Originally posted by Dark angel
View Post
E30 Alusta-asiaa
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Näin ne sinne laitoinki, ihmetytti vaan kun tukivarren pultti/mutteri ottaa kiinni puslaan. Tarvii pikkasen höylätä puslasta pois tavaraa.Originally posted by SanMiguel View PostIrrallinen "hattu" tulee yläpuolelle. eli painetaan alapuolelta paikoilleen.
Ilmeisesti se yläpuolen kuppiprikka kuuluu laittaa noitten puslien kanssa? Kaikilla sitä ei oo paikallaan, mutta mun järjen mukaan se sinne tulis? Jos sen jättää pois, niin eihän mikään pidä sitä yläpuolen irtopalaa paikallaan.Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.
Comment
-
Siitä yläpuolen hatusta saa, varsinkin jos on korvakoissa säädöt, ajaa siivun pois. Hatun päälle litteä aluslevy kuten jo kerrottiinkin.Originally posted by Rumilus View PostNäin ne sinne laitoinki, ihmetytti vaan kun tukivarren pultti/mutteri ottaa kiinni puslaan. Tarvii pikkasen höylätä puslasta pois tavaraa.
Ilmeisesti se yläpuolen kuppiprikka kuuluu laittaa noitten puslien kanssa? Kaikilla sitä ei oo paikallaan, mutta mun järjen mukaan se sinne tulis? Jos sen jättää pois, niin eihän mikään pidä sitä yläpuolen irtopalaa paikallaan.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
En tiedä fiiliksestä mutta mun mielestä ensimmäinen modi E30:n alustaan olisi vaihtaa kovemmat takakelkan helat ja murikan kannen kiinnitys jäykemmäksi. Kolmeen autoon kokeiltu ja kolme niistä tuli paremmaksi. Kaikki näistä oli keskenään erilaisilla alustoilla.. Parantaa ennalta-arvattavuutta ja tuntumaa takapäähän.Originally posted by Dark angel View PostMiettinyt vähän touhuilla alustan kanssa nyt ennen kun lumet sulaa.
Miettinyt paksumpia vakaajia H&R cupkitin kaveriksi. Nyt normaalit 325 vakaajat edessä ja takana ja tuppaa kallistelemaan hitusen liikaa omaan makuun jos kurvailee pikkusen isommalla vauhilla kurveja.
Mitä porukka on mieltä näistä kahestä vakaaja paketista?
UUC
H&R
Hinnoiltaa molemmat aika saman tasoa. Tuo toiseen tulee nyt pikkasen kalliimaksi kun tulee rapakon takaa, mutta pikkasen kovempi pakettikin olisi.
Muuttuuku tämmösellä modilla paljonki kallistelu vai kannattaako panostaa johonkin muuhun että ajofiilis saataisiin kohdilleen? Ihan suoranaista rata-ajoa ei autolla tulla ajamaan...
Siitä seuraava olis kulmien mittaus ja säätö. Sitte niin hyvät iskarit alle kuin budjetti sallii, sitte miettis jousia ja viimesenä vakaajia. my 2 cents.
Toi takavakaaja auttaa muttei ihmeitä. Se 14,5:kin on aika lerppu vielä+ koiranluiden ja pantojen helat joustaa sielä aika pitkälle ennenkun vakaaja joutuu edes töihin.Originally posted by Throttle View PostMites M-technic vakaajat, 20/14,5mm?
Lähimmästä BMW-liikkeestäsi. Schmiedmann tarjoo hinnaksi 182€ takakepille ja 124 etuselle.Originally posted by Dark angel View PostSaatavuus?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Oikeassa sitten olin, turhaa epäilin itteäni.Originally posted by Daa Daa View PostEi kuulu, uretaanipuslien kanssa kuuluu käyttää kansanmallien tasaista prikkaa.
Originally posted by petrolhead View PostSiitä yläpuolen hatusta saa, varsinkin jos on korvakoissa säädöt, ajaa siivun pois. Hatun päälle litteä aluslevy kuten jo kerrottiinkin.
Jep, säädöt tehty ja nippanappa mahtuu nyt olemaan. Ajattelin sen siivun silti sipasta pois, onpa ainaki mukavampi löysätä ja kiristää se tukivarren mutteri.Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.
Comment
-
Tossa on muuten insinöörilatinaa kolmossarjalaisten alustarakenteista jos ketä kiinnostaa: http://www.rtsauto.com/3-series-susp...2-e30-e36-e46/2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Pitäis BC Racing BR päivittää lyhyemmillä jousilla ja kysymys kuuluukin että mitä kaikkia muuttujia pitää ottaa huomioon uusien jousien jäykkyyksiä valittaessa? Riittääkö että lasken pituus millimetreinä kertaa nykyinen jäykkyys ja tulevissa jousissa samalla laskukaavalla? ja kun saatu lukema on liki sama lyhyemmissä jousissä niin jäykkyys pitäisi vastata nykyistä?
Jäykkyyttä en juurikaan tarvitse enempää vaan lähinnä lyhyemmät jouset pitäisi päivittää, jotta korkeuden säädölle sais lisää pelivaraa.
Onkos kukaan käyttänyt takana suoria jousia vai onko se välttämätöntä olla tynnyrimallinen? Tynnyri mallisissa jäykkyyksiä on valittavissa hyvin rajoitetusti kun taas suorissa malleissa pystyisi puljailemaan reilummin :think
Comment
-
Mulla ainakin on takana suorat jouset. Pitäis nykyset vaan vaihtaa vähän jäykempiin.Originally posted by SanMiguel View PostPitäis BC Racing BR päivittää lyhyemmillä jousilla ja kysymys kuuluukin että mitä kaikkia muuttujia pitää ottaa huomioon uusien jousien jäykkyyksiä valittaessa? Riittääkö että lasken pituus millimetreinä kertaa nykyinen jäykkyys ja tulevissa jousissa samalla laskukaavalla? ja kun saatu lukema on liki sama lyhyemmissä jousissä niin jäykkyys pitäisi vastata nykyistä?
Jäykkyyttä en juurikaan tarvitse enempää vaan lähinnä lyhyemmät jouset pitäisi päivittää, jotta korkeuden säädölle sais lisää pelivaraa.
Onkos kukaan käyttänyt takana suoria jousia vai onko se välttämätöntä olla tynnyrimallinen? Tynnyri mallisissa jäykkyyksiä on valittavissa hyvin rajoitetusti kun taas suorissa malleissa pystyisi puljailemaan reilummin :thinkE61 525DA - 09
EX: E90 325IA -06
EX: E46 328i 4d -00
Ex: E30 318i 2d -89
~M20 STROKER CLUB LAHTI~
Comment
-
E30 ja bc:n extreme drop. Minkälaisen jousen esijännityksen määrän porukka on todennut hyväksi keulassa?
Sen verran vain että jousi ei heilu irtaalleen vai minkä verran ootte laittanut? Toki itse sen sitten säätelen mieleiseksi mutta pääsis ees suurinpiirtein kartalle jo asentaessa
TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
Mulla on 10kg jousi ja n.1-2cm esijännitystä mutta on varmaan 50kg painavampi keulakinOriginally posted by Miku View PostE30 ja bc:n extreme drop. Minkälaisen jousen esijännityksen määrän porukka on todennut hyväksi keulassa?
Sen verran vain että jousi ei heilu irtaalleen vai minkä verran ootte laittanut? Toki itse sen sitten säätelen mieleiseksi mutta pääsis ees suurinpiirtein kartalle jo asentaessa
Olettaen että laitat sen vajaa venttiilisen tekniikan
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
Mulla on ollu sen verran just, että ei jousi ole ihan irti. Muutenkin aika jäykät nuo extreme dropin jouset jo, niin tuskin hirveitä esijännityksiä tarvitsee.Originally posted by Miku View PostE30 ja bc:n extreme drop. Minkälaisen jousen esijännityksen määrän porukka on todennut hyväksi keulassa?
Sen verran vain että jousi ei heilu irtaalleen vai minkä verran ootte laittanut? Toki itse sen sitten säätelen mieleiseksi mutta pääsis ees suurinpiirtein kartalle jo asentaessa
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Onko noi beeseereisingin sarjat hyviä vai hommaako porukka niitä vaan siksi että saa kenttään?
Onko niissä säätöjä pampuissa, onko iskarit hyvät?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Eipä noissa ole ainakaan itellä ollu moitittavaa. Laadukkaan oloisia ja kestäneet hyvin käyttöä. Iskareissa on yhdistetty sisään ja ulosvaimennuksen säätö, joka tuntuu toimivan kuten pitää. Parasta noissa on kuitenkin, että korkeuden säätö ei vaikuta vaimennusominaisuuksiin, ulos/sisäänjoustoon jne. koska itse iskari jousineen liikkuu koko pakettina. Ei siis kuten perus halpiksissa tai ihan laadukkaissakin (kw, bilstein) jousen alalautasta liikuttamalla. Jousen alalautanen on toki myös säädettävä, mutta sillä voi vaikuttaa esijännitykseen ja kulmapainoihin sen jälkeen, kun itse korkeus on saatu kohdilleen. BR seteistä ja kalliimmista löytyy camber säädettävät yläpäät.Originally posted by petrolhead View PostOnko noi beeseereisingin sarjat hyviä vai hommaako porukka niitä vaan siksi että saa kenttään?
Onko niissä säätöjä pampuissa, onko iskarit hyvät?
Minusta ainakin parasta, mitä tuolla rahalla saa ja vaikka esim. D2 on aika vastaava, niin vaikuttaa se huonolaatuisemmalta.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment

Comment