Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11045
    • Oulu

    #46
    Ihan ensimmäiseksi tarkista se takaluukulle menevä johtosarja. Jos siellä on johdot rikki, niin aiheuttaa tosi hämäriä vikoja takavaloille ja/tai keskuslukolle. Ja ei kuulu kuin toisella puolella palaa sumuvalo.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • ot8
      Bimmer Rookie
      • May 2011
      • 86
      • Lahti

      #47
      Ja jos saat jostain käsiis kokeilua varten toisen takavalon, niin tietää tarviiko vikaa sen enempää metsästää. Sieltä voi olla vaan kontakti hävinny jostain kohtaan sitä piirilevyä mistä virta kulkee polttimoille. Sumuvalon kuuluu palaa siis vain kuskinpuolella.
      Tämä ainakin nopea ja helppo tsekkaus!
      F31 320iX Schwarz II
      E39 530iA Cosmosschwarz metallic
      E36 328i Moreagrün metallic

      Entiset:
      E36 316i Alpinweiss II
      E36 323ti Titansilber metallic

      Comment

      • Jansu
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 315
        • Pori

        #48
        Joltain tuninkipajalta on joskus saanut konepeiton takaosaan tuulenohjainta. Valmistaja?

        Eksoottisen näkönen, mut tais olla jopa hyvännäkönen. Hämärissä muistikuvissa näkisin sen olevan riegerin tuotos. Kuvaa en löydä mistään
        -E34 525ia Touring
        -E36 323ia Touring ///M

        Comment

        • Aleeksi
          Bimmer Rookie
          • Jun 2013
          • 74
          • Kajaani

          #49
          outo abs ongelma

          Noniin elikkäs e36 abs:ssät ei toimi. Valo syttyy mittaristoon virrat päälle laittaessa ja sammuu normaalisti kun käynnistää. Siitä huolimatta jarrut ei pelaa. Viimetalvena teki samanlailla, tosin silloin oli sulake palanut ja toimi sulakkeen vaihdon jälkeen moitteetta tähän päivään asti.Tarkistin että sulakkeet ovat tälläkertaa ehjät ja palaneita ei löytynyt. Kysymyksenä että mistä kannattais tommosta vikaa alkaa paikantamaan?
          Bmw 535D e61 -07
          Tiefseeblau Metallic

          Ex
          Bmw 530D e39 -02 Topasblau
          Bmw 320i e36 -93 Diamantschwarz
          Bmw 325i e36 -92 Mauritiusblau
          Bmw 525D e39 -02 Titansilber

          Comment

          • MikkoJII
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 1807
            • Lapua

            #50
            Lukottomasta perästä kysymys.

            Heiluttelin tuossa huvikseni toukan renkaita eilen takaa kun auto seiso tassuillaan ja huomasin heiluttaessa, että takaa oikealla on aavistuksenomainen välys. Nostin sitten takaa oikealta rengasta ilmaan ja kun tartuin renkaasta kiinni ja väänsin sitä eteen ja taakse niin rengas liikkuu n. 5cm molempiin suuntiin. Vetari pyöri myös samalla. Takana on uudet puslat, nivelet ja takalaakerit.

            Onko tuolla perässä nyt väljää vai onko ihan normaalia vaikka käsijarru on päällä, mielestäni ei? :think

            Kuinkas tiukkaan noi takanapamutterit vedettiinkään? 280nm? :think
            E32 750i 11/89

            Comment

            • bmw323it
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1814
              • N/A

              #51
              Originally posted by MikkoJII View Post
              Onko tuolla perässä nyt väljää vai onko ihan normaalia vaikka käsijarru on päällä, mielestäni ei? :think
              Eiköhän tuo ole muuten normaalia, paitsi että käsijarru taitaa olla ihan viraton.
              Nyt:
              BMW 530e (g30)
              BMW 335i (e90)
              BMW 323iC (e36)
              BMW 850i (e31)
              Golf GTE
              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

              Comment

              • transformer
                Bimmer Rookie
                • Jul 2012
                • 88
                • kuavi

                #52
                eilen tapahtui seuraavaa..

                sedanin ikkunaa nostin napista ylöspäin, kuului pamahdus ja ovipahvin sisälle kolisi jotain kappaleita, ikkunan etureuna lysähti velttona alas ja joutui käsin auttamaan että sai ikkunan jotenkin suorassa kiinni. ilmeisesti siis mekanismista hajosi osa(t) X ja nyt mielellään tartteisin apuja että mitä sieltä on rikki ja mitkä osat uusitaan? ei oikein kiihota tuuleen ja tuiskuun mennä ovipahvia irrottelemaan...

                kiittäen, minä

                Comment

                • Tomba87
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 4029
                  • Imatra

                  #53
                  Originally posted by transformer View Post
                  eilen tapahtui seuraavaa..

                  sedanin ikkunaa nostin napista ylöspäin, kuului pamahdus ja ovipahvin sisälle kolisi jotain kappaleita, ikkunan etureuna lysähti velttona alas ja joutui käsin auttamaan että sai ikkunan jotenkin suorassa kiinni. ilmeisesti siis mekanismista hajosi osa(t) X ja nyt mielellään tartteisin apuja että mitä sieltä on rikki ja mitkä osat uusitaan? ei oikein kiihota tuuleen ja tuiskuun mennä ovipahvia irrottelemaan...

                  kiittäen, minä


                  Todennäköisesti tarvitset noista kahta ylimmäistä tuotetta. Varsinkin jos pihalla kylmässä touhuilet niin ovipahvin kiinnikkeet sanoo riks ja raks melko varmasti. Ja eiköhän sieltä ole tuo kiskon klipsi hajonnut/irronnut. Niitä 2 kpl / ovi.
                  Luukku auki ja risut kyytiin

                  Comment

                  • transformer
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2012
                    • 88
                    • kuavi

                    #54
                    tämä selvä, kiitokset Tomballe!

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      #55
                      Onko käsijarruvaijerin hytin puoleinen pää yhtä vittumaisen tiukassa yleensä kuin se napakannattimen pää? Kuvien perusteella on hytin puolella saman tyylinen holkki kuin navan päässkin. Vaijerit menee vaihtoon molemmin puolin...

                      Camberin säätöpulttikin on jämähtänyt puslan holkkiin kiinni. Rälläkällä piti katkaista pultti, että sai alatukivarren irti navasta. Napamutteri sentään lähti kivuttomasti kun anto kuuman.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16368
                        • Asikkala

                        #56
                        Originally posted by bemmeri View Post
                        Onko käsijarruvaijerin hytin puoleinen pää yhtä vittumaisen tiukassa yleensä kuin se napakannattimen pää?

                        Camberin säätöpulttikin on jämähtänyt puslan holkkiin kiinni. Rälläkällä piti katkaista pultti, että sai alatukivarren irti navasta.

                        Napamutteri sentään lähti kivuttomasti kun anto kuuman.
                        Ei

                        Normaalia

                        Joskus lähtee suosiolla, joskus...

                        Comment

                        • Gize
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 546
                          • Tampere

                          #57
                          Jaaha tuli tenkkapoo, missäs on e36 323i raitisilmasuodatin? Searchilla löysin ohjeita ilman kuvia, ja päädyin purkaan hanskalokeron mutta missäs pirussa sen pitäisi sijaita? :think

                          Piru kun en löydä edes räjäytyskuvista tuota filsua (haulla filter), linkatkaa nyt sokeelle tai ympyröikää kuvaan tai selittäkää edes

                          edit: mitäs tuo muuten sisältää tuo ekassakin kuvassa näkyvä airbagin paukkupanos kun on myrkyn varotustarrat ja pääkallot kyljessä? Tuli vain mieleeni kun lähellä sorkin että ei kai airbagia saa posahtamaan tuossa lähellä sorkkiessa kun on virratkin päällä... olen ainakin elänyt luulossa että se laukaistaan sähköisesti, eikä millään kemiallisella reaktiolla, vai...?
                          Attached Files
                          Last edited by Gize; 06-12-2014, 15:20. Reason: lisäys
                          Kulkineet:
                          BMW 730dA -03
                          BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                          BMW 323i -95
                          Honda CBR600Fighter
                          EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                          3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                          Comment

                          • fRONik-_-
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2010
                            • 684
                            • Helsinki

                            #58
                            Originally posted by Gize View Post
                            Jaaha tuli tenkkapoo, missäs on e36 323i raitisilmasuodatin? Searchilla löysin ohjeita ilman kuvia, ja päädyin purkaan hanskalokeron mutta missäs pirussa sen pitäisi sijaita? :think

                            Piru kun en löydä edes räjäytyskuvista tuota filsua (haulla filter), linkatkaa nyt sokeelle tai ympyröikää kuvaan tai selittäkää edes

                            edit: mitäs tuo muuten sisältää tuo ekassakin kuvassa näkyvä airbagin paukkupanos kun on myrkyn varotustarrat ja pääkallot kyljessä? Tuli vain mieleeni kun lähellä sorkin että ei kai airbagia saa posahtamaan tuossa lähellä sorkkiessa kun on virratkin päällä... olen ainakin elänyt luulossa että se laukaistaan sähköisesti, eikä millään kemiallisella reaktiolla, vai...?

                            Siellähän se raittari näkyy, kennon takana on tollane pyöree nuppi sitä ku pyöräytät ja vedät, paha selittää mutta tossa kakkos kuvassa näkyy vasemmalla puolella.
                            Edit, vasemmalla puolella, johtojen yläpuolella näkyy se nypykkä.

                            Last edited by fRONik-_-; 06-12-2014, 16:31.
                            Nykyiset.
                            Harraste:
                            BMW E30 325i -88 700Hv
                            Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                            Ex.
                            Volkswagen Golf 1.8 -9
                            2
                            Volkswagen Vento 1.8 -92
                            BMW E36 316i -92
                            BMW E36 320i -91

                            BMW E36 320 -92
                            BMW E36 318is M-Sport -95
                            BMW E36 323i -99
                            BMW E90 330D -07 M-Sport
                            BMW E36 325i -92 "M3"

                            Comment

                            • Gize
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 546
                              • Tampere

                              #59
                              Originally posted by fRONik-_- View Post
                              Siellähän se raittari näkyy, kennon takana on tollane pyöree nuppi sitä ku pyöräytät ja vedät, paha selittää mutta tossa kakkos kuvassa näkyy vasemmalla puolella.
                              Edit, vasemmalla puolella, johtojen yläpuolella näkyy se nypykkä.

                              Voi pojat johan on paikka Ilmeisesti totuin jo liian hyvään kun tuohon e39:siin molemmat puolet vaihtelee alle 30s

                              Kiitän kuitenkin, nyt on edes haju mistä lähteä tuota etsimään! Olisivat kyllä kuitenkin vähän huoltoystävällisempään paikkaan voineet tuon laittaa, ensivaikutelmalta puhaltimen siilikin on paremmalla paikkaa
                              Kulkineet:
                              BMW 730dA -03
                              BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                              BMW 323i -95
                              Honda CBR600Fighter
                              EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                              3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                              Comment

                              • MikkoJII
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 1807
                                • Lapua

                                #60
                                Originally posted by bmw323it View Post
                                Eiköhän tuo ole muuten normaalia, paitsi että käsijarru taitaa olla ihan viraton.
                                Justiin tuli mentyä leimasta läpi tuolla käsijarrulla :think

                                Voiskai tuota tietty koittaa kiristellä.
                                E32 750i 11/89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎