Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sarvijärvi
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 49
    • tampere

    mulla on ruvennu e36 320ia m52 sammuileen/puutuun. eli 1kk sisällä alavääntö hävinnyt aivan olemattomiin tosin välillä saattaa vääntää vähän paremmin. pensan/öljynkulutus noussut huomattavasti eikä vuoda kyllä mistään. nyt sammunut kolme kertaa, kaks kertaa lämpöisellä koneella valoihin pysähdyttäessä ja kerran laiskan kiihdytyksen aikana. lähtee joka kerta heti käymään kun vääntää avaimesta. vauhdissa kun sammui ja automaatissa oli vaihde päällä, kiekkamittari näytti kokoajan lukemaa pysähtymiseen asti. omasta mielestä käyntiääni ei muutu miksikään kun imm piuhan ottaa irti? täytyy vissiin käydä lukeen koodit ja kuntoon tarttis saada kun on myynnissäkin, ei viitti rikkinäistä kaupitella

    Comment

    • Arttu.M
      Newbiemmer
      • Jun 2013
      • 12
      • Heinola

      e36 320i vm92. päästöt pielessä. hc 1500 ja lambda arvo pilessä. uusittu alkuperäinen lambda, puolat, imuletkut, tulpat(Bosch FGR7DQP) ja ilmansuodatin.
      vikakoodeja ei ole luettu lambdan vaihdon jälkeen. voiko pelkästään lambda vika aiheuttaa noin korkean hc?
      Last edited by Arttu.M; 03-06-2015, 17:15.

      Comment

      • jou jou
        Bimmer Rookie
        • Aug 2006
        • 76
        • Oulu

        Originally posted by sarvijärvi View Post
        mulla on ruvennu e36 320ia m52 sammuileen/puutuun. eli 1kk sisällä alavääntö hävinnyt aivan olemattomiin tosin välillä saattaa vääntää vähän paremmin. pensan/öljynkulutus noussut huomattavasti eikä vuoda kyllä mistään. nyt sammunut kolme kertaa, kaks kertaa lämpöisellä koneella valoihin pysähdyttäessä ja kerran laiskan kiihdytyksen aikana. lähtee joka kerta heti käymään kun vääntää avaimesta. vauhdissa kun sammui ja automaatissa oli vaihde päällä, kiekkamittari näytti kokoajan lukemaa pysähtymiseen asti. omasta mielestä käyntiääni ei muutu miksikään kun imm piuhan ottaa irti? täytyy vissiin käydä lukeen koodit ja kuntoon tarttis saada kun on myynnissäkin, ei viitti rikkinäistä kaupitella
        Nuo nokka/kampiakseli anturi viat oireillu melkeimpä aina erilailla tuossa omassa m52b23 olevassa kipossa.
        Ekan nokka-anturin oireilut oli puuttuva alavääntö ja suuttimet alkoi naputtamaan niinkuin olis tyhjät nostimet. Tästä ei vikakoodeja tullut.
        Seuraavana meni kampiakselin asento tunnistin, oireina oli satunnainen nykäisy kiihdyttäessä. Kierrosluku mittarissa en huomannut silloin mitään poikkeavaa. Nykimiset tulivat kesähelteillä joten ajelin ilman korjaamisia talven yli. Seuraavana kesänä tulikin nykiminen taas ja vikakoodit kampianturasta joten sen siihen vaihdoin. Motonetistä laatu tavaraa tottakai ku ei siihen hätään muualta saanut ja joku tärkeä reissu oli edessä. Auto toimi kuin kuuluukin n.vuoden kunnes.
        seuraavana kesänä oireet oli täysi tehottomuus/rötääminen/kiekkamittari ajosta nollaan. Sitten tuli schmiedmanilta alkuperäistä vastaava kampianturi. Kaikki toistaiseksi hyvin.
        Siinä nuo omat mietteet sekavasti ja pitkästi. Mutta pointti oli se ettei noista tunnistimista ikinä tiedä.
        Last edited by jou jou; 03-06-2015, 18:01.

        Comment

        • Arttu.M
          Newbiemmer
          • Jun 2013
          • 12
          • Heinola

          Originally posted by Arttu.M View Post
          e36 320i vm92. päästöt pielessä. hc 1500 ja lambda arvo pilessä. uusittu alkuperäinen lambda, puolat, imuletkut, tulpat(Bosch FGR7DQP) ja ilmansuodatin.
          vikakoodeja ei ole luettu lambdan vaihdon jälkeen. voiko pelkästään lambda vika aiheuttaa noin korkean hc?
          Nyt on vikakoodit luettu. lambdaa herjaa. yleismittarilla mitattu, ei anna akkujännitettä moottorinohjauksen päästä. kokeiltu kahdella boksilla ja kumpikaan ei toimi. Siemensin(5wk9 002) moottorin ohjaus.

          voisiko joku varmistaa että mittaan oikein lambdan päästä.
          Ruskea= akkujännite (näyttää 0V)
          Musta= 5V
          keltainen= 0,2-5V
          Vihreä= 0V

          Comment

          • ssamuu
            BTCF Member
            • Jul 2013
            • 160
            • Lieto

            .....
            Last edited by ssamuu; 11-08-2015, 09:14.
            E36 ///M3 Cabrio
            E30 318iS

            Comment

            • 316bemi
              BTCF Member
              • Oct 2010
              • 216
              • Joensuu

              Onko vinkkejä antaa miks M52b25 koneinen bemari huono lähtee paikaltaan tyhjäkäynniltä,mut muutoin vetää liikkeelle päästyä puhtaasti? 2500-3000rpm välillä taas lievää empimistä ja sit vetää rajottimelle kuten pitää. Kierrokset ei humppaile missään tilanteessa.

              Vaihdettu nokan ja kammenanturit aiemmin orkkiksiin kun oireilivat,vanostiivisteet(käy rempan jälkeen täydellisesti tyhjäkäyntiä ja reagoi kaasuun hyvin. Ei naputa enää). Bensansuodatin,tulpat,venakopan tiivisteet,huohotin kunnossa,massamittarin haitariletku uusi. Päästöt hyvät ja kulutus pieni,mut kai tuossa jotain korjattavaa vielä ois?

              Comment

              • onavez
                Bimmer Rookie
                • Apr 2015
                • 87
                • Lappeenranta

                Mikäköhän mahtaa tällä kertaa olla vikana kun käynnistäessä kierrokset pomppii 300-1000 välillä n. 30 sekuntia ja välillä kun lähtee ajamaan, niin sammuu ihan yhtäkkiä eikä hetkeen lähde käyntiin ja kun lähtee taas käyntiin, niin toimii normaalisti. Kone on M50b25 ilman vanosta. Kuukauden sisään on vaihdettu orkkis lambda ja kampiakselin asentotunnistin,boschin moottorin lämpötila-anturi imusarjan kaikki tiivisteet kaikki alipaineletkut ja ilmamassamittarin haitarikumi. Kellään mitään ideoita mikä vois aiheuttaa?
                E60 LCI 530xi -07
                Ex:
                E36 325 -91
                E36 318 -93

                Comment

                • Miroreijo
                  BTCF Member
                  • Sep 2014
                  • 73
                  • Laitila

                  Osaako joku kertoa kun e36 325i (ilman vanosta) tyhjäkäynnillä ei mee päästöistä läpi HC arvo liian korkea, kierroksilla taas HC arvo on kunnossa, lambda uusittu imupuolen haitarikumi ja siihen kuuluvat letkut vaihdettu uusiin, tyhjäkäynnillä käy myös huonosti ja epätasaisesti, röpöttää ja kierrokset seilaavat ihan vähän mutta nopeeta tahtia, kierroksilla taas käy nätisti rajarilla hiukan paukkuu tiedä sitten johtuuko se vaan modatusta putkistosta ja rähinä rännistä, itellä alkaa keinot käymään vähiin
                  e36 325i coupe -92
                  E46 320d touring -04
                  E30 316 2d sedan -87
                  E83 X3 3.0D Alpinweiss -05

                  Comment

                  • Muppe
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 1866
                    • Östermyra

                    Originally posted by Miroreijo View Post
                    Osaako joku kertoa kun e36 325i (ilman vanosta) tyhjäkäynnillä ei mee päästöistä läpi HC arvo liian korkea, kierroksilla taas HC arvo on kunnossa, lambda uusittu imupuolen haitarikumi ja siihen kuuluvat letkut vaihdettu uusiin, tyhjäkäynnillä käy myös huonosti ja epätasaisesti, röpöttää ja kierrokset seilaavat ihan vähän mutta nopeeta tahtia, kierroksilla taas käy nätisti rajarilla hiukan paukkuu tiedä sitten johtuuko se vaan modatusta putkistosta ja rähinä rännistä, itellä alkaa keinot käymään vähiin
                    Kokeileppas mittauttaa päästöt "kylmästä" koneesta. Eli jätä väliin polkemalla lämmittäminen. Vuosia tapellut saman ongelman kanssa ja tänä vuonna kokeiltiin ottaa päästöt kylmästä koneesta ja kas kummaa heti saatiin läpi.
                    E61 530dA M-Sport
                    E39 520iA Touring

                    ex. E34 525iA
                    ex. E34 535iA
                    ex. E34 520i
                    ex. E34 520i
                    ex. E36 320i

                    Comment

                    • Miroreijo
                      BTCF Member
                      • Sep 2014
                      • 73
                      • Laitila

                      Originally posted by Muppe View Post
                      Kokeileppas mittauttaa päästöt "kylmästä" koneesta. Eli jätä väliin polkemalla lämmittäminen. Vuosia tapellut saman ongelman kanssa ja tänä vuonna kokeiltiin ottaa päästöt kylmästä koneesta ja kas kummaa heti saatiin läpi.
                      Itseasiassa on kokeiltu jo tuokin, ja kyllähän siinä autossakin jotai vikaa on kun ei kunnolla käy nii sekin pitäis selvittää
                      e36 325i coupe -92
                      E46 320d touring -04
                      E30 316 2d sedan -87
                      E83 X3 3.0D Alpinweiss -05

                      Comment

                      • onavez
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2015
                        • 87
                        • Lappeenranta

                        Vikakoodit näyttää että imuilman lämpötila-anturi paskana, missäpäin m50 konetta se mahtaa piileskellä? :think
                        E60 LCI 530xi -07
                        Ex:
                        E36 325 -91
                        E36 318 -93

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          Originally posted by onavez View Post
                          Vikakoodit näyttää että imuilman lämpötila-anturi paskana, missäpäin m50 konetta se mahtaa piileskellä? :think
                          Imusarjassa, plenumin alapuolella rintapellin puoleisessa päädyssä.

                          Last edited by JJT; 15-07-2015, 18:46.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • onavez
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2015
                            • 87
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by JJT View Post
                            Imusarjassa, plenumin alapuolella rintapellin puoleisessa päädyssä.

                            Kiitokset!
                            E60 LCI 530xi -07
                            Ex:
                            E36 325 -91
                            E36 318 -93

                            Comment

                            • jope88
                              BTCF Member
                              • Mar 2015
                              • 137
                              • Siilinjärvi, pohjois-savo

                              Hylky päästöistä lukemat seuraavanlaiset
                              co 4,9/3,0
                              co2 10,1/10,0
                              hc 460/240
                              02 0,3/0,4
                              eli käy epäpuhtaasti ja liian rikkaalla? Mitä muuta huomioitavaa? auto m50b25tu. Autoon vaihdettu entisen omistajan toimesta katti ja tarviku lambda. Imuvuotoja en löytänyt ja lambdan vaihdoin aitoon bochiin. Tulpat vielä tarkastamatta. Imm puhdistettu ilman töpseliä sammuu kone joten se toimii? Autolla en pystynyt ajelemaan sen kummosemmin kuin 15km moottoritietä (leimamennyt pitkäksi) katsastukseen kierrokset n. 5000 kokomatkan ja katsastuksessa ruuhkaa ja joduin rekisteröimään auton omiin nimiin joten auto oli "kylmänä" n.45min. Auto käy tasaisesti eikä kone tärise pahemmin. Paitsi just katsastuksessa jotain oikutteli. Kierrokset putosi 2000rpm alueelta tyhjäkäynnille n. 5sec syklissä. Hallille kun pääsin taas toimi ihan normaalisti. Mitähän kaikkea kannattaisi tarkastaa tulppien lisäksi? Tulpat tarkastan heti kuin kotiin pääsen töistä.

                              Edit: Tulpat ja venttiilikopantiivisteet vaihdettu.
                              uudet arvot:
                              co 3,6/1,25
                              co2 12,4/13,8
                              hc 300/130
                              02 0,6/0,75
                              lambda 0,992
                              Last edited by jope88; 17-07-2015, 16:10.
                              [email protected]
                              523i m52b25tu Schwarz 2 -99
                              316i m40b16 Schwarz -88

                              Comment

                              • Bimmerniko
                                Bimmer Rookie
                                • May 2012
                                • 107
                                • Lappeenranta

                                oma rässi m50b25 alkanut röpeltämään kylmänä ja välillä myös lämpinänä. häviää vedot ja paukkuu. kun antaa täyden lämän niin alkaa taas vetämään normaalisti muttakun höllää niin sama jatkuu, tasakaasulla ei pysty ajamaan. bensankulutus aivan järkyttävä.
                                NYT
                                f31 320d - 15.
                                e30 325 M-look m50 - 83.

                                EX
                                e36 325i - 93.
                                e30 318i - 89.
                                e39 525d - 98.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎