Originally posted by Rocla
View Post
E30 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by taza View PostJoo kiitoksia ja nytteku avaan perämurikan niin onko se oikealle puolella takaa päin katottuna se ratas minkä hitsaan? Ja sen takia hitsaan että ei peltoautoon tarvitse ollta mitää 2way lsd lukkoa mikä maksaa 1000euroa
Tuolta kun katot noi kuvat ni voit varmasti päätellä mitä pitää hitsata että saat lukon? Ja pelkästään avaamalla perän takakansi ja pyörittelemällä sitä pitäisi pelkällä maalaisjärjellä saada selvyys asiaan
F11 530D M-Sport ’11
E39 525iA touring M-Sport '02
ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89
Comment
-
320i vm -89, Motronicilla. Triggeri on koneen etupäässä. Koneen vasemmalla puolella on VR-anturin liitin ja samassa nipussa tulee toinen ihan samanlainen liitin ja johdot lähtee menemään samalle suunnalle. Toinen liitin on tietysti VR-anturin mutta entä se toinen?E61 535d -04
Comment
-
Kuljettajan ja muiden tienkäyttäjien turvallisuuden kannalta tuo on kaikkein paras tapa hitsata.Originally posted by Rocla View Post
EDIT : Jaa pellolle? Kuvassa näkyvät tasauspyörät kun poltat isolla kuumalla yhteen ni pitäs toimia (Chilin linkistä napattu). Jos kemppilukko ikinä toimii..
Last edited by petrolhead; 06-07-2011, 18:38.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Niin ehkä on turvallinen, mutta jos tekijä oikeasti ei tiedä mitä hitsata on ehkä syytä kertoa oikeakin tieto ettei tule mielipahaa kun auto ei liiku tai mahdollisesti hajoittaa paikkoja kun "lukitus" on väärin.Originally posted by petrolhead View PostKuljettajan ja muiden tienkäyttäjien turvallisuuden kannalta tuo on kaikkein paras tapa hitsata.
Tuolla infoa tasaustyörästön toiminnasta...
Eli ne neljä pintä kartionmuotoista hammaspyörää toisiinsa kiinni perä lukittuu.
Ei sitä ISOA ja kardaanin "jatkona" olevaa vetopyörää missään tapauksessa, silloin auto ei liikku enään kun perän kulmavaihde on lukossa.Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Comment
-
herrakani -
Jos laitan coilit kii pitääkö jotakin hitsata jostain kun olen kuullut tälläistä huhua?
G30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90

Comment
-
Tätä ei varmaa tarvitste enempää puida. Mieti järjellä asiaa miten tasaus pyörästö toimii niin se helpottaa sun elämää ja sitten vasta vedä kunnon sauma pikku rattaisiin ja iloitse peltoauton lukosta. Mullakin hutaisten migillä hitsattu lukko on toiminut soralla/asfaltilla pidemmän aikaa,,Originally posted by petrolhead View PostEDIT : Jaa pellolle? Kuvassa näkyvät tasauspyörät kun poltat isolla kuumalla yhteen ni pitäs toimia (Chilin linkistä napattu). Jos kemppilukko ikinä toimii..
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
Siinä on aika hyvin selvennetty miten monien E30 coilover sarjojen kanssa joutuu toimimaan. Tämä on kylläkin korollan opetusvideo.Originally posted by amisqo View PostJos laitan coilit kii pitääkö jotakin hitsata jostain kun olen kuullut tälläistä huhua?
Comment
-
Hmm, onko tää toimenpide sitten myös tälle kyseiselle setille tarpeellinenOriginally posted by Dr^Mayhem View PostSiinä on aika hyvin selvennetty miten monien E30 coilover sarjojen kanssa joutuu toimimaan. Tämä on kylläkin korollan opetusvideo.
http://www.youtube.com/watch?v=7KWCDDBbpNc
Kun eihän tossa ole edes tommosia kilkattimia kun ae86 videossa, ainakaan tuon kuvan mukaan.
Muita hyviä ideoita ottaa keulaa 6 senttiä alaspäin kuin säädettävä setti? Mulla nimittäin on jo ta tecnixisin ei säädettävä alustasarja.G30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90

Comment
-
Mikä prkl tossa M40 on ku kylmänä toimii ja vetää mutta ku kone lämpiää ni ei vedä mihinkää?
Jopa vapaalla kierroksia nostettaessa ero on sama. Eli kylmänä kierrokset nousee helposti loppuun,
kuumana taas kierrokset ei enää nouse ku hyvä jos 2000...
Koneen sammutus ja antaa vähä aikaa olla ni saa taas vähä aikaa laiskana mennä mut sit taas tulee "rajotin"..E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
Vaihda Motronicin aivoboksi. Lämmetessään piirilevy vääntyy ja jokin kylmäjuotos saa aikaan huonon kontaktin. Eräs 316i oireili juuri samallatavalla reipas vuosi sitten. Kaikki mahdollinen tuli vaihdettua ja vasta viimeisenä aivoboksi, jolla vika korjaantui.Originally posted by peltone View PostMikä prkl tossa M40 on ku kylmänä toimii ja vetää mutta ku kone lämpiää ni ei vedä mihinkää?
Jopa vapaalla kierroksia nostettaessa ero on sama. Eli kylmänä kierrokset nousee helposti loppuun,
kuumana taas kierrokset ei enää nouse ku hyvä jos 2000...
Koneen sammutus ja antaa vähä aikaa olla ni saa taas vähä aikaa laiskana mennä mut sit taas tulee "rajotin"...
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Pystyykö tarkentamaan sanan/osan Motronicin aivoboksi?Originally posted by T3 View PostVaihda Motronicin aivoboksi. Lämmetessään piirilevy vääntyy ja jokin kylmäjuotos saa aikaan huonon kontaktin. Eräs 316i oireili juuri samallatavalla reipas vuosi sitten. Kaikki mahdollinen tuli vaihdettua ja vasta viimeisenä aivoboksi, jolla vika korjaantui.

vai siis koko toi boksi tosta hanskalokerosta?E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
Comment