Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by MAKELA View PostPitäs laittaa tohon 318iS e30 uudet jäähdytysnesteet, mikäs tonne nyt on sitä "oikeaa"..? Jos jaksatte niin pistäkää vaikka motonetin sivulta linkkiä jos sieltä löytyisi oikeaa, niin osaa ostaa..- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Originally posted by jesper.e View PostOn moottori paikoillaan, tosin megasquirt ohjaamassa. Siinäpä syy tuohon pistokkeeseen varmasti. Puhallin lähti käyntiin kun kynällä maadoitin liittimestä. Millekköhän laitteille nuo muut johdot ovat, jotka liittimeen tulee? Entä miten noi tulis kytkeä?
Niin ja siis vihr-ruskea johto joka on tuossa liittimessä isolla pinnillä, on jollain tavalla osallisena tohon puhaltimeen.e30 m20b27 stroker & e34 525i
Entiset: e46 318i, e30 320i cabrio, e30 316 "rustyshark"'e30 316i-89, e36 316i-91, e30 316-87, e30 325i-88, e30 316-88 "rustyshark", e30 m10b20 tic-84, e30 316-87, e34 525i M-tech-91,
e30 320i-86, e30 318i-88
Comment
-
-
Originally posted by jesper.e View PostKellään tietoa? Takatalvesta huolimatta kesä tulossa kovaa vauhtia ja pitäs saada pikasesti vehkeet rokkaamaan ja leimalle.e46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
-
Originally posted by jesper.e View PostElikä löytyi kuvien mukainen liitin ja vihr-musta piuha ylimääräisenä tosta sulakeboksin holleilta.
Liittimessä isoin pinni pisti puhaltimen hurisemaan, kun valokynällä kävin kaikki läpi.
Eli mihin ton liitin oikeen kuuluu? Entä tuo erillään oleva vihreä-musta johto, virtaa tuli sillekkin.
Keskeneräsen projektin haalineena ollaan vähän ulapalla missä mennään.e30 m20b27 stroker & e34 525i
Entiset: e46 318i, e30 320i cabrio, e30 316 "rustyshark"'e30 316i-89, e36 316i-91, e30 316-87, e30 325i-88, e30 316-88 "rustyshark", e30 m10b20 tic-84, e30 316-87, e34 525i M-tech-91,
e30 320i-86, e30 318i-88
Comment
-
-
Originally posted by jesper.e View PostLöytyiskö jostain jonkun sortin selkeää sähkökaaviota mistä nämä vois selvitä?Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Originally posted by aae30 View Poste30 m20b27 stroker & e34 525i
Entiset: e46 318i, e30 320i cabrio, e30 316 "rustyshark"'e30 316i-89, e36 316i-91, e30 316-87, e30 325i-88, e30 316-88 "rustyshark", e30 m10b20 tic-84, e30 316-87, e34 525i M-tech-91,
e30 320i-86, e30 318i-88
Comment
-
-
Originally posted by jesper.e View PostEi kyllä meikäläinen tunnin pläräämisen jälkeen viisastunut yhtään tuohon mun ongelmaan viitaten. Eli eli, ongelma on vielä olemassa, jos joku noista tietää niin privaa voisi laittaa. Eikai noi kaikki mitään maapiuhoja kuitenkaan ole?e46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
-
Originally posted by jesper.e View PostEi kyllä meikäläinen tunnin pläräämisen jälkeen viisastunut yhtään tuohon mun ongelmaan viitaten. Eli eli, ongelma on vielä olemassa, jos joku noista tietää niin privaa voisi laittaa. Eikai noi kaikki mitään maapiuhoja kuitenkaan ole?
Vihreä +12v virtalukolta, sytytysvirta.
Paksu mustakeltainen on startin heräte.
Sininen on laturin heräte.
Violetti/vihreä menee sulakkeen 11 kautta bensapumpun plussaksi.
Musta/vihreä kevenninreleeltä startin ylimääräiseen napaan(ei kaikissa).
Nämä saattavat olla just toisinpäin tai joissain vuosimalleissa jotain muuta:
Ruskea/valkoinen on lämpömittarilta anturille.
Ruskea/vihreä öljynpaine valon johto anturille.
Muut ovat huoltovälin nollausta ja diagnoositoimintoja varten.
6. sylinterisissä on lisäksi öljynmäärän anturille 2 johtoa.
Ihme jos autossa mikään toimii jos nuo johdot eivät ole kiinni, on ilmeisesti rakennettu ihan oma johtosarja lisäksi kun tuo liitin on voitu jättää irti.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Inhuman View PostHC meni läpi kyllä, mutta korkeahko sekin oli.
Seisoi syksyllä 3kk, eikä tosiaan öljyjä ole vaihdettu vähään aikaan:thinkPätkäajoakin on tullut ja öljynpainevalo on vilkkunut oikeastaan aina, mutta vain kylmänä tyhjäkäynnillä
eli öljynvaihdosta lähtä liikkeellä, mutta voiko tuolle pierupurkin kaasarille mitään säätöjä tehdä?:think
Pierburgin säätöihin en osaa sanoa mitään, en oo koskaan uskaltanu kaasaria säätää =DRespect your elders
Comment
-
-
kaverin puolesta kysyn:
Jenna:
sehän tässä ongelma onki ku ei tiiä mikä siinä on vikana. sillä on melkee koko talvi ajettu lyhyttä matkaa, ja pari kuukautta sit ku ajoin seinäjoelta haapajärvelle asti nii se ei lähteny enää lämpimänä käyntiin, sit se alko temppuileen ...myös kylmänä käynnistäessä mut jos sen sai käyntiin nii toimi kuitenki ajettaessa, mut nyt se saattaa vähä nykiä ajettaessaki. suurin ongelma kuitenki on tuo käynnistäminen. :/ alipaineletku ja huohotinletku on vaihettu ku olivat haperoitunu, tulpat on uusittu, samoin tulpanjohot ja lämpötila-anturi. vikatilat on katottu ja mitään ei näkyny niissäkään.. myös bensanpaineet on mitattu mut olivat normaalit.. en sit tiiä ku välillä se taas lähtee käyntiin ihan ku ei mitään ongelmaa et eikö sen takia sit näy noissa mittauksissa ku sattunu just sillon toimimaan... who knows..?BMW E92 325i SPACEGRAU METALLIC 2007 -since 2014
BMW CRUISE BIKE 2017
TREK POWERFLY 4 2021
@kukisenjussi instagram
Comment
-
Comment