Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemarituristi
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2010
    • 238
    • Helsinki

    Originally posted by janituz View Post
    minkä vuotinen auto kyseessä? :think
    89 320i

    Comment

    • nullzwei
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 11056
      • ?

      Heittäkää suohon jos tämä oli jo...

      Comment

      • Kassu.K
        Newbiemmer
        • Jan 2012
        • 12
        • Jyväskylä

        Originally posted by T3 View Post
        Onko ne imuvuodot nyt varmasti poissuljettu. Siellä imusarjan alla/välissä risteilee niitä alipaineletkuja ihan riittävästi ja niitä ei ulkoapäin pysty riittävän hyvin tarkistamaan, jos jossain on murtuma/halkeama. Sinne ei vaan yksinkertaisesti näe, tai pysty suihkimaan joka suunnasta starttipilottia tms jolla imuvuodon voisi paikallistaa. Suosittelen irroittamaan ne letkut yksi kerrallaan ja tarkistamaan ihan kädessä vääntelemällä, onko halkeamia. Jos epäilet seosongelmaa, sehän tulee varsinkin jos on imuvuotoja. Toki lambdakin voi olla rikki, mutta tarkistaisin ensimmäisenä nuo imuvuodot kunnolla.
        Tuli tänään vähän enemmän sitten tutkittua imuvuotoja.. mistään letkusta niitä ei vaan löytyny, mutta huomasin että se tyhjäkäyntimoottorin alempi letku ei ollut lohkossa siinä omassa reiässään kiinni, elikkäs veti kokoajan ulkoilmaa suoraan. Nyt auto käy normaaleja kierroksia tyhjäkäynnillä, eikä ajossa nyvi tai leijaile kierrokset valoihin tullessa.. Tiiä sitten oliko koko vika siinä?.. ennenkuin enemmän ajelee.

        Comment

        • Guest's Avatar

          Originally posted by nullzwei View Post
          Heittäkää suohon jos tämä oli jo...
          eipä ole... Herra heittelee hienoa linkkejä... Käyppäs nakkaamassa jotain tonne e39 topikkiin. Pääasiassa 3l diiseleistä


          Ja Bemarituristi, en minä ainakaan kovin paljoa noita liitimiä saa vääriin paikkoihin. Eli esim. lyhyet a pitkät (muistaakseni) menee väärin päin, mutta sen huomaa kun testaa. yms.eli rohkeasti kokeilemaan vaaan jos JOTAIN muistaa...

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            Originally posted by Kassu.K View Post
            Tuli tänään vähän enemmän sitten tutkittua imuvuotoja.. mistään letkusta niitä ei vaan löytyny, mutta huomasin että se tyhjäkäyntimoottorin alempi letku ei ollut lohkossa siinä omassa reiässään kiinni, elikkäs veti kokoajan ulkoilmaa suoraan. Nyt auto käy normaaleja kierroksia tyhjäkäynnillä, eikä ajossa nyvi tai leijaile kierrokset valoihin tullessa.. Tiiä sitten oliko koko vika siinä?.. ennenkuin enemmän ajelee.
            No jos lisäilmaluistilta (tyhjäkäyntimoottorilta) on joku letku ollut irrallaan, niin ihan varmasti on käynti ollut sekaisin. Mietin vaan, että lisäilmaluistilta ei mene yksikään letku suoraan lohkoon, vaan yläletku imusarjaan ja alempi kiertää imusarjan alla siihen isoon haitarikumiin, joka on kaasuläpän ja ilmamäärämittarin välissä.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • Bemarituristi
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2010
              • 238
              • Helsinki

              Originally posted by Terno View Post
              eipä ole... Herra heittelee hienoa linkkejä... Käyppäs nakkaamassa jotain tonne e39 topikkiin. Pääasiassa 3l diiseleistä


              Ja Bemarituristi, en minä ainakaan kovin paljoa noita liitimiä saa vääriin paikkoihin. Eli esim. lyhyet a pitkät (muistaakseni) menee väärin päin, mutta sen huomaa kun testaa. yms.eli rohkeasti kokeilemaan vaaan jos JOTAIN muistaa...
              kun liittimetkin nakattu menemään kai se on yleis mittarilla mennä vaa kokeilemaa mihin tulee virtaa ku panee pisaapojan laulamaan ja valot päälle ymym...

              Comment

              • Guest's Avatar

                Originally posted by Bemarituristi View Post
                kun liittimetkin nakattu menemään kai se on yleis mittarilla mennä vaa kokeilemaa mihin tulee virtaa ku panee pisaapojan laulamaan ja valot päälle ymym...
                siis, oletko napsinut liitimet irti johdoista. Miksi??? Vai ymmärränkö vääri...

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16360
                  • Asikkala

                  Originally posted by Bemarituristi View Post
                  kun liittimetkin nakattu menemään
                  Miten nyt tuntuu että mennään perse edellä puuhun...

                  Comment

                  • janituz
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2008
                    • 858
                    • nummi-pusula

                    Originally posted by Bemarituristi View Post
                    kun liittimetkin nakattu menemään kai se on yleis mittarilla mennä vaa kokeilemaa mihin tulee virtaa ku panee pisaapojan laulamaan ja valot päälle ymym...
                    eikö kannattais jostain sitte hommata ehyt johtosarja? multakin saattaa saada halvalla
                    e46 330da -01
                    E46 320d -00
                    E30 323i -85 "pommikone"
                    Projekti: E30 325i -86
                    Projekti: E21 315 -83
                    Ex: E30 318i mit m10i -89

                    Comment

                    • Bemarituristi
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2010
                      • 238
                      • Helsinki

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Miten nyt tuntuu että mennään perse edellä puuhun...
                      no edellinen omistaja on näköjään aloittanut hommaa... katkomalla johdot menemään.. -.- nyt on iso nippu johtoja joissa jossakin on liittimet mutta jotkut katkottu.

                      Comment

                      • janituz
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2008
                        • 858
                        • nummi-pusula

                        Originally posted by Bemarituristi View Post
                        no edellinen omistaja on näköjään aloittanut hommaa... katkomalla johdot menemään.. -.- nyt on iso nippu johtoja joissa jossakin on liittimet mutta jotkut katkottu.
                        siis konehuoneen sähköjä raiskattu?
                        e46 330da -01
                        E46 320d -00
                        E30 323i -85 "pommikone"
                        Projekti: E30 325i -86
                        Projekti: E21 315 -83
                        Ex: E30 318i mit m10i -89

                        Comment

                        • Bemarituristi
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2010
                          • 238
                          • Helsinki

                          Originally posted by janituz View Post
                          siis konehuoneen sähköjä raiskattu?
                          jooo, hyvä nippu johtoja ku viel tietäs mikä mihinki.

                          Comment

                          • MAKELA
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2011
                            • 497
                            • Kymenlaakso

                            M42

                            Joo-o, kyllä taitaa päästä niin käymään kuin T3 joskus sanoi, eli kaikki uusiksi jakopäähän.

                            Liukupalat oli kaikki aika kuluneet, nokkarattaista hampaat kaikki ihan "terävät" eli kulunut, pyöreäthän niiden pitäisi olla? Sitten se alin rataspakka, joka on kampurassa, oli myös kulunut. Mutta se yksi ratas alhaalla oli ihan hyvässä kunnossa, eikä pahemmin kulunut. Voisko sen jättää uusimatta, sillä se oli kaikista hinnakkainkin noista?

                            Onko toi homma nyt millanen, kun ketju pitää ottaa pois yms, niin miten saan uudet osat niin että jako ei hyppää ja kaikki menee niinkuin pitääkin?


                            Meinasin kattoa tuolta BMWFANS noi osanumerot ja marssia marmorille listan kanssa, eiks homma noin ihan pelaa..? Ja pitääkö noi BMWFANS:sin hinnat kuinka hyvin paikkansa? Voinko lähteä budjettia kattomaan niiden pohjalta?

                            Nokkapyörätkin vain 34e/kpl.. Ajattelin isompia summia. Noh, rokkaapa sitte taas vähä aikaa kun pistää kuntoon..

                            Uusittavia osia :

                            Nokkarattaat
                            alempi rataspakka
                            ketju
                            kiristin
                            liukupalat kaikki
                            alemman jakokopan stefa
                            vesipumppu
                            termari
                            kaikki tiivisteet mihin on koskettu.

                            Eikös noilla jo aika pitkälle pääse?

                            Loppuun pari kuvaa :





                            Ja postauksella haen vinkkejä/vastauksia yms

                            Kiitos jo etukäteen..

                            E: älkää välittäkö rattaan/ketjun välissä olevasta paperin palasta..

                            Comment

                            • amisqo
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 1611
                              • Vantaa

                              blaah. Joko mun kuulo on parantunu tai perä pahentunu. Eli perä alkanu ääntää kovemmin, häiritsee jopa välillä. Onko tolle mitään enään tehtävissä öljyt esim? Ei oo enään kivaa ku oon muutenki ääniä pelkäävä poika :(

                              sitten vielä juBzin puolesta kyselen eli semmosta ongelmaa et avain menee virtalukkoon ja saadaan virrat pääle, mutta ei käänny enään ns startti asentoon eli autoa ei saa käyntiin... Avain on pohjassa ja kokeiltu on vara-avaimella, mikähän mahtais olla?
                              G30 530e iPerfomance M-sport -18
                              Ex: F30 330D M-sport -15
                              Ex: E90 330D M-sport -06
                              Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                              Ex: e30 320i -89
                              Ex: e30 318iS -90

                              Comment

                              • T3
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 8530
                                • Karhe

                                Originally posted by MAKELA View Post
                                Joo-o,
                                Nokkapyörät kuuluukin olla tuollaiset, eikä piikkien päät pyöreät. Niitä ei välttämättä tarvi vaihtaa. Jos BMW-Fans antaa niille hinnaksi 34€, niin melko varmasti ne maksaa merkkiliikkeessä vähintään 100€/kpl.
                                Laahaimet kannattaa vaihtaa ja tietenkin ketju. Kampiakselin ketjupyörä myös ja siinä vieressä oleva ohjainratas. Vaikka se ohjainratas ei näyttäis olevan kulunut, koitapa ottaa irti ja pyöräyttää. Uskallan väittää, että laakeri jurnuttaa jo aika mukavasti. Pikkuratasta saa tarvikkeena KL-varaosista, eikä maksa puoliakaan merkkiliikkeen hinnasta ja on ihan SKF:n tekemä, joten osta sieltä
                                Kannattaa muutenkin kysyä kaikkien osian hintoja KL-varaosista. Osat ovat laadukkaita ja paljon halvempia, kuin merkkiliikkeessä.
                                Muut vaihdettavat osathan sä jo tuossa mainitsitkin.

                                Hyvä siitä tulee

                                EDIT: Kaikki tarvitsemasi osat ~300€
                                Last edited by T3; 15-01-2012, 21:25.
                                .

                                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎