Eroaako M3 alatukivarsi mitoiltaan kansalaismallin vastaavasta? Vai onko ainoa ero materiaalissa?
Onko M3 tukivarteen pallonivelet vaihdettavissa?
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Enpä tiennyt että kansalaismallissa on ollut köykämiinistä tukivartta..
Katoin uusien alumiinisten hintaa (Lemförder), tuntui vähän kalliilta löyhälle.
Jos jotakuta muuten kiinnostaa.. Mittailin tuossa E30 ja E36 alatukivarsia. Mun mittauksen mukaan mitta pallon keskeltä keskelle on sama, mutta L-kulma on erilainen. E36 tukivarrella pyörä siirtyisi ehkä sentin edemmäs. Jos joku muu on mitannut ja saanut eri tuloksen ni kertokaa toki.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Enpä tiennyt että kansalaismallissa on ollut köykämiinistä tukivartta..
Katoin uusien alumiinisten hintaa (Lemförder), tuntui vähän kalliilta löyhälle.
Ainakin uusimmissa touringeissa on ollut alumiinisia.
Jos jotakuta muuten kiinnostaa.. Mittailin tuossa E30 ja E36 alatukivarsia. Mun mittauksen mukaan mitta pallon keskeltä keskelle on sama, mutta L-kulma on erilainen. E36 tukivarrella pyörä siirtyisi ehkä sentin edemmäs. Jos joku muu on mitannut ja saanut eri tuloksen ni kertokaa toki
Mä taas muistelisin, että kolmikutosen tukivarrella pyörä jää taaemmas. Paitsi M3 3,2:n tukivarrella, jolla se menee edemmäs, kuin E30:n varrella. Helpoiten sitä rengasta saa eteenpäin E30M3:n epäkeskeisellä takapuslalla.
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Ainakin uusimmissa touringeissa on ollut alumiinisia.
Mä taas muistelisin, että kolmikutosen tukivarrella pyörä jää taaemmas. Paitsi M3 3,2:n tukivarrella, jolla se menee edemmäs, kuin E30:n varrella. Helpoiten sitä rengasta saa eteenpäin E30M3:n epäkeskeisellä takapuslalla.
Toki ajattelin laittaa epäkeskot helat, piruuttani jaoin tämänkin informaation. Kolmekutosen tukivarressa on muuten ulomman pallonivelen reikä isompi eli se nivel on ainakin erilainen. Enpä tullut mitanneeksi onko nivelen kartiossa tai tapin pituudessa eroa, että sopiiko se edes.
Olen kyllä kohtuullisen varma tuosta tukivarren kulmasta, melko huolellisesti suoritin mittauksen ja mallasin pyödällä päällekkäin niitä.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Enpä tullut mitanneeksi onko nivelen kartiossa tai tapin pituudessa eroa, että sopiiko se edes.
Varmuudella tiedän, että yksi tuttavani raiskasi E30:n laittamalla sinne E36 M3-3,2:n tukivarret ja meni ne ainakin paikalleen, joten eiköhän se kartio/tapin pituus ole kohdallaan
Olen kyllä kohtuullisen varma tuosta tukivarren kulmasta, melko huolellisesti suoritin mittauksen ja mallasin pyödällä päällekkäin niitä.
Siksi kirjoitinkin aiemmin, että "muistelisin" asian olevan niin. Oli mullakin kerran eräässä E30:ssä apukuskin rengas paljon taaempana. Tukivarressa oli selkeä ero uuteen alkuperäiseen E30-varteen. Mistähän lie se väärä sitten oli? Kaveri kuitenkin tokaisi siihen "Sulla on kolmikutosen tukivarsi, jos rengas jää taaemmas"
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Ja minun tutkimuksien mukaan tukivarren kulma on sama No, tutkin kohta uudestaan.
Pitää kuikuilla uudestaan ja ottaa vaikka kuvia.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
E30 325 alko öljynpainevalo vilkuttamaan, öljyä on ihan riittävästi joten seuraavaksi pitäs ostaa uus ö-paineanturi. kysymys että mistähän kohtaa paikannan nykyisen mittarin ja jonkunäkösiä ohjeita irroittamiseen tarvisin. Pakkasta tuommoset 20C nii olis kiva tietää miettimättä että mitä tehdä.
E30 325 alko öljynpainevalo vilkuttamaan, öljyä on ihan riittävästi joten seuraavaksi pitäs ostaa uus ö-paineanturi. kysymys että mistähän kohtaa paikannan nykyisen mittarin ja jonkunäkösiä ohjeita irroittamiseen tarvisin. Pakkasta tuommoset 20C nii olis kiva tietää miettimättä että mitä tehdä.
Pakosarjan puolella lohkossa, öljynsuodattimen alapuolella. Kannattaa mitata ne paineet, voi olla että anturissa ei ole vikaa.
Ja minun tutkimuksien mukaan tukivarren kulma on sama No, tutkin kohta uudestaan.
Katoin uudestaan, en jaksanu ottaa kuvia. E36 tukivarrella fillari on sentin tai karvan alle, edempänä. Vertaillut tukivarret oli BMW:n alkuperäisiä.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Toki ajattelin laittaa epäkeskot helat, piruuttani jaoin tämänkin informaation. Kolmekutosen tukivarressa on muuten ulomman pallonivelen reikä isompi eli se nivel on ainakin erilainen. Enpä tullut mitanneeksi onko nivelen kartiossa tai tapin pituudessa eroa, että sopiiko se edes.
Olen kyllä kohtuullisen varma tuosta tukivarren kulmasta, melko huolellisesti suoritin mittauksen ja mallasin pyödällä päällekkäin niitä.
e36:sen tukivarressahan se uloin nivel on sellanen pellenivel, eikä rautanivel kuten e30:ssä. Ainoat "rautanivelel" e36 tukivarret löytyy M3 malleista. Niissäkin 3,2l tuo etufillaria sen n. 15mm eteenpäin. 3,0 on taas sama e30 tukivarren kanssa. Näin olen maailmalta lukenut ja itsekkin todennut kun e36:seen asensin e30 tukivarret.
No sieltä on tarkoitus ottaa erilaisille sähkökäyttöisille lisävarusteille virtasia. Alkuperäinen radion johtosarjan liitin tökätään tonne, samoin ajotietokoneen töpseli ja kaikkea muuta kivaa.
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment