Kerkesithän sinä kerran sitä jo editoimaan Sinällään ihan hauskaa huomata miten hankalaa tämä nettikirjoittelu on
Jjoo.. Meinaan vaan, muistin submitin painamisen jälkeen kuin tyhjänpäivästä on väittää näistä asioista.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Kuuluuko paisariin lorottaa vettä kun kone käy?
Kone nostelee lämpöjä tokavikaan viivaan, mutta ei kuitenkaan siitä ylemmäs, nyt siis arvailulistalla jumittunut termostaatti
tai vesipumppu. Vesipumpunhan voisi todeta ehjäksi lorotuksesta? :think
Tosin autosta on poistettu visko ja laitettu jokun helevatun sähköflekti vesiletkuantureineen, mutta eikai sen motariajossa silti pitäsi lämpöjä noin korkeelle nostaa ilman viskoa...
Toinen asia, tyhjäkäynti lämpimällä koneella 1000+rpm, kylmänä 700rpm. Vedotkin tuntuu katoavan kokonaan täyskaasulla, osakaasulla taas liikkuu ihan kiitettävästi.
Voisiko bensapaineensäädin oireilla noin? Jonkin verran on kanssa kierrosten heilumista tyhjäkäynnillä, mutta ei läheskään aina.
Muutaman kerran meinannut myös tukehtua kytkin pohjaan painettaessa.
Onko M20 moottoreiden sytytyspuolilla kuinka paljon eroavaisuuksia?
Käykö esim. E30:n vanhemmasta M20B20 moottorista puola E34 M20B25 ?? Vai pitääkö aina olla juuri oikea puola oikeaan moottoriin?
Onko M20 moottoreiden sytytyspuolilla kuinka paljon eroavaisuuksia?
Käykö esim. E30:n vanhemmasta M20B20 moottorista puola E34 M20B25 ?? Vai pitääkö aina olla juuri oikea puola oikeaan moottoriin?
Onko M20 moottoreiden sytytyspuolilla kuinka paljon eroavaisuuksia?
Käykö esim. E30:n vanhemmasta M20B20 moottorista puola E34 M20B25 ?? Vai pitääkö aina olla juuri oikea puola oikeaan moottoriin?
Käy se. Oikeastaan kaikki kärjettömällä sytkällä olevat (L-jet/Motronic) on samanlaisella puolalla. (ainakin BMW:ssä) K-Jetissä hieman erilainen.
Viimesyksynä alko omassa E30 pommissa kuulumaan takaa jurnutusta, minkä tahti kiihtyy nopeuden mukaan. Se kuuluu moottorijarrutuksessakin, mutta renkaassa, vetarissa tai perässä ei tuntuis olevan välystä. Kattoin, että mikään ei hankaa vetareihin, kardaaniin tms. Muistelisin, että viimeisellä syksyn reissulla kuului pieni poksahdus/kolaus takaa kun käännyin vasemmalle ja kiihdytin samalla... :(
Laitoin uudet jarrut taakse ja yritin katsella mikä siellä hankaa. Ei löytynyt mitään.
Käytiin kaverin kanssa lyhyellä lenkillä, niin kokeilin hieman laittaa vauhdista käsijarrua. Ääni häviää kun edes pikkasenkin vetää käsijarrusta. Ääni kuului siis jo vakiojarruilla, ja nyt siis vielä noilla uudemmilla jarruilla.
Kysymys: Voiko vika olla takarenkaan laakerissa, tai vetarissa? Ulompi vetarin kumi on apparin puolelta rikki. Meneekö vetari uusiksi, vai saako siihen murrosta? Onko laakerit helppo vaihtaa, vai tartteeko prässiä?
Viimesyksynä alko omassa E30 pommissa kuulumaan takaa jurnutusta, minkä tahti kiihtyy nopeuden mukaan. Se kuuluu moottorijarrutuksessakin, mutta renkaassa, vetarissa tai perässä ei tuntuis olevan välystä. Kattoin, että mikään ei hankaa vetareihin, kardaaniin tms. Muistelisin, että viimeisellä syksyn reissulla kuului pieni poksahdus/kolaus takaa kun käännyin vasemmalle ja kiihdytin samalla... :(
Laitoin uudet jarrut taakse ja yritin katsella mikä siellä hankaa. Ei löytynyt mitään.
Käytiin kaverin kanssa lyhyellä lenkillä, niin kokeilin hieman laittaa vauhdista käsijarrua. Ääni häviää kun edes pikkasenkin vetää käsijarrusta. Ääni kuului siis jo vakiojarruilla, ja nyt siis vielä noilla uudemmilla jarruilla.
Kysymys: Voiko vika olla takarenkaan laakerissa, tai vetarissa? Ulompi vetarin kumi on apparin puolelta rikki. Meneekö vetari uusiksi, vai saako siihen murrosta? Onko laakerit helppo vaihtaa, vai tartteeko prässiä?
Kiitos jo etukäteen.
Suurella todennäköisyydellä sanoisin että laakeri vika.
Prässiä ei välttämättä vaihtoon tarvitse. Kerran olen vaihtanut laakerin käyttäen apuna, vasaraa, tuurnia, kierretankoa, omatekoista pyörännavanulosvedintä, mig hitsauslaitetta ja pakastinta.
En osaa tarkasti selittää miten homma meni kun on jo aikaa..
Noh aloitat sillä että rengas irti, jarrurumpu irti, vetari irti, pyörän napa irti(tei tähä hommaa vanhasta jarrurummusta ulosvetäjän millä sain lekan avustuksella navan irti.) sitten laakerin jämät jotenkin hakkaamalla irti. Tässä vaiheessa voi myös laakeria hitsata jos ei irtoa. Sitten kun vanha laakeri on irti niin putsataan pinnat ja otetaan uusi laakeri pakastimesta. Nätisti kieretangolla tai jollai muulla keinolla paikoilleen.
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
..... käyttäen apuna, vasaraa, tuurnia, kierretankoa, omatekoista pyörännavanulosvedintä, mig hitsauslaitetta ja pakastinta.
..... lekan avustuksella...... jotenkin hakkaamalla irti. .... hitsata jos ei irtoa.
Edellämainitut työkalut ja ja kolmentunnin väkivallan toki voi korvata prässillä ja 10 minuutilla siistiä sisähommaa
Aikanaan ku ei prässiä ollu irrotin olkakappaleen aina ja kannoin osat korjaamoon "prässäys kiitos" ja maksoin sen puolen tunnin duunin. Vaihtareita on monia.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Sattuipa silmääni Performance BMW-lehdestä vinkki jossa kerrotaan jotta Z3 1,9 shift lever sopisi E30 325:een short shiftiksi. Onko kokemusta? Haulla löytyi tämä
Sattuipa silmääni Performance BMW-lehdestä vinkki jossa kerrotaan jotta Z3 1,9 shift lever sopisi E30 325:een short shiftiksi. Onko kokemusta? Haulla löytyi tämä
Sopii myös moni muu bmw-keppi, mikä miellyyttää ketäkin.
Eli ostan siis läjän alkuperäisiä keppejä ja kokeilen kutakin vuoronperään, että mikä sopii parhaiten itselle. :think Valitettavasti rahat, aika ja viitseliäisyys ei taida riittää tähän.
Comment