Osaako joku kertoa kun e36 325i (ilman vanosta) tyhjäkäynnillä ei mee päästöistä läpi HC arvo liian korkea, kierroksilla taas HC arvo on kunnossa, lambda uusittu imupuolen haitarikumi ja siihen kuuluvat letkut vaihdettu uusiin, tyhjäkäynnillä käy myös huonosti ja epätasaisesti, röpöttää ja kierrokset seilaavat ihan vähän mutta nopeeta tahtia, kierroksilla taas käy nätisti rajarilla hiukan paukkuu tiedä sitten johtuuko se vaan modatusta putkistosta ja rähinä rännistä, itellä alkaa keinot käymään vähiin
E36 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tyhjäkäyntiventtiili prakaa? Tulpankolot öljyssä? Vikakoodit?Originally posted by Miroreijo View PostOsaako joku kertoa kun e36 325i (ilman vanosta) tyhjäkäynnillä ei mee päästöistä läpi HC arvo liian korkea, kierroksilla taas HC arvo on kunnossa, lambda uusittu imupuolen haitarikumi ja siihen kuuluvat letkut vaihdettu uusiin, tyhjäkäynnillä käy myös huonosti ja epätasaisesti, röpöttää ja kierrokset seilaavat ihan vähän mutta nopeeta tahtia, kierroksilla taas käy nätisti rajarilla hiukan paukkuu tiedä sitten johtuuko se vaan modatusta putkistosta ja rähinä rännistä, itellä alkaa keinot käymään vähiin
1997 E39 523i Cosmosschwartz
sigpic
Gone with the wind:
1994 VW Passat 2.0
1995 E36 323i
Comment
-
Tulpankolot ei oo öljyssä ja venakopan tiivistekin vaihdettu ja jokainen puola testattu. Vikakoodit tarvis varmaan käydä lukemassa mutta kun autossa ei oo leimaa niin vähän hankaloittaa, täytyypi kokeilla tuota tyhjäkäyntiventtiiliä myösOriginally posted by LordHamwich View PostTyhjäkäyntiventtiili prakaa? Tulpankolot öljyssä? Vikakoodit?e36 325i coupe -92
E46 320d touring -04
E30 316 2d sedan -87
E83 X3 3.0D Alpinweiss -05
Comment
-
Vastaan itselleni;Originally posted by Joutti View PostAutona M3 -96 ja vaivana ABS-valo.
Valo palaa siis nyt koko ajan. Parilla viimeisellä ajoreissulla (syksyllä) myös satunnaisesti syttyi, mutta sammui itsestään.
Inpa kertoo
177 power supply abs-aggregate.
abs-control not active
brake lights switch not actuated
low power supply detected.
Akkua latailtu ja akunkenkiä irroteltu eikä auta. Mistähän lähtisi vikaa etsimään?
ABS:n releistä se punainen on rikki.E36 M3 & E39 530d
Comment
-
Kasvaako muilla m50b25 koneessa kulutus huomattavasti 80-100km/h välillä? Itsellä nousee kulutus n. 7 litrasta 10 litraan tolla välillä? :think Kierrokset on melkeen 3000 rpm satasen vauhdissa ja 2200 80 vauhdissa, perävälitys alkaa kolmosella ja lopuista numeroista ei saanu selvää ku se lappu oli nii ruosteessa
Onko vaan liian lyhyet perävälit vai jossain jotai vikaa? :think Ja sitten vittuilevat abssät, kun auto on juuri pysähtymässä saattaa abs pumppu käyä runkuttamaan ja vikavalo syttyy melkein aina muutaman kilometrin jälkeen. Pyörien abs anturit antaa resistanssiksi 1100 ohmia eli pitäis olla ok? Jarrupolkimen anturiki vaikuttais olevan kunnossa, kun resistanssi kasvaa oikean verran poljinta painaessa. Miten abs releet mitataan toimiviksi/paskoiksi? Missä muualla näissä abseissa on yleensä tällästä aiheuttavaa vikaa?
E60 LCI 530xi -07
Ex:
E36 325 -91
E36 318 -93
Comment
-
tuosta abs viasta. ittellä oli samanlaista omassa bemussa. purku auto kun pihassa oli niin kokeilin ekaks vaihtaa abs boksia mutta ei ollu vaikutusta. tämän jälkeen vaihoin ne 2 relettä sulake boxista, samalla käytin abs antureita irti ja puhistelin niistä paskat pois ja ainakin toistaseks on vika poissa pysyny mitä nyt pari viikkoa tuota sen jälkeen ajanu.Originally posted by onavez View PostKasvaako muilla m50b25 koneessa kulutus huomattavasti 80-100km/h välillä? Itsellä nousee kulutus n. 7 litrasta 10 litraan tolla välillä? :think Kierrokset on melkeen 3000 rpm satasen vauhdissa ja 2200 80 vauhdissa, perävälitys alkaa kolmosella ja lopuista numeroista ei saanu selvää ku se lappu oli nii ruosteessa
Onko vaan liian lyhyet perävälit vai jossain jotai vikaa? :think Ja sitten vittuilevat abssät, kun auto on juuri pysähtymässä saattaa abs pumppu käyä runkuttamaan ja vikavalo syttyy melkein aina muutaman kilometrin jälkeen. Pyörien abs anturit antaa resistanssiksi 1100 ohmia eli pitäis olla ok? Jarrupolkimen anturiki vaikuttais olevan kunnossa, kun resistanssi kasvaa oikean verran poljinta painaessa. Miten abs releet mitataan toimiviksi/paskoiksi? Missä muualla näissä abseissa on yleensä tällästä aiheuttavaa vikaa? 
Comment
-
Pitää kokeillaOriginally posted by biimerrrrville View Posttuosta abs viasta. ittellä oli samanlaista omassa bemussa. purku auto kun pihassa oli niin kokeilin ekaks vaihtaa abs boksia mutta ei ollu vaikutusta. tämän jälkeen vaihoin ne 2 relettä sulake boxista, samalla käytin abs antureita irti ja puhistelin niistä paskat pois ja ainakin toistaseks on vika poissa pysyny mitä nyt pari viikkoa tuota sen jälkeen ajanu.
Pääasia ettei oo boksi paskana.
E60 LCI 530xi -07
Ex:
E36 325 -91
E36 318 -93
Comment
-
vänkärin sivupeilin lasi
Osaisko joku kertoa kuinka e36 sedanin vanha peilin lasi lähtee ehjänä irti? Samalla myös kysyn että onko tuo motonetin peilinlasi ok vai kannattaako muualta hankkia?Bmw 535D e61 -07
Tiefseeblau Metallic
Ex
Bmw 530D e39 -02 Topasblau
Bmw 320i e36 -93 Diamantschwarz
Bmw 325i e36 -92 Mauritiusblau
Bmw 525D e39 -02 Titansilber
Comment
-
Varovaisesti vastakkaisilta puolilta kampeamalla. Motonetiin peilistä ei käsitystä.Originally posted by Aleeksi View PostOsaisko joku kertoa kuinka e36 sedanin vanha peilin lasi lähtee ehjänä irti? Samalla myös kysyn että onko tuo motonetin peilinlasi ok vai kannattaako muualta hankkia?Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
Oletuksena 225/45-17 renkaat ja 3.15 vakioperä niin kierrokset 80 km/h todellista nopeutta = 2107 rpm ja 100 km/h = 2634.Originally posted by onavez View PostKasvaako muilla m50b25 koneessa kulutus huomattavasti 80-100km/h välillä? Itsellä nousee kulutus n. 7 litrasta 10 litraan tolla välillä? :think Kierrokset on melkeen 3000 rpm satasen vauhdissa ja 2200 80 vauhdissa, perävälitys alkaa kolmosella ja lopuista numeroista ei saanu selvää ku se lappu oli nii ruosteessa
Onko vaan liian lyhyet perävälit vai jossain jotai vikaa? :think
3.45 perällä vastaavat kierrokset olisivat 2308 ja 2885.
Minkä kok. renkaat ja paljonko nop. mittari heittää, 6-7 km satasen vauhdissa ?
Itselläni em. renkaat ja 3.15 perä, kulutusmittarin saa vielä 130 km/h mittarissa pysymään 8 l/100 tasaisella motarilla.
Comment
-
328i manuaali, perävälitys 3.15, rengastus 205/40/17", paljonko on todellinen nopeus vitosen rajoittimella?E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
Ylläolevan postauksen perusteella nopeasti laskettuna ja pyöristettynä 232.Originally posted by ruupanen View Post328i manuaali, perävälitys 3.15, rengastus 205/40/17", paljonko on todellinen nopeus vitosen rajoittimella?1997 E39 523i Cosmosschwartz
sigpic
Gone with the wind:
1994 VW Passat 2.0
1995 E36 323i
Comment
-
Jotaan sinne 232 luokkaa, oma kikkare 242 mittariin 225/45 ja 215/40 renkailla... Testasin suljetulla tiellä
teoreettinen huippunopeus 225/45 rengas camber 0 ja 2,93 välitys n.280?
E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
Comment