mulla on ruvennu e36 320ia m52 sammuileen/puutuun. eli 1kk sisällä alavääntö hävinnyt aivan olemattomiin tosin välillä saattaa vääntää vähän paremmin. pensan/öljynkulutus noussut huomattavasti eikä vuoda kyllä mistään. nyt sammunut kolme kertaa, kaks kertaa lämpöisellä koneella valoihin pysähdyttäessä ja kerran laiskan kiihdytyksen aikana. lähtee joka kerta heti käymään kun vääntää avaimesta. vauhdissa kun sammui ja automaatissa oli vaihde päällä, kiekkamittari näytti kokoajan lukemaa pysähtymiseen asti. omasta mielestä käyntiääni ei muutu miksikään kun imm piuhan ottaa irti? täytyy vissiin käydä lukeen koodit ja kuntoon tarttis saada kun on myynnissäkin, ei viitti rikkinäistä kaupitella
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
e36 320i vm92. päästöt pielessä. hc 1500 ja lambda arvo pilessä. uusittu alkuperäinen lambda, puolat, imuletkut, tulpat(Bosch FGR7DQP) ja ilmansuodatin.
vikakoodeja ei ole luettu lambdan vaihdon jälkeen. voiko pelkästään lambda vika aiheuttaa noin korkean hc?Last edited by Arttu.M; 03-06-2015, 17:15.
Comment
-
-
Originally posted by sarvijärvi View Postmulla on ruvennu e36 320ia m52 sammuileen/puutuun. eli 1kk sisällä alavääntö hävinnyt aivan olemattomiin tosin välillä saattaa vääntää vähän paremmin. pensan/öljynkulutus noussut huomattavasti eikä vuoda kyllä mistään. nyt sammunut kolme kertaa, kaks kertaa lämpöisellä koneella valoihin pysähdyttäessä ja kerran laiskan kiihdytyksen aikana. lähtee joka kerta heti käymään kun vääntää avaimesta. vauhdissa kun sammui ja automaatissa oli vaihde päällä, kiekkamittari näytti kokoajan lukemaa pysähtymiseen asti. omasta mielestä käyntiääni ei muutu miksikään kun imm piuhan ottaa irti? täytyy vissiin käydä lukeen koodit ja kuntoon tarttis saada kun on myynnissäkin, ei viitti rikkinäistä kaupitella
Ekan nokka-anturin oireilut oli puuttuva alavääntö ja suuttimet alkoi naputtamaan niinkuin olis tyhjät nostimet. Tästä ei vikakoodeja tullut.
Seuraavana meni kampiakselin asento tunnistin, oireina oli satunnainen nykäisy kiihdyttäessä. Kierrosluku mittarissa en huomannut silloin mitään poikkeavaa. Nykimiset tulivat kesähelteillä joten ajelin ilman korjaamisia talven yli. Seuraavana kesänä tulikin nykiminen taas ja vikakoodit kampianturasta joten sen siihen vaihdoin. Motonetistä laatu tavaraa tottakai ku ei siihen hätään muualta saanut ja joku tärkeä reissu oli edessä. Auto toimi kuin kuuluukin n.vuoden kunnes.
seuraavana kesänä oireet oli täysi tehottomuus/rötääminen/kiekkamittari ajosta nollaan. Sitten tuli schmiedmanilta alkuperäistä vastaava kampianturi. Kaikki toistaiseksi hyvin.
Siinä nuo omat mietteet sekavasti ja pitkästi. Mutta pointti oli se ettei noista tunnistimista ikinä tiedä.Last edited by jou jou; 03-06-2015, 18:01.
Comment
-
-
Originally posted by Arttu.M View Poste36 320i vm92. päästöt pielessä. hc 1500 ja lambda arvo pilessä. uusittu alkuperäinen lambda, puolat, imuletkut, tulpat(Bosch FGR7DQP) ja ilmansuodatin.
vikakoodeja ei ole luettu lambdan vaihdon jälkeen. voiko pelkästään lambda vika aiheuttaa noin korkean hc?
voisiko joku varmistaa että mittaan oikein lambdan päästä.
Ruskea= akkujännite (näyttää 0V)
Musta= 5V
keltainen= 0,2-5V
Vihreä= 0V
Comment
-
-
Onko vinkkejä antaa miks M52b25 koneinen bemari huono lähtee paikaltaan tyhjäkäynniltä,mut muutoin vetää liikkeelle päästyä puhtaasti? 2500-3000rpm välillä taas lievää empimistä ja sit vetää rajottimelle kuten pitää. Kierrokset ei humppaile missään tilanteessa.
Vaihdettu nokan ja kammenanturit aiemmin orkkiksiin kun oireilivat,vanostiivisteet(käy rempan jälkeen täydellisesti tyhjäkäyntiä ja reagoi kaasuun hyvin. Ei naputa enää). Bensansuodatin,tulpat,venakopan tiivisteet,huohotin kunnossa,massamittarin haitariletku uusi. Päästöt hyvät ja kulutus pieni,mut kai tuossa jotain korjattavaa vielä ois?
Comment
-
-
Mikäköhän mahtaa tällä kertaa olla vikana kun käynnistäessä kierrokset pomppii 300-1000 välillä n. 30 sekuntia ja välillä kun lähtee ajamaan, niin sammuu ihan yhtäkkiä eikä hetkeen lähde käyntiin ja kun lähtee taas käyntiin, niin toimii normaalisti. Kone on M50b25 ilman vanosta. Kuukauden sisään on vaihdettu orkkis lambda ja kampiakselin asentotunnistin,boschin moottorin lämpötila-anturi imusarjan kaikki tiivisteet kaikki alipaineletkut ja ilmamassamittarin haitarikumi. Kellään mitään ideoita mikä vois aiheuttaa?E60 LCI 530xi -07
Ex:
E36 325 -91
E36 318 -93
Comment
-
-
Osaako joku kertoa kun e36 325i (ilman vanosta) tyhjäkäynnillä ei mee päästöistä läpi HC arvo liian korkea, kierroksilla taas HC arvo on kunnossa, lambda uusittu imupuolen haitarikumi ja siihen kuuluvat letkut vaihdettu uusiin, tyhjäkäynnillä käy myös huonosti ja epätasaisesti, röpöttää ja kierrokset seilaavat ihan vähän mutta nopeeta tahtia, kierroksilla taas käy nätisti rajarilla hiukan paukkuu tiedä sitten johtuuko se vaan modatusta putkistosta ja rähinä rännistä, itellä alkaa keinot käymään vähiine36 325i coupe -92
E46 320d touring -04
E30 316 2d sedan -87
E83 X3 3.0D Alpinweiss -05
Comment
-
-
Originally posted by Miroreijo View PostOsaako joku kertoa kun e36 325i (ilman vanosta) tyhjäkäynnillä ei mee päästöistä läpi HC arvo liian korkea, kierroksilla taas HC arvo on kunnossa, lambda uusittu imupuolen haitarikumi ja siihen kuuluvat letkut vaihdettu uusiin, tyhjäkäynnillä käy myös huonosti ja epätasaisesti, röpöttää ja kierrokset seilaavat ihan vähän mutta nopeeta tahtia, kierroksilla taas käy nätisti rajarilla hiukan paukkuu tiedä sitten johtuuko se vaan modatusta putkistosta ja rähinä rännistä, itellä alkaa keinot käymään vähiinE61 530dA M-Sport
E39 520iA Touring
ex. E34 525iA
ex. E34 535iA
ex. E34 520i
ex. E34 520i
ex. E36 320i
Comment
-
-
Originally posted by Muppe View PostKokeileppas mittauttaa päästöt "kylmästä" koneesta. Eli jätä väliin polkemalla lämmittäminen. Vuosia tapellut saman ongelman kanssa ja tänä vuonna kokeiltiin ottaa päästöt kylmästä koneesta ja kas kummaa heti saatiin läpi.e36 325i coupe -92
E46 320d touring -04
E30 316 2d sedan -87
E83 X3 3.0D Alpinweiss -05
Comment
-
-
Originally posted by onavez View PostVikakoodit näyttää että imuilman lämpötila-anturi paskana, missäpäin m50 konetta se mahtaa piileskellä? :think
Last edited by JJT; 15-07-2015, 18:46.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Hylky päästöistä lukemat seuraavanlaiset
co 4,9/3,0
co2 10,1/10,0
hc 460/240
02 0,3/0,4
eli käy epäpuhtaasti ja liian rikkaalla? Mitä muuta huomioitavaa? auto m50b25tu. Autoon vaihdettu entisen omistajan toimesta katti ja tarviku lambda. Imuvuotoja en löytänyt ja lambdan vaihdoin aitoon bochiin. Tulpat vielä tarkastamatta. Imm puhdistettu ilman töpseliä sammuu kone joten se toimii? Autolla en pystynyt ajelemaan sen kummosemmin kuin 15km moottoritietä (leimamennyt pitkäksi) katsastukseen kierrokset n. 5000 kokomatkan ja katsastuksessa ruuhkaa ja joduin rekisteröimään auton omiin nimiin joten auto oli "kylmänä" n.45min. Auto käy tasaisesti eikä kone tärise pahemmin. Paitsi just katsastuksessa jotain oikutteli. Kierrokset putosi 2000rpm alueelta tyhjäkäynnille n. 5sec syklissä. Hallille kun pääsin taas toimi ihan normaalisti. Mitähän kaikkea kannattaisi tarkastaa tulppien lisäksi? Tulpat tarkastan heti kuin kotiin pääsen töistä.
Edit: Tulpat ja venttiilikopantiivisteet vaihdettu.
uudet arvot:
co 3,6/1,25
co2 12,4/13,8
hc 300/130
02 0,6/0,75
lambda 0,992Last edited by jope88; 17-07-2015, 16:10.
Comment
-
-
oma rässi m50b25 alkanut röpeltämään kylmänä ja välillä myös lämpinänä. häviää vedot ja paukkuu. kun antaa täyden lämän niin alkaa taas vetämään normaalisti muttakun höllää niin sama jatkuu, tasakaasulla ei pysty ajamaan. bensankulutus aivan järkyttävä.NYT
f31 320d - 15.
e30 325 M-look m50 - 83.
EX
e36 325i - 93.
e30 318i - 89.
e39 525d - 98.
Comment
-
Comment