Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Alusta-asiaa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    Originally posted by laurimikola View Post
    Vielä sen verran tästä hitsauksesta, että pitääkö olka olla jossain tietyssä asennossa kun se siihen vanhan tynkään hitsataan?
    Se vanhan tolpan Tynkä toimii vain ohjuritappina ei siihen mitään hitsata

    Ei sun pitäisi sitä väärään asentoon edes saada.

    Ainoa on jos uudessa tolpassa on letkun kannake kiinteästi ni se tarvitsisi saada samalle puolelle missä vanhakin oli

    Voin illalla lisätä muutaman selventävän kuvan
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • laurimikola
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2013
      • 388
      • Finland, Turku

      Originally posted by Tonton View Post
      Se vanhan tolpan Tynkä toimii vain ohjuritappina ei siihen mitään hitsata

      Ei sun pitäisi sitä väärään asentoon edes saada.

      Ainoa on jos uudessa tolpassa on letkun kannake kiinteästi ni se tarvitsisi saada samalle puolelle missä vanhakin oli

      Voin illalla lisätä muutaman selventävän kuvan
      kiitos näistä! lisää ihmeessä
      E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        Tässä kuvat tolpan asennuksesta
        Vanha poikki
        Olka ja uusi tolppa
        Uusi asennetaan päälle
        Hitsataan ruuvimeisselin osoittamasta kohdasta

        Edit: vttu tapletti kääntää kaikki väärin päin
        Jos ei noista aukee ni otan uudet kuvat.
        Last edited by Tonton; 17-08-2016, 23:06.
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16296
          • Asikkala

          Originally posted by laurimikola View Post
          kiitos näistä! lisää ihmeessä
          Löytyy iso tolppa josta rälläköity mätä orkkis jousilautanen irti, muuten koskematon, tee tuosta toinen niin ei tarvi priimaa pilkkoa ? En muista kumman puoleinen mutta huomenna tiedän.

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            Tässä perään vielä e36 napa e30n olka-akselille

            Eli vanha napa ja pölykuppi pois
            Täyte"prikka" pölykupin tilalle
            Holkki olka-akselille
            Napa
            Last edited by Tonton; 13-03-2016, 00:19.
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • Throttle
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 793
              • -

              Kuinka paljon voi madaltaa vakioalustaisen E30:n ilman että renkaat kuluvat sisälaidoistaan vaan normaalisti koko leveydeltä?

              Comment

              • Make H.
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1277
                • Kokkola

                Originally posted by Throttle View Post
                Kuinka paljon voi madaltaa vakioalustaisen E30:n ilman että renkaat kuluvat sisälaidoistaan vaan normaalisti koko leveydeltä?
                60mm madalluksella kuluu ainakin sisäreunoilta et oisko sitten 40mm maximi madallus jos ne haluu tasaisesti kuluttaa....?
                Last edited by Make H.; 12-08-2013, 22:53.

                Comment

                • maverick999
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 919
                  • Rauma

                  Originally posted by Throttle View Post
                  Kuinka paljon voi madaltaa vakioalustaisen E30:n ilman että renkaat kuluvat sisälaidoistaan vaan normaalisti koko leveydeltä?
                  Aurauksella voi säätää tuota kulumista (edessä) jonkin verran, mutta itsellä ollut ainakin 60/40mm ja hiukan sisäreunat kuluneet ulkoreunoja enempi.
                  Last edited by maverick999; 15-08-2013, 06:56.
                  Respect your elders

                  Comment

                  • raimo1
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 296
                    • Kouvola,ksnk

                    Kysyn myös täällä, kuinka herkästi pillowball yläpään laakerin pitäisi pyöriä, omassa setissä (XYZ) tuo on jäykkä kääntää..

                    E30 m20b27hyrrä

                    The first eighteen years of your life are like a free trial, and after that it's pay to play

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 10989
                      • Oulu

                      Melko jäykkiä ne on.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Perabz
                        Newbiemmer
                        • Jun 2011
                        • 23
                        • Kuopio

                        Alusta

                        Kyseessä 45mm tolpilla oleva e30, no tilaisin tuollaisen Ta technixin alustan siihen. Alustasarjan piti olla 45mm tolpilla mutta tolppien halkaisija oli ~38 ilmeisesti väärä sarja? Miten tuo etutolpan vaihto onnistuu helpoiten, ylpäästä kolme mutteria auki, pallonivelet auki ja jarrusatula irti niin oon koko paketti kädessä? Miten sen tolpan saa irti sieltä alapäästään?

                        Comment

                        • Harri G
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 9040
                          • Iisalmi

                          Originally posted by Perabz View Post
                          Kyseessä 45mm tolpilla oleva e30, no tilaisin tuollaisen Ta technixin alustan siihen. Alustasarjan piti olla 45mm tolpilla mutta tolppien halkaisija oli ~38 ilmeisesti väärä sarja? Miten tuo etutolpan vaihto onnistuu helpoiten, ylpäästä kolme mutteria auki, pallonivelet auki ja jarrusatula irti niin oon koko paketti kädessä? Miten sen tolpan saa irti sieltä alapäästään?
                          Tolpan ulkohalkaisija on 45mm, ei iskaripatruunan. Taitaa halpissarjoissa joskus olla patruuna pienempi kuin alkuperäinen, mutta sarjan mukana tulevalla pannalla asettuu oikein.

                          Tolppa irti: Raidetangon pään ja tukivarren pallonivel irti tolpasta, jarrusatula irti ja kolme mutteria yläpäästä. Täts it. Pöydällä puristelee jouset, ottaa iskaripatruunan mutterin ja sitten sen pannan millä patruuna on kiinni tolpassa.
                          E39 ja E91

                          Comment

                          • Perabz
                            Newbiemmer
                            • Jun 2011
                            • 23
                            • Kuopio

                            Millainen tämä panta on, ei ainakaan tuossa sarjan mukana tullut sellaista.. Enkä oikein ymmärtänyt tuota iskarin irroitusta, mutta kai se selviää kun osa on pyöydällä. Tämä kuva taisi auttaa http://realoem.com/bmw/diagrams/m/i/3.png eli tuo ei purkaudu tuolta aivan alhaalta navan luota.. niinkuin jossain autoissa?
                            Last edited by Perabz; 21-08-2013, 14:38.

                            Comment

                            • MikeDry
                              BTCF Member
                              • May 2006
                              • 6120
                              • Helsinki

                              Originally posted by Harri G View Post
                              Tolppa irti: Raidetangon pään ja tukivarren pallonivel irti tolpasta, jarrusatula irti ja kolme mutteria yläpäästä. Täts it. Pöydällä puristelee jouset, ottaa iskaripatruunan mutterin ja sitten sen pannan millä patruuna on kiinni tolpassa.
                              Tuo on erittäin hyvä ohje, kyllä huomaat kun oot auton/iskari vieressä, miten lähtee

                              Originally posted by Perabz View Post
                              Millainen tämä panta on, ei ainakaan tuossa sarjan mukana tullut sellaista.. Enkä oikein ymmärtänyt tuota iskarin irroitusta, mutta kai se selviää kun osa on pyöydällä. Tämä kuva taisi auttaa http://realoem.com/bmw/diagrams/m/i/3.png eli tuo ei purkaudu tuolta aivan alhaalta navan luota.. niinkuin jossain autoissa?
                              Oisko se tuo #9, panta on sellainen iso mutteri/prikka mikä pitää sitä iskari patruunaa siellä tolpan sisällä osa num #1. Sen topla ulkopuolella on siinä ylhäällä on ulko/sisä kierteet, niin siihen tulee se mutteri....
                              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16296
                                • Asikkala

                                Originally posted by Perabz View Post
                                Millainen tämä panta on, ei ainakaan tuossa sarjan mukana tullut sellaista.. Enkä oikein ymmärtänyt tuota iskarin irroitusta, mutta kai se selviää kun osa on pyöydällä. Tämä kuva taisi auttaa http://realoem.com/bmw/diagrams/m/i/3.png eli tuo ei purkaudu tuolta aivan alhaalta navan luota.. niinkuin jossain autoissa?
                                Juu ei, tolppa ja olka-akseli on samaa palikkaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎