Originally posted by Throttle
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by MAKELA View PostMulla teki joskus kans samanlaista.. Laitoin muistaakseni lisää nestettä ni korjaantu.. Mut nyt vaihdettu uus pumppu, termari, syyläri, nesteet ni kaikki pelaa.. Ei sit kannata hakea noita osia motonetistä, niissä vähän laadun kanssa hakemista..W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Originally posted by MAKELA View PostMulla teki joskus kans samanlaista.. Laitoin muistaakseni lisää nestettä ni korjaantu.. Mut nyt vaihdettu uus pumppu, termari, syyläri, nesteet ni kaikki pelaa.. Ei sit kannata hakea noita osia motonetistä, niissä vähän laadun kanssa hakemista..G30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90
Comment
-
-
Originally posted by ka00z View Postsaattaa sieläkin hyllyssä olla ihan laadukasta tavaraa. pitää vaan kysyä...a
Harvemmin siellä on noihin iS:iin mitään valikoimia osia.. Vesipumppua on yhtä mallia, kysytty on. Ja se on juuri se joku halpapaska merkki, joten itse ainenkin jätin hyllyyn. On siinä kuitenkin sen verran hommaa ettei viittis viikon välein vaihdella.. Autoprolta sain jonkun ns. orkinaali osan, vieläpä lähes samaan hintaan..
Monesti esim. Autoprolla laadukkaampaa tavaraa halvemmalla.. KUNHAN kysyy vain alennuksia, usein saanut aika huimiakin summia pois hinnasta, ja siellä voi palauttaakkin osat ihan niinkuin ne kuuluukin ilman mitään "hyvityskuitteja"
Mutta on toki motonetissä monia osia mitä on ns. kahta laatua siellä, esim koiranluita ne myy kympin kalliimmalla ihan laadukkaitakin..
Comment
-
-
Originally posted by Throttle View PostTuli purettua tuossa jonkun tekemä radiojohtohässäkkä, tehty toiselle mankalle.
Siitä äänipainorullasta (mikä sen nimi onkaan?) on poikaistu johdot poikki.
Tarkoituksena laittaa orkkis e30 mankka kiinni ja saada se rulla toimimaan.
Löysin kyllä johtojen paikat, mutta mihin ja mistä siihen rullaan tulee johtoja?
Kaavio olisi eetvarttia.Originally posted by Throttle View PostVastaisiko joku tähän, edes E30:n omista kaavioista löytänyt radion kytkentää.
ja se kuva:
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostEnsimmäisenä kiertele virtoja päälle ja pois ja tarkkaile naksuuko konetilassa oleva valkea rele samassa tahdissa. Jos ei naksu niin vaihda se rele.
Jos naksuu niin mittaa tuleeko punavalkeaan johtoon +12v kun virrat on kytketty.
Jos naksuu ja virta tulee punavalkeaan johtoon, niin voi lopettaa releen tutkimisen.
Kipinän puute/olemassa olo selviää kun otat tulpan irti, kytket sen irtonaisena takaisin johdon päähän, sijoitat tulpan moottorin metalliosaa vasten ja starttaat. Jos kaikki toimii kipinäpuolella niin tulpassa näkyy selvää kipinöintiä.
Jos ei tule kipinää niin kytke aiemmin testaamasi tulpanjohdon toinen pää suoraan puolaan ja toista testi, jos nyt alkoi tulla kipinää, niin vika on virranjakajankannessa/pyörijässä/puolanjohdossa.
Bensan tulossa pitää testata kaksi asiaa.
1:Onko bensanpainetta? Irroita tuloletku polttoainetukista, jos kuuluu suhaus ja bensaa lentää paineella(varo silmiä, älä tupakoi äläkä käsittele lämmönlähteitä) niin painetta on.
2:Avautuvatko suuttimet? Irroita yhden suuttimen johto ja kytke yleismittari DC voltit valinnalla napojen väliin ja starttaa autoa, startin pyöriessä jännitteen pitäisi nopeasti vaihdella nollan ja akkujännitteen välillä, niin nopeasti ettei mittari kerkeä mukaan vaan näyttää vain satunnaisesti vaihtuvia lukuja.
Selvitä nämä niin mietitään sitten lisää.
Kipinää ei tule kummallakaan tavalla. Puolan navoista kun mittaa niin ei anna mitään jännitettä mutta kun mittaa runkoa vasten niin 12V. Oliskohan maa poikki?:thinkBMW E30 316 M10
Comment
-
-
Originally posted by Nenonen View PostRele naksuu, mutta punavalkoiseen johtoon tulee vain 9V? Ja kun mittaa niin että mittari on koko ajan kiinni niin jännite tippuu kun laittaa virrat pääle?
Punavalkeaan ei pitäisi tulla virtaa jos virrat on katkaistu. Jos on toinen samalainen rele mistä kokeilla niin kokeile ihmeessä.
Originally posted by Nenonen View PostR
Kipinää ei tule kummallakaan tavalla. Puolan navoista kun mittaa niin ei anna mitään jännitettä mutta kun mittaa runkoa vasten niin 12V. Oliskohan maa poikki?:thinkOlli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View Post
Ei ole maa poikki, eli siihen puolan vihreään pitääkin tulla +12V ja kun kone ei käy, niin sama +12V näkyy puolan "läpi" toiseen napaan. Maata puolalle tulee vasta kun boksi rupeaa sitä tarjoilemaan. Kun boksi antaa maa sykäyksiä siihen mustaa johtoon, niin siitä isosta navasta tulee samaa kyytiä kipinää.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostOnko mittausvirhe mahdollinen?
Punavalkeaan ei pitäisi tulla virtaa jos virrat on katkaistu. Jos on toinen samalainen rele mistä kokeilla niin kokeile ihmeessä.
Ei ole maa poikki, eli siihen puolan vihreään pitääkin tulla +12V ja kun kone ei käy, niin sama +12V näkyy puolan "läpi" toiseen napaan. Maata puolalle tulee vasta kun boksi rupeaa sitä tarjoilemaan. Kun boksi antaa maa sykäyksiä siihen mustaa johtoon, niin siitä isosta navasta tulee samaa kyytiä kipinää.BMW E30 316 M10
Comment
-
-
Comment
-
-
Originally posted by B200ET View Posthttp://imageshack.us/photo/my-images/713/cimg0901m.jpg/
Osaisko kukaan sanoo mikä tää on? (oma veikkaukseni olis bensapumppu tms..) ja mistä näitä saa uusia, kusee tosta yhestä saumasta kivasti bensaa..
ja tää on '85 316 bemmin pierburg kaasuttimesta. En löytäny mistään kyseistä osaa auttakaa urpoaLMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Kyseessä M20B25
- Kakkonen on jäykempi menemään sisään kuin muut vaihteet ja kierrosten ollessa korkealla ei tunnu menevän ollenkaan ennen kuin kierrokset laskee. Z3 1.9 keppi. Ideoita mistä johtuu? Vakiokepillä ongelmaa ei ollut/huomattu. Ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä.
- Käy huonosti kylmänä hetken aikaa. Vähän niinkuin kaikki mukit ei olis mukana. Tulpat vaihdettu jokin aika sitten mutta välissä hajos bensapumppu jonka takia autoa on sahattu käyntiin. Tykkääkö tulpat huonoa tällaisestä toiminnasta? Vai onko tämäkin jonkin kuluneisuudesta johtuva oire (suuttimet?)?
- Satunnaisesti syttyvät check control valot. Jäähdytinneste ja pissapoika. Kone oli talvella pois. Jäähdytysjärjestelmä huollettu. Vika tullut vasta 3kk koneen takaslaiton jälkeen. Luulen, että kyseessä on huono johtoliitos jossain. Vinkkejä mitä tarkistaa ensin?
- Viime kesänä vaihdettu hihnat ja vp. Kuinka paljon syylärin huohotinletkusta kuuluu ruikkia nestettä paisariin? Jatkuvana norona vai ruikkien?Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
Käyttis 535i GT F07
Ex: X1 E84 28i Xdrive
Ex: E90 325
Comment
-
-
Originally posted by Ahdinko View PostKyseessä M20B25
- Kakkonen on jäykempi menemään sisään kuin muut vaihteet ja kierrosten ollessa korkealla ei tunnu menevän ollenkaan ennen kuin kierrokset laskee. Z3 1.9 keppi. Ideoita mistä johtuu? Vakiokepillä ongelmaa ei ollut/huomattu. Ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä.
- Käy huonosti kylmänä hetken aikaa. Vähän niinkuin kaikki mukit ei olis mukana. Tulpat vaihdettu jokin aika sitten mutta välissä hajos bensapumppu jonka takia autoa on sahattu käyntiin. Tykkääkö tulpat huonoa tällaisestä toiminnasta? Vai onko tämäkin jonkin kuluneisuudesta johtuva oire (suuttimet?)?
- Satunnaisesti syttyvät check control valot. Jäähdytinneste ja pissapoika. Kone oli talvella pois. Jäähdytysjärjestelmä huollettu. Vika tullut vasta 3kk koneen takaslaiton jälkeen. Luulen, että kyseessä on huono johtoliitos jossain. Vinkkejä mitä tarkistaa ensin?
- Viime kesänä vaihdettu hihnat ja vp. Kuinka paljon syylärin huohotinletkusta kuuluu ruikkia nestettä paisariin? Jatkuvana norona vai ruikkien?
-
-Anturihäikkää :think
-Jatkuva noro ainakin vanhemmassa paisarissa joka on kartturin puolella.
Comment
-
-
Originally posted by Nenonen View Postmittavirhe on täysin mahdollinen täytyy vielä tutkia sitä relettä hiukan tarkemmin. Elikkä kattelimme tuossa tuota haynesin kirjaa sen mukaan motronicille tulisi puolalta suoraan johto motronicin napaan 1. mittailimme tuossa että se ei kuitenkaan olisi ihan suoraan yhdessä vaan mittari näytti resistanssiksi 9.2ohmia:think . Motronic laatikko nyt kuitenkin irroitettu ja seuraavaksi se tässä aukastaan ja katotaan näkyykö jotain piirin katkoksia tai muuta vastaavaa. Kiitoksia näistä vinkeistä ei tuosta haynesin kirjasta paljon oo iloaBMW E30 316 M10
Comment
-
-
Originally posted by Ahdinko View PostKyseessä M20B25
- Kakkonen on jäykempi menemään sisään kuin muut vaihteet ja kierrosten ollessa korkealla ei tunnu menevän ollenkaan ennen kuin kierrokset laskee. Z3 1.9 keppi. Ideoita mistä johtuu? Vakiokepillä ongelmaa ei ollut/huomattu. Ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä.
- Satunnaisesti syttyvät check control valot. Jäähdytinneste ja pissapoika. Kone oli talvella pois. Jäähdytysjärjestelmä huollettu. Vika tullut vasta 3kk koneen takaslaiton jälkeen. Luulen, että kyseessä on huono johtoliitos jossain. Vinkkejä mitä tarkistaa ensin?
- Viime kesänä vaihdettu hihnat ja vp. Kuinka paljon syylärin huohotinletkusta kuuluu ruikkia nestettä paisariin? Jatkuvana norona vai ruikkien?Originally posted by jr66 View Post-Nopeampi keppi -> vaatii enemmän voimaa -> lootan ongelma korostuu. Mitä öljyä sisällä ?
-
-Anturihäikkää :think
-Jatkuva noro ainakin vanhemmassa paisarissa joka on kartturin puolella.
- Anturihäikkäkin voisi olla, mutta molemmat virheilmoitukset ilmaantuivat samoihin aikoihin. Lisäksi vaikuttaa siltä että vikavalo(t) syttyy kun ajelee kovempaa kurviin.
- Kyseessä uudempi kuskin puolella. Voiko siis olla, että ~5tkm ajettu motonetin vesipumppu on jo sökö?Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
Käyttis 535i GT F07
Ex: X1 E84 28i Xdrive
Ex: E90 325
Comment
-
Comment