Originally posted by jannmann
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Alusta-asiaa
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
-
Originally posted by turbobliz View PostToki. Tuollainen "valmis" paketti, mikä pultataan auton koriin oikeaan asentoon ajokorkeudella on varmasti helpoin ja kustannustehokkain tapa ratkoa asia. Pitää vaan olla joku jigi kanta-autosta, millä saa kiinnityspisteet oikeaan korkeuteen ja vähän heilumista rullamitan kanssa, jotta ristimitat etuakseliin täsmää myös.
Aikaa pultata sen e30 320is autoonsa. Siellä sen saa kilpiinkin.. Innolla odotan miten se onnistuu. Kohtuu pätevä ja tarkka kaveri kuitenkin kyseessä.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Unohin tuossa alustapäivityksen ohessa kun oli tarkoitus käyttää hyväksi entisiä bc racingin etuiskarin yläpäitä että ne ei joko pyöri tai pyörii aivan saakelin raskaasti siitä nivelestä vaan että niissä bc:eissä pyörii iskarinvarsi ite iskarissa.
Onko nuo kaikki aftermarket camber säädettävät yläpäät tollasia? Että pitääkö mulla sitten hommata ihan orkkis ylätukilaakerit..... mieluusti kyllä camber säädöllä ne haluaisin.TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Originally posted by Miku View PostUnohin tuossa alustapäivityksen ohessa kun oli tarkoitus käyttää hyväksi entisiä bc racingin etuiskarin yläpäitä että ne ei joko pyöri tai pyörii aivan saakelin raskaasti siitä nivelestä vaan että niissä bc:eissä pyörii iskarinvarsi ite iskarissa.
Onko nuo kaikki aftermarket camber säädettävät yläpäät tollasia? Että pitääkö mulla sitten hommata ihan orkkis ylätukilaakerit..... mieluusti kyllä camber säädöllä ne haluaisin.
Mä laitoin uniball-yläpäiden ja jousilautasen väliin päittäiskuulalaakerit ihan että pysyy herkkäliikkeisenä.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Miku View PostUnohin tuossa alustapäivityksen ohessa kun oli tarkoitus käyttää hyväksi entisiä bc racingin etuiskarin yläpäitä että ne ei joko pyöri tai pyörii aivan saakelin raskaasti siitä nivelestä vaan että niissä bc:eissä pyörii iskarinvarsi ite iskarissa.
Onko nuo kaikki aftermarket camber säädettävät yläpäät tollasia? Että pitääkö mulla sitten hommata ihan orkkis ylätukilaakerit..... mieluusti kyllä camber säädöllä ne haluaisin.
Minä oon pistäny noita ihan niiden teflonrenkaidenkin tilalle, niin tulee kevyempi käännellä. Toki ihan 100% huoltovapaat nuo ei oo...
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostAinahan iskarinvarsi pyörii.
Mä laitoin uniball-yläpäiden ja jousilautasen väliin päittäiskuulalaakerit ihan että pysyy herkkäliikkeisenä.
Originally posted by Pazi88 View PostJoo ei pyöri. Noiden BC, D2 jne coilisatsien on tarkoitus pyöriä jousen ja lautasen välissä olevista teflon renkaista. Jos ko. camber yläpään pistää normi yläpäälle tarkotettuun coilitolppaan, kannattaa sinne jousen ja lautasen väliin hommata esim. tommonen neulalaakeri, niin ei jouset paukkaa käännettäessä:
Minä oon pistäny noita ihan niiden teflonrenkaidenkin tilalle, niin tulee kevyempi käännellä. Toki ihan 100% huoltovapaat nuo ei oo...
TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Vastaan vaikkakin vähän viiveelläOriginally posted by jannmann View PostTäällä kun usein moititaan e30 alustaa, onkos kukaan miettinyt päivittää sitä kunnolla? Tyyliin uuden M2,M3 tai M4 täydellisellä taka-akselilla?
Tämähän olisi käytännössä puhdas kilpa-alusta ja esim. 200x parempi kuin e46 tyylinen ratkaisu.
Ei toki käy leimalla, mutta muuten kyllä.
Tämähän on siis sellainen kuin aston martineissa ja Ferrareissa on.
Itse en tolle lämpene, mutta olenkin vanha jäärä tässä asiassa.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostVastaan vaikkakin vähän viiveellä
Olen miettiny ja paljonkin. Olin yhteydessä Trafin insinööriin ja kysyin että jos otan täydellisen taka-akseliston vitossarjasta ja teen kiinnityspisteet korinpohjaan niin onko se hänestä poikkeuslupaa vaativa homma. Hänen mielestään konttori voi hyväksyä tollasen akselistomuutoksen normi muutoskatsastuksessa. Noo, lähikonttori veti liinat kii kun kysyin. Se homma jäi sitten. Kun kattoo nettiautonhalvimpia E39:jä niin siinä ei kauheesti jää akselistolle hintaa. Hienouksista voi speksaa netissä, mutta tollasessa on alumiiniset päällekkäiset poikkitukivarret ja sellasena siitä sais tällanen tallissa rakentaja tehtyä varmaan ihan kivan. Nyt tutkailen mahdollisuutta ruuvata em. akseli E30:iin jota EI leimata. Perämurikan räpläily aiheuttaa tuumailua, nykyakselissa on tiukattu ja muuten muuteltu murikka josta ei tietenkään luovuta vain että saa monivarsituennan.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostEi oo paha muuttaa e39 perän kiinnitystä niin et siellä kiinni onkin e30 murkula.
Eniveis, alumiinirakenteet, kestävät vetarit ja valovuoden parempi geometria kyllä puhuttelisi. Ajattelin aikani E36:n tai 46:n akselin asentamista, mutta kolmeysin vastaava on ajatuksen tasolla helpompi naittaa kun pitkittäiskynkkä puuttuu. Ja säätäjälle/muuttelijalle kolmeysin akseli on kaiketi vapaampi kun juuri tuota kynkkärakennetta ei oo.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by turbobliz View PostEsim typ188 E38 takakansi käy kolmekympin murikkaan. Todennäköisesti silloin myös E39. Öljyproppu muistaakseni puuttuu, mutta pienellä soveltamisella selviää.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment