BMW E30 - Valot, vilkut ja polttimot - Schmiedmann - Uudet osat
sopii kuulema kaikki e30 mallit ja sitten kävin Mätänetin sivuilla ja siellä myös lasikant 12V 1,2W, ett eiköhän noilla mennä!
Ne 1,2w on merkkivalojen polttimot jotka tulee mustaan paikalleen pyöräytettävään "pohjaan". Itse taustavalojen polttimot on edelleen ne 3w:set. Äläkä laita 5w:sia sinne jos sattuu itseltä jostain löytymään. Rupee paikat sulamaan.
Onko kukaan käynyt säätämässä takapäätä jos säätölätkät löytyy?
Saako säädetty aurauksen/härituksen säätöjä? korin linjat menevät todella läheltä, silmämääräsestä näyttää siltä ettei säätäminen onnistu:think
Onko kukaan käynyt säätämässä takapäätä jos säätölätkät löytyy?
Saako säädetty aurauksen/härituksen säätöjä? korin linjat menevät todella läheltä, silmämääräsestä näyttää siltä ettei säätäminen onnistu:think
5 minuutissa valmistin 2 kpl "speciaaliavaimia" ja annoin mukaan kun oltiin yksi säädettävä takapää pultattu autoon kiinni. Ei niitä nyt niin paljoo tarvii pyöritellä kumminkaan. Muistelen että E39 ruuvissa ja mutterissa oli avainväli 18mm. Tekee vaikka 17 millisestä kita-avaimesta tiukan 18:sen niin ahtaassa paikassa on parempi kääntää kun ei ole tyhjää liikettä kidan ja kannan välissä.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Nyt viisaat ihmiset kertokaa, että tuleeko motometer mittaristoon vaan kaksi liitintä? Itselläni tulee valkonen ja sininen liitin mutta keskimmäinen keltainen liittimen kohdalla ei ole mitään? Auto on 320 vm88. Kierrosluku mittari/ hetkellinen kulutus on pimeinä.
Nyt viisaat ihmiset kertokaa, että tuleeko motometer mittaristoon vaan kaksi liitintä? Itselläni tulee valkonen ja sininen liitin mutta keskimmäinen keltainen liittimen kohdalla ei ole mitään? Auto on 320 vm88. Kierrosluku mittari/ hetkellinen kulutus on pimeinä.
Kyllä tulee. Se keltainen liitin on ajotietokoneelle.
Seuraava kysymys. Elikkäs autossa kierrokset heittelehtii ja valot vilkkuu samaan tahtiin kun kierrokset heijaa. Latauksen mittasin akulta niin heittelehtii tyhjäkäynnillä 14-15v välillä. Eli mistä pitäisi lähteä vikaa etsimään? Joku maadotus vika vai joko rupee olemaan laturi ehtoon puolelle, mutta miten se voi vaikuttaa tyhjäkäynti kierroksiin? Ja auto on 320i
Osaisko joku sanoa, että onko 318i m40 laitteen ilmansuodatin kotelo sama kun 318is:ssä eli m42 koneella. Tohon mun iiiässään tarvisin kartiosuodattimen tilalle vakio putsarin nimittäin.
Osaisko joku kenties myös sanoa onko tosta oikeesti enemmän hyötyä vai haittaa, tosta vapaavirtaus suodattimesta?
Seuraava kysymys. Elikkäs autossa kierrokset heittelehtii ja valot vilkkuu samaan tahtiin kun kierrokset heijaa. Latauksen mittasin akulta niin heittelehtii tyhjäkäynnillä 14-15v välillä. Eli mistä pitäisi lähteä vikaa etsimään? Joku maadotus vika vai joko rupee olemaan laturi ehtoon puolelle, mutta miten se voi vaikuttaa tyhjäkäynti kierroksiin? Ja auto on 320i
Laturissa jännitteensäädin rikki? Onko hiilien kanssa samassa paketissa, kannattaneeko erikseen vaihtaa?
Osaisko joku sanoa, että onko 318i m40 laitteen ilmansuodatin kotelo sama kun 318is:ssä eli m42 koneella. Tohon mun iiiässään tarvisin kartiosuodattimen tilalle vakio putsarin nimittäin.
Osaisko joku kenties myös sanoa onko tosta oikeesti enemmän hyötyä vai haittaa, tosta vapaavirtaus suodattimesta?
Kartiosuodattimesta teoreettinen hyöty vakiomoottorissa oikeinkin asennettuna. Väärin asennettuna niinkun 95% tehdään on enemmän haittaa kun hyötyä. Tilalle vaan normi kotelo ja suodatin ja se ehkä myös suodatin tulee joskus huoltoa tehdessä sitte vaihdettuakin.
Osaisko joku sanoa, että onko 318i m40 laitteen ilmansuodatin kotelo sama kun 318is:ssä eli m42 koneella. Tohon mun iiiässään tarvisin kartiosuodattimen tilalle vakio putsarin nimittäin.
Osaisko joku kenties myös sanoa onko tosta oikeesti enemmän hyötyä vai haittaa, tosta vapaavirtaus suodattimesta?
Noista ilmasuodattimista.. ylle linkitetty sivu ainakin väittää että samaa suodatinta on käytetty melko paljon tehokkaammissakin BMW-malleissa. Siitä voi päätellä ahdistaako se M42-moottorin ilmanottoa.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Noista ilmasuodattimista.. ylle linkitetty sivu ainakin väittää että samaa suodatinta on käytetty melko paljon tehokkaammissakin BMW-malleissa. Siitä voi päätellä ahdistaako se M42-moottorin ilmanottoa.
Comment