Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janituz
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 858
    • nummi-pusula

    Originally posted by petrolhead View Post
    Kaiken muun pysyessä ennallaan, samassa nopeudessa kierroksia on 5% enemmän. Tai vastaavasti, olet vaihtamassa isommalle 5% pienemmässä vauhdissa aina.
    Totta, en taas ajatellut noin, itse ajattelin tyhmästi huippukierroksia..
    e46 330da -01
    E46 320d -00
    E30 323i -85 "pommikone"
    Projekti: E30 325i -86
    Projekti: E21 315 -83
    Ex: E30 318i mit m10i -89

    Comment

    • ruupanen
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 5148
      • Joensuu

      Onko E30 cäbejä tehty ilman levyjarrullista taka-akselistoa? Onko niissä aina isot tolpat? Itse aina kuvitellut että näin on ALKUPERÄISISSÄ, mutta tuossa tutulla kaverilla 320i cäbi, jossa rummut takana ja pienet tolpat + cäbbänä on l-jetillä... Eikö nää jo kaikki ollut Motronicilla, vai oliko muka ekat pikkukutoset vielä l-jetillä?
      Last edited by ruupanen; 24-04-2012, 11:01.
      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        Originally posted by ruupanen View Post
        Onko E30 cäbejä tehty ilman levyjarrullista taka-akselistoa? Onko niissä aina isot tolpat? Itse aina kuvitellut että näin on ALKUPERÄISISSÄ, mutta tuossa tutulla kaverilla 320i cäbi, jossa rummut takana ja pienet tolpat.
        Olisko korinvaihto, eli PASKALAATIKKO.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • Harri G
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 9042
          • Iisalmi

          Originally posted by ruupanen View Post
          Onko E30 cäbejä tehty ilman levyjarrullista taka-akselistoa? Onko niissä aina isot tolpat? Itse aina kuvitellut että näin on ALKUPERÄISISSÄ, mutta tuossa tutulla kaverilla 320i cäbi, jossa rummut takana ja pienet tolpat.
          KV-pommi :think Olisiko nämä niitä kovin avonaisia sedaneita...
          E39 ja E91

          Comment

          • ruupanen
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 5148
            • Joensuu

            Originally posted by T3 View Post
            Olisko korinvaihto, eli PASKALAATIKKO.
            Originally posted by Harri G View Post
            KV-pommi :think Olisiko nämä niitä kovin avonaisia sedaneita...
            Sitähän minäkin heti sanoin kun autosta kuulin, mutta kun ei KUULEMMA ole papereissa mitn. merkintää (prosentteja). Pitäs ite käydä paperit katsomassa...

            Edit: itse auton kyllä näin ja pikkutolpilla + rummut takana ja koneena L-jetti, eli näillä havainnolla case is closed ja epäilyni pitivät paikkansa?
            E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

            Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16340
              • Leppävirta

              Originally posted by ruupanen View Post
              Onko E30 cäbejä tehty ilman levyjarrullista taka-akselistoa? Onko niissä aina isot tolpat? Itse aina kuvitellut että näin on ALKUPERÄISISSÄ, mutta tuossa tutulla kaverilla 320i cäbi, jossa rummut takana ja pienet tolpat + cäbbänä on l-jetillä... Eikö nää jo kaikki ollut Motronicilla, vai oliko muka ekat pikkukutoset vielä l-jetillä?
              Varmaankin korinvaihtopeli niinku yllä mainittu mutta kerro toki vielä vuosimallikin.

              Edit: Ehdin jo säikähtää onko kyse minun entisestä koska se sielläpäin on nykyään kai edelleen mutta se on kyllä alkuperäinen cabrio ja levyjarrut takana. -91 vuosimallia.
              Last edited by Haju69; 24-04-2012, 11:05.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                Originally posted by ruupanen View Post
                Sitähän minäkin heti sanoin kun autosta kuulin, mutta kun ei KUULEMMA ole papereissa mitn. merkintää (prosentteja). Pitäs ite käydä paperit katsomassa...

                Edit: itse auton kyllä näin ja pikkutolpilla + rummut takana ja koneena L-jetti, eli näillä havainnolla case is closed ja epäilyni pitivät paikkansa?
                Katsoo rekisteriotteesta auton valmistenumeron, se kertoo kaiken.
                Ensimmäiset (aidot) 320i-cabriot tuli 1986 ja niissä on ollu ihan perinteinen virranjakaja lohkossa, eli myös L-jetronic ohjaamassa sytytystä/ruiskutusta.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • ruupanen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 5148
                  • Joensuu

                  Originally posted by T3 View Post
                  Katsoo rekisteriotteesta auton valmistenumeron, se kertoo kaiken.
                  Ensimmäiset (aidot) 320i-cabriot tuli 1986 ja niissä on ollu ihan perinteinen virranjakaja lohkossa, eli myös L-jetronic ohjaamassa sytytystä/ruiskutusta.
                  No sitä nyt en pääse katsomaan, eikä ole niin tuttu kaveri että viittisin mennä pyytämäänkään.

                  Eli koneen puolesta voiskin olla, mutta mites nuo jarrut? Osaatko sanoa onko noita tehty myös rummuilla / pienillä tolpilla? Auto on ihan ekoja, koska pirun ruma varapyöräkotelo näkyy seittämän kilometrin päähän.
                  E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                  Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16340
                    • Leppävirta

                    Originally posted by ruupanen View Post
                    No sitä nyt en pääse katsomaan, eikä ole niin tuttu kaveri että viittisin mennä pyytämäänkään.

                    Eli koneen puolesta voiskin olla, mutta mites nuo jarrut? Osaatko sanoa onko noita tehty myös rummuilla / pienillä tolpilla? Auto on ihan ekoja, koska pirun ruma varapyöräkotelo näkyy seittämän kilometrin päähän.
                    Minä en ole raamattua lukenu mutta vanhassa E30 kys./vas. topikissa kerrottiin että kaikki cabriot/touringit on olleet levyjarruin alunpitäen koneesta riippumatta. ABS jarruja ei silti välttämättä ole kaikissa.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      No, käyt vilkaisemassa sen auton rekisterinumeron, saadaan me silläkin kaikki tarvittavat tiedot. Kaikki cabriot on levyperällä ja isoilla etutolpilla. Makuasia tietenkin tuo "7km:n päähän näkyvä varapyöräkotelo", mutta omasta mielestäni kaikki E30-versiot vanhemmilla takavaloilla ovat kauniimpia.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • ruupanen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 5148
                        • Joensuu

                        Originally posted by T3 View Post
                        No, käyt vilkaisemassa sen auton rekisterinumeron, saadaan me silläkin kaikki tarvittavat tiedot. Kaikki cabriot on levyperällä ja isoilla etutolpilla. Makuasia tietenkin tuo "7km:n päähän näkyvä varapyöräkotelo", mutta omasta mielestäni kaikki E30-versiot vanhemmilla takavaloilla ovat kauniimpia.
                        Joops, no eiköhän tää aika selvä peli jo ole. Rupes vaan ettii vaivaa kun erittäin harvoin väärässä olen tämänkaltaisissa asioissa ja nyt vain sen verran vastaan väitettiin että aloin itsekkin epäilemaan omia muistikuviani.

                        Kyllähän vanhemmilla takavaloilla olevat ovat erittäin hienoja, mutta tuo varapyöräkotelo onkin ainut mikä niissä häiritsee. Esim tekkiykkös korisarjallahan varustettuna E30 on kaikkein kauneimmillaan (M3:sen jälkeen).
                        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                        Comment

                        • janituz
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2008
                          • 858
                          • nummi-pusula

                          Mitenkäs saa purettua keskuslukollisesta versiosta lukkopesät ovista irti? Joskus nelisen vuotta sitten viimeks purkanu k.lukottoman ja oli mielestäni erilainen..? Ja siis facelift ovi kyseessä jos sillä mitään merkitystä on.
                          e46 330da -01
                          E46 320d -00
                          E30 323i -85 "pommikone"
                          Projekti: E30 325i -86
                          Projekti: E21 315 -83
                          Ex: E30 318i mit m10i -89

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            Originally posted by janituz View Post
                            Mitenkäs saa purettua keskuslukollisesta versiosta lukkopesät ovista irti? Joskus nelisen vuotta sitten viimeks purkanu k.lukottoman ja oli mielestäni erilainen..? Ja siis facelift ovi kyseessä jos sillä mitään merkitystä on.
                            Samalla tavalla ne irtoaa, oli keskuslukko tai ei. Kuvasta osanumerot #19 ja #20 vetämällä irti (riippuen, kumpiko systeemi) ja loppu onkin helppoa kuin kaljan juonti: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ront_lock_key/
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • Jasu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2110
                              • Tampere / Isojoki

                              Ei ehkä oikea topicci, mutta kysyn kumminkin;

                              Paljonko kehtaisi pyytää alkuperäisestä 4d M-Tech II korisarjasta joka sovitettu prefaceliftiin? Takasiipi musta josta uupuu tappeja.
                              Volvo S80 V8
                              Mercedes C250d
                              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                              Comment

                              • ss320
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2009
                                • 485
                                • ...

                                Originally posted by ss320 View Post
                                jostain tietoo miten kattoluukkuun vaihdetaa ratasto :think
                                veivi napsuu vaa ympäri , jos kädel työntää luukkuu samal ku veivaa ni sit just ja just aukee sen 2cm.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎