Originally posted by Kissvesala
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 kysymyksiä & vastauksia V -kts post#1 !!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tuoreena hankintana -86 320i m20b20 L-jet koneella ja kysymys liittyy tyhjäkäyntiin lämpinä. Eli lämpinä kierrokset tyhjäkäynnillä tasaisesti n.600 rpm tai vähän alle. Käy muuten ihan nätisti ja toimii ajossa nätisti mutta kun autossa istuu esim. liikennevaloissa niin kone "hytkyttää" hieman autoa. Kun antaa kaasua siten että kierrokset Alfamerin oppaan mukaiset 800 rpm niin ei enää heiluta autoa. Eli voinko lisätä kierroksia siitä kaasuläpän ruuvista, vai onko autossa joku vika josta johtuen kierrokset alhaiset? Miten L-jetin tyhjäkäyntikierroksia säädetään oikeaoppisesti?
Comment
-
-
Originally posted by N54 View PostTuoreena hankintana -86 320i m20b20 L-jet koneella ja kysymys liittyy tyhjäkäyntiin lämpinä. Eli lämpinä kierrokset tyhjäkäynnillä tasaisesti n.600 rpm tai vähän alle. Käy muuten ihan nätisti ja toimii ajossa nätisti mutta kun autossa istuu esim. liikennevaloissa niin kone "hytkyttää" hieman autoa. Kun antaa kaasua siten että kierrokset Alfamerin oppaan mukaiset 800 rpm niin ei enää heiluta autoa. Eli voinko lisätä kierroksia siitä kaasuläpän ruuvista, vai onko autossa joku vika josta johtuen kierrokset alhaiset? Miten L-jetin tyhjäkäyntikierroksia säädetään oikeaoppisesti?.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Kiitokset T3:lle asiantuntemuksesta, pitääkin kokeilla säätää kun pääsee taas auton luo.
Kuinkahan "harvinainen"? on lisävarustelistalta löytyvä S330 Sportpaket? Sisältää siis M-alustan, 14" alut, Shadowlinen, nahkasporttiratin, spoilerit eteen ja taakse sekä sävylasit ja hienon koristeraidan kyljessä.
Comment
-
-
Originally posted by smpovers View PostMites tuo airbag ratti revitään irti ettei pamahtais feissille tai syty valo palaan? Varoaika?
Vilkun palautus ei toimi niin pitäis sitä päästä tutkimaan....
Ratti käytetty irti ja todennäköisesti vilkkuviiksessä vikaa. Sehän on erilainen airbag mallissa ja niitä tuskin kovin helpolla löytyy.
Saako normimallin viiksee mitenkää sopiin paikalleen vai sopisiko jostain muusta mallista?
Tai sit pitää vaan hyväksyä vika ja antaa ollaBMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
Joo ton tankin huohotuksen kanssa tarttis vielä apua.
Eli vaihettiin tossa bensatankki, kaveri otti letkut irti ja laitto takas, kuulemma samanlailla mutta ittee kyllä vähän epäilyttää.
Tässä on tuo uudemman mallin tankki, eli ei ole tota väliputkee tankin välissä.
Eli mitenkä näiden letkujen kuuluis mennä, itsellä nyt näin:
1. letku tankin katosta (sisempi paikka) bemsapumpulle --> siitä jonkun pienen mötikän (en tiedä nimee) kautta sisimmälle bensaputkelle
2. letku lähtee tankin katosta (ulompi paikka) uloimmalla bensaputkelle
3. letku tankin seinämästä --> keskimmäiselle bensaputkelle
Ja tässä vielä miten nuo letkut on laitettu tankin päällä: http://aijaa.com/zBqHrULast edited by Tonzza95; 02-03-2014, 23:02.
Comment
-
-
Originally posted by smpovers View PostAiheeseen jatkoa...
Ratti käytetty irti ja todennäköisesti vilkkuviiksessä vikaa. Sehän on erilainen airbag mallissa ja niitä tuskin kovin helpolla löytyy.
Saako normimallin viiksee mitenkää sopiin paikalleen vai sopisiko jostain muusta mallista?
Tai sit pitää vaan hyväksyä vika ja antaa olla.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Osaako joku sanoa löytyykö jostain e30 taka-akselille tarvittavia mittoja suoraksi toteamiselle, tukivarsille samoiten ja samalla kiinnostaisi tommosen korin takapään mitat.. Ongelma on se että molemmat takarenkaat harittaa silmin nähden reilusti ja apukuskin puolella viellä enemmän kun toisella puolella.
Nykäsin äsken tuon koko paketin lattialle josko siinä olis ollu jotain silmillä tai normaalilla rullamitalla havaittavia heittoja mutta hyvin hankala mitattava tuo on kun perän kiinnityspultit ei ole keskilinjaan nähden symmetrisiä.. :think
Comment
-
-
Originally posted by SanMiguel View PostOsaako joku sanoa löytyykö jostain e30 taka-akselille tarvittavia mittoja suoraksi toteamiselle, tukivarsille samoiten ja samalla kiinnostaisi tommosen korin takapään mitat.. Ongelma on se että molemmat takarenkaat harittaa silmin nähden reilusti ja apukuskin puolella viellä enemmän kun toisella puolella.
Nykäsin äsken tuon koko paketin lattialle josko siinä olis ollu jotain silmillä tai normaalilla rullamitalla havaittavia heittoja mutta hyvin hankala mitattava tuo on kun perän kiinnityspultit ei ole keskilinjaan nähden symmetrisiä.. :think
Jos sulla on taka-akselisto lattialla niin kulmista vois saada jotain tolkkua digitaalisella kulmamittarilla. Juuri tähän tarkoitukseen hankin moisen, oli 30€ posteineen. Kun kattoo vaan että molemmat nurkat on samassa kulkukorkeudessa ja takakelkka vaaterissa niin luulis onnistuvan. Pyörät ei saa olla yhtään konkelissa ja vanteen heitto pitää saada kompensoitua.
Takakelkka normaaliasennossa, saa katottua cambereita. Sitte pyöräyttää koko pakettia 90 astetta niin saa auraukset selville. Silmällä kattominen on äärimmäisen epäluotettava konsti kulmien arviointiin, nimim. kokemusta on.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Tuolla auton alla makaillessa vaikuttaa että taka-akselin kiinnitys pisteet on oikeilla paikoillaan. Tai lähinnä kaikki mitat täsmää puolin ja toisin vaikka mihin mittaa.
Irroitin akselin renkaita irrottamatta eli seisoo nyt renkailla lattialla ja akselin ka perämurikan alla on tunkki alimmassa asennossa eli koko paketin korkeus on aika lähellä e30 vakio mittoja (isoista puslista lattiaan mitattuna)
Renkaiden keskiurasta mitattuna haritusta on suht reilusti. Etu puolelta mitta on aika tarkalleen 3,5cm isompi kuin takapuolelta mitattuna.
Tuossa perän "kehdossa" on päällä kaksi reikää jotka näyttää olevan keskilinjan mukaisesti ja siihen otetut mitat isoilta puslilta heittää 4mm (oikealla puolella enemmän) joka taas selittäisi tuon älyttömän harituksen oikealla puolella. Suoraan ylhäältä katsottuna taas näyttäisi että oikean tukivarren kiinnitys oikealla puolella olisi hieman edempänä vertaamalla vasempaan.
Eli tämän kaiken pitkän ja sekavan selostuksen jälkeen alan olemaan hyvin vakuuttunut siitä että poikkipalkin joutuu etsimään jostain. Kulmien säädöt tulee kuitenkin tehtyä mutta mielummin varmasti suoraan palkkiin
Comment
-
-
Ja jatkona viellä sen verran että noi taka-akselin oikeat mitat jostain löytyisi niin helpottaisi kummasti. Ja lähinnä tuon poikkipalkin.
Tarkoitus on kesällä yrittää päästä kovaa suoraan. oishan se aavistuksen turvallisempaa ja mukavampaakin jos auto menisi myös suoraan eikä madon tavalla reunasta reunaan
Comment
-
-
Originally posted by Garash View PostMinkähän takia etujarrut ei ilmaannu? Ei tule painetta ollenkaan, takajarrut ilmaantuu normaalisti. Kyseessä e21 tehostin josta tappia lyhennetty ja e30 jarrusylinteri:think
Onko ABS jarrut? Joskus voi olla uskomattoman vaikeaa saada tulemaan hydrauliyksiköstä neste läpi.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostPääsylinteri rikki?
Onko ABS jarrut? Joskus voi olla uskomattoman vaikeaa saada tulemaan hydrauliyksiköstä neste läpi.E30 325iA
F31 320xd
Comment
-
Comment