu 10/88, siinä varmaankin on lambda-anturi? Vai onko?? Varustelistassa lukee katalysaattori. Entäs jos sen lambdan poistaa..? Sehän varmaan muuttaa päästöt ihan persiilleen? Toimiikos kone suht normaalisti?
                          Toimii, pilkkua viilatessa pitäisi vaihtaa lastu tai boksi, mutta lambda pois nypättynä pyörii varaohjelmalla ja vastaa käytännössä autoa, jossa ei lambdaa ole ollut.
                          Olli.

                          Comment

                          • KuuKi
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 1055
                            • Lahti

                            Originally posted by Rocla View Post
                            Toimii, pilkkua viilatessa pitäisi vaihtaa lastu tai boksi, mutta lambda pois nypättynä pyörii varaohjelmalla ja vastaa käytännössä autoa, jossa ei lambdaa ole ollut.
                            Kiitoksia.. Tämänlaista informaatiota etsinkin.
                            KuukiFix palvelee...
                            sigpic
                            NYT: A1 8X, T3, 190e
                            EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

                            Comment

                            • jouni.325
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 2860

                              Originally posted by Rocla View Post
                              Kardaani käteen, liukumutteri löysälle, puolikkaat erilleen, laakeri ja kannatin pois, uudet tilalle, puolikkaat yhteen, liukumutteri momenttiin(jota en jaksa googlettaa),kardaani paikoilleen.

                              Hankalinta on saada 25v suolassa lillunut laakeri liikkeelle, jos vaihdat koko roskan, niin vedä suosiolla sahalla/laikalla siitä kannattimesta tavaraa pois edestä, että pääset lyömään suoraan laakeriin.

                              Jos vaihdat vain kannattimen, niin muistaakseni voisi tehdä jopa niin, että antaa laakerin olla paikoillaan ja asentaa vain uuden kumin siihen päälle.

                              Puhdista laakerin vastinpinta vaikka hienolla hiekkapaperilla(sitä sinulla riittänee varastossa, harakka) jotta menee helpommin paikoilleen.

                              Kardaanin puolikkaiden pitää tulla keskenään oikeaan asentoon takaisin, merkkaa ne purkaessa.

                              Kannatinta työnnetään n. 2-3mm eteenpäin, ennenkuin pultit kiristetään kiinni, "esijännitys"

                              Kiitokset roclalle tästä




                              Mihin monettiin 618 asetelma pitää laittaa kiinni?
                              Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                              Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                              https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                              Myös projekti kertomus fasessa

                              Comment

                              • RiZ3*
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2005
                                • 353
                                • Helsinki

                                Minkäslaisia arvoja tuon kaasuläpän asentotunnistimen pitäis antaa että tietää toimiiko se oikein (m20b25 vanhempi motronic) ?
                                The will to do - the soul to dare

                                E93 M3

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎