Originally posted by janituz
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by T3 View PostOnko ne imuvuodot nyt varmasti poissuljettu. Siellä imusarjan alla/välissä risteilee niitä alipaineletkuja ihan riittävästi ja niitä ei ulkoapäin pysty riittävän hyvin tarkistamaan, jos jossain on murtuma/halkeama. Sinne ei vaan yksinkertaisesti näe, tai pysty suihkimaan joka suunnasta starttipilottia tms jolla imuvuodon voisi paikallistaa. Suosittelen irroittamaan ne letkut yksi kerrallaan ja tarkistamaan ihan kädessä vääntelemällä, onko halkeamia. Jos epäilet seosongelmaa, sehän tulee varsinkin jos on imuvuotoja. Toki lambdakin voi olla rikki, mutta tarkistaisin ensimmäisenä nuo imuvuodot kunnolla.
Comment
-
-
Terno
eipä ole... Herra heittelee hienoa linkkejä... Käyppäs nakkaamassa jotain tonne e39 topikkiin. Pääasiassa 3l diiseleistä
Ja Bemarituristi, en minä ainakaan kovin paljoa noita liitimiä saa vääriin paikkoihin. Eli esim. lyhyet a pitkät (muistaakseni) menee väärin päin, mutta sen huomaa kun testaa. yms.eli rohkeasti kokeilemaan vaaan jos JOTAIN muistaa...
Comment
-
Originally posted by Kassu.K View PostTuli tänään vähän enemmän sitten tutkittua imuvuotoja.. mistään letkusta niitä ei vaan löytyny, mutta huomasin että se tyhjäkäyntimoottorin alempi letku ei ollut lohkossa siinä omassa reiässään kiinni, elikkäs veti kokoajan ulkoilmaa suoraan. Nyt auto käy normaaleja kierroksia tyhjäkäynnillä, eikä ajossa nyvi tai leijaile kierrokset valoihin tullessa.. Tiiä sitten oliko koko vika siinä?.. ennenkuin enemmän ajelee..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by Terno View Posteipä ole... Herra heittelee hienoa linkkejä... Käyppäs nakkaamassa jotain tonne e39 topikkiin. Pääasiassa 3l diiseleistä
Ja Bemarituristi, en minä ainakaan kovin paljoa noita liitimiä saa vääriin paikkoihin. Eli esim. lyhyet a pitkät (muistaakseni) menee väärin päin, mutta sen huomaa kun testaa. yms.eli rohkeasti kokeilemaan vaaan jos JOTAIN muistaa...kai se on yleis mittarilla mennä vaa kokeilemaa mihin tulee virtaa ku panee pisaapojan laulamaan ja valot päälle ymym...
Comment
-
-
Originally posted by Bemarituristi View Postkun liittimetkin nakattu menemäänkai se on yleis mittarilla mennä vaa kokeilemaa mihin tulee virtaa ku panee pisaapojan laulamaan ja valot päälle ymym...
e46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
-
Originally posted by Bemarituristi View Postno edellinen omistaja on näköjään aloittanut hommaa... katkomalla johdot menemään.. -.- nyt on iso nippu johtoja joissa jossakin on liittimet mutta jotkut katkottu.e46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
-
M42
Joo-o, kyllä taitaa päästä niin käymään kuin T3 joskus sanoi, eli kaikki uusiksi jakopäähän.
Liukupalat oli kaikki aika kuluneet, nokkarattaista hampaat kaikki ihan "terävät" eli kulunut, pyöreäthän niiden pitäisi olla? Sitten se alin rataspakka, joka on kampurassa, oli myös kulunut. Mutta se yksi ratas alhaalla oli ihan hyvässä kunnossa, eikä pahemmin kulunut. Voisko sen jättää uusimatta, sillä se oli kaikista hinnakkainkin noista?
Onko toi homma nyt millanen, kun ketju pitää ottaa pois yms, niin miten saan uudet osat niin että jako ei hyppää ja kaikki menee niinkuin pitääkin?
Meinasin kattoa tuolta BMWFANS noi osanumerot ja marssia marmorille listan kanssa, eiks homma noin ihan pelaa..? Ja pitääkö noi BMWFANS:sin hinnat kuinka hyvin paikkansa? Voinko lähteä budjettia kattomaan niiden pohjalta?
Nokkapyörätkin vain 34e/kpl.. Ajattelin isompia summia. Noh, rokkaapa sitte taas vähä aikaa kun pistää kuntoon..
Uusittavia osia :
Nokkarattaat
alempi rataspakka
ketju
kiristin
liukupalat kaikki
alemman jakokopan stefa
vesipumppu
termari
kaikki tiivisteet mihin on koskettu.
Eikös noilla jo aika pitkälle pääse?
Loppuun pari kuvaa :
Ja postauksella haen vinkkejä/vastauksia yms
Kiitos jo etukäteen..
E: älkää välittäkö rattaan/ketjun välissä olevasta paperin palasta..
Comment
-
-
blaah. Joko mun kuulo on parantunu tai perä pahentunu. Eli perä alkanu ääntää kovemmin, häiritsee jopa välillä. Onko tolle mitään enään tehtävissä öljyt esim? Ei oo enään kivaa ku oon muutenki ääniä pelkäävä poika :(
sitten vielä juBzin puolesta kyselen eli semmosta ongelmaa et avain menee virtalukkoon ja saadaan virrat pääle, mutta ei käänny enään ns startti asentoon eli autoa ei saa käyntiin... Avain on pohjassa ja kokeiltu on vara-avaimella, mikähän mahtais olla?G30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90
Comment
-
-
Originally posted by MAKELA View PostJoo-o,
Laahaimet kannattaa vaihtaa ja tietenkin ketju. Kampiakselin ketjupyörä myös ja siinä vieressä oleva ohjainratas. Vaikka se ohjainratas ei näyttäis olevan kulunut, koitapa ottaa irti ja pyöräyttää. Uskallan väittää, että laakeri jurnuttaa jo aika mukavasti. Pikkuratasta saa tarvikkeena KL-varaosista, eikä maksa puoliakaan merkkiliikkeen hinnasta ja on ihan SKF:n tekemä, joten osta sieltä
Kannattaa muutenkin kysyä kaikkien osian hintoja KL-varaosista. Osat ovat laadukkaita ja paljon halvempia, kuin merkkiliikkeessä.
Muut vaihdettavat osathan sä jo tuossa mainitsitkin.
Hyvä siitä tulee
EDIT: Kaikki tarvitsemasi osat ~300€Last edited by T3; 15-01-2012, 21:25..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Comment