Huomasin tuossa eilen ajaessani että välillä kun painaa kytkintä niin kuuluu resonanssiääntä jostain peräpäästä. Mistä kannattaisi tutkia ? Kardaanin kannatinlaakeri? En usko että mikään peräkään pitäisi moista ääntä kun ei aina kuulu. Välillä kuuluu ja välillä ei. Kiitoksia kiitoksia
							
						
					E36 Kysymyksiä ja vastauksia VII
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by Silvister View Poste36 cäbi on välillä normaali välillä ei. Täristää, puoltaa oikealla aina jossain kohtia kun ajaa motaria sitten palatutuu. Vähän kuin jarruttaisi kokoajan hiukan. Tuntuu, että oikeassa etujarrussa on jotain vikaa. Mistähän toi vois johtua?
 Jarru jumissa, liukutapit ja/tai mäntä? Levy kiero, tai pahasti ruosteessa? Eimuutakun vikaa etsimään  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Viime viikolla tuli huoltoon E36 joka pomppas etujarruista, oikealla ei riittänyt jarrutusteho. Jarrusatulat irti ja hieman viilaa jarrupalojen kulmille, sekä kunnon edestakas rumba jarrusatulalle (tässä kohtaa huomaat jos satula on jumissa). Joskus toisen puolen pala ei pääse liikkumaan vapaasti kun välissä on paskaa tai se on jumittunut itse jarrusatulan runkoon esim koloon, jolloin satulan sitä painaessa se satulan puoleinen pala ei liiku, mutta jarrusatula vetää toista palaa toiselta puolelta puoleensa.Originally posted by Silvister View Poste36 cäbi on välillä normaali välillä ei. Täristää, puoltaa oikealla aina jossain kohtia kun ajaa motaria sitten palatutuu. Vähän kuin jarruttaisi kokoajan hiukan. Tuntuu, että oikeassa etujarrussa on jotain vikaa. Mistähän toi vois johtua?
 
 Vetäminen jompaan kumpaan suuntaan jarruttamisen seurauksena yleensä aina jarrun jumittuminen ja sittenkun päästää irti niin toinen pyörä ei jarruta jonka seurauksena auto kulkee suoraan.
 
 Mikä kärry malli?? Kokeile tuntuuko kardaani liikkuvan laakerin vierestä. Siinä samalla tsekkaat rättinivelen kunnon.Originally posted by JVM View PostHuomasin tuossa eilen ajaessani että välillä kun painaa kytkintä niin kuuluu resonanssiääntä jostain peräpäästä. Mistä kannattaisi tutkia ? Kardaanin kannatinlaakeri? En usko että mikään peräkään pitäisi moista ääntä kun ei aina kuulu. Välillä kuuluu ja välillä ei. Kiitoksia kiitoksia-Kevin, i wanna double...
 -Harry! ...
 -I need a double, right now! 
 "thank you son."
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Coupeen tarttis saranat hommata ja purkaamolta kun katselee niin toisissa lukee coupe ja toisissa pelkästään e36. Sitä varten kyselin käykö kaikki ristiin. Todistetusti ainakin joku aiheesta tietää.Originally posted by jr66 View PostTietää.e46 330d touring kauppakassi
 e30 375hp/519nm
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Vertaa varaosanumeroita realoemista tai bmwfanssista.
 Instagram, YouTube kanava
 ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Auttakaas kokematonta!
 
 Elikkä ois muutoskatastus eessä tuosa e36 compactissa johon tuli vaihettua dieseli tekniikan tilalle bensa tekniikka. Yhelle asemalle soitin ja koitin kysellä että minkälaista dokumenttia ne tarvii ni ukko meinas että merkkiliikkeestä pittäis päästöt selevittää yms. Alustasta ei maininnu mittää,ennenku ite asiasta kyssyin ja sano että siitäki liikkeestä hommata _jotku_ laput. En viisastunu tuon puhelun aikana kyllä tämän suhteen yhtää,oli ukko puhelimen päässäki sen kuulonenki ettei osannu sanua juuta eikä jaata mihinkää ja naureskeli vaan ku mainitti että kysseesä on bemari..
 
 Elikkä kertokaa viisaammat,miten ootte ite hoitanu nuo muutoskatastukset ja miten tästä lähen eteneen..Sen verran foorumeja lueskellu, että porukka on netistä lippuja ja lappuja tulostellu ja ne on katsurille kelevannu,mutta tämä herra ainaki oli eri mieltä..Oulussa ois tarkotus katastaa,eli saa suositella hyviä asemiakin.
 
 
 Tässä alkuperäinen keskustelu jonka alottelin tuosa vähä aikaa sitte muutoskatastukseen liittyen. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309176Pojat on poikia mutta tytöistä tulee mummoja
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Oulussa äimätien katsastuksessa on ainakin moottorin muutoskatsastus onnistunu.
 
 BMW:n sivuilta tulostelin sekä luovuttajan, että kohdeauton osalistaukset alustan ja muiden tarvittavien paikkojen osalta VIN numeron perusteella. Siten että pysty vertaileen osanumeroita, että ne on samat kummassakin. Toki sitten kun jarrut on erit, niin sieltä listauksesta näkyy esim. levyn koko, jota pysty vertaamaan autossa oleviin.
 
 Täällä siis ohjeet sinne bmw:n omille sivuille: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=231905
 
 toki varmaan realoem ja bmwfans listaukset riittäisi myös. Jos kone on saman ikäisestä autosta tai uudemmasta, niin päästöjen kanssa ei pitäs olla todisteltavaa. Toki en tiedä mitä lisäkikkailua bensa-diesel muutos vaatii.
 Instagram, YouTube kanava
 ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ok..Eli ihan hakoteillä en kuitenkaan oo ollu,kun nuita realoemia ja bmwfans sivuja oon just kattellu, että jos tuolta tulostais nuo jutut. Nyt vasta sain tuon etk:n sivun auki ku tähä mennessä ei mulla ainakkaan toiminu.
 
 Dieseli kori on vm97 ja siihe on istutettu 94vm compactin m42b16 motti.
 Elikkä kone on vanahemmasta vehkeestä, kuin tämä kori johon se moottori istutettiin,niin tulleeko tuosta sitte ongelmia?
 
 Juuri tätä ihimettelinki ku mitä näitä muutoskatastushommia oon lueskellu,ni on ylleesä kelevannu juuriki nuo tiedot mitä esim tuolta bmw sivvuilta on tulostettu, mutta tämä katsuri tosiaan höpötti kokoajan vaan siitä merkkiliikkeestä..Soitin siis oulun katsastuspisteeseen.
 
 Kiitoksia tähän asti tulleista vastauksista ja myöski tulevista etukäteen!Pojat on poikia mutta tytöistä tulee mummoja
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ymmärtääkseni, jos kone on vanhemmasta, niin on pystyttävä todistamaan että se on samassa eu-päästöluokassa kuin alkuperäinen.Originally posted by truibeli View PostOk..Eli ihan hakoteillä en kuitenkaan oo ollu,kun nuita realoemia ja bmwfans sivuja oon just kattellu, että jos tuolta tulostais nuo jutut. Nyt vasta sain tuon etk:n sivun auki ku tähä mennessä ei mulla ainakkaan toiminu.
 
 Dieseli kori on vm97 ja siihe on istutettu 94vm compactin m42b16 motti.
 Elikkä kone on vanahemmasta vehkeestä, kuin tämä kori johon se moottori istutettiin,niin tulleeko tuosta sitte ongelmia?
 
 Juuri tätä ihimettelinki ku mitä näitä muutoskatastushommia oon lueskellu,ni on ylleesä kelevannu juuriki nuo tiedot mitä esim tuolta bmw sivvuilta on tulostettu, mutta tämä katsuri tosiaan höpötti kokoajan vaan siitä merkkiliikkeestä..Soitin siis oulun katsastuspisteeseen.
 
 Kiitoksia tähän asti tulleista vastauksista ja myöski tulevista etukäteen!
 Eli eu2 tai 3 varmaankin tässä?
 
 Suurempipäästöiseen ei voi konetta vaihtaa.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Soitin eri katastusasemalle ja oli heti eri ääni kellossa!
 
 Katastusmies oli mukavan kuulonen ja kyllähä nuille kuulosti passaavan että tulostelen ite nuo alustamuutos lappuset.
 
 Elikkä,katastusmieskin selitti tuosta päästöluokasta,että tosiaan suurempipäästöistä moottoria ei tuohon dieseli koppaan saa laittaa.
 
 Huhuh sekasiha täsä itekki jo mennee..
 
 Esim.Autowikin perusteella kumpikin kori kuuluu tuohon EURO2 päästöluokkaan.Koska bensavehkeen käyttöönottopäivä on 1.1.95 ja dieselin on 16.10.97. Eli molemmat olisi EURO2 luokassa mikäli oikein ymmärsin? http://www.autowiki.fi/index.php/P%C...%B6luokitukset
 
 Bensiinin päästöluokka muuttuu tammikuussa 97 EURO3 ja dieselin joulukuussa 97.
 
 Verrataanko tätä 94 bensakonetta nyt 97 vuoden bensa vai diesel päästöluokkaan?Pojat on poikia mutta tytöistä tulee mummoja
 Comment
Comment