Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    Originally posted by bimmertouring View Post
    selvennä ?
    Se runko millä umpiot kiinnitetään koriin on aivan erilainen e30 vs. e34, eli ei voi kiinnittää kokonaisena, koska umpioiden väli on eri eikä yksikään kiinnike osu kohdilleen.

    Lyhyen umpioiden kiinnityskohdat ovat erilaiset eli et voi vaihtaa e30 runkoihin e34 lyhyitä umpioita koska suuntaustappien reiät eivät osu kohdilleen.

    E34 lyhyen projektorit voi asentaa e30 facelift lyhyiden linsseihin jos ovat saman merkkiset Hella tai Bosch.

    E34 pitkät umpiot käyvät e30 facelift kiinnityksiin, koska ovat sama osa.

    E30 prefacelift valoihin ei käy mikään e34 umpio mitenkään.
    Olli.

    Comment

    • shakes
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 2870
      • Lahti

      Originally posted by tmpzk View Post
      Mietin, josko olisi jossain päin maailmaa putiikki; josta saisi http://static.schmiedmann.dk/Product..._47800_big.jpg HELLA h1 setin E30 hieman halvemmal kuin tuo schmiedmannin 300e? Kattelin kyl ebaysta ja kokeilin äkkii searchiikin, mut ei osunu silmiin.. Mitäs näit putiikkeja ylipäänsä edes on esimerkiksi Saksassa jotka myy BMW osia? Joo, ja tiedän kyllä ettei niitä ilmaseks mistään saa mut jos edes vähä halvemmal..
      Uutena tuskinpa mistään:think Ei toi 300€ oo paha hinta. Kannattaa ostaa vielä ku niitä uutena saa...Noissa on tietääkseni valmistus lopetettu ja hinnat nousussa
      E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
      E30 328i Projekti '88
      E61 523i '08

      EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

      Comment

      • MAKELA
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2011
        • 497
        • Kymenlaakso

        Originally posted by shakes View Post
        Uutena tuskinpa mistään:think Ei toi 300€ oo paha hinta. Kannattaa ostaa vielä ku niitä uutena saa...Noissa on tietääkseni valmistus lopetettu ja hinnat nousussa


        Nää ajaa ihan saman asian..

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          Originally posted by tmpzk View Post
          Mietin, josko olisi jossain päin maailmaa putiikki; josta saisi http://static.schmiedmann.dk/Product..._47800_big.jpg HELLA h1 setin E30 hieman halvemmal kuin tuo schmiedmannin 300e? Kattelin kyl ebaysta ja kokeilin äkkii searchiikin, mut ei osunu silmiin.. Mitäs näit putiikkeja ylipäänsä edes on esimerkiksi Saksassa jotka myy BMW osia? Joo, ja tiedän kyllä ettei niitä ilmaseks mistään saa mut jos edes vähä halvemmal..
          OT

          Mikä ero on lopputuloksessa jos normi umpioihin vaan pistää tummennusristikot ja/tai kalvon?

          Originally posted by Habala View Post
          Voisikohan joku mitata e30 vararengaskotelon halkaisijan, jotta saisin tehtyä pellin siihen päälle. Mieluiten mitta siitä upotuksen leveämmästä kohdasta, kun siihen vararengaskotelon pellin kiinnitykseen on tehty se taitos.
          Etkö ennemmin tarvitsisi mitan paljonko sen suurin halkaisija on mukaanluettuna lattiapellin kanssa limittäin menevä osa? Vai päittäissaumallako meinasit hitsata? Järkevin toteutustapa olisi porata vanha syvennys pois ja liittää uusi samalla lailla limittäin.

          Jarno
          Last edited by petrolhead; 18-07-2012, 19:08. Reason: Valvetronic
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8091
            • Willähde

            Originally posted by petrolhead View Post
            OT

            Mikä ero on lopputuloksessa jos normi unpioihin vaan pistää tummennusristikot ?
            Täällä on just tulossa moinen satsi. Helppoa ku heinänteko ja tarvikkeet maksaa ~25€.
            Ristikot pitkiin ~ 10€. Kuumankestomaali ~5€. Polyuretaaniliima 10€.
            Pitkistä tuli ensimmäiseks sarjaks aiva helvetin hyvä ku miettii että ei oo ikin tehny.
            Lyhkäsiä ei oo vielä kerinny tekee mut vielä helpompi ku ei tartte porailla vaa maalaa vaa sen heijastuspinnan.
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              Originally posted by peltone View Post
              Täällä on just tulossa moinen satsi. Helppoa ku heinänteko ja tarvikkeet maksaa ~25€.
              Ristikot pitkiin ~ 10€. Kuumankestomaali ~5€. Polyuretaaniliima 10€.
              Pitkistä tuli ensimmäiseks sarjaks aiva helvetin hyvä ku miettii että ei oo ikin tehny.
              Lyhkäsiä ei oo vielä kerinny tekee mut vielä helpompi ku ei tartte porailla vaa maalaa vaa sen heijastuspinnan.
              Mulla on ollu tummennusristikot olemassa nyt kolme vuotta (kirjekuoressa). Nyt kun silpasin mustasta kioskista umpiot v...un, ni teetkö mullekin samalla? Tai ota edes kuvia työvaiheista ni minäkin nään miten se tehään.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • tmpzk
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2011
                • 361
                • Espoo

                Originally posted by MAKELA View Post
                Mutkun ei noi näytä tossa kuvassa puolikskaan niin hyviltä kun noi hellat..
                -E90 335i 2008

                Comment

                • 525iiäxä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1842
                  • Lappeenranta, Finland

                  E30 kytkimestä

                  Vaikka ajokautta on vielä jäljellä, niin mielessä jo siintelee seuraavat päivitykset. Listalla on seuraavana kytkin.

                  Auto siis 325 cäbi -87, jossa kiinaturbo, ahdot maltillisia ja tällä hetkellä tehoa ei juuri vakiota enemmän. Nyt tosin asennusta odottaa 370cc suuttimet ja megan säätö, joilla pitäis päästä helpolla 250+ hp. Elikkäs, missä paikkeilla vakiokytkin alkaa antautua?

                  Tällaisia on ison veden takana:

                  Ebaystä yksi esimerkki

                  Meneekö noissa raha hukkaan? Monessa paikassa puhutaan Sachsin 618 asetelmasta, mistä niitä saa ja about mihin hintaan?

                  Volvo V70 2.4T -02
                  E30 323i -84 (taas)

                  Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                  Comment

                  • atte.o
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2009
                    • 894
                    • haukipudas

                    Mikähän sigun kolmekympissä on kun kiihyttäessä n.1600 kierroksilla kuuluu takaa /auton alta ''kraak'' tyyppinen ääni. Samallainen ääni kuin vaihde ei menisi päälle. Kuuluu ainoastaa 1 ja 2 vaihteella.Vetarit ja perän katsoin jo eikä tuntunut olevan väljää. Perä ei äännä eikä muitakaan ylimääräisiä ääniä kuulu ajossa. Autossa on kitkalukko.Kytkinakseli roklottaa välillä tyhjäkäynnillä.
                    E61 M-sport

                    Comment

                    • Ahdinko
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2010
                      • 227
                      • Kerava

                      Originally posted by atte.o View Post
                      Mikähän sigun kolmekympissä on kun kiihyttäessä n.1600 kierroksilla kuuluu takaa /auton alta ''kraak'' tyyppinen ääni. Samallainen ääni kuin vaihde ei menisi päälle. Kuuluu ainoastaa 1 ja 2 vaihteella.Vetarit ja perän katsoin jo eikä tuntunut olevan väljää. Perä ei äännä eikä muitakaan ylimääräisiä ääniä kuulu ajossa. Autossa on kitkalukko.Kytkinakseli roklottaa välillä tyhjäkäynnillä.
                      Hieman aihetta sivuten. Mulla roklottaa kanssa tyhjäkäynnnillä. Missä vika? Kytkinpatetti, työsylinteri ja painelaakeri vaihdettu. Eli mikä on tämä kytkin akseli, joka äänen päästelee?
                      Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
                      Käyttis 535i GT F07
                      Ex: X1 E84 28i Xdrive
                      Ex: E90 325

                      Comment

                      • atte.o
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2009
                        • 894
                        • haukipudas

                        Originally posted by Ahdinko View Post
                        Hieman aihetta sivuten. Mulla roklottaa kanssa tyhjäkäynnnillä. Missä vika? Kytkinpatetti, työsylinteri ja painelaakeri vaihdettu. Eli mikä on tämä kytkin akseli, joka äänen päästelee?


                        Kuvassa vasemmalla näkyvä akseli vaihdelaatikossa.

                        Ja itselle vastaten,vetarihan sielä kuiteskin oli äänen aiheuttaja.
                        Last edited by atte.o; 19-07-2012, 23:07.
                        E61 M-sport

                        Comment

                        • FbonE
                          BTCF Member
                          • Jun 2006
                          • 878
                          • Pori

                          Mitäs huomioitavaa olis kun nostaa m20b20 paketin laatikkoineen pois keulilta?
                          Sekä mitä kaikkea joutuu purkamaan kun ei ole viel koko pakettia tullut irroteltua mallista.
                          Kulkineet:E61 525döö
                          ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
                          -Pori Connection-
                          bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

                          Comment

                          • MiKqsu
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2010
                            • 404
                            • Turku

                            Miten noita sulakerasian liittimiä saa irroitettua? Täytyy varmaa käydä ostamassa joku bilteman liitintyökalu ja sillasella yrittää.

                            EDIT: Niitä liittimiä tarkoitan joihin menee sulake.
                            sigpic

                            Comment

                            • Ahdinko
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 227
                              • Kerava

                              Originally posted by atte.o View Post
                              Kuvassa vasemmalla näkyvä akseli vaihdelaatikossa.
                              Eli toisinsanoen osa 12 vaihtoon kö?

                              Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
                              Käyttis 535i GT F07
                              Ex: X1 E84 28i Xdrive
                              Ex: E90 325

                              Comment

                              • [-Make-]
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2009
                                • 68
                                • Suomi

                                Originally posted by FbonE View Post
                                Mitäs huomioitavaa olis kun nostaa m20b20 paketin laatikkoineen pois keulilta?
                                Sekä mitä kaikkea joutuu purkamaan kun ei ole viel koko pakettia tullut irroteltua mallista.
                                Eipä siinä mitään ihmeellist ole. Muistaa vaan irrottaa kaiken ja sit nostaa ja kattelee rauhas jäikö jotain vielä kiinni..

                                Kardaani,kytkimen työsylinteri,moottorin johdot,moottorin kannatinpalkit yms. irti ja eiku nostaa pois. Ei siinä kauheesti mitään ole mitä tarvii irrottaa

                                Eile nostin omasta pois ja ei siinä menny ku 1-2 tuntia ku rauhassa irrotti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎