Originally posted by joni01
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
-
-
soita leepulle!
BTW. kuuluuko takahelmassa olla koritinaa tehtaanjäljiltä? valuu lattialle kun riittävästi migillä lämmittää.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Originally posted by micke_ View PostEi vaan alle 15, eli vaikkapa noin 52mm spaceri niin mahtuu.2020 G20 320i xdrive
Comment
-
-
Mikähän mahtaa olla vikana kun omassa E30:ssä ei pysy kello ajassaan? Välillä se saattaa pysyä jopa päiviä ajassaan ja kello on siis nopeusmittarin vieressä. Edellinen omistaja sanoi että oli vaihtanut mittaristoon akut, mutta en tiedä vaikuttaako ne sen kellon toimivuuteen? :thinkex: E39 525d -03, E36 316TI Compact -99 , E30 318iA -89, E38 730iA -95
Comment
-
-
Sitä vähän aattelinkii että ei varmaan kauhean turvallista ole jotai 50mm spaceriä välii laittaa
Vitun vittu. On kyllä niin mieleiset vanteet nyt haalittuna että ei raaskis myyä pois. Oiskohan sitten yksi mahdollisuus metästää puolia sitten pienemmällä ET:llä vain eteen? Voi olla noihin artec editioneihin vaikea löytää. Aika kädetön olen tuon ebayn kanssakin..-e38 750
-e39 540 6-gang
-EX-
-e30 325 -90 cabrio *spicy orange*
-e34 540i -94 6-gang touring
Comment
-
-
Nonii, sarjassamme -tein itse ja säästin- & -opetellaan kantapään kautta-
Vaihtelin tossa raidetangonpäät ja kotiin ajellessani huomasin että vasemmalle kääntymisee tuli 1/8 / 1/4 ratin verran "väljää".
Oikealle kääntymisee tuli ihan vähän mutta ottaa paljon herkemmin.
Kävikö nyt sitte niin että en laittanu noita raidetangonpäitä liian sisälle...?E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by peltone View PostNonii, sarjassamme -tein itse ja säästin- & -opetellaan kantapään kautta-
Vaihtelin tossa raidetangonpäät ja kotiin ajellessani huomasin että vasemmalle kääntymisee tuli 1/8 / 1/4 ratin verran "väljää".
Oikealle kääntymisee tuli ihan vähän mutta ottaa paljon herkemmin.
Kävikö nyt sitte niin että en laittanu noita raidetangonpäitä liian sisälle...?
Nyt sitten ajelet mahdollisimman vähän sillä autollas ja tilaat heti ajan kulmien säätöön..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by joni01 View PostSitä vähän aattelinkii että ei varmaan kauhean turvallista ole jotai 50mm spaceriä välii laittaa
Vitun vittu. On kyllä niin mieleiset vanteet nyt haalittuna että ei raaskis myyä pois. Oiskohan sitten yksi mahdollisuus metästää puolia sitten pienemmällä ET:llä vain eteen? Voi olla noihin artec editioneihin vaikea löytää. Aika kädetön olen tuon ebayn kanssakin..
9x16" vanteesta kuva*
Last edited by penari; 06-02-2011, 20:02.F01 730d semivoll
e30 325 turbo m-tech2
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostLaskitko jengan kierrokset, kun pyöritit vanhat osat pois ja laitoitko uudet samoilla kierrosmäärillä takaisin?
Nyt sitten ajelet mahdollisimman vähän sillä autollas ja tilaat heti ajan kulmien säätöön.
Katoin kirkkaasta kierteestä + yritin verrata et on samalla kohalla. Ku autossa alla oli 2 erilaista eri puolilla
ja kierteen osan pituus oli eri näihin uusii tarvikkeisii verrattuna.
Näihän se on tehtävä. Oli aika jänniä kilometrejä..
Tää on vissii sitä "harrastamista"...E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by Pretoriaani View Post
Osa #2. Vastaava osa, eli tuo ulkopuolen alalista, mutta apparin etuovesta. Miten lähtee irti?BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
Originally posted by penari View PostMinkälaiset artecit? Itellä on edition l:ät e30:ssä. vanteen et 45, välissä 35mm speiseri. levityspala ensin napaan kiinni ja sitten vanne levityspalaan.Vanteet on adpaterivanteet eli periaatteessa vaativatkin leivtyspalat väliin.
9x16" vanteesta kuva*
http://img831.imageshack.us/i/235631...760216182.jpg/
Samat artec edition L on ja 9" ja 10"*16 täyskiillotettuna. Pientä spacerien sovittelua tulee olemaan joo takanakin koska tuo alustan korkeus edessä 280mm ja takana 270mm. Mutta voisko tuommosessa cäbissä kevyessä livuttelussa kestää mukamas tollanen reilu 50mm levityspala?.
Nimittäin tuon 9" etuvanteen et on hurjat 64!! Tommis billet on tehnyt spacereitä kuulemma 20-100mm ja ovat kestäneet-e38 750
-e39 540 6-gang
-EX-
-e30 325 -90 cabrio *spicy orange*
-e34 540i -94 6-gang touring
Comment
-
-
Iltoja!
Nyt ilmottautuu uusi "onnellisen" baijerilaisen omistaja tällekkin voorumille.
Elikkä tuli tänään haettua tollanen e30 316i (joo mopo mikä mopo mutta ekaksi penariksi saa luvan piisata. Muijakin kun tuola kaupassa meinaa joskus kävästä)
Kyseisestä vempeleestä selvis sit heti ostohetkellä pari pulmakohtaa, pyyhkijät kun laittavat päälle ei yksinkertaisesti tapahdu mitään... Moottori kyllä huutaa mutta pyyhkijät ei liikahdakkaan, no mutta kun nostat toista pyyhkijän vartta sormella sentin niin kas kummaa ne menevät aivan oikean liikeradan ja palaavat lähtöruutuunsa.
Ja samaa toistuu niin kauan kun jaksat varresta nostella, näin sateisillä keleillä siis todella vittumainen vika joka pitäisi saada kuntoon mahd. nopeesti. Kenelläkään antaa vinkkejä tai suoraa tietoa minkä vaihtamalla saan nuo pyyhkijät pelaan kunnolla?
Sit toinen onkelma, (ja kyllä niitä on tämän noin 10tunnin omistuksen aikana ilmennyt vain kaksi, tai oikeastaan jo ostohetkellä..) repsikan lokarista on oven ja renkaan välistä lähtenyt suht suuri pala peltiä kävelemään. Jäljistä päätellen ilmeisesti ruosteen saattelemana, niin eikös näihin saa joitain tarvike lokareita mitkä vaan maalaa ja heittää paikallensa?
Tuskin iso homma pitäisi olla, jopa saattaisi minulta onnistua :think
Tulipas pitkä litania, mutta toivottavasti joku jaksaa kaiken lukea ja jopa auttaa minua ehkä näissä onkelmissani?
-J
Comment
-
-
Omassa E30:ssani pyyhkijöiden moottorista laukesi kulmavaihde sillä tavalla, että koneistosta kuului vaan kabiiniin kantautuva "RRRRRRR" eivätkä pyyhkijät liikkuneet mihinkään lepoasennosta. Kun pyyhkijöitä avitti hieman käsillä, ne tekivät normaalin pyyhkimisliikkeen ja jämähtivät taas lepokohtaan. Tämä siis johtui siitä, että moottorin matovaihteen muovirattaan hampaat olivat mälväytyneet pilalle. Uusi moottori maksoi about 200€ ja oli vallan ihana vaihtaa ahtaan huoltoluukun kautta.
Comment
-
-
Originally posted by -k4n1- View PostIltoja!
Nyt ilmottautuu uusi "onnellisen" baijerilaisen omistaja tällekkin voorumille.
Elikkä tuli tänään haettua tollanen e30 316i (joo mopo mikä mopo mutta ekaksi penariksi saa luvan piisata. Muijakin kun tuola kaupassa meinaa joskus kävästä)
Kyseisestä vempeleestä selvis sit heti ostohetkellä pari pulmakohtaa, pyyhkijät kun laittavat päälle ei yksinkertaisesti tapahdu mitään... Moottori kyllä huutaa mutta pyyhkijät ei liikahdakkaan, no mutta kun nostat toista pyyhkijän vartta sormella sentin niin kas kummaa ne menevät aivan oikean liikeradan ja palaavat lähtöruutuunsa.
Ja samaa toistuu niin kauan kun jaksat varresta nostella, näin sateisillä keleillä siis todella vittumainen vika joka pitäisi saada kuntoon mahd. nopeesti. Kenelläkään antaa vinkkejä tai suoraa tietoa minkä vaihtamalla saan nuo pyyhkijät pelaan kunnolla?
Sit toinen onkelma, (ja kyllä niitä on tämän noin 10tunnin omistuksen aikana ilmennyt vain kaksi, tai oikeastaan jo ostohetkellä..) repsikan lokarista on oven ja renkaan välistä lähtenyt suht suuri pala peltiä kävelemään. Jäljistä päätellen ilmeisesti ruosteen saattelemana, niin eikös näihin saa joitain tarvike lokareita mitkä vaan maalaa ja heittää paikallensa?
Tuskin iso homma pitäisi olla, jopa saattaisi minulta onnistua :think
Tulipas pitkä litania, mutta toivottavasti joku jaksaa kaiken lukea ja jopa auttaa minua ehkä näissä onkelmissani?
-J
Pyyhkijä asiaan en suoranaisesti osaa muuta vinkkiä tarjoilla kuin osoitteen josta pääset katsomaan ns.räjäytyskuvia sekä varaosanumeroita jne. Hyödyllinen sivusto varmasti jatkossakin. http://bmwfans.info.
Tarvike lokareita on kyllä saatavilla. Usein niiden istuvuus ei ole kovinkaan lähellä alkuperäistä. Käytettyjä ehjiä ja ehkä jopa oikean värisiä voit löytää foorumiltakin.E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
E30 316 4d '89
E36 M3 Coupe '93
F30 318d '13
Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by joni01 View PostSamat artec edition L on ja 9" ja 10"*16 täyskiillotettuna. Pientä spacerien sovittelua tulee olemaan joo takanakin koska tuo alustan korkeus edessä 280mm ja takana 270mm. Mutta voisko tuommosessa cäbissä kevyessä livuttelussa kestää mukamas tollanen reilu 50mm levityspala?.
Nimittäin tuon 9" etuvanteen et on hurjat 64!! Tommis billet on tehnyt spacereitä kuulemma 20-100mm ja ovat kestäneet
ei kai tästä mitään käyttistä olla tekemässä niin ne kilometrit kesällä on mitä on niin eiköhän siellä se 50mm limppu hyvin mene
onko sekään sitten niin nuukaa vaikka joka toinen talvi joutuisi laakerit vaihtamaanLast edited by Tonton; 07-02-2011, 07:35.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
Comment